beyler subab ıtıcılerımı deısmeyı dusunuorken aklıma gıren arkdaslar oluor acmısken kapagı ısle gıbı bısıler dıyolar nedır bu kapak ısleme kapak rektefesı araca extra helal hp olarak getırılerı neler olur nasıl yapılır ?taşlamayala farkı nedir?
Printable View
beyler subab ıtıcılerımı deısmeyı dusunuorken aklıma gıren arkdaslar oluor acmısken kapagı ısle gıbı bısıler dıyolar nedır bu kapak ısleme kapak rektefesı araca extra helal hp olarak getırılerı neler olur nasıl yapılır ?taşlamayala farkı nedir?
Abi sitede JapanTuner(Kaan abi) var kendisi bu işi yapıyo istersen ona bi pm at
Gerekli bilgileri sana vericektir
kaana yaptırcam zatende arastırma yapıorum
yokmu bılgısı olan?
madem kaan a yaptırcan gerekli bilgiyi kaan zaten sana vermiştir yada ona sorsan sölerdi daha niye konu açıyosun
arabanız standartsa modifiyeli retainer kit veya portpolish yaptırmanız + bi güç vermez , ben kapak taşlamayada karşıyım yazılım ve standalone beyin yoksa neye referans olarak taşlanıyo , haa belki bazı arabalar eskiden biraz daha iyi gidiodu taşlanınca o göreceli ve psikolojık kavramdır ama ben sizin yerinizde olsam hiç kurcalamam , orjınal parçalarla toplayıp kapağı hiç etmem , port polish olarak da zaten fabrikada da muhendisler onu düşünmüşlerdir içeri ne kadar hava gireceğini , 1 litrelik kaba 1.5 litre su konmaz ( tekrar yineliyorum arabanız orjınal hiç ellenmemiş egzantrik yazılım kasnak piston yok ise )
yanlış anlaşılmışım :D standart fabrikasyon bi arabada işe yaramaz gereksiz bi işlem fabrikasyon içeri giren hava yakıt miktarı belli daha fazla yapmanın bi anlamı yok ama turbolu veya agresif atmosferik bi arabada kesinlikle gerekli
standart bile olsa port-polish güç kazandırır eğer kapakda sorun war ve açılması gerekliyse yada triger felan değişimi geldiyse arabanızın bence port-polish yaptırtmadan kapatmayın
ama şöyle denilebilir memur spec arabasına binenler için gereksiz denilebilir ki zaten o tarz insanlar arabalarına değil kapak açtırmak kaputu bile açtırmazlar
eray kırwem mersınde yasıorum bu ısı yapacak ıkı ısım verdıler bırı ahmet bırı kaan arastırıoruz kaanla sadece gorusebıldım oyuızden o yapar kapak ısıne gelınce ıtıcılerımde sıkıntı var gıbı acmıskende kapaga neler yatırım sorrusunu yoneltıorum yada ne yapılabılır ogrenmek ısteddıgım bu ....
mantıksal bi açıklaması yok bence mengu abi , ben karşıyım yine tekrarlıyorum orjinal hiç ellenmemiş arabaya gereksiz + güç hissettirmez , haa eğerki orjınal bi arabanın km si yukselmiş özellikle de lpg li ise portlar kurum ve pislik kaplamışdır portlar yüzeysel olarak parlatılırsa eski kondisyonuna geri döner buda güç olarak hissediliyorsa ondan dolayı genel bi düşünce anlayışı çıkarmışdır port polish + hp verdi gibi
eğer böyle bir şey yaparsanız öncesi sonrası dynoda ölçüm yapın insanlar aydınlansın :) post polishle sizin almayı hedeflediğiniz güç nedir .??
merakla izliyorum konuyu ;
bende yaptımda ama henüz ben daha beygirleri göremedim :D motoru koyamadıkta :D
o konuda haklısınız emisyon kuralları kapsamına çıkmamak için o değerler de o işlem yapılmışdır doğrudur :icon_tup: ama port genişletip içeriye 1/15 oranında havadan fazla hava girerse 4 nokta enjektörlü sistemlerde araba tam gazda aptallaşma yapabilir (diyelimki subablarda büyütülmüşse yaylar sertleştirilmiş ve yüksek derece egzantrik varsa + üzerine birde yazılım yaptırırsınız beklenilen güç elde edilir ) ama portlar genişletildi diyelim orjınal subab larda içeri giren hava zaten belli fazlası bi işe yaramaz bi güç getirmez tamamen fantazi dünyasında ego tatmin edilir :D
+ maf sensörlü arabalar hava miktarı ve hava sıcaklığına göre beyine sinyal yollayıp ona göre enjektör mili saniyesi azaltır veya çoğaltır , eğerki gaz kelebeği ve portlar genişletilmiş , soğuk ve temiz hava alması sağlanmış ve subablar büyütülmüş ise + bir güç alınır
Bu port polish işinin maliyeti nedir ?
Attığımız taşa değer mi yani?
Ayrıca yakıtta standart sürüşte etkisi olur mu?
Bizde de memur spec civic 1,8 var :D
yakıtı düşünen kahraman olamaz :D
Bence düşünmeyen kahraman olamaz. 8 litre yakan araca 10 litre yaktırıp 5 hp alıyorsan kahramanlık olmaz başka bişey olur.
bir kaç örnek vericem insanlar araba aldıklarında headers egzoz emme manıfoldu fln değiştirirler güç almak için sen hiç taktıgın aftermarket emme manıfoldunun portlarının orjnalden daha kucuk oldgunu gordunmu?
filtre kiti,emme manıfoldu,headers,daha geniş egzoz bu yaptıgında bı nevı portlara gıden yada cıkan havanın yolunu genısletmek degılmı??
Madem mantıksız bunların hiç biriyle bence güç alınmazdı sübap diyorsun
emme borusu-gaz kelebeği-emme manifoldu-(port)-subap olarak sıralarsa havanın gittiği yolu sen hepsını genısletıp neden portu aynı bırakıyorsunki sacma güç gelmez diye....
4 nokta enjektorlu araclarda fln diye kendin yazmışsın kendin söğluyorsun eger portlar genısleyıp ıcerı 1/15 oranından dahada fazla hava girerse:D zaten hava girdiyse amacına ulaştın demektir uygun hava yakıt karısımın ayarlıyarak güç alabilirsin. Gerekli olan hava:D niden turbo kullanıyoruz
üslubmda bi yanlışlık olursa kusura bakma amac bilgi paylaşmak
kurum pislik icinde portinge gere yok bir çok kimyasal varken ne gerek var kurum pıslık ıcın dramel kullanmaya
portlar aynı bırakılcak diye bi yazı yazmadım bu saydıgınız işlemler yapılırsa port genişletilirse güç alınır yazdım sanırım yanlış okudunuz :icon_tup: ayrıca uslubunuzda sıkıntı yokda :D ben uzatmak istemiyorum benim kişisel görüşüm bu mantık olarak böyle yorumluyorum amacımız bilgi paylaşmak kimin kafasına hangisi yatıyorsa onu uygulasın herkezin gorusune saygım var tesekkurler .
Boyle seylere gerenk yok mayk
mühendisler düşünürde iş üretime gelince standart kapak dökümdür, dıştan işlenir yüzeyleri düzeltilir..
portları işlemek ve parlatmak tamamen performans amaçlı ve genelde el işçiliği ile yapılan pahalı bir işlem fabrikasyon uygulamaya uygun değil..
Fayda sağlamaz değil sağlar atmosferik motorda gerek yok dersen, aynı mantıkla atmosferik motorda egzos filtreyede gerek yok diyebiliriz..
Bunlar keyif işi insanların hevesini kırmamak lazım.
heveslık bı durum deıl psıkolojık bı durumda deıl bunlar hurafe seyerde deıl denenmıs yapılmıs canlı orneklerı cokca var...
tartışma ortamına gerek duymayalım lütfen burda birşeyler paylaşıyoruz , sadece portpolish le güç alınmış dyno yada video warsa izleyelim elinde olan warmı vaf-c , piggyback vs vs ecu ile hiç bir işlem yapılmadan alınan güçlerle ilgili bi video yada güç alan arkadaşlar nasıl almışlar paylaşırlarsa sevinirim (yazdıklarımı ya eksik okuyosunuz yada kendi kafalarına göre tartışıyosunuz ben diyorumki sadece portla güç alınmaz diyorum iş nerelere bağlandı vay anasına şimdi eksoz headers girersek hiç çıkamayız :D )
öyle bir adam var mı?
sadece port polish yapıp dynoya sokucak.
Adam s2000 de denemiş işe yarıyor demiş.
Ki yurt dışında her zaman önerilen bir uygulama.
İşe yaramaz derken var mı bir dayanağınız.
Ben stock bir civic e yapılsa işe yarar diyorum. Başka araçları bilmem.
Port polish yapsam filtreyi sökecek halim yok.
e zaten port polish yapan adam en kötü filtre headers eksoz vs bişey yapar.
siz neden hemen sinirleniyosunuz ben diyorumki benim fikrim böyle sistematik düşününce buna karar verdim sizin görüşünüz öyle olabilir ben onada saygı duyuyorum bana göre portpolish orjınal ellenmemiş arabada eskiden insanları +30 hp die kandırılan hava filtresi olayı gibi gereksiz benim tezim bu gerisini yaptırcak olan arkadaşlar düşünsün ister yaparlar ister yapmazlar ama uğraşcaklarına ve verdikleri parayı doğru modifiyeye harcasınlar die uğraşıyorum dün de dedim boş çay bardağına dolu su bardağında ki su konmaz artanı taşar (ellenmemiş kapakda )
Bence siz biraz gerginsiniz. Sürekli aynı şekilde gerginlikten bahsediyorsunuz.
Burda belirli bir seviyede fikirler çatışıyor ama insanlar kavga etmiyor. bu seviyede devam edilebilir.
Filtre 30 hp veriyor diye satıldı doğru. Ama hiç güç vermediği de söylenemez.
Dediğim gibi cai + headers + cat iptali + hoş bir son susturucu yapıldığında imkan varsa port polish de yapılmalı.
Şimdi dediğim gibi kimse durup duruken stock araca sadece port polish yapmaz.
Adamın kapak açılacaktır birde p&p yapar. takar filtresini gezer. Çok konuşulacak konu değil.
Asıl önemli olan maliet ile alınan verim orantılı mı?
yok gergin değilim :D aslında benim değinmek istediğim konu sadece portpolish değil , motora 1 parça modifiye yaptım diye sevinen güç aldım diye gezen insanlarda , deneme yapmadan + güç alanlarda mesela bi örnek 2 tane m3 ikiside standart drag da ve roll de ikiside kafa burun gidiyo diğerine komple ss eksoz takılıyo eksoz takılan araba 1 boy geriliyo buna şahit oldum ve birçok kez buna benzer olay duydum ve yaşadım maliyet olarak gelirseniz ben kendi 131 turboma ve arkadaşımın uno turbo kapağına polish yaptım faydası illaki oluyo helekı turbo arabada fark kat kat artıyo sizde kendi arabanıza yapabilirsiniz ama tabi test makinesi olmadıgı için kara düzen yapmak zorunda kaldım elime referans bi top aldım hepsini aynı ölçüde almaya çalıştım el taşıyla daha sonra parlattım eğerki el beceriniz warsa sizde yapabilirsiniz ama prof iş istiyorsanız sanırım forumda bi abi yapıyodu hem işçilik olarak güzel hemde test ederek yapıyo
bu örnek işe yaramaz mı?
kapakda yapacağın değişikliklere aracın beyni limitleri dahilinde tepki verecektir elbet.
MAF lı olan çekilen fazla havayı ölçer, MAP lı olan değişen vakumu algılar, ona göre gerekli benzini iletir..
daha çok hava + daha çok benzin = ?
BAzı parçalar dediğin gibi fayda değil zarar veriyor.
mesela 1,6 araca 1,4 filtresi takılıyor. üstelik sıcak hava çekiyor. araba başlıyor boğuk boğuk bağırmaya. adam sesin gazına geliyor bu araba uçuyor diyor. ( bu benim :D )
Diğer yandan adam arabaya komple düz boru yapmış eksoz bile yok. Araba geri basınç olmayınca gitmiyor ama bağırıyor. Bu tip manyaklıklar malesef oluyor.
Diğer yandan düzgün yapılmış tek cai kitin bile fark yarattığını da gördüm.
Kim yazıcak acaba diye beklerken tam beklemekten sıkılmış ben 1-2 şey karalıyacaktım. Siz yazmışsınız. Aynen öyle. Bir kapağın fabrikasyon olarak portpolishli gelmesi mümkün hatta firmalar bunu yapmak isterler ama üretim masrafları inanılmaz yükselir. 10 hatta 20 kapak yapılacak sürede 1 kapak yaparlar. :)