Arkadaşlar yakın zamanda baskı balata değiştireceğim, okuyup araştırdığım kadarı ile bronz balatalar aktarma kayıplarını minimuma indiriyor ve daha uzun ömürlü oluyor(muş), istanbul avrupa yakasında bu işi yapan bildiğiniz bir usta varmıdır ?
Printable View
Arkadaşlar yakın zamanda baskı balata değiştireceğim, okuyup araştırdığım kadarı ile bronz balatalar aktarma kayıplarını minimuma indiriyor ve daha uzun ömürlü oluyor(muş), istanbul avrupa yakasında bu işi yapan bildiğiniz bir usta varmıdır ?
Konu ile alakalı bilgisi yada fikri olan yokmudur ?
abi ben biliyorum :D konu açmana bile gerek yoktu. araman yeter.
Bronz balatada kavramalar daha sert oluyor bildiğim kadarıyla daha önce tecrübeniz yoksa bunu iyice araştırın derim.
Cok sert oluyor, Istanbul trafiginde zaman kaybediyorsan kesinlikle tavsiye etmem.
Kalkislarda zangir zangir titretebiliyor caktigin balatanin sayisina gore, sertlikte buna bagli.
Evet 0 kayip kavramada dogru ama seri vites atislarda zaman kaybi olabiliyor ayirmak cok sert oldugu icin.
Aşırı yüklü bir motor değilse ve halihazırda oem balatayla kaçırmıyorsa sırf uzun ömürlü olsun diye bronz çaktırılmaz. İlle de daha sert birşeyler olacaksa önce stage 1 ile başlanmalı.
aracın markası ne olursa olsun bizde sorunsuz performans debriyaj yapılabilir.Bilginiz olsun istedim iyi günler.performans debriyaj ankara şahin binboğa ben.532 6645533 cep tel..
şu an balata olayı askıda. thx.
konuyu hortlatıyorum. İstanbul genelinde custom bronz balata yapan neresi var acaba? Araca uygun hazır kit bulunmadığından bunu düşünüyoruz. Araç Mitsubishi Colt.
yeni konu açmamak için burdan devam ediyim dedim.baskı balata sıkıntı 75 de,ister istemez çabuk bitiyor.bronz için bostancıda süleyman usta isimli biriyle görüştüm,forumda görmüştüm adını.ben buradaki yorumlarda daha çok 3 bronz 3 yaprak normal çakılmasının günlük kullnımda mantıklı olduğunu çıkardım ama o ısrarla 4 yaprak bronz ancak uyar sana diyor. günlük kullnım için sıkıntı olmazmı 4 yaprak bronz veya yürüyene ne gibi zarar verebilir.bu arada bilmeyenler için 146 bg.2.0 motor bi araca yapılcak bu işlem.arkadan çeker,kilitli dif.
ben 300küsür beygir arabamda 3+3 kullanıyorum son derece de memnunum, 4 yaprak bronz hem aracı hem de sol ayağı fena yorar...
sizin konuya bakmıştım,zaten adamada dedim kardeşim adamlar maseratiye 3+3 takıyo sen illa 4 yaprak bronz diyosun.yaa komple daha iyi olur aracına falan diyince ben biraz düşünüyim dedim kaldı mevzu .ama kısa zamanda taktırmama lazım,ısınınca baya kaçırmaya başladı. o değil sökmek ölüm,takmak ayrı bi ölüm,geçen sefer arkadaşla onun tamirhanede sökmüştük,illallah ettik.ankaraya yollamak işime gelmiyo adamın lifti meşgul edemeyiz.mecbur bu civarda bi çözüm bulmam lazım.volan ve baskıda işlem gerekmezse 300 tl fiyat verdi bu arada sadece balata için.
neden normal balata çaktırmıyorsun?
bronz balata çok yüksek güçteki arabaların debriyajı kaçırmasın diye
sizin araç ~140hp falan gerek yokki, boşuna kas yaparsın.
Nacızane fikrim bronz yerine balatacılara gidip eski tip sağlam balatalardan caktırdisanız çok memnun kalırsınız bende bronz vardı soktum su,anda hem kavrama iyi hem de pedal sertliği eğer bildiğiniz yer yoksa Anadolu yakasındayım yardımcı,olurum ayrıca,bronzda sanzuman içinde sıkıntı olursa,şayet ileriye,donuk zarar veriyor içerideki parçalardan ve aracı yoruyor
abi aracın debriyaj zaten sert ,öyle cayır cayır sıfır falan çizmem ama bazen tatlı spinler,ufak yanlamalar yapıyorum.balata dayanmıyor.şu an üzerndeki valeo soğukken sıkıntı yok gibi gözüksede birkaç durkalkla kaçırmaya başlıyor.2 senede 3 balata.hondalarınki gibi 150 tl falan olsa bronz düşünmem bile.bide bunu deniyim diyorum
oda aklıma gelmedi değil.bazı balatacılar hala eski asbestli balatalardan çakıyor.gebzede frenci ömer yapıyomuş .ama çaktırma olduktan sonra bronz denemesekmi hiç.üzerindeki baskı sağlam.215 mm .sizin araçta komple bronz mu çakılıydı yoksa yarı yarıya denen şekimi?
abi yazının başına dikkat etmemişim,neden orjinal takmıyosun gibi algıladım.orjinal almadan normal eski usul çaktırsakda randıman alırmıyız.bilirsin bunun balatayıda ha demeye herkez değiştiremiyo.geçen seferkini tamirci arkadaşmla ikimiz değiştirdik,illalah etti.dün kanka balata gitmiş diyorum,gözleri faltaşı gibi açılıyo valla.
mesajlarıma bakarken farkettim,tekrara düşmüşüm .pardon
bronz balata yapan firmaya rastladım nette,çalışma fotoları çok profosyonel gözüküyor.fotolarına bakarken megchips logolu disklerini gördüm.bileniniz iş yaptıranınız varmı,yazışmada 4+4 yapılabileceğini söyledi 215 mm lik diske günlük kullanım için. yalnız bu 4+4 olayını ilk defa duydum.ne dersiniz. https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/...6c&oe=54BE636Bhttps://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...36135186_o.jpghttps://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...80669196_o.jpg
4+4 4 bronz 4 organik demek, ebat olarak uyuyorsa mantıklı olur, daha yumuşak olur...
10 000 önce söktüğüm balatayı yollıycam yarın kargoyla,bakalım ne diycekler.görelim değerlendirelim dediler.yalnız sadece balatayı istediler.
kevlar balata hakkında bilgisi olan kullanan varmı aranızda.yurtdışında transaxle alfalar için permormans parça üretimi yapan performatek firmasında var bu kevlar balata.bu kevlar ın olayı nedir normal veya bronzla karşılaştırırsak.http://www.performatek.com/Alfa/Driv...n_sprung01.jpg
kevlar balata hakkında bilgisi olan kullanan varmı aranızda.yurtdışında transaxle alfalar için permormans parça üretimi yapan performatek firmasında var bu kevlar balata.bu kevlar ın olayı nedir normal veya bronzla karşılaştırırsak.sadce balata fiyatı sachs veya valeo set fiyatı kargo hariç
http://www.performatek.com/Alfa/Driv...n_sprung01.jpg
balatamız geldi.çap itibariyle 6 pad olmadığı için 4 pad yapıldı,komple bronz.biraz sert olcak sanırım ama ben idmanlıyım,debriyajım zaten sert.bayram sonrası takınca test eder izlenimlerimi yazarım.malzeme ve işçilik gayet başarılı görünüyor,inşallah kullanımıda öyle olur.yanındaki mecarm marka normal balatamız(sıfır).fakat şööle bir durum var,orjin balata on mm kalınlığında ,bronz 9 mm ölçtüm.sıkıntı olurmuki
http://i978.photobucket.com/albums/a...ps470add3f.jpg
http://i978.photobucket.com/albums/a...ps6fdb2734.jpg
bu arada ilgilenenler için yaptırdığım yerin face adresi https://www.facebook.com/GCseramik?fref=ts
hayır olsun, orta göbek çapı daha mı küçük bronzun?
sağolun.hayır olur inşallah,bizi sök tak uğraştırmaz tekrardan.75 lerde o iş çok zor.orta göbek küçük evet,ama yanlış hatırlamıyorsam zaten öyleydi yolladığım balatada.benim yolladığım mecarm 2006 tarihli ve sac kısımın bağlantı ve balatanın enine genişliği farklıydı resimdeki 2013 üretim tarihli balatadan.
bu işde bi yanlışlık mı var yoksa.mantıken göbek çapının standart olması lazım değilmidir,aynı araca ait üründe markaya göre falan göbek çapı değişmemeli dimi.mecarm balatayı aldığımda özellikle eski hurdayla karşılaştırdım ve eskisisnin balata kısmının daha geniş olduğundan eminim.balatayla göbek arasındaki sac kısım kesik kesik bağlantıydı,bunda komple düz oda dikkatimi çekmiş, 7 senede imalatta farklılıklar yapılmıştır heralde diye düşünmüştüm.bu çapın darlığı sıkıntımıdır.
iç çap daraldıkça, moment azalır (baskı bilyesi ve kolunun kuvveti), pedal sertleşir, mantıken önemli olan dış çaptır ama iç çap neden küçülür? baskı yüzeyini arttırmak için, siz de o da artmamış... orj.de yay sayısı da fazla... ciddi sert olacak gibi...
Selamlar,
Konuda debriyajın sertleşeceği yazılmış. Burada anlatılmak istenen kavrama anının kısalacağı mıdır? Tutma kuvvetinin, pedal sertleğinin artması baskı ile ilgili değil mi? Balata yı bronz yapanlar, baskı üzerindede sertleştirecek işlem yapabiliyorlar mı?
eyvah bana desenize,dediğim gibi yolladığım bitik balatanın balata kısmı geniş ortası dardı yeni aldığıma göre ,yeni tarihlide sizin mantıkla baskı yüzeyi genişletip balatayı daraltmışlar belkide yumuşama için.bizim bronz balata baya sert olacajk o zman.yaylarda güçlendirilmiş.peki sizde bu işlemi yaptırdınız,fotodaki görüntüye göre nasıl olmuş,sağlam görünüyormu
hocam 4 yaprak kullanımda seni zorlar gibi sanki... umarım yanılırım...
inşallah yanılırız :) bende öyle düşünmeye başladım açıkcası. yaptırdık artık,aklımda kalmasından iyidir,deneyip görelim.olmadı fabrikasyona dönecez tekrar.istanbul trafiğine tutulursak vay halimize.abi senin balatan kaç mm di biliyormusun.adamın dediği 215 mm üstündekilere (bmw 20 motor ve üstündede) 6 pad onun altındaki ölçülere 4 pad yapabiliyoruz.
Siz bitik balatayı gönderdiniz onu buşekilde mi yenilediler, yoksa araca göre kendi üretimleri yeni bir parça mı geldi?
bitik balata gitti,yapıldı geldi.
nihayet bugün baya bi uğraşla taktık bronzu.75 in transaxle sistemi bay bi zorlaştırıyor bu işlemi.herşey iyi sırasıyla ,evet pedal sert ama benim pedalım son kullandığım valeo dada çok sertti şu an aynı.kalkışlarda gram titreme falan yok oda iyi asıl sıkıntı şu,geri vitese geçmiyorçalışırken.başlarda 1 dede geçiş sorunu yaptı ama düzeldi,geri vites sağlam cartlayarak geçiyor.sanki baskı ayırmıyor gibi.baskı ayırmıyorduru en sona bırakırsak sıkıntımız başka ne olabilir.sistemin havasının tam alınamamış olması buna yol açarmı.yada debriyaj merkezindeki yaklaşık 4 cm boyundaki mili(çatala baskı yapan) bi miktar uzatırsak başka mil kullanarak sorunu çözebilirmiyiz.