Evlat edİndİm sonunda c5 2.0 hdi
Karşılaştırma başlığında c5-laguna-407 konusunu açtıktan birkaç gün sonra bir ilana denk geldim.
Araç Citroen C5 2.0 HDİ SX ve 2005 Model.
Aradım görüştüm adamla, o ara krediyi onaylattım bankadan.
Sonra gezenadam.com dan bir eksper ayarladım.
2 saat sonra telefonda "abi araba benim" deyip kapatırken buldum kendimi.
Baya baya hızlı oldu her şey. Nasip dedikleri böyle bir şey sanırım biraz da fiyatın uygun olması km düşük ve eksperin "benim ihtiyacım olsa o rakama alırım" demesi cezbetti.
Hasar kayıtlı araç, şişirilmiş dediklerinden. Benim takıntım yok bu konuda.
Sol ön kapı ve marşpiyel değişmiş. Kapı sıfır olarak değişmiş.
Ekspertizde satıcının söylediğinin harici bir şey çıkmayınca pazar akşamı atladım gittim, bu sabah satışı alıp döndüm.
Araç 2.0 138 Hp manuel. Donanım olarak oldukça dolu, hele eski aracıma göre (clio ph2) çoook dolu.
Donanım listesi ekleyeceğim aşağıya.
Birlikteliğimiz çok yeni ama 460 Km yaptım bugün.
Aklımda kalanlar: Oldukça konforlu bir araç, geniş ( en çok ihtiyacım olan şey clio dan sonra ) şekli şemali düzgün.
Geri gelirken sağ ayna aşağı iniyor mesela çok hoş. ( yıllardır var ama benim ilk defa var, mağaraya internet muhabbeti olmasın :) )
Uzun yolda oldukça ekoomik. 465 KM de ort 5.8 LT ortalama hız 86 KM kasmadım ekonomi için.
Elektronik aksamda çalışmayan yer yok, fransız sahibi olanlar bunun hassasiyetini iyi bilir.
Km 139 bin. Yetkili Servisi arayıp öğrendim 128 Binde triger değişmiş. Triger derdini attık hemen kafadan. (400+ işçilik)
Sol ön çamurluk boyalı, sol arka çamurluk lokal boyalı. Kalanda boya yok. Az sonra göreceğiniz fotodan da anlaşılacağı üzere kaput da boyanacak.
Gözüme takılan eksikler, ön cam çatlak. Sol marşpiyel dış plastik aksamı değişecek. Ön takımda rot rotil vs değişecek, yağ bakımı yapılacak.
Frene basınca saçma sapan bir titreme var, karter muhafaza parçası kopukmuş bu gün hepten gitti yolda.
Hangi aracı alsan bunlar olası zaten, aldığımız araç sıfır değil neticede muhakkak eksikleri olacak. Görmezden geldim bende.
Fotolara geçelim.
Eksper anından fotolar.
https://i.hizliresim.com/Dd1Zg6.jpg
https://i.hizliresim.com/5Q0J6j.jpg
https://i.hizliresim.com/Q75qqy.jpg
https://i.hizliresim.com/MvQ7n1.jpg
https://i.hizliresim.com/6XBOA0.jpg
Benim çektiklerim.
https://i.hizliresim.com/G0dmBr.jpg
https://i.hizliresim.com/YNYQQE.jpg
https://i.hizliresim.com/mkQMXY.jpg
https://i.hizliresim.com/3qm6lr.jpg
En basık durumda.
https://i.hizliresim.com/6Xoap3.jpg
Normal sürüş yüksekliği
https://i.hizliresim.com/okbXlq.jpg
En Yüksek hali.
https://i.hizliresim.com/y3B6vM.jpg
Donanım listesi:
https://i.hizliresim.com/nWd1YN.jpg
Araca dair izlenimlerim olumlu. f/p olarak benim kriterlerime göre üstüne yok şuan.
Uzun süre beraber olacağız kaza bela olmazsa detay izlenim yazarım.
7 Ay ve 13.000 KM Sonra izlenimlerim:
İlk olarak sınıfının vaad ettiği konforu gerçekten sağlıyor. Hydractive süspansiyon'un konfora katkısı inanılmaz.
İçi oldukça geniş , bu süre zarfında bir çok araca bindim sürücü ve yolcuya sunduğu yaşam alanı çok yeterli.
Bagaj kapağı ve arka cam birlikte açıldığı için ve alt konuma aldığınızda yükleme çok rahat oluyor. Bagaj genişliği çok yeterli.
Aracın koltukları konforlu ve yumuşak, sadece yanal destekler olsa daha iyi olurmuş. Kumandaların kullanımı oldukça basit tutulmuş.
Sadece bazı ayarlar için dil bilmek lazım basit kelimeler o da Türkçe değil maalesef.
Çift yönlü klima işini çok iyi yapıyor, + klima performansı da çok tatmin edici.
Bose-harman gibi sistemler ile kıyas edilmez ama ses sitemi 6 hoparlör ile işini yapıyor.
Kolon değişimi ve subwoofer desteği ile güzel bir ses yakalanır diye düşünüyorum.
En beğendiğim özelliklerinden yol tutuşu özellikle yüksek hızlarda kenidisini yol durumuna göre alçalttığı ve süspansiyon sertliğini viraja göre artırdığı için normal süspansiyonlu araçlar gibi sağa sola yatmıyor çizgisinden çıkmıyor, beni sollayıp virajda geçtiğim araç çok oldu.
Model yılına göre (2005) Adaptif far olması güzel, şöyle alıştıktan sonra gece başka bir araçla seyahati yadırgıyorsunuz.
Bakımından bahsedeyim biraz, sarf malzemeleri pahalı değil. Orj filtre ekipmanları diğer araçlar ile benzer fiyatlarda.
Hava filtresi 35 Polen filtresi 40 mazot filtresi 60 (Sadece filtre kabı değişmiyor) Yağ filtrei: 20 TL civarında. 5w30 Yağ kullanıyor.
Ben motul alıyorum farkı var mı yok mu bilmiyorum ama en azından psikolojik olarak iyi hissediyorum.
Trim aksamları pahalı, sol alt marşpiyelin servis fiyatı 800+ tl stok yok. Çıkması 400 TL civarında.
Ön cam serviste 2500+ Çıkması 500 Civarı, Olimpia düz cam 500 TL Olimpia Atermik olanı 1500 TL.
Benim gördüğüm donanım olarak bir de koltuk ısıtma olsa güzel olabilirmiş.
Arkalarda torsiyon olduğundan tıkırtı yapıyor bakımı çok pahalı değil 400 TL parçası tutuyor 200 de işçilik ile 600-700 arası halledilir.
Ses yalıtımı biraz daha iyi olabilir ama genel olarak iyi. Gürültülü bir makina var aracın üzerinde. 136 hp 320Nm tork hakkını veriyor.
6. Sf da kadran videosu ekledim, bence gitmesi gerektiği kadar giden bir araç. Yazılım ve birkaç iyileştirme ile daha keyifli hale gelecektir eminim.
6 ileri vites olması uzun yolda cc ile çok ekonomik sürüşe imkan veriyor. 120 KM ile cc marifetiyle 4-4.5 LT civarında tüketimi var.
En son sıfırlamam üzerinden 5.000 KM Geçmiş ortalamam 6.5 LT Ort hızım 35 Km. Aldığım yakıt tutarını km ye oranladığımda yol pc ile eşleşiyor.
Benim bu aracı alma sebebim coupe clio dan sonra çocuk koltuğu koyduğumda rahat seyehat etmekti. Bu açıdan beni fazlasıyla tatmin etti. Arka diz mesafesi çok başarılı gerçekten.
En olumsuz yanı oldukça iri olmasından dolayı park etmek kolay değil.
Diğer bir + sını yazmak gerekirse engebeli bir yolda yükseltip 40 KM/H'a kadar en üst konumda kullanıma imkan vermesi.
Bu özellik birkaç defa çok işime yaradı.