Bu r9 broadwayi turbolamak istiyorum ve bu konuya biraz uzağım.
Motor içi açılarak hem biraz yürümesini hemde çabuk kırılmamasını istiyorum parça
konusunda önerilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.
Motor - Yürüyen - Aktarma
Printable View
Bu r9 broadwayi turbolamak istiyorum ve bu konuya biraz uzağım.
Motor içi açılarak hem biraz yürümesini hemde çabuk kırılmamasını istiyorum parça
konusunda önerilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum.
Motor - Yürüyen - Aktarma
Hemen böyle karalamayın yahu herkes civic mi yapacak ?
butceniz ne durumda ?
Gerçekci olmak gerekirse bir görünen hesap var birde gözükmeyen onun yarısı kadar bir para gidiyor. Olmadık şeyler çıkabilir . Bana kalırsa ben pek istemem bu işe girmeni ama sağlam bütçe ayarla dal :D
izmirde bir arkadaşım yaptı gayette sağlıklı yürüyor stoc motora 0,5-0,8 civarı basıyorlar gayette güzel gidiyor istersen telefonunu verebilirim arar konuşursun
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...94660148_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...41795926_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...40228889_n.jpg
Bu arabadaki zaten orjinal 1.4 turbonun parcalari idi. Custom cok daha ugrastirici olur
o zaman demek ki en güzeli orjinal 1.4 turbo parçalarını kıbrıstan temin etmek.
tabi hala varlarsa oralarda. yoksa da yurtdısından getirilebilir.
piston karter kolay iş önemli olan r5 turbonun manifoldu ve karbüratörünü bulmak onlarda kıbrısta yada avrupada mevcut hatta tr de bile oldukça fazla var turbosu sökülmüş r11-r5 lerin üzerinde normal karbüratör görevi görüyorlar
Tr de r9 turbo yu kit olarak 1.4 ler için tık diye uygun bulabilirmiyim
kolay gelsin,
oncelikle arkadaslarin belirttigi r11 turbo kiti ve bilgi ve becerisi musait bir usta bulmanizda fayda var
usta var malzeme yok :D
Bence turbo motor koymak yerine daha üst serilerin atmosferiklerine bakılabilir.Ancak buda ruhsata işletme-vergi-muayene gibi ufak tefek sıkıntıları beraberinde getirir.
Motor olarak sanırım laguna ile clio rs172lerin motoru ortaktı lagunadan çıkma bir tane bulunabilir.F7R güzel olur.
Hazır 1.4 turbo kitleri mevcut iken swaplama yapmam bir sürü müşgülü var
motor swap yapıcaksanda elimizde f7p mevcut onuda satabiliriz turbo malzemesi olarak neler lazım sana
bu ıste bı ıs war ama hayırlısı :D :D
bulunup yapılabilir sorunsuz 0.5 0.6 barlarda binilebilir. standart bi gti performansı bana yeter dersen o performanslara geliniyor sanırım :)
o araca değmez anca para harcarsın dakkada bir mtor kulağı koparıp baskı balata sıyırırsın sonrada motor kırılır dünyaya geldiğine pişman olursun aracı herkez duyar satamassın bu işler dışardan görüldüğü kadar kolay değil bence al bir turbolu araç onla oğraş sana bir arkadaş nasiatı
Daha önce renault 9 ve 11 turbonuz oldumu. Veya sonradan turbolanmış bir renault 9 turbonuz oldumu ? Bizim 1.5 yıldan uzun bir zamandır. Renault 9 turbomuz var wössner marka forget piston ve kkk 16 turbo ile 0,8 0,9 barda günlük kullanıyoruz. Ve stock debriyajımız mevcut ve 1.5 yıldır aynı debriyaj ile kullanmaya devam daha bir kere bile motor kulağımız kopmadı. Biraz daha tecrübe ile yorum yapalım.
Eğer renault 11 turbo ekipmanı istersen bende komple al tak şeklinde mevcut arkadaşım. Eğer istersen Renault F7P stock 140 hp 1800cc 16v Motor da mevcut alır oem parçalar kullanarak aracına takabilirsin.
Açıkcası eski bir R9 kullanıcısı olarak bu projeyi çok çok merak ediyorum
Zamanında merakım vardı
Kit direk al tak şeklinde ise yardımcı olan arkadaş tahmini ne kadar verim alabilir
Yani 70 hp den 130 hp lere mi çıkartabilir aracını
Stock silindir bile kapağı bile açmadan montajda t2 turbo ile 0,5 barlarda çok çok rahat 110 hp civarı cıkarıyorki. Stock renault 11 turbo 115 hp :)
+1 Yurtdışında bir Türk F4R motoru takmıştı.Hatta forumda konusu olması gerek
http://www.techturkey.com/forum/gene...f7p-motor.html
turbodan sonra stock halıyle sıkıntı cıkmıyor değil mi ?
Konuyu merakla takip ediyorum urbo yapan arkadaşlar video veya yapım aşaması paraça listesi gibi detaylar eklenirse güzel olur diye düşünyorum...
daha önce turbo reno 9 um olmasına gerek yok çalışma pirensipleri turbolu araçlar gibi olduğuna göre sorun yok emin ol 4 cü turbolu aracıma biniyorum :) alacağın güç dediğin gibiyse 50 hp civarıysa tabiyki fazla sorun çıkarmıycaktır ama 50 hp almak için turbolamaya ne gerek var onun için eleştiri yaptım yok ben 70 hp araca 200 hp biniyorum sorun çıkarmıyor diyorsan ben boşuna 4 turbo araca binmişim boşuna bukadar emek harcamışım demektir ;)
70 hp aracı sorunsuz 120 hp yapmak az mı yani? sizin dediğinizden o çıkıyor da :)
ayrıca 70 hp aracı sorunsuz 200 bg yaparsınız tabi ki ama stock olarak değil :)
Ben olsam ilk olarak motor açmadan turbolardım
slm ankarada hurdacınn bırınde vardı 1.4 turbo motor karburator ıstersen arastırım.
blok dahil komple motor var elimde, toplanacak şekilde hazır...
4 yıldır Renault 11 TURBO sahibiyim ve çok memnunum,
4 resmi drag.da 3 kez 2.lik derecem mevcut, kategorilerin 2.si 2000-2500 cc, biri 2000-2800 cc, diğeri 2500-3000 cc...
dyno.ya çıkmayı hiç düşünmedim bana rakam lazım değil, zaten dengi çoğu aracı geçiyorum,
roll'de yüklü vts gti.larla denedik, e-30 3.25, e-36 3.28, 206 gti, v.s geçtiklerimizde oldu geçildiklerimizde, fakat geçildiğimiz araçlara çok fark vermedim...
maliyet konusunda beni çok üzmedi, aksine normal bir 1.4 renault motor toplar derecesine hesaplı geldi...
parçaları kıbrısta ve TR'de bazı kişilerin ellerinde mevcut bir sürede bulması kolay olacak,
en çok sıkıntı yaratacak parçaları karb. ve ateşleme beyni...
hee şu var değermi değmez mi kişiye göre değişebilir fakat bana sorarsanız değdi değiyo değmeyede devam edecek...