SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı
İlk bakışta öyle gelebiliyor ama hava yastığı demin de dediğim gibi uygunsuz bir anda açıldığında kafa koparabilecek kadar tehlikeli bir şey. Kazalarda, açık yara vs kan kaybı gibi şeyler dışında ölümler genelde darbeden olur. Bu darbe de ilk çarpma anında gerçekleşiyor. Hava yastığı bu ilk darbeyi yumuşatmaya yarıyor. Düşük ivmeli bir kazada başın veya vücudun anlık bir darbeye maruz kalmaz. Onun yerine arabanın içinde oradan oraya savrulursun. Bu sırada zaten bir değil birden fazla defa bir yerlere çarparsın. Bu çarpmalar düşük hızlarda olduğu için zaten seni öldürmez. Burada, birincisi zaten hava yastığı sadece bir defa patlar ve söner. Seni defalarca olacak darbelere karşı koruyamaz. İkincisi, sen arabanın içinde savrulurken başın hava yastığına çok yakın bir konumdayken o yastık patlarsa en iyi ihtimalle boynun kırılır.
Hava yastığının hayat kurtarması için gereken g'nin yanı sıra yolcunun yastıktan da güvenli bir mesafede olması gerekir. Emin ol patlamaması gereken bir anda o yastığın patlamasını istemezsin.
Arabadan sağ çıktıysan araba güvenlik açısından görevini yapmış demektir. Yastıklar patlamadı diyorsun ama, patlasaydı belki de ölecektin kimbilir.
Hyundai'in hatası arabayı kötü üretmek değil, servis elemanlarını eğitmemek. Alttan darbede patlar gibi bir açıklama bir hayli saçma olmuş.