araç km düşürülmesini nasıl anlarız. dreksiyona bak vitese bak gibi şeyler degil elektronik olarak anlamak mümkünmüdür. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Printable View
araç km düşürülmesini nasıl anlarız. dreksiyona bak vitese bak gibi şeyler degil elektronik olarak anlamak mümkünmüdür. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
benım bıldıgım sadece mekanık parcaların eskımesınden anlasılıyor.dosemeler on takım vb
Geçen bir arkadaş Clio Rs sordurdu Şasi numarasını istedim
Şasi numarasını tanıdık serviste sorgulatttım KM düşürülmüşten ziyade Sol direkten girme ve komple şanzıman değişiminden bir sürü yara bere içinde bilgiyede ulaştım...
Allah razı olsun kayıt sisteminden
würth snooper isimli programdan kendi km'eme bakmıştım arasında 8km vardı :) Bildiğim kadarıyla bosch kt300 lerde bakabiliyor.
Elektronik olarak malesef anlamak mümkün değil: ya geçmiş bilgilerinden yada yıpranmadan tahmini bir km düşünülür.
Bazı araçlarda gerçekten çok belli oluyor iç kısımın yıpranması. Araç ne buarada?
Bmwlerin bir kismini anlarsin analog gostergeyse tirnaklarindan vs anlasilabiliyor iyi elektrikci anlayabilir
bazı marka/model araçlarda km bilgisi ecu dada kayıt ediliyor o şekilde anlaşılır ancak
ama bazı araçlar ve çok nadirdir bunlar
Bmw mini landrover bunlarda var servise girdiginizde anahtari biryere sokuyolar ve km cikiyo anahtara kayit ediyo ecu uzerinden gercek km yi muhtemelen mercedes de flnda vardir bmw eminim o gruptan
direksiyon ve vites topuzundan anlaşılabilir ama tabi bu parçalar tekrardan deri kaplanırsa o da suya düşer,
geçen gün amerikan park için gittiğim elektrikçiye 1 saat içerisinde 3 araç geldi galericiler bıraktı, 2'si yanan arıza ışıklarını söndürttü, diğeri km.düşürttü. PES dedim.
Birde motorun alt kısmında keçelerde,aks körüklerinde vs yağ kaçakları varsa fazla km yapmış demektir.
Aracin modeli eski degilse en garanti yontem servis yontemidir.Sonucta atiyorum arac 100 bin km de.Fakat 90 bin bakimina 3 sene once girmis.E 3 yilda 10 bin asiri az olacagi icin aractan supheleneceksin..Gibi bir mantik...
sizede çok açık ve net bilgi vereyim elektronik km li arabalarda eğer km değşikliği yapıldıysa,yine elektronik olarak anlaşılması mümkün değildir.yani hiç bir şekilde aracı bi cihaza bağlayarak veya başka bir şekilde elektronik ortamda o arabanın km düşürldüğünü anlayamazsınız bu birinci mesele ve esas sizin merak ettiğiniz konun cevabı.
Analog km lerde ise bi arkadaşımız belirtmiş,gösterge paneli söken veya sökülmesine şahit olmuş veya ucundan kıyısından bu işlere denk gelmiş arkadaşlar bilirler,km sayacının arkasında kemik bir mekanizma vardır hem sayaç geri dönmesin veya kurcalanmasın diye onu bi şekil tornavida ile kanırtıp açabiliyorsunuz,sonra km ayarlanıyor geri takılıyor.işini temiz yapmamış bi usta bu panel sökümünde veya dediğim km sayacı değiştirme işleminde bazı emareler bırakmış olabilir panel sökülüp anlaşılır,analog gösterge olupta beyine kayıt yapan araçlarda var bildiğim kadarıyla,onlardada hem analogu hemde beyini değiştiriyorlar.Analogu değiştirip beyine girmeyen bir salağa denk gelmeniz lazım ki anlaşılsın.
Özet Geçeyim :) hiç bişekilde elektronik olarak bir aracın km düşürldüğünü anlayamazsınız
bizim hondalar da en soldakı 1 rakamı biraz yukarı dogru duruyor ben oyle dıye bılıyorum
Tüv dende ogrenebılırsın 2 yıl evvel 130bınde gırmıs 2 yıl sonra bır bakıyorsun 80bın :D:D
rakamların kalibresi genelde birbirini tutmuyor manuel göstergeler adına fakat dijitaller hakkında bilgi sahibi değilim
2000 model ve üstü araçlarda genelde servis kayıtları bilgisayarda olduğu için direkt oradan karşılaştırılabilir... oda olmuyorsa arabayı bir güzel incelemk lazım... ama yıpranma vs diyorsunuzda benim arkadaşta euro civic var 2005 araba daha 60.000 kmde ama bir binseniz 300.000 kmden farkı yok... diğer bir arkadşaımında 91 accordu var 380.000 kmde ama araba 50.000 kmden farkı yok...
servisten sorgulatmaktan başka yolu yok
geçenlerde basıma gelen bı olay.
nısanlıma arac bakıyoruz guzel bı getz buldum arac 57 000gıbı bı km deydı arac gayet bakımlı
ve temız duruyordu. bıraz daha detay ındık arac muanesı yenı yapılmıs arac 130 mu 140 000 gibi muaneye gırmıs :D
bu detayda aklınızda olsun.
tüv den , servislerden , araç lpg liyse o markanın lpg servisinden..
bunlardan bakım aralıklarını öğrenip ona göre yorum yapılabilir..
şöyle anlarız
adamdan arabayı alırken muhabbet arasında
yahu abı km çeken şerefsizlerde var onların ben anasını bacısını .......... deriz, adamın suratı değişiyosa km çekilmiştir , yok değişmiyosa çekilmemiştir :D
gaz debriyaj ve fren pedalarının aşınmışlığınada bakabilrsiniz...
denon öldürdün beni :hehe: :D :D
ama bunu düşüren adii herif yüzünüde ekşitmez hatta beraber küfür eder :D :D
95 e36 da bi arkadaş bakmıştı antarı kontaga sokup 4-5 kez çevirdi bişeyler yaptı göstergede yazdı orjinal km'si düşürmüşler 190'a
eger km dusdukden sonra teste baglanıp arızaları sılındıyse anlamazsın eger sıldırmedıyse eskı kmdeyken hafızaya aldıgı arızaları kac kmdeyken aldıgını görursun
yenı modellerde
kimki aracının km sini düşürüyor insanların ekmeğiyle oynuyorsa allah kahretsin onları.lanet olsun bir insan olarak hakkımı haram ediyorum.nefret ettim bu araba işlerinden miğdem bulanıyor artık.ne arabalar kaçırıyorum bu km olayından alamıyorum.en iyi tüv den öğreniyor.
Peki tüv den nasıl ögrenebiliriz ?
yorumlara katılıyorum servis, tuv kayıtlarından anlaşılabilir, sonuçta garanti bitene kadar arabalar mecbur yetkiliye giriyor, honda vs almak bu yüzden mantıklı 5yıl/150.000km
bir de arkadaşım 57k'da astra H almıştı 1 sene sonra düşürüldüğünü öğrendi cihaza bağlatınca araba üzerinde orjinal km'yi de saklamış, orjinal km'sine getirdi 100küsür bine, öyle sattı...
aynı şekilde fiat'da da anlaşıldığını söylediler ...
doğrudur :)
teknik detayı bilemicem araba+kablo+pc şeklinde ortaya çıkmıştı, cihaza mı bağlandı beyin mi okundu bilmiyorum.
peki tüvtürk'den nasıl öğreniliyor.
sitesinde şasi yazınca kaç km de muayeneye geldiği falan mı yazıyor.