Pisti bilmediğim için soruyorum, saniye olarak tur zamanı iyi midir?
Printable View
Pisti bilmediğim için soruyorum, saniye olarak tur zamanı iyi midir?
Stok bir araç için tabikide oldukça iyi bir zaman. Üstelik araçta 2 kişiler. Nispeten 1 sn de altına inilebilir.
Son virajda ufak bir hata yapmış ve araçta 2 kişiler. Bence bu ikisi olmasa ve sürücü Enes gibi bişey olsa yani jokey gibi biri olsa 2.5 sn felan altına iner sanırım. :hahaha: :D
Onur kendi stoc GTI ı ile 59 dönmüştü..
Bende 58 dönmüştüm ilk çıkışımdı piste frenlerim kötüydü tabi 3üncü turdan sonra şişti haliyle güzel süre ...
56.91 çok iyi bir süre bence,tek kişi olsa 55-56 arası bişe çıkarırdı.
Pilotaj çok önemli pistte araçtan öte...
kulllanan arkadaş gayet temiz dönmüş,
ama bana verin 55 döniym:P
1 kisi ayni pilitaj ile virgul fark eder sadece...
Polonun mutlaka yol tutus icin upgrade sart. Fren gerek...
54 ler zorlanir...
Coilli fren sistemli ve de yazılımı upgrade edilmiş hafif silik lastikli aynı araç 54 saniyeleri zorlar o zaman.Kullanan arkadaş pisti çok iyi biliyor :icon_tup:
54 s ler zorlanabilir bencede slik lastik ve hafiflik ile .
....
26 ağustosta bende çıkıcam ilk defa bakalım ben nasıl bir sn çıkartcam :S
Test, bizim yaptığımız test.
GTI'da ESP'nin kapanmayışı çıldırtıyor, zaman zaman gereksiz kesiyor. Sonuçta F1 gibi yarış odaklı değil, güvenlik odaklı sistem, fazla fazla yavaşlatabiliyor.
Bir de frenler daha iyi olabilir.
Cooper S yanılmıyorsam 56.3 döndü.
Bu ayki test daha keyifliydi.
Megane RS Trophy, 54.5 sn :)
kullanan arkadaş kim bende merak ettim, çok iyi gitmiş tecrübeli belli,,
O değilde 47. saniyede kuş çarpıyodu
kullanan çok iyi kullanmış tebrikler...
Cooper S videonuzuda izledim avantaji nedir cooper s in tam olarak daha mi alcak poloya gore ? Yada suspansiyon daha mi sert ? yarim sn yada bazen 1sn daha iyi isler cikariyo pistte ,ve tekerleri 205/45/17,polo ise taban olarak 215 ve yanak 40 ,cooperun bu denli viraj kabiliyeti nereden geliyor aks araligi poloya gore cok az uzun bundan yada ESP kaynakli olabilirmi Agirligini bilemiyorum ama motor gucude gti ile ayni
Agirlik merkezi asagida. Guc aktarimi daha iyi,viraj cikisi hizli...
Korfez gibi hic bir standarta uymayan pistte gore arac ayarlama zor...
Belli bir sabiye limitine ulasmak kolay,sonrasi 0,1 sec icin bile savas veriyorsun.
Mesela 1M de 52,4 yada 52,6 mi neydi,stok pist setup i ile anca indim,53,1 den 0,5 sec cekmek icin arabayi parcaliyordum...
Yada gtr da 49,1 sec limit oglu limitti stok set up da...
Murat abi peki poloya yol ve viraj konusunda yapılabicek en iyi specler nelerdir? Mesela lastiklerden başlasak ebat değişikliği yapılsa, cooper ve opc 45 yanakken poloda 40 abartı değilmi 205/45/17 takılsa tutuş bozulur mu? Arkaya spacer taksak 1.5 cm lik virajlarda katkısı olur mu ya da öne mi takmak gerekiyor spaceri ..
Kuşun refleksleri iyiymiş :)
Güzel süre stock araç ve 2 kişi için bence.
7 jantlari 7,5 yap,225 e cik,coil tak,yildanin yaptigi fren set up'i yap,hidrolik degis ;)
Agirlik merkezi sacma sapan yuksekte kalmazsa agirlik ile", avantaj sagliyor agir olmasi..
2. kiside yana yatmayi azaltir agirlik merkezinin degismesini////:D
poloya ilk olarak yay yada coil lazim yuksek arac:D
mini iz araligi genis lastikler uclarda handlingi fazla iyi:Dyol tutma deil o ayri
güzel donmus masallahh
bu arada korfezin en hızlı hothatch otomobili nedir ve suresi kactır bilen varmı?
Mini Cooper S'in süspansiyonu kompetisyon sürüşe çok daha uygun.
Polo, hemen hemen her VW'de sunulan; hem yol hem spor kullanıma hizmet etmeye çalışan, günlük kullanımda hiç rahatsız etmeyen bi süspansiyon. Ön taraf daha rijit, bunun sonucu olarak sert hamlelerde de kafadan kaymaya, haliyle dönüş yarıçapını büyütmeye yönelik bir araç. Arka aks biraz sertleştirilmek istiyor. Kalın bir arka sway bar ile çok daha iyi olur.
Cooper S ise, daha sert süspansiyona sahip, standardı ile sokakta gezerken bile kimilerine göre tok, kimilerine göre rahatsız edici. Saçma hamleler yapıldığında o da kafadan kayma eğilimi gösterse dahi, mantıklı hamleler ile kafayı bir şekilde içeri sokup, arkayı peşinizden kontrollü sürükleyebiliyorsunuz.
Polo'da bunu denemek için önce ESP yi kapatmanız lazım ki, malesef kapanmıyor, bu da bir eksi.
Yol tutuş nasıl artırılır konusunda, orijinal yayların üzerine bi takım sarı koni ya da bilstein b6, bir de arka viraj demiri, polo daddan yinmez diyorum :)
Ağırlık konusuna gelirsek, alttan geçen rüzgar ile yerden kesilme tehlikesi yaşamaya başladığımız viyadükler ve üst sürat haricinde ağırlık dezavantajdır. Çok çok istisnai durumlar olabilir, ancak genel durum bu malesef :)
Ben yazılım ve 35mm H&R yay lı scirocco ile 55.4 dönüyorum körfezi. Scirocco poloya göre daha ağır ve aracımda 19 inç jant var. :)
Stock 160 lık rocco ile Berk in test süresi 57.89 sn.Yazılım ve tol tutuşu üzerine yaptıklarını düşündüğün zaman ne kadar ilerlediğini görebilirsin.
VW Scirocco Otoloji.com - YouTube
http://www.otoloji.com/pisttesti/vol...3-Sayfa#icerik
Yazilim 2,4 sec farketmez arkadaslar rocco gibi araclarda...
Umut iyi yurumus ;) Jant ve yayinda ekmegini yemis...
Rocco poloya gore yol tutusu cok ustun...
Utku:D
agirlik dagilimi 60 40 olan araclarin neden arkadan kaydigini. arkadan motorlu 911lerin onden neden kaydigini aciklarsan netlesicez:D
konu hakkinda cok sey yazicamda uyku zamaninda goruorum hep..
maşallah çok güzel deger süren arkadaşda hakkını vermiş..:)
Toplam ağırlık ve ağırlık dağılımı farklı şeyler olduğu gibi, bi aracın limite ulaştığında ne taraftan kayacağını belirlemede tek etken değiller. Örneğin Clio RS, %65 ön ağırlık dağılımı var, arka tekerleklerin adedine 200 kg bile düşmüyor, ancak arka değil, ön kayıyor. :) Yani şase, süspansiyon ve lastik-jant kombinasyonunu bi bütün haliyle değerlendirmek lazım.
Ağırlığın hem hızlanma, hem frenaj hem de viraj alışta ne kadar etkili olduğunun örneklerini de tavan izolasyonunu dahi söken track day tutkunu İngilizlerde bol bol görebilirsin :)
Agırlık dezavantaj ancak GT-R sınıfının cok agırı ama ıyı yol tutuan balınası...
Geometrı ve teknolojı cok buyuk etken. Mk2 cok cok ıyı ıdı ancak Mk3 de teknolojının ne kadar ılerlıyebılecegını gordum...
Agirlik dagilimdan ziyade agirlik merkezinin yeri onemli tabikide, aks ekseninin ustunde yer alan bi agirlik merkezkac kuvvetinden cok etkilenecektir. ancak asagida kalan agirliklar yere basma kuvvetini arttirir.
bmw neden 50 50 agirlik dagilimi icin kasiyor aracin yuksek hizda dengeli olmasi absurt tepkiler vermemesi icin, ortadan motorlu porscheler nsxler cok dengelidir mesela, benim gordugum %90 onden motorlu araclarda arkadan kayar hafif sag solda arka gezmeye baslar. notr surus dengesinde vites bostayken bahsettigim, rste arac bostayken arkadan kaymali ben ole hatirliorum bindigim zaman..:D
ani direksion hareketleri atalet momentinden dolayi yavas hizlarda kafadan kaydirir, yuksek hizda yapilan hareketlerde durum daha anlasilir..
süre olarak bilemem tecrübem yok ama kullanım çok iyi. polo sandığımdan daha iyi yola tutunan ve seri ilerleyen bi araçmış. allah kaza bela vermesin, maşallah diyorum. ;)
mazdanın japon bi amcası bilinenin aksine en iyi viraj dönen en hafif olandır demişti :)
bu pistte rekor kaç sn. bulamadım forumda ya aramayı beceremedim yada yok