Mio'lar çogalmaya başladı :D
Kazasız belasız maşallah
Printable View
Mio'lar çogalmaya başladı :D
Kazasız belasız maşallah
maşaallah çok canlı duruyor
Maşaallah. Çok güzel gözüktü gözüme...
Maşallah kırmızı olsun 3 kurus fazla olsun diye bosuna dememişler kazasız belasız :)
masallah Farkli olmak herzaman icin en iyisidir :)
Biblo gibi maşallah, ama vitoloni california ayna şart buna.. :)
valla 10 numara görünüyor
Çok sağolun arkadaşlar
orjinalliğini fazla bozmadan toplandı aracım
super, kazasiz belasiz uzun yillar kullanirsiniz inşallah:icon_tup:
Dehşetin oğlu vahşet :)
çok güzel çok başarılı emeklere sağlık
eskilerden bir demet :)
Maşallah super duruyo :)
bu mirafioriler 2.0cc diye duymuştum doğrumudur?
Masallah, cok güzel.. Kazasız belasız..
maşallah cok canlı :))
maşallah çok güzelmiş,motorun fotosu var mıdır :)
Fiat 131 ("Mirafiori" olarak da bilinir) İtalyan araba imalatçısı Fiat tarafından 1974-1983 yılları arasında ürettiği küçük/orta boy aile arabasıdır. İlk defa Kasım 1974 Turin Motor Show'da sergilenmiştir.
Fiat'ın bu modeli Türkiye pazarında Murat 131, İspanya'da Seat 131, Amerika'da Fiat Brava olarak bilinir. Fiat 131, kendisinin yerine gelen Fiat Ritmo'nun sedan versiyonu Fiat Regata'nın yanı sıra Şahin, Doğan ve Kartal modellerininde öncüsüdür ve üretimi Türkiye'de 1987 yılı sonuna kadar devam etmiştir. Bu aracın Türkiye'de bulunmayan, Fiat'ın resmi modifiye şirketi Abarth tarafından geliştirilen 2000 motorlu versiyonu 1970'li yıllarda Dünya Ralli Şampiyonasında boy göstermiş ve pek çok başarı elde etmiştir.
Türkiye'de 29 Aralık 1976'da üretimine başlanan Murat 131 serisi, 1981'de 131 Şahin (Fiat 131 Mirafiori CL karşılığı) ve 131 Kartal (Fiat 131 Panaroma CL karşılığı) ve 1982'de 131 Doğan (Fiat 131 Supermirafiori) olarak sınıflandırılmaya başlanmıştır. 1985'te Murat 131 Kartal, sadece Türkiye'ye özgü bir tasarımla değiştirilmiş ve aracın arka kısmı,c sütunundan itibaren yükseltilip büyütülmüştür. Ana üretici Fiat'ın 1975 model yılı için tasarladığı ilk motorlar, Türkiye'de hiçbir modifikasyona tabi tutulmadan 131 kasası sona erene kadar kullanılmıştır. Oysa İtalya ve İspanya üretimlerinde 1978'den itibaren üstten egzantrikli (OHC) motorlar üretime alınmış ve seriye performanslı ve rekabetçi motorlar katılmıştır. (1.4 TC, 1.6 TC, 2.0 TC) 1974'ten beri opsiyon olarak seçilebilen otomatik şanzuman Türkiye üretimlerinde kullanılmamıştır. Aralık 1987 - Haziran 2002 arası üretilen Şahin/Doğan/Kartal Kuş serisi modellerde;
Doğan (1988-1990) Doğan L (1990-1992), Doğan SL (1992), Doğan SLX (1993-1998), Doğan 1.6 ie (1998-2002) Şahin (1988-1993) Şahin S (1993-1998), Şahin D (1989-1991), Şahin 1.4 (1998-2000) Şahin 1.4 ie (2000-2002) Kartal (1988-1993) Kartal L (1990-1992), Kartal SL (1992-1993), Kartal SLX (1993-1998), Kartal S (1993-1998), Kartal D (1989-1991), Kartal 1.6 ie (1998-2002), Kartal 1.4 (1998-2002)
olarak çeşitlendirilmiştir... Tofaş, Kuş serilerinin S, SL, SLX, 1.4ie ve 1.6ie modellerinde, Fiat'ın Tipo ve Tempra modellerinde kullanılan OHC tasarımlı modern motorları kullanılmıştır. Ancak Tipo ve Tempra modelleri gibi önden çekiş sistemi 131 ve kuş serilerinde hiçbir zaman kullanılmamıştır.
2002 yılında Tofaş Bursa'daki üretim bantları sökülerek Afrika'da Ethiopia Cumhuriyeti'nde bulunan Holland Otomotiv Firması'na satılmıştır. 2010 yılına kadar Kuş serisi mamuller Afrika'da Holand adıyla üretilmeye devam etmiştir.
İtalya'da ise Fiat 131 Mirafiori modelleri 2 ve 4 kapılı sedan ve 5 kapılı SW (Panaroma) olarak üretilmiştir. Tüm modeller 1978 ve 1981 olmak üzere iki kere revize edilmiş (facelifting) ve sedan üretimi 1983'te, Panaroma SW üretimi ise 1985 yılına kadar Maratea adı altında devam etmiştir. Fiat, orta sınıftaki 131 serisi'nin yerini bir düşük sınıfta bulunan Ritmo modelinin sedan versiyonu olan Regata ile doldurmuştur. Ritmo/Regata sonrasında çıkan Tipo/Tempra ise Bravo/Brava/Marea tarafından yeri doldurularak sürekli geliştirilmiş ve günümüze ulaştırılmıştır. Fiat 131'i günümüzde temsil eden Fiat modeli ise Fiat Linea'dır...Linea, atası 131'in iki sınıf altı olan Fiat 127'nin günümüzdeki temsilcisi Fiat Grande Punto bazıyla üretilen bir sedan olmasına rağmen, boyutları Fiat 131'i geçmiş, son teknolojilerle donatılmış bir modern sedan olarak dünyanın birçok ülkesinde ve Tofaş tesislerinde üretilmektedir.
Alıntı : Vikipedi, özgür ansiklopedi
Maşallah kazasız belasız günlerde dilerim du arada arka çamurluklar kaslı olması gerekmiyormu?yoksa bilinenler sonradan mı şişirilme?
Türkiyedeki Bildiğin arka ve ön çamurlukları şişik olanlar sonradan yapılma
fakat mirafiorilerin
Abarth modeli orjinalden ralli tipi dış kasası aynıdır
http://i51.tinypic.com/29fuw3m.jpg
bide motorunu görseydik, mirafiori yi mirafiori yapan 2.0tc dir. gerisi yalandır ama ole diilmi?? :D
İstediğin
aracımın motor resmi olsun
http://i54.tinypic.com/11weoll.jpg
http://i56.tinypic.com/am9w9l.jpg
http://i54.tinypic.com/el5xqr.jpg
masalah kazasız belasız surusler
:icon_tup:maşallah kazasız belasız..süper
maşşallah....çok beğendim aracı : )
Allah kaza bela ceza gostermesın.Çok güzel duruyor.
Maşşallah.
torpidosu cok şık maşallah allah nazardan saklasın
Sağolun arkadaşlar
Maşallah çok iyi duruyor Allah kaza bela vermesin.
maşallahh harıka duruyor kazasız belasız :)
maşallah*41
kazasız belasız
Sağolun arkadaşlar