Wd40 ile bogaz ve sensor soket temmizligi yapilirmi
Printable View
Wd40 ile bogaz ve sensor soket temmizligi yapilirmi
yapilir :D
Evet yapılabilir tabii ki ancak nasıl bir kir olduğuna bağlı olarak daha ideal çözümler de var.. Örneğin balata spreyi yağsız olmasından dolayı boğaz temizliği için daha idealdir..
WD40 ile temizledikten sonra yağını silmeniz gerekir yoksa tozlar yapışır hava akışını kötü yönde etkiler..
balata spreyi daha iyi olur bencede geçenlerde usta wd40 toz tutar oda zararı olur demişti banada
bogaz kelebegındekı hava fıltre hortumu sok bırı gazlasın kapak acılıp kapanırken balata spreyını sık temızlensın gıtsın
Balata spreyi derim wd40 o bolgelerde mantikli gelmedi :)
wd 40 yağlıdır iyi olmaz toz ve kir tutar hemen onun yerine balata spreyi en iyi çözümdür
WD40 kirleri yumuşatmak için iyi ama ardından yağlı kalmaması için temizlemek lazım. Benim favorim PB Blaster tabi yıllardır bulamıyorum o ayrı.
Dizel motor çok güzel anveleye kalkar, takır takır kol çıkartır :D Benzin için de tavsiye etmem. Araç çalışırken kullanmak için farklı bir sprey var bende, kelebek manifold artı olarak yanma odası bölgesindeki karbon artıklarınıda temizliyor.
kesınlıkle ama sonra onun adaptasyon olayı falanda var unutmamak lazım eger arac km yuksek daha once hıc temızlenmedı ıse sokmek lazım ben kendı aracım stop edıyodu gecen soktum egr yı ve fıltr borusunu o sekılde yaptım km de dusuk oldugundan duzeltı ve temızlendı ama cok kırlı kotu durumdaysa sokmek lazım sonrada adaptasyon yaptırmak lazım dıe bılıyorum
Bu adaptasyon olayını duymuştum daha önceden,nedir tam olayı var mı bilen?
Adaptasyon (Boğaz kelebeği adaptasyonu) Aracın boğaz kelebeğine pozisyonlarını tekrar kontrol ettirip bu bilgileri ecu (motor kontrol ünitesine) ya göndermesidir.
Bu sayede ecu kelebeğin pozisyonu hakkında bilgi sahibi olur.
Neden adaptasyon yapılır: Soket veya akü söküldüğünde (herzaman değil, genelde) boğaz kelebeği voltajdan düştüğü için pozisyonunu kaybeder ve hep dediğimiz gibi "aptal aptal" çalışmaya başlar. Bizde verdiğimiz komut ile ona deriz ki hareket et ve tüm (genelde 5 pozisyonu vardır set edilen) her pozisyonunu ecuya bildir. Oda ecuya bildirir ve açı konum bildisi ecu tarafından net bilindiğinden daha kararlı çalışır.
Boğaz kelebeği neden önemli bu kadar: bizim araçlarda rolanti ayarlamasında (otomatik jikle dediğimiz iş) işlevi boğaz kelebeği yapmaktadır. yani sıcaklık müşürü ecuya derki motor sıcaklığı şu kadar. ona göre ecu boğaz kelebeğini açar ve hava-benzin oranını ayarlayarak arabaya ısınması için devir verir. ne zamanki araç normal çalışma sıcaklığına ulaşır. o zaman ecu boğaz kelebeğinin açısını düşürür ve normal çalışma devrine geçer.
Bilinenin aksine rolanti haricinde yüksek devirlerde hiçbir etkisi yoktur boğaz kelebeğinin (bence). çünkü onun işlev açısı düşüktür.
Peki temizlikten sonra neden adaptasyon yapmalıyız: Çünki pislikler neden ile temizledikten sonra kelebek rahatlar ve hava geçiş oranı değişir.bizde bu yeni değerleri set etmek için adaptasyon yaparız.
mesela.
adaptasyon nasıl yapılır ? opcom ile yapılabilirmi obd kablosu var bende
Yagsiz kontak sprey?
opcom aracı görmüyor kontak açık halde... garip
X20xev motorda gaz kelebegi telli oldugu icin sokup takinca adaptasyon gerektirmez. Sokup temizleyebilirsiniz.
kuru spreyle yapın, yağlı sprey rolantiyi bozuyor.
şuan güncel sorunum oldu:D
kendi kendime iş çıkarttım
wd 4o trıgere vurmayın yanı degmesın dıyorlar neden
plastik aksamı aşındırabilir ondanmı acaba ? birde bu kelebek konum sensörünün ağzı biraz oksit yapmış gibi bu devir geç düşme olayı ondan kaynaklanabilirmi ? ve neyle temizlemeliyiz oksitlenen yeri ?
Çünkü VD-40 yağdır esasında kayış ve yağ birbirini sevmeyen ikili nede olsa.
wd40 biraz yağlı..
WD40 ile olmaz!! yagli olmayan ucucu olmasi lazim
ya piyasada carb & injector cleaner sprey'leri var ondan kulanabilirsiniz, ben 106'min bogaz kelebegini, komple uzerindeki sensorleri ve enjektorleri bu sprey ile temizlemistim. bogaz kelebegini sokup temizlersen daha saglikli olur!
http://img341.imageshack.us/img341/2671/99936569.jpg
Shot at 2012-08-12
http://img525.imageshack.us/img525/1302/65405282.jpg
Shot at 2012-08-12
http://img443.imageshack.us/img443/1028/29208930.jpg
Shot at 2012-08-12
http://img254.imageshack.us/img254/6043/12454770.jpg
Shot at 2012-08-12
Nerden buluruz spreyı takıpteyım
enjektor temizleyicisi olarak sorarsan bide Wurth'nki var Philips de olbilir (yagsiz) ama sadece sensor temizligi icin motor spreyide isini gorur kopuklu olmayan herhangi bir yagsiz sprey
Sökmeden temizlemek hiç bir işe yaramıyor, çünkü spreyler sadece yumuşatıyor, kalıntıları bezle silmek gerekiyor illaki.
Low-Rider, senin aracın kaç model, bende 2001 astra vardı, gaz kelebeği elektronik, dolayısıyla rölanti kontrol valfi diye birşey yok, beyin gaz kelebeği ile rölantiyi ayarlıyordu.
Balata spreyi de işi görüyor, genelde kontak spreyleri biraz daha pahalı oluyor, yağsız kontak spreyinin 2 katı büyüklüğündeki balata spreyini , yarı fiyatına alabiliyorsunuz sanayilerde.
senin enjektörler neden parlak? :)
Enjektörü spreyle temizlemek için baya bi sprey harcamak lazım heralde, bosch servislerde ultrasonik temizlik yaptırmıştım ben.
Bu arada rölanti valfi bozulmaya müsait 14 senedir çalışan rölanti valfini kurutmak için sallarken bozdum bende :)
2001 model.
tabiki %50 tikali olan bir enjektoru bu yontemle temizlemek faydasi omicaktir, ama iyi bir enjektorun hayatini uzatabiliriz soft temizlik diyorum ben buna:)
Xsi bizim akismetreyi balata spreyi ile temizlediler ama icim ciz etmedi degil:D yagsiz kontak spreyi yada alkol daha saglikli olur dusuncesindeyim
+1 Alkohol ilactir:D
enjektorler (Pico Injector - 329cc) orijinali parlak zaten? (Stainless steel)
cok toz ceker wd40,benim en son tercihim olurdu temizleme icin. kontak spreyi,balata spreyi yada karburator temizleyici oneririrm.
kelebeği daha yeni temizlemiştim tekrardan açtım ve inanılmaz pis bi şekilde buldum arabanın emişinde herşeyi orjinal açık havafiltresi falan yok yani.