hey maşallah yıne konusturmussunuz samı abi maşallah herbırıne
Printable View
hey maşallah yıne konusturmussunuz samı abi maşallah herbırıne
Super Sonuclar super olcumler yakısır zaten procekt 01 e basarılarınızın devamını dılerım...
Motorun korumaya almasini engellemek icin Subaru beyinlerinde CEL isigini iptal etme imkanin var, ozel bir map yazip standart beyine su hata kodunu ignore et, ama su konuda problem olursa beni uyar diyebiliyorsun. Bunun disinda vuruntu, knock gibi sebeplerden korumaya aliyorsa, zaten bu iyi birseydir, biliyorsunuz, motoru korur. Bazen mekanik gurultulerden knock sensoru vuruntu olarak algilayip motoru rotara cekip rpm limit koyabiliyor. BMW Ecu'lari bu konuda mudahalesi cok daha zor, onu biliyorum, cunku map'i cekip uzerinde herhangi bir oynama yaptiginiz an "Checksum" kontrolu bozuluyor, degistirdiginiz baytlar icin sadece fabrikanin ve birkac buyuk tuner firmanin bildigi yeni checksum hesaplayip onu da eklemek gerekiyor. Japo arabalarinda checksum olmasa bile calistirabiliyorsunuz,, BMW'ler kontak bile actirmiyor...
selam
arkadaslar cok tesekkurler. insallah ..daha ileriye hep birlikte yeni bilgiler ve tecrubelerle ,kazasiz belasiz,huzurla cumlemize arabalari kullanmak nasip olsun
saygilar
sami
sıze dynodakı hıleyı hemen soylıyım ısmı lazım degıl 2-3 yer daha bunu yapıyor :Deli: bu dynolar whp vermedıgı ıcın aktarma organlarındakı guc kayıplarını arac devır kesıcıye gırdıkten sonra yavaslayana kadar hesaplıyor ve bu kayıplar dahılınde bellı parametrelerle hesaplayıp cıkan whp gucun uzerıne ekleyerek sıze motor gucunu verıyor yanı decelerasyon sırasında arac ne kadar cabuk yavaslarsa , dıger bır anlamda aracta ne kadar aktarma kaybı olculurse o kadar fazla guc sonuca eklenıp verılıyor burda yapılabılecek en basıt hıle su ; dynoyu aracta cok fazla aktarma kaybı olduguna ınandırmak boylece ekstra hpyı sonuca eklemesını saglamak! Ok parametrelere dokunulamıyor ama ıste yapılan bu :Deli: Bunu denemek cok basıt dynoya cıkın bır run yapın ve kesıcıde arabayı bedrıyaja bastıktan sonra frenle yavaslatın :heyoo: ne ılgınıc dımı araba bırden 50 hp aldı yanı bosuna para verıyorsunuz o kadar parcaya :beuj: burası Turkıye arkadaslar hepınıze basarılar :icon_tup:
Ps: Ha ıcınızden adam frene basmadı gordum dıyenler olacaktır arkadan ıtıs ıcın cok basıt bı hıle el frenı kullanmaktır onden cekıs ıcın ıse onlarca hıle bulmak mumkun arkadaslar lutfen bunları acıkladım dıye bana bı ton soru sormayın ısteyen ınanır ısteyen ınanmaz ama aynı gun ıcın de adı lazım degıl 2 dyno arasında stock 106 gti 11 hp fark edıyorsa kı bız bunu sadece gercekten hıle varmı dıye yaptıysak ve sonuc tahmın ettıgımız gıbıyse soyledıklerıme saygı gostermenız yeterlı ınanıp ınanmamak sıze kalmıs :cool:
Rakkamlar çok güzel Megane benide şaşırdı açıkçası :) 206nın sonuçta çok iyi tebrik ederim.Yüreğire diyecek laf yok çok başarılı süper gerçekten. ;)
istanbul da bir abimizde megane rs var hatta aracına motec beyin taktırmaya cok çalışmıştı da yapılamamıştı
aracında şu anda filitre kiti aynen 3" egsozt sistemi var he bide bov var :)
kendisi yarışcı hatta bazılarınız tanır Autodromun ortaklarından Burak Tegül
kendisinin söledigi ne yaparsan yap bu arac 249 beygiri gecmiyor demişti ama torku yeteri derecede arrttı demişti bana bilemiyorum belki adananın havasından orda 20 beygir daha alınmıştır :)
böle bir gün düzenlemeniz gercekten cok güsel başarılı bir org olmuşa benziyor ben diger araclardan anlamadıgım için sadece renaulta yorum yapmayı uygun gördüm
:icon_tup:
Soylediklerin doğru. Millet arabasının her parçasına itina gosterip binlerce dolar harcarken, bazı yerler dynometer tesisatını ve kurulmuna aynı hassasiyeti gostermiyorlar. (Konudaki ölçüm yapılan yeri kastetmiyorum, genel olarak)
Bunlar hassas bilgisayar programları sonucta, girdileri ne kadar dogru ayarlayabilirseniz (nem & hava sensoru, lastik ebat, motor eslestirme, hava fanları, dyno standi, vs.) çıktıları da o kadar gercekçi alırsınız.
Bırak ölçüm sırasında yapılan hileleri, bunların bile ciddi etkileri oluyor. Mesala bu ölçümlerde aktarma kayıplarının çok fazla olduğu gözüme takılmıştı. Hani aslında araba 150 hp ama 40 hp yi motor kendine saklıyor.:cool:
En mantıklısı birden fazla yerde ölçüm yaptırmak galiba.
bence en güzeli iki arabayı rollingte denemek...
Yanilmiyorsam Mert iyi para harcayip guzel bir dyno getiriyordu DA-Motorsport'a. Su anda ne durumda bilen var mi? 4WD olcebiliyor mu? Bursa'da 4WD bir dyno vardi zamaninda, ama sorun cikti diyorlardi...Bilgisi olan?
vermez ama en azından arabanın durumunu görürsün. yoksa dynoda diğelim 130 ps ölçülmüş bir gti'ı 120 ps ölçülmüş bir gti aynı şanzıman, ağırlık ve aynı lastiklerle geçiyor ise sallayım ben öyle 130 beygire dersin en azından.. :) :)
valla bilmiyom yol karar verdi :D :D .. dinolara güvenilmiyor sana katılıyorum. otomobil üreticileri motor gücünü nasıl ölçüyor onlarda mı dino kullanıyo yoksa direk motordan mı ölçüyolar?
Motor gücünü ölçüyorlar. Wheel Power da ztn 0 arabada fazla kayıp vermez.
Onurcugum kirmayalim simdi adamlarin dynosunu, ne zaman gitsem onarimda dediler zaten...
Daha once Justy turbo'm eski sanayindeki dyno'da rollerlarda patinaj yapmisti, saga sola gitmesin diye tutmak zorunda kaldik. :p
Bir ara Istanbul'da Pasaogluna ugrariz artik...
güzel çalışmalar ALLAH NAZARDAN KORUSUN bende bir ölçüm yaptıracam inşlllah ALLAH KAZA BELA VERMESİN
ben megane rs e vuruldum.
yapılan uygulamanın maliyeti ne kadar oldu?
bir de... daha ilersi yk demişsiniz de... remap uygulaması özellikle ingilterede güzel güzel uygulanıyor... 40 45 hp ve 60 nm tork getirisi ile... esasında bu 2 işlem birleşti mi o zaman demekki çok sağlam güç elde ediliyor?
PAYLAŞİM İÇİN TEŞŞEKÜRLER:heyoo:
Yok reflash ettikten sonra ecu geri eski haritayı yukluyomus kntağı kapadıktan sonra.
Sanırım refalsh değilde epromu değiştiriyolar ingilterede yada piggyback bir ünitede takılabilir.Yapılamaz diye bişi yak tabikide, araç sahibi gücünden gidişinden gayet memnun o yuzden bizde daha bişey yapmayı düşünmüyoruz.
Saygılar
fotolar cıkmadı yaa:( bizim yaptıımız ölçumlerde bestte 3 4 hp ortalama olarak eksik çıkmıştı torklar ise baya bi dusuk cıktı genel olarak.. 206da baya guc verdı sanırsam...
maasallah maasallah:icon_tup:
Maşallah gerçekden de,ölçümler yapılmadan tahminlerde bulunuyoduk bu kadar çıkar şu kadar çıkar die,Megan bizi biraz şaşırttı o da gayet memnun etti bizi,Allah esirgesinnn,sihirli eller değince yürüyo arabalar,Hayabusalar,Traktörler:)Yeter ki motoru olsun :) SR Çok sağlamm Çok sağlamm :) SR,Allah herkese güle güle araba kullanmak nasib etsin.
benim bildigim kadariyla dynolarda oyna ma yapma imkani cok mesela silindir bosa dönyorsa yüksek hpler cikabilyor cikartanlarda var mis bu bir duyum sadece ama aracini ölctürmek iyi bisey olsa gerek enazindan bir islem yapildimi artisi varmi yok mudiyee en net sekilde anlaya bilyon bu arada resimler ve veriler yok görünmüyorr
Siteden inceleyebilirsiniz,eğrilerden ve diğer bilgilerden hile varmı yokmu belli olur.www.project01.net
sinirlenme çakır yanımızda polat var.:)
masallah walla guzel bir gun olmus belli...
ayrica eklemek istedigim birsek...arac ile dyno arasinda devir kalibrasyonu yapildiiginda herzaman sonuc dogru cikmayabilir.sebebi ise aracin devrinin dogru olmamayisi olabilir..
kendi aracimdan biliyorum.aracim gercek olandan yaklasik 70rpm daha fazla gosterior gostergede.serviste sonradan takilarn gosterge yuzunden.
boyle olan ilk olcumde arac 118 hp cikarken daha snra bilgisayarla yapilan gercek devir ayarlamasindan snra 113.5 hp cikti.
o da bir etken olabilir demek istedigim...
tesekkurler...
ayrica bosch dinanometrelerde bildigim kadarıyla bircok veriyi cihaz kendi yapıyo, vamag larda ise bircok veriyi manuel girmek gerekiyo diye biliyorum , en ufak bi hatada beygirlerde sapmalar olabilir..
göktuğ borlanın kendi sitesinde şöyle bişey var..
AKAYLAR GROUP
Pamosa International Trade Inc.
Tekstilkent A 21 Blok No:19 Esenler/Istanbul
TURKEY
Contact: Atahan Akay
Phone: +90 212.438.0727
Fax: +90 212.438.0729
E-mail: atahan@akaylar.com.tr
sağol gökhan... 70 lik boru çektirdik de son susturucu sorunsalı var... ben bi iletişime geçiym en iyisi...
abi allahaşkına şu megane rs e dair dyno verisi var mı resmi?
bir de tam olarak nasıl bir uygulama yapıldı resım var mı hiç?
aklım ermiyo bi türlü:)
selamlar emeğinizi kutlarım elinise kolunuza sağlık sami abi sen zaten dahisin tpr mütiş olmuş gökanın makina nasıl oldu
gtech ile güç ve 0-100 ölçümü yapanlarınız olmuştur, sonuçlar nasıl çıkıyor? güvenilir bir cihazmıdır?