Rolling olmaz ama drag deneriz :D
Bu da benim motorun sadece varyatörle kazandığı veriler:
http://jcosta.uinfor.com/images/zoom...50ie_evo_2.pdf
Printable View
Rolling olmaz ama drag deneriz :D
Bu da benim motorun sadece varyatörle kazandığı veriler:
http://jcosta.uinfor.com/images/zoom...50ie_evo_2.pdf
J Costa varyatörümde nihayet elime ulaştı. İyiki normal fiyatından daha ucuza bulmuşuz. Yoksa fiyat benim için çekilmez bir hal alacaktı. Gerçi 512TL'lik bir masraf açtı. Bu şekilde de hiç çekilecek halde değil ama şükürler olsunki ulaştı. Eğer ucuza bulmamış ve heryerde satılan fiyatıyla satın almış olsaydık 456TL'ye denk gelecekti. Üzerine bir de gümrük masraflarını ekleyince 600lü rakamları bulacaktı. Bu durumda kendimi 56 TL kazık yedim diye avutuyorum. Ne diyelim. Deneyim oldu. Bundan sonra en azından nasıl davranabileceğimizi biliyoruz.
http://img79.imageshack.us/img79/6426/25559607.jpg
http://img106.imageshack.us/img106/557/78377608.jpg
http://img106.imageshack.us/img106/4572/27296105.jpg
http://img106.imageshack.us/img106/2613/84566486.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/9357/28715570.jpg
http://img82.imageshack.us/img82/362/34270433.jpg
Bu da varyatörün büyüklüğünü algılamanız için çekildi. Elimde durduğu zaman avuç içini kaplayacak büyüklükte.
http://img118.imageshack.us/img118/5716/82660755.jpg
http://img74.imageshack.us/img74/8660/94434767.jpg
Bu parçayı dün temin ettim. Ferco Motor'un elinde bir çift varmış. Yapıştım hemen. Normalde bizim motorlarımızda farın alt kısmında siyah tel vardır. Bu sinyal camı ile strob kullanmayı düşünüyorum. Türkiye'deki X9'ların %99'unda bu cam yoktur. Sadece belli başlı 10-15 motor arasındakilerde gelmiş. Zaten yedekte de bu parçadan 1 çift olması ne kadar rağbet görebileceğini kanıtlıyor. :)
Tam olarak şöyle birşey olacak.
http://img198.imageshack.us/img198/32/x92.jpg
Dün bide motor yağı aldım.
http://img159.imageshack.us/img159/4672/76188539.jpg
Ürün Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50. Henüz yeni çıkmış ve fazlasıyla öneride bulunuyorlar. Özellikleri burada bulunuyor: http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019439 Ferco Motorun yetkili servisleri Piaggio X9 250 Evolution'da 5W-40 yağ kullanıyor. Yağ konusunda da büyük fayda göreceğime inanıyorum. Açılan sayfada ilk söz zaten herşeyi özetliyor : "Daha iyi hızlanma" :D
Cam Bike:D:D Roll gecelerine lazım tam iki aracın ortasına girerekten:p
hılmı bana malossı parcalar almıs dedıgınde cok uzulmustum bılıo musun? fazla guc cıkarmıcak dıe. j'costa cok dogru secım olmus. ben madısonu vermesydım benım malossıyı deıstırıcektım.
gelelım yagına - yag secımı cok kalın sımdıden soylıyeyım tek sılındır makınalar ıcın kalın yag onerılmez. performansta baya bır dusukluk yasarsın. tek sılındırı ne kadar rahat calıstırırsan o kadar ıyı olur. normalde 5-40 kullanırlar ama ben normal oto yagı 0-30 koyuyordum bazen cok sasırtıcı gıdıyordu makına
Varyatörü Malossi alsammı diye düşünürken J Costa'ya yöneldik Ahmetcim. Doğru tercih yaptığımı düşünüyorum. ;) Madison da fenaydı. Hem rengi hem gidişiyle. Bi gün tekrar scooter alırsınız belki ;)
Yağ konusunda deneyip görmek istiyorum. Bunu çok önerdiler. Madem yükleyeceksin al bakalım bunu kullan dediler. Eee adamlar yağcı. İşin ustası oldukları için de güvendim. Şayet bi problem olursa değiştiririm hemen. Varyatör, kayış, debriyaj gibi çok fazla bir ücretide yok zaten. Gerçekten yüksek bi sıkıştırma olacak çünkü bu parçalardan sonra. Yağ konusu performans kadar dayanıklılık için de önemli olacak.
Dün gece Oz ile drift box'da ölçüm yapma fırsatı bulduk. Rezillik diz boyu :D 0-100 17.49 saniye çıktı. Bu arada kadranımın 20 km/s fazla gösterdiğini öğrenmiş bulunduk. 0-100 ve 50-100 hızlanma değerlerinin yanı sıra artan her 10 km/s hıza kaç saniyede çıktığına kadar verileri elde edebildik.
http://img268.imageshack.us/img268/4627/27349871.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/1668/37646401.jpg
Bu geceden çıkardığım ders: Kadranda yazılanlara inanmayın. Özellikle Piaggio grubu motorlar için söylüyorum. Derbi, Gilera, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi ve Aprilia kullanıcıları kadranda ne görüyorlarsa 20 km/s daha düşük hız olarak düşünebilirler.
Bir yerlerden anlatmaya başlayım. İlk olarak cihazımızı, verileri anlık takip edebilmemiz için ön cama monte ediyoruz.
http://img79.imageshack.us/img79/5309/97856624.jpg
Cihaz elektrik gücünü çakmak girişinden alıyor. Şayet aracınızda çakmak girişi yoksa aküden elektrik de alınabiliyor. Montajı tamamladıktan sonra Drift Box'ın uyduya bağlanması için cihazı açıyoruz. Cihaz yaklaşık 10 saniye içinde uydu bağlantısını sağlıyor.
http://img269.imageshack.us/img269/5973/73278323.jpg
İlk denemeyi 50km/s - 120 km/s arasında yapalım dedik. Ayarları yaptık ve yola çıktım. Ama nafile. Kadranda 120'ye geldiğinde Drift Box'da daha yeni 100'e geliyordum. Dolayısıyla ayarladığımız son hız olan 120 km/s'yi yapmam için kadranda 140 km/s'yi görmem gerekiyordu. Hem testi yaptığımız kapalı yol buna müsait değildi hemde o hızı görmek için çok düz bir mesafe gerekli. Bundan dolayı hız sınırını 100 km/s'ye çektik. Testi yaptığımız yerin %70'i viraj. Dolayısıyla biraz da virajdan dolayı güç kaybı yaşadığımı düşünüyorum. Aynı zamanda ölçüm öncesinde E5'in o muhteşem trafiğine girerek motorun hararetini de malesef yükseltmiştik. E5'de iyice zorladığım debriyaj denemeler sırasında 5. kalkışda iyice yavaşladı. Zaten 5. kalkış sırasında yağmur çiselemeye başlamıştı. Çok zorlamadan geceyi sonlandırdık.
http://img269.imageshack.us/img269/3426/34443137.jpg
Veriler belli. 0-100km/s hızlanma değerimde en iyi veriyi 17.49 sn olarak kayıt ettik.Heleki ilk başlarda 19 küsürlerdeydi ve moralman sıfıra inmiştim :D
50km/s - 100km/s hızlanmayı ise 12.99 sn olarak yapabildik.
Bu arada hemen belirteyim, bu veriler aynı motor platformunu kullanan Gilera VXR 200 için de geçerli. Hatta bir arkadaşımın standart Runner'ı ile kalkış yaptığımızda kafa kafaya gidiyorduk. Bu da aynı verilerin Runner için de geçerli olduğunu gösterir. (Bir çoğunuz Runner'ı bildiği için bu örneği verdim.) Artık Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera, Moto Guzzi ve Derbi kullanıcıları da kadranlarında ne görüyorlarsa 20 km/s daha düşüğü olarak algılayabilirler.
Sıra geldi DBN verilerine :D:D:D
http://img220.imageshack.us/img220/5043/22937851.jpg
Bu, yaptığım en iyi derece olan 17.49'un DBN verisi. İvmelenmedeki istikrar gayet iyi. Fakat süre biraz uzun :cool:
Gelelim bu tablonun değerlendirmesine:
10 km/s hıza 0.71 saniyede
20 km/s hıza 1.47 saniyede
30 km/s hıza 2.37 saniyede
40 km/s hıza 3.32 saniyede
50 km/s hıza 4.44 saniyede
60 km/s hıza 5.96 saniyede
70 km/s hıza 7.83 saniyede
80 km/s hıza 10.9 saniyede
90 km/s hıza 13.12 saniyede
100 km/s hıza 17.49 saniyede ulaşmışım
Hangi km/s hıza kaç saniyede çıktığımı artık detaylı olarak görbiliyoruz. Bu verilerde gözüküyor ki 70 km/s hıza kadar 250cc'lik bir araca göre herşey normal. Fakat kendi kilo ağırlığımın da etki ettiğini düşündüğüm. :D Araç 70 km/s sonrası bir hayli yavaşlıyor. 90-100 km arası en verimsiz çalışan bölümler olmuş. Güç kaybı ve zaman kaybı bir hayli kendini gösteriyor.
Kadranda 20 km/s hız eksik gösteren Piaggio X9 250 Evolution'da video çekiyor olsaydım 100 km'ye (Aslında 80 km/s hız değerinde olacaktım) 10.9 (Düz hesap 11) saniyede ulaşacaktım. Video ile Drift Box arasında da 7.40 saniye fark olacaktı. Nasıl? Yeterince keyifsiz değil mi En azından benim için öyle. Ben motorumun 10 küsür saniyede 100 km'ye çıktığını iddia ederken drift box'da 17 küsüratlı sayıyı görünce canım sıkıldı :D Yalan makinesi moral bozmada birebir.
Şimdide tablonun biraz daha detaylısını inceleyelim:
http://img8.imageshack.us/img8/4599/dall.jpg
Aşağıdan yukarıya ve sağa doğru giden kırmızı çizgi hızlanma süresini gösteriyor. En yukarıdan aşağıya inan çizgi ise yol eğimini gösteriyor. Orta bölümde yukarı aşağı oynayan çizgi ise hızlanma sırasında maruz kalınan G kuvvetini gösteriyor. Modifiye parçalarını taktıktan sonra veriler tahmini olarak şöyle değişecek. İlk hızlanmada (10km/s-50km/s) ciddi bir artış bekliyorum. Malossi kayış, Malossi filtre, Polini debriyaj, NGK buji, NGK Buji kablosu ve piposu bu konuda baş rolü oynayacak olan ekipmanlar. Gücün en çok kayıp yaşadığı 70 km/s - 100 km/s arasında ise J Costa varyatör hünerlerini gösterecek. Dün J Costa'nın içindeki bilyaları ölçtüm. Tamı tamına 15.25 gram. Tek bi tane koyunca 15.2 gösteriyor. 2 tane koyunca 30.5 gösterdiğine göre noktadan sonraki değer 0.25 oranlıdır diye hesap ediyorum. Peki bu 15.25 gram ne anlama geliyor? Varyatör bilyalarında gramaj ne kadar azalırsa ara hızlanmalar daha iyi olur fakat son hız azalır. Bilyaların gramaj ağırlıkları fazla olduğu taktirde de son hız artar, ara hızlanmalar da orijinal varyatöre göre bir nebze daha iyi halde olur. Bu verilere göre ve mantık çerçevesinde yapabileceğimiz değerlendirmede şu anki verilerden çok daha tatmin edici sonuçlara ulaşacağız. Benim bilyalarım ağır ve bu yüzden son hızı arttıracak. 11 gr taktığımda ise ara hızlanmaların keyfini süreceğim. 11 gr'lik bilya da almayı düşünüyorum. Son hızlardan sıkılıp ara hızlanmaları daha iyi hale getirmek istediğimde bilyaların gramajıyla oynayıp daha farklı bir şekilde motorumu kullanabileceğim.
Ölçümleri yaptığımız yer hava alanı yolu üzerinde kapalı bir yoldu. ***** basmam gerekiyor ve önüme hiç bir engel çıkmaması gerek. Ama bu yol baya eğimliydi. Düz yolda ölçtüğümüzde daha iyi sonuçlara sahip olabileceğimizi düşünüyorum. Aşağıdaki tabloda kırmızı ile belirtilen bölüm hızlanma, diğer indili çıktılı veri ise virajda olduğumu gösteriyor. Saniye 7.4'e geldiğinde bir düzlük bulmuşum ki veriler sapıtmamış Sonrasında 10.6'da tekrar sahneye hafif bir eğim çıkmış.
http://img145.imageshack.us/img145/350/dall2v.jpg
Güzel bilgiler yazmışsın emeğine sağlık dahada iyisi olacakdır zamanla buda sana bi ön hazırlık oldu rolling draging yapmadan önce :)
Ve fotonun çekildiği yer tanıdık gibi güzel bi görüntü yakalanmış. Yeşilköy sahili civarı mı?
Yeşilköyde hava alanının olduğu yerler Serkancım. Pek fazla kullanılmayan bir yol. Oturup beklesen saatte 1 tane araç geçer :) Kadrandaki yanlışlık herşeyi bozdu. Kronometre ile ölçüm yapıp baktığımda 11 saniye civarı çıkıyordu. :D Demekki asıl 100'ü kadranda 120'ye gelince yapıyormuşuz. Bunu öğrenmiş olduk.
bu lastik ebatlarının ufak olmasından dolayı olan bişey olabilirmi aklıma geldiğinden soruyorum bu açıdan baktınızmı hiç?
Dün gecemi yaptınız denemeleri dün akşam gerçekten hava yol şartları için çok kötüydü yağmur çiseledi ve durdu aralıklarla, bir siyah citroen C4 şerit değiştirirken kaydı ve dönüp bariyerlere çarptı hatta göztepe köprüsü üzerinde. birde dananın kuyruğu burada kopmuş
80 km/s hıza 10.9 saniyede
90 km/s hıza 13.12 saniyede
100 km/s hıza 17.49 saniyede
bu kısımda nasıl bu kadar yavaşladı acaba bir çözümü vardır elbet daha güzel değerler çıkartabilmen için.
No problem ;) Çok fazla bi beklentim yok ama eninde sonunda şu anki halinden daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Dünya üzerinde henüz bu kadar parçayı yükleyen bir x9 sahibi yok. Yurt dışı forumlarında yazıyorum da adamlar orijinal parçadan başka birşey kullanmıyor. Benim motor için modifiye firmaları ne ürettiyse stoklarda full olarak bulunuyor. :)
ha ha ha ha ha ha ah ah aha h 17,49 he
bide 160 a kadar tampondaymış :D