bir ara 100 oktan piyasada vardı. shell v-power racing adıyla satılmıştı yanlışım yoksa. acaba tekrarda 100 oktan bulmamız mümkün mü ? satan istasyon var mıdır ? yoksa özel sipariş tarzı bir yol ile mi temin edebiliriz?
Printable View
bir ara 100 oktan piyasada vardı. shell v-power racing adıyla satılmıştı yanlışım yoksa. acaba tekrarda 100 oktan bulmamız mümkün mü ? satan istasyon var mıdır ? yoksa özel sipariş tarzı bir yol ile mi temin edebiliriz?
100 oktan benzin EPDK'nın cezalarından sonra satıştan kalkmıştı diye hatırlıyorum. Çünkü satılan yakıt gerçekte 100 oktan değildi vs...
100 oktan satmak maliyetli iş. Hem ayrı depo, pompa, tanker istihdam edeceksiniz, hem tüm bu maliyetleri EPDK'nın müdahale etmeyeceği fiyat sınırları içerisinde kalarak satacaksınız. Kaldı ki talep zaten ne düzeyde ki? Geri gelmesi zor görünüyor.
Oktan arttirici malzemeler var , onlari kullanabilirsiniz.
peki normal 95 yada 98 oktanı oktan arttıcı ürünlerle 100 oktana çıakrtmak mümkünmü yada eskiden yarım çay bardağı uçak yakıtı katın falan derlerdi şehir efsaneleri ama doğruluk payı varmıdır.
Napcan yarışlaramı girecen ?
Abi Neden 100 Oktan ?
luk oil 95+ kullan
Meth falan kullansan işini çözebilir sanki ?
methanol demek ıstedı galıba abı
Aynı zamanda sakin kullanımlarda yakıt ekonomiside sağladığı söyleniyor... Yalanda olabilir :D
http://www.techturkey.com/forum/maka...videotext.html
Buradan bilgi edinebilirsiniz methanol hakkında :)
yakıtına 100de 5 oranında eklersen oktan arttırıcı olarak kullanırsın
lpg kullan 110 oktan :D
varmı yokmu bılmıyorum ama bı abımız konyaya ıstanbuldan 110 oktan begzın getırıyor yarıslarda motorsıkletlere dokuyorlar ıstersen senın ıcın bı sorayım
110 oktan nasil getiriyor? 110 yerine baska olabilir mi?
98+ benzinin kalkmasi,98 i zenginler kullaniyor diyip,Otv yi artirmalari sonucu talep dusmesidir,ceza degil.
Meth yada katkilarla oktan artsaydi,akaryakit sirketleri ve rafineriler zengin olmustu ;)
sınırdasın arkadaşım tanıdık yokmu bulgarıstandan getırt
fulya da bir opet istasyonunda bir ara vardı yüksek oktanlı benzin, bilmiyorum halen varmı.. bir tanede karşıda bir yerde varmış hatta, tabi bu konuyu 2 sene önce felan konusulmustu
edit : opet shell de olabilir?
benzine metanol katıp kollarıda yamultanlar var ama dikkat etmek lazım
geçen biri yazmışdı 3 kol birden eğdim diye
Yarım dolu depoya 2 kapak tiner dök iş tamam yalnız yiner tam sentetik olsun. Sanırım ben 3 ay önce depoya yarım litre methanol atmışım (ogün ne mantığım varsa artık) bugün bodruma inince fark ettim ne zamandır aracı tüpte kullanıyordum benzine alınca bi ivlenme oldu yalnız 3-4 kere basınca gaza hararet 95-100 lere yaklaştı dikkat et
bi bizim istasyon müdürüne sorabilirsem sorayım bakim var mı acaba
Depoya rastgele malzeme koymayın. Depo, depo iç yüzey kaplaması ve yakıt hattında tahribata, pompanızda ve enjektörünüzde arızaya sebep olabilir. Standart benzinli bir araçta tüm bu ekipmanlar methanol veya tiner gibi güçlü kimyasallarla başedebilecek yapıda değil.
http://farm6.staticflickr.com/5239/6...85cdcb3e_o.jpg
eskiden bunlardan yokmuydu ? Kullanım amacı nedir onu anlayamadım yanlız ...
yanlış anlamazsan birşey sorucam ? 100 oktanı niye istiyorsun yani yarışlara falan gireceksen tmm da günlük kullanım için pek uygun değildir 100 oktan. Şöle bir bilgi vereyim benzinli araçlar için ( aracın benzinlimi bilmiyorum ) yüksek oktan istenmez. Sebebide oktan sayısı arttıkça yakıtın kendi kendine parlama özelliği artar buda ateşleme ve sıkıştırma aksamına büyük zararlar verir. Yani silindirler sıkıştırma işlemi yaparken yüksek oktanlı yakıt buji ateşlemeden patlar ve krank milinde vuruntuya neden olur tabi buda deformasyona . Ama dizelse sorun yok tabi dizelde yakıtında oktan ne kadar fazla o kadar iyi :)
bende bi aralar çok aradım yüksek oktanlı benzin.Hatta shell bp gibi yerlere mail attım.Hiç biyerde bulamayacağımı söylediler.
Ben normalde shell 97 alırdım.Daha sonra bi BP şubesi tavsiye ettiler oradan benzin aldım çok memnun kaldım.
Buraya kdr herşey normal tabi.
Ben son 6.000 km shell 97 kullanmıştım sonra bi dyno yaptım sonrada gidip bp 97 aldım yine dyno yaptım araç 20 bg gücü arttı.Bunu ispatlayabileceğim dyno verileri mevcuttur.
Ama başka bp den 97 alınca yine aracım saçmalıyor.
Shell 2005 sonlarinda getirmisti 100 oktan yakit. O zaman bende Ford Escort Classic Limited vardi 110PS'lik. Bilirsiniz Ford'un hemen hemen tum modelleri sesli calisir.
Arac SEFI enjeksiyonlu bi makineydi, 2000 senesine ozel sinirli sayida urettigi seri Ford'un. 100 oktan benzini koyar koymaz aracin sesi neredeyse sifira inip, performansta hissedilir bir sekilde artmisti.
Belki o zaman bana oyle gelmistir ama paylasmak istedim. Hakikaten bana enteresan hisettirmis bir benzindir Shell V-Power 100 oktan. Yalniz inanilmaz derecede cabuk bitiyordu 95 oktan benzine gore.
Adamlığı senden öğrenecek değilim...Sende işine bak genç...
yaşını yazmaya cesaretin yok, genç deme bari. ufak olduğun belli zaten.
öğrenecek çok şeyin var da, neyse..
suan kendısıne ulasamadım ama yarın yoldan gelcekmıs begzın saten doldurma deıldı bıra fıcısı gıbı 10 lt lık fıcılarla getırıyordu....