Debriyaj Rulmanını Hidroliğe Çevirmek...
arkadaşlar kendi uyguladığım sistemi belki başkalarına da lazım olur diye detaylı olarak anlatacağım...
öncelikle sorunum neydi? aracım ters baskı denilen pull type debriyaj sistemine sahipti, neden bazıları pull type bazıları push type hiç irdelemedim açıkçası, birbirine göre artıları eksileri vardır illa ki... benim ihtiyarın rulmanı 850 euro :) 3 sene önce İstanbulPark dönüşünde ruhunu teslim etmişti, bronz balata takmıştım daha öncesinde... neyse yeniledik rulmanı ama pedal o kadar sertti ki, kimse arabayı 2 metre bile yer değiştirmek istemiyordu, haliyle kullanım zorluğundan kaynaklı olarak debriyaj çatalı tam dengeli çekemiyordu baskıyı, tak tuk diye basıp bırakıyordu, sıkışık trafikte kullanım ölümcüldü... geçen sene yine yedik rulmanı, bir kez daha yeniledik sonrasında yenilenmiş rulmanı test ederken yağa su karıştırdığını farkettiğimizden kışı motor yapımı ile geçirmiştik, motor rodajı sırasında rulmanımız yine sıkıntı çıkarttı, pedal devamlı dipte kalıyordu... artık hem ben hem de bütün garaj çok sıkılmıştı, oturduk değerlendirdik ve de hidrolik rulmana geçme kararı aldık, işte hidrolik rulman:
http://i.hizliresim.com/E8mpM8.jpg
http://i.hizliresim.com/j3gjRn.jpg
bu rulmanla debriyaj çatalı ve de alt merkez kullanmanıza gerek kalmıyor, debriyaj üst merkezi direk olarak kumanda ediyor, pedala bastığınız anda itiyor baskıyı, bunu kullanabilmek için ters baskımı da düze çevirdim, önce mustang baskı kullandım ama yumuşak kaldı ve kaçırdı, stage 1 BMW M3 baskı balata aldım, onu taktım, volant tekrar işlenip civata yerleri açıldı:
http://i.hizliresim.com/v5yGbr.jpg
alt merkez, alt merkez ayağı,rulman, ters baskı ve de debriyaj çatalı boşa çıktı haliyle :)
http://i.hizliresim.com/ljQkQk.jpg
buraya kadar her şey kolaydı, şimdi asıl iş hidrolik rulmanı pirizdireğe monte etmekti, alta bir flanş yaptırmamız lazımdı ve de o flanşın da tam ebadında olması lazımdı ki baskı ayırabilsin, sağolsun İsmail Çam ve Erkan usta defalarca ölçü aldı kafa patlattı :)
http://i.hizliresim.com/0nRLNY.jpg
kalınlığa karar verdikten sonra flanşı yaptırdık, yük taşımayacaktı ve de dönmeyecekti, hafif bir malzemeden flanşımızı yaptırdık:
http://i.hizliresim.com/4rj8q7.jpg
http://i.hizliresim.com/JAZ6k5.jpg
flanşımızı piriz direğin en dibine monte ettik:
http://i.hizliresim.com/GRm5ob.jpg
üzerine de hidrolik rulmanı sabitledik:
http://i.hizliresim.com/z5jYrR.jpg
şanzumanı yerine taktık, hidrolik bağlantılarını yaptık, bildiğiniz alt merkeze gelen hidrolik borusunu direk hidrolik rulmana takıyorsunuz, araya bir 'T' koyduk ki havasını alabilelim:
http://i.hizliresim.com/BPOZO9.jpg
havasını alıp, ayırıp ayırmadığını kontrol ediyoruz:
http://i.hizliresim.com/Zk5L5A.jpg
evet artık alt merkezsiz ve çatalsız bir debriyajımız var :)
http://i.hizliresim.com/o3dAd2.jpg
buraya kadar anlatmak kolaydı ama sonucu anlatmak için öncesi-sonrası kullanmış olmanız lazım :) yıllarca boşuna eziyet çekmişim, bu tarz sıkıntısı olanla için kesinlikle öneriyorum :)