Arac gc. tek bir jant icin 70 mm arttirmak yani disari cikartabilmek icin ne yapmak lazim?
Printable View
Arac gc. tek bir jant icin 70 mm arttirmak yani disari cikartabilmek icin ne yapmak lazim?
7cm genişletmek? eger offroad aracı felan diilse anlamsız ve yorucu olur bence. 7 cm genişlemeden sonra teker çok dışta kalır uygun bi dodik olmalı.
Arac sagdan 10 cm ve soldan 10 cm olacak sekulde genis camurluklar geldigi icin 7 cm disari cikartmaya calisiyoruz ;)
bide göz kırpmasanız:rolleyes: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...56275858_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4187467_n.jpg
Advan kullanilacak. o yuzden iz araligini genisletme derdindeyim.
Uzun saplama yaptirip spacer kullansak saplamalar sorun cikartir mi arkaddaslar?
flanşın malzemesi önemli değil ama saplamanın çok sağlam olması şart.
Bu arada karmanchia için bana dön
Birde 7cm tek taraftan büyütüldükten sonra öle adavan serisi bişey olacxaksa bile
10 ofsetli olmalı en az.
bende özel olarak iz genişletmenin faydalarını ve varsa dezavantajlarını merak ediyorum aslında..
Abi karman icin sahibini yakalicam veya telefonunu bulucm.
Flanstan ziyade saplamalar icin burulma ve kirilma direnci en yuksek malzemeyi secip geri kalanini tornacida halledicez. lakin saplamalara bu kadar yuklenmeden baska bi altarnetif coUm varmidir acaba ?
Yani saplamalari uzatalim ama 7 cm degilde mumkun oldugunca az yuklenelim istiyorum.
Flanşla pek sağlıklı olmuyor söyliyeyim. Bijonları doğrayıp lastiğin araçtan daha hızlı gittiğine bir kaç kez şahit oldum pistte. Düzgün yapılmaz ise bijonlara çok yük biniyor. Aftermarket uzun akslar falan bulunabiliyorsa daha sağlıklı olur.
Bence illa genislicekse dedgim gibi ustteki fotolardaki gibi bu is icin yapilmis jantlari tercih etmelisiniz. Bu arada lastikler kaac inc olcak? 33'' yada ustuu ?
Malzeme dayanimi ve isciligi en ust seviyede tutsam bile yinede sorun yasarmiyim diye tirsiyorm.
sti veya wrx in iz aks olculerine bi bakmak lazim. ama illaki saplamalara bu kadar yuklenmeden, yani kendi saplamalari uzerinde yer alan bi flans gibi bi seyler tasarlamak geliyor aklima.
Mesela 4 cm flans kalinligi ve o flansa uzerinde yer alan 3cm lik veya 4 cm lik saplama gibi...
Konuyu okuyan sayin semprimena. siz bu konuda uzmansiniz sanirim. bi yardim rica ederim size zahmet
bi kere jantın ofseti artırılmalı abi 7cm için janttan mümkün olduğunca genişlik alınıp spacera yüklenilmemeli
Ben fazla tecrübeli değilim bu konuda ancak şöyle anlatabilirim. Taner Şengezener'in co pilotu antrenman yapıcaktı pistte clio ile. 2 farklı zamanda 2 farklı flanşla denedi ikisinde de sağ ön lastik fırladı gitti birini takarken bende yardımcı olmuştum (pistin dönüş yönünden dolayı sağ ön lastiğe fazla yük bindiği için). doğradı saplamaların hepsini. Ben bu araçla (uzun saplamalar ve flanş (3 cm olmalıydı) var uzatılmış aktarma parçaları dışında.) hiç sorun yaşamadım. Aynı pistte döndüm ettim hiç birşey olmadı.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...92292590_n.jpg
mümkün oldugunca baski derinligi (resimde et olarak geciyor) iceride bir jant alip adapter ile desteklenmeli diye düsünüyorum, saplamalara fazla yüklenmemek acisindan.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...presstiefe.png
O zaman olayı öncelikle ofsetli jant ve sonrasında flansla desteklicez.
Peki bu ofset oranları hakkında bilgi verebilecek varmı ?
mesela kaç ofset , kaç cm e tekabül etmektedir ?
Wheel Offset Calculator
Buradan değer girip neyin değiştiğini, neyin aynı kaldığını görürseniz daha iyi anlarsınız. Offset ile jantın genişliği (lastiğin oturduğu kısım) birbiriyle orantılı değişim gösterir.
Aracınızın orjinal jant et'si ile jant genişliğini yazarsanız, yukarda linkteki dönüşümden, 7 cm dışarı taşırmak için gereken jant ölçülerini bulabiliriz.
Birde araç saplamaların üzerinde yürütülmemelidir. Saplamaların yani bijonların görevi, porya ile jant göbeğini birbirine bağlamaktır. Araç, jant ortasında bulunan büyük çemberin, poryadaki dil üzerine oturtulması ile yürütülmelidir.
[IMG]http://d1205.hizliresim.com/x/g/5ujfu.jpg[/IMG]
Genellikle flanş yaptırılırken bu dile gereken önem verilmiyor. Sonrasında saplama kesme gibi durumlar olabiliyor.
Ben yazarken uyukluyodum akllima direk grand chroke gelmisti. :)
Bencede 7cm genişletmenin 3cm i flanşla geri kalanı ofsetli jantla çözülsün. Daha sağlıklı olur.
en mantıklı çözüm 3 cm i geçmeyecek flanş 9,5-10 ofsetli jantlar. aracınıza yapacağınız uygulamanın aynısı yurtdışında yapılmıştır büyük ihtimal. biraz incelemek lazım. gözüme takılan döküman olursa paylaşırım :)
hazır konusu varken bende birsey sormak istiyorum bu konuda..
golf mk2 aracimiz var, camurluk agizlarimiz falan arac toplanirken genisletildi..
jantlarimizida cok seviyoruz kesinlikle degistirmek gibi bir niyetimiz yok..
arka jantlari yaklasik 2-2.5 cm kadar disari cikarmak istiyoruz.
bu is icin flans kullanmamin sakincasi olur mu sizce?
jant degistirmeden baska bir alternatif gelmiyor cunki aklima..
Konuyu ne zamandır görmemişim :)
Arkadaşlar 5 cm üzerindeki genişletmeler için uzun bijon v.b. yöntemler yapılmaz..
CNC de yapılan parça ilk olarak aracın orjinal bijonları ile araca monte edilir.. Daha sonra jant direk olarak spacer a ayrıca bijonlar ile bağlanır...
Burada Aluminyum malzeme kullanılabilir ancak aluminyum olursa vida dişlerine heli-coil desteklemesi yapılmalı... Genelde bu şekilde profesyonel uygulama yapılıyor ve hiç bir problem de çıkmıyor...
O mesafeler için spacer da sorun çıkmaz...
katiliyorum..
http://bilder3.eazyauction.de/mmmaut...ilder/8857.jpg