2004 Model 8V 70hp C3 HDI Sahibiyim, Araca Katalizör ve EGR iptali Yapmayı Planlıyorum, Bu İşlemlerin + ları ve - leri nelerdir acaba ? Yakıt tasarrufu sağlar mı yoksa yakıt daha mı artar ? Bu konu hakkında bilgi almak istiyorum. Teşekkürler.
Printable View
2004 Model 8V 70hp C3 HDI Sahibiyim, Araca Katalizör ve EGR iptali Yapmayı Planlıyorum, Bu İşlemlerin + ları ve - leri nelerdir acaba ? Yakıt tasarrufu sağlar mı yoksa yakıt daha mı artar ? Bu konu hakkında bilgi almak istiyorum. Teşekkürler.
arabanız kac kmde? çekiş problemı mı var ?
bi sıkıntı olmaz yap gitsin
Abi kattan sonra sensör yoksa, kat yerine düz boru tam olur :)
Aracım şuan 160000 km de, çekişi açıkcası yeterli gelmiyor bana o yüzden motorun ömrünü kısaltacak bişey yapmadan biraz olsun performans almak istiyorum. Ayrıca C3 ün 8V 70hp lik modellerine intercooler yok, intercooler da takmayı planlıyorum onun da etkisi olacağını tahmin ediyorum.
katalizör iptalinin çevreye biraz zararı olur ama aracın çekişinde hissedilir seviyede artış meydana gelir. ardından uygun bi intercooler da etkili olacaktır.
katalizatör iptalinden sonra berbat bir koku var bunu unutmayın:) katalizatörü bazı kimyasallarla yıkıyorlar onu yaptırmanızı tavsiye ederim.egr konusunda da bildiğim hararet artıyormuş ama performansı hissediliyormuş da...
Kat ve egr yi iptal edip yazilim yaparsan yeterli gelir cooler takmadan yol alabilirsin ilk etapta
2004 c3 de egr valf yok...
aracın katalizör ve egr yi iptal ettim, önce egr yi iptal ettim ama performans da pek bişey hissedemedim ama kat iptalinden sonra gerçekten çok çok fazla fark etti. yakın zaman da da eğer bütcem el verirse superchips yazılım yaptırmayı planlıyorum. Superchips yazılımla net olarak 28hp + 50nm tork alıyorum. Bundan önceki arabalarımın geneli benzinliydi, hepsinde de kat iptali yapmıştım ama c3 kadar hissettiren olmamıştı açıkcası :D
70 hp'lik araca superchips yazılımla +28 hp ve +50 nm gerçekten güzel. ;)
merhaba arkdaşlar biraz cahilce olacak ama egr nedir :) geçen servise gittiğimde bana da kat ve egr yi iptal etmemi söylediler. bu arada arabam corsa c 1.7
arkadaşalr katalitik konvektörün içini boşalttırdım buda iptal etmek olurmu performasnsa faydası olurmu
İçini boşaltmakla iptal etmenin arasında bi fark yok. Muayeneden geçip geçmeyeceği mechul, muayene eden personele bağlı biraz :) Ama tavsiyem, içini boşalttırmayın, katı iptal edin yerine düz boru kaynattırın. Çünkü eğer muayeneden içi boş şekilde geçmesse, sıfır katalitik konvektörün fiyatı 750-800 TL civarında diye biliyorum :)
Aslında EGR'nin amacı tam yanmayı sağlamaktan çok, yanma odasına egzoz gazlarının bir kısmını geri göndererek yanma verimini bir miktar düşürerek egzoz gazlarında NOx oranını düşürmektir. Yani aslında yanma kalitesini arttırmaz, azaltır...
EGR zatn tam gazda devre dışı kalan bir sistem olduğu için motorun maksimum gücünde bir artış sağlamaz. Sadece kısmi yük (mesela sabit hızda uzun yol gibi) durumlarda yanma verimini arttırdığı için bir güç artışı olmuş gibi gözükebilir.
ALINTIDIR.
İcini bosaltmak arabaya hic bir katki saglamaz cok yanlis bir secim duz boru olmali yerinde bosuna masraf etmeyin icini bosaltarak
Bu arada, aracımın katalitik konvektörünü ve egr sini iptal ettim ve alışılmışın dışında açık hava filtresi taktım :) Bu 3 işlemi aynı anda yaptığım için hangisinin ne kadar etkisi oldugunu bilmiyorum ancak aracım bu işlemlerden önceki haline bakarak gaza tepkisi gerçekten çok değişti.
İşlemler sonrasında yaptığımız denemeler sonucunda;
93 Model AE101 Toyota Corolla 1.6 110hp (karbüratörlü) ile denediğimizde, yaklaşık 1 boy kadar geçiyor beni. (benım aracım 2 kişi, toyota tek kişi denenmiştir.)
2008 model Polo 1.4 80hp 6 ileri triptonik ile denediğimizde ise polonun şanzuman avantajı olmasına ramen sadece burun farkıyla önde gidebiliyor. (iki araç da birer kişiyle denenmiştir.)
2011 Fiat Doblo 1.3 75hp ile denediğimizde ise tahminen 5-6 boy kadar geçiyorum dobloyu. (2 araç da 3er kişi ile denenmiştir.)
NOT: Araç 2004 model 1.4 72hp HDI Citroen C3.
Sen birde boru yapip dene istersen :)
1.4 hdi da farkli islemler deneyen biri olarak tavsiyem ise yarar kanisindayim :)
Yag bakimlarini falan nasil yaptiriyorsun soft bi yazilim yaptir derim misss gibi olur filtre orjinalde kalabilir kati duz boru yaptiktan sonra 51 lik duz boru sona kadar devam ettirebilirsin onu yazilimdan once emme manifoldunu temizletirsen onunda faydasi olur
Yağını geçen gün değiştirdim, yazılım olarak da superchips yazılımda 28hp + 50nm tork alıyorum. Şu sıralar aracı satma düşüncem var o yüzden yazılım konusunda kararsızım, eğer kalıcı olacağı kesinleşirse ilk işim yazılım yapmak olucak. Düz boruyu da en kısa zamanda yapıcam, sonucunu gerçekten merak ettim :)