Arkadaşlar Vag PD130 alırken nelere dikkat etmeliyiz.Motor'un sıkıntı çıkarabilecek özellikle kontrol etmemiz gereken noktaları nelerdir?
Printable View
Arkadaşlar Vag PD130 alırken nelere dikkat etmeliyiz.Motor'un sıkıntı çıkarabilecek özellikle kontrol etmemiz gereken noktaları nelerdir?
motorda üfleme olup olmadıgı,yağ eksiltp eksiltmediği,turbosunun durumu ve kronık sorun olan benı hayattan sogutan vıtesten cıkmama problemı :) neyseki çözdük.
ayrıca yanlış yağ kullanılmışsa kenar yataklarda boşluk yapması
Bütün pd130 lar biraz üfleme yapar bu normaldir,önemli olan gaza bastıığında dumanın kesilmesi ve tekrar rolantide üflemenin artmamasıdır.
taş gibi derken çok kütük gibi değil tbi ama sert bide km 115 binde yalama olmuş vites gibi değil onu demek istedim.benim o parçayla işim olmadı aldığımızda baskı değişmişti biz hiç inmedik oralara sadece ağır bakım yağ su tamam :) çok titremiyor bazen az titriyor bazen hiç.
pd130 ibizanın vitesleri oldukça yumuşaktı dikkat etmek gerek
Bizdeki pasaat sanzuman farkliydi sanirim.iki ustaya sordum normal dedi aslinda yalama olmamasindan iyidir:)
Direksiyon kutusunu kontrol ettirmek lazim. Zaten arkadaslar motori yazmislar.en mantiklisi bir bilgisayara baglatip enjektor vs tum ekipmanlari kontrol ettirmek. kilometresini cok sorun etmeyin cunku bu motorda hararet yada yagsiz kalma gibi bi problem olmamissa aşıntı kolay kolay olmuyor. Yag eksiltse dahi ya kapaktan cikiyor yada sekmandan.
şanzıman ve enjektörler önemli. en pahalı parça enjektörler. yasinin dedigin gibi cok cok yüksek kmlerde deilse kolay kolay rektefiyelik bir durum cıkmıyor. segmanla veya kapak içindeki işlemlerle sorunları çözülüyor. bunların dışında takılmayın hiçbir şekilde.
ibiza 240bin km de mesela. kapakta sıkıntı vardı. sebebi de enjektör yuvaları :) iyice genişlemiş, enjektörler içinde dans ediyor nerdeyse. halbuki sıkı oturması lazım. bunda yapacak birşey olmuyor.en sağlıklısı kapak değiştirmek...kronik gibi birşey sanırım bu hata.
fakat bu km de olmasına rağmen motorda sıkıntı yok. her ihtimale karşı sekman atıldı. rektefiyeciler geldi ölçtüler,maşallah diyeyim hiç aşınma yoktu motorda.standart olarak toplandı. enjektör çok önemli evet. yine ibizadan söyleyeyim; enjektörlerde de sorun çıkmadı şükür.oranları çok düzgün çıktı. PD motoru mühendisleri gerçekten çok iyi yapmışlar :D tebrik etmek lazım.:icon_tup:
Yasin içim su serptin :) Allah mekanık hatadan korusun hepımızı..
Passat, Caddy vs aynı kapağı kullanıyor
çok pis aklıma yatıyor şu motor.110luklardan 16o lıklardaki gibi ekmek çıkmazmı değişikliklerle?(cooler enj. yzılım turbo vss vss)
yani enjektör turbo yazılım cooler ve bunun gibi aklıma gelmeyen blok hariç diğer elemanları değiştirilen 110 ve 130 luktan aynı güç çıkmıyormu?blok yapıları farklımı?
enjektör sıkıştırma krank hep farklı. 220 hplere kadar cıkıyor en cok
ooo blok içide farklı demek beyler anlaşıldı.
Min 130 o zaman.
130-150-160 candır :)
krank - kapak farklı diye biliyorum ben.
105 liklerden iş çıkar ahmet, pd105 @caddy, golf5 jetta5 :)
Dünya 'nın neresine giderseniz gidin PD makinelerin hepsini aynı şekilde gırtlak doldurun en fazla güç alan PD130 oluyor.
golf 4'lerin 130'lukları sayı olarak azmı üretim falan benimde kafamda 110 yada 130hp seçenekleri var 130 ciddi önü açık olan motormuş öylemidir mesela iki seçeneği kıyasladığımızda iyi bir yazılım ve downpipe ile ne kadar güçler alınabiliyor
Arkadaşlar konuyu hortlattım yeni konu açmamak için.
PD130 un verimli olan motoru hangi arabalarda kullanılıyor?
Polo Cup,İbiza 1.9 sport,Fabia 1.9 tamam, başka hangi araçlarda var?
Pd130 olan her araç,ek olarak 01-05 passat
Tesekkurler. Peki pd130 tek tip bi motor mu? Yani her motoru ayni verimi veriyor mu?
motor kodu avf ıse hepsi aynı pd 130 dur
şu pd130 u nasıl ayırt ediyorsunuz ? Şu anlamda soruyorum mesela Bora 1.9 tdi comfortline a bakıyordum , Pd130 demiş adam 130hp lik... 2000 model.. Şimdi bütün 2000 model 1.9 tdi comfortline Bora lar PD130 mu oluyor ????
motor kodu ıle ayırt edersın. boralarda pd 130 cok az var. tabı dıger araclardakı pd 130 da avf mı gecıyor tam bılmıyorum.
Pd ile vp nin plastik motor kapaklari falan farklı pdnin daha küçük bi kapak var. Dikkat ederseniz neyden bahsettigimi farkedersiniz.
Filtredir downpipedir yazilimdir disaridan yapilacak seylerle vpler 150 civarlarina rahatça cikiyormu? Pdye gücüm yetmiyor vp tavsiye edermisiniz uğraşa deger mi