Arkadaşlar bir kaç araç bakarken karşıma çıktı CVT şanzuman diye. sahibinden.com'da teknik özelliklerde CVT 0 vites yazıyor bunu biri bana açıklarmı Mini cooperda CVT nasıl birşey yani? :confused:
Printable View
Arkadaşlar bir kaç araç bakarken karşıma çıktı CVT şanzuman diye. sahibinden.com'da teknik özelliklerde CVT 0 vites yazıyor bunu biri bana açıklarmı Mini cooperda CVT nasıl birşey yani? :confused:
Mini de var mı bilmiyorum ama CVT sürekli değişken oranlı şanzıman demektir. Yani sabit oranlı vites dişlileri yoktur. Yerine iki adet çapı değişen hidrolik hareketli kasnak ve bir adet çelik halat vardır. Yumuşak sürüş sağlar. Bazı araçlardaki uygulamaları biraz sorunludur. Ama genel olarak yakıt ekonomisi ve konfor açısından en iyisidir.
Şu vidyolar gayet güzel açıklıyor;
Peki bu aynı zamanda manuel diyor + - olarak aynı normal triptonikteki gibi attırabiliyor muyuz? merak ettiğim o.
evet. + - var..
CVT tek tip değildir. Çoğu CVT'de +- yapabilirsin. Ama bu önceden belirlenmiş oranlar arasında olur. Yani aslında vites değiştirmiyor, oran değiştiriyorsun. Normal D'de iken de sonsuz oran arasında geziniyorsun. Şahsen benim CVT şanzımanlı arabam olsa D modundan hiç çıkarmazdım. Gazla birlikte deviri sabitleyip sabit devirde sürekli hızlanmak gibisi yok.
Yani CVT normal Otomatiğe göre iyi mi diyorsunuz?
hafif güclü güzel bir arabayla cvt çok başarılı
zamanında honda hrv vardı cvt çok keyifli bir araçtı sabit devirde tatlı tatlı çok güzel hızlanıyor araç
aslında çalışma mantığı bu bisikletlerdeki vites sistemine benziyor nerdeyse
Varsa yoksa HONDA Promatec şanzıman.... CVT DSG SMG bozuyor beni :D
elektirikli araba gibi gidiyor :)
bana sürekli debriyaj kaçırıyormuş hissi verip tuhafıma gitmişti.
piyasadaki en iyi aktarım sistemi olduğunu düşünüyorum ama garip bir hissi var
Hiç CVT şanzumanlı araç kullanmadım. nasıl kullanım açısından hızlanışta normal şanzumana göre kötü yanları varmı? + - kullanırken normal şanzuman hissi veriyormu? mini cooper gibi bi araç için iyi midir?
Yukarıda bahsi geçen CVT şanzıman 2013 Honda Jazz da kullanılan şanzıman ile aynımıdır?
i-shift sanzımanda yasanan sıkıntılardan dolayı yeni kasa Jazz'larda kullanılmayacağını öğrendim.
Yani uzun lafın kısası yeni Jazz'ın CVT şanzımanı bahsedilen kadar kullanışı rahat ve keyiflimidir?
Eski kasadaki 7 ileri olarak bilinen şanzıman CVT idi. Yeni kasadaki i-shift balatalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Balatalı tip otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar genelde tüketimi düşürmek için tercih ediliyor.
CVT'nin kullanımı rahattır. Ama vites geçişi olmadığı için gaza yüklendiğinizde boşluk hissi verebilir.
Bu Ford focus2 cmax vss deki cvt de bundan mı? Cok sorunlu diyip sattirmislardi bı tanıdığıma ustaları.
Şimdi baktım da internet sitesindede değişken zamanlı CVT şanzıman olarak geçiyor, bahsedilen gibi kullanışı ve performansı başarılı ise akılda soru işareti barındırmanın bir manası yok demektir :) Teşekkürler bilgi için ;)Alıntı:
Eski kasadaki 7 ileri olarak bilinen şanzıman CVT idi. Yeni kasadaki i-shift balatalı, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Balatalı tip otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar genelde tüketimi düşürmek için tercih ediliyor.
Normal şanzımana göre çok fazla kayıp oluyor mu peki bilgisi olan var mı? Kasnak olunca hep aklıma kayıp geliyor, eğer kayıp çok az ise geleceğin şanzımanları bunlar. Bir ara Formula da Williams takımı araçlarına uygulamışlardı, hemen ardından yasaklandı diye hatırlıyorum.
bildiğin scooter şanzumanı :D
dip gaz yapınca en yüksek tork-beygiri aldığı d/d da sabitliyor sanırım sonra şanzuman oranını değiştirerek hızlanıyor.. en azından ben öyle anladım :D
peki dip gaz yapıp sürekli yüksek devirde kalması motor için zararlı değilmi?
mesela dizel araç 4000 d/d da en yüksek hp değerini benzinli bir araç 6000d/d da veriyor ve 6500 de kesiciye giriyor. her dip gazda 6000 de bir süre sabit gitmek zararlı olmaz mı? ne biliyim yağ çok ısınır incelir, araç hararet yapar falan..
Evet buda var dimi. tork ve hp max derece olduğu için daha iyi hızlanma oluyor galiba?
Sonsuza kadar dip gaz gidebileceğin bir yol varsa evet bu bir sorun olur. Sistem ihtiyaç halinde maksimum güce sabitliyor, sabit sürüşte ise en ekonomik devre. Sürekli doldur boşalt yapılan manuel şanzımanlara göre çok daha verimli bir sistem.
Kayıp var. Balata gibi değil. Bir miktar sürtünme kaybı mevcut. Ama kesinlikle klasik tork konvertörlü otomatikler gibi değil.
Asıl büyük sorunu dayanıklılık. Kasnak ve çelik halatın dayanımı bazı güçlü ve ağır araçlarda sorun olabiliyor. Ama malzeme teknolojisi geliştikçe bunun da önüne geçiliyor.
honda jazz amka istiyordum bu konu çok güzel oldu. peki bu şanzımanda problem varmı ?
corsa almak istiyorsum easytronikler problemli diyorlar.
206lar için şanzımanda role arızalanıyor diyorlar. otomatik kullanmıyalım mı ben anlamadım :S:S:S
Yanıt için teşekkürler. Ben de en büyük sorunun dayanıklılık olduğunu öğrenmiştim. Aşarlar bunları da. Belki malzemeyle belki de birden fazla cvt şanzımanı uygulayarak. Sonuç olarak bence geleceğin şanzımanı dsg gibi komplike bir şanzıman değil, cvt gibi basit ama sonsuz oranlı bir şanzıman.