evet arkadaşlar tr tuning dergisinin bu ayki sayısı çıkalı 10 günden fazla oldu, şimdi aracımdan burada bahsetmek isterim..... hemen hemen herkez araca yabancı olduğu için biraz ayrıntılı anlatıcam.... foto linkleri en alttadır en kısa zamanda başka forolar ekliyecem....
öncelikle araçın ilk sahibiyiz, bana babamdan yadigar, sökülen takılan her civatasını bilirim ve çok şükür henüz ciddi bir kazası yok.... kendisi 335000km'de ve önümüzdeki austos ayında tam 13 yaşında olacak.... tabi short bloc henüz 50bin km'yi yeni doldurdu ve malesef motoru nanay olduğu zaman araç benim elimde olmadığı için forget motor toplanmadı.... milyon kez ısrar etmeme rağmen.... (babamın aklı işte
)
orjinalinde 170hp güç üretir ve 0-100 hızlanmasını 8 ila 8.5 saniye civarında tamamlar, 1400 kilo civarındadır ancak benimkisi bi 50 kilo daha fazla yanılmıyorsam henüz tartmadım....bunu dışında araç tr'de nadir bulunan manuel modelidir....
gc8 lerden tek farkı td03 turbo, farklı bir egzantrik mili, ve daha kısa oranlı ayna mahruti oranıdır... bide yanılmıyorsam 5. vitesi birazdaha kısa.... 6500rpm çevirir
tabi bunun dışında aksesuvar ve konfor olarak gc8'in yanında rolls-royce'gibidir
gözlük kabı ısıtmalı deri koltuk arkaya kadar açılan sunroof ve sırtları 180derce kadar yatırılabilen arka koltuklar vs vs gibi daha aklıma gelmeyen birçok ekstrası vardır....
Gelelim benim araca yaptıklarıma....
öncelikle aracı ilk teslim aldığımda başladığım yer kaporta boya oldu ve araç 1 ay içinde cillop gibi çıktıboya esnasında kapı iç saclarına ortaşekerli bir ses izolasyonu ve jbl gto serisi amfi ve mid takımı, blaupunkt kendinden amfili bas ve sony mexbt500 teyiple ses işini hallettik.. dreksiyon ve vites topuzuda yeniden deri kaplandı.... arka farlar forester jdm farlarla ön sinyallerde orjinal forester amerikan sinyallerle değiştirildi
motorumuz forget olmadığı için fazla abartamadık ancak kısa ayna mahruti oranları sayesinde benimde hiç beklemediğim bir 0-100 değeri elde ettik...
subaru forester 0-100 - Car Videos on StreetFire
gelelim motordaki ve yürüdeki işlemlere....
td04 turbo
wrx ic
walbro pompa
nkg iridyum buji
iskender egzos '60lık'
greddy blowoff
k&n kutu içi filtre
hks evc6
hks fcd
aem wideband
spt kule gergisi
exedy baskı balata
mtm lpg kiti
araç lpg de ve 1.2 barda sorunsuz yürümektedir, ayarları widebandtan bakılarak yapılmış ve benzinle aynı değerler elde edilmiştir.... henüz dynoya sokmadım ama lpg'de daha iyi yürüdüğüne eminimlpg de 30kuruş yakar benzinde 50 ve üstü...
kısacası arabam az yakıyor, çok kaçıyor, iyi yol tutuyor, baya iyi derece konfora sahip ve yağmur çamur demeden gezebildiğim, arada bir araziyede rahatça çıkabildiğim bir araçdaha ne istiyimki
aracımda çok emeği geçen doğan ustaya(mekateknik), rıfat ustaya (goofy motorsport) ve fatih gündüz(racer corner) abime ve lpg için torg garage ekibi ve quattro garage bekir ustaya çok teşekkr ederim....
mehmet ener(speedfreak) abimede ayrıca teşekkürler
birçok konda bilgi danıştığım tt üyelerinede ayrıca teşekkür ederim....
foto linkleri.....
Yiğit Toruns Fotos | Facebook
Yiğit Toruns Fotos | Facebook
Yiğit Toruns Fotos | Facebook
http://www.facebook.com/photo.php?pi...2&id=687584347