-
OPEL MANTA B Turbo uygulaması için
-
çok güzel bir araç öncelikle. turbo da zevkli olacaktır. tavsiyem techopel selim ile uygulamanız. opel üzerine istanbul'da gördüğün en iyi ustadır kendisi. kesin kendisi de sevinir bu aracı görünce.
turbo ise garret in gt18 de olabilir gt20 de veya kkk nın k16 gayet makul. k03 diyeceğim ama büyük gelir mi bilmem.
kazasız belasız ve zevkle kullanın. nadir araçlardan...
-
Alıntı:
Chatin Nickli Üyeden Alıntı
çok güzel bir araç öncelikle. turbo da zevkli olacaktır. tavsiyem techopel selami ile uygulamanız. opel üzerine istanbul'da gördüğün en iyi ustadır kendisi. kesin kendisi de sevinir bu aracı görünce.
tavsiyeniz için teşekkürler.
turbo uygulaması ile aracın hızlanması daha iyi olabilir.
resimde görüldügü üzere lpg sistemi bulunuyor.
turbo uygulamasından sonra lpg iptal edilecektir.
aracın motoru 1600 cc fakat 1900 cc motor ile aynı motor sadece
silindir çapları farklı.
Not: Bu aracın ilk sahibiyiz.
-
c20let üstüne ufak bi turbo :) binmekten sıkılır adam :D
-
sonradan eklemişsiniz ki eğer swap yapabilirseniz c de olur z de... c biraz daha eski bir motor tabii. z yi de tercih edebilirsiniz. daha güncel bir motor olduğu için daha rahat parça bulursunuz derim. z20let yaparsanız mesela gt28 i gömün gitsin. gayet zevkli olur.
-
motor degişimi baya zahmetli iş. ilk etapta mevcut motora turbo uygulaması yaptırmak istiyorum. verimli olursa motor degişmeye gerek kalmaz :)
-
Alıntı:
Turbo1 Nickli Üyeden Alıntı
motor degişimi baya zahmetli iş. ilk etapta mevcut motora turbo uygulaması yaptırmak istiyorum. verimli olursa motor degişmeye gerek kalmaz :)
tabii ki hocam hem zor hem de dediğiniz gibi sıkıntılı. iş sadece motoru vince koyup yerleştirmekle bitmiyor. tesisatı var kulağı var şanzımanı var. var oğlu var...
aslında atmosferik olarak da çıtırdan yüklemeler zevk verebilir. hatta oldu ki swap ı kafaya taktınız c20xe bile süper olur. ondan c20let e geçmek de kolay z20let e de...
-
Alıntı:
Chatin Nickli Üyeden Alıntı
tabii ki hocam hem zor hem de dediğiniz gibi sıkıntılı. iş sadece motoru vince koyup yerleştirmekle bitmiyor. tesisatı var kulağı var şanzımanı var. var oğlu var...
aslında atmosferik olarak da çıtırdan yüklemeler zevk verebilir. hatta oldu ki swap ı kafaya taktınız c20xe bile süper olur. ondan c20let e geçmek de kolay z20let e de...
aynen öyle.
turbo işinden sonra bu motor işine daha sonra bakmak en mantıklısı:icon_tup:
-
manta ile 200 hp üzerine çıkacaksan ve agresif bir sürüş stilin varsa bence çok riske girersin.ama inanılmaz eğlenceli olur.
edit..mutlaka kilitli diff kullanın imkan varsa
-
200 hp bence çok fazla 150 hp dolayı güç yeterli olur
Agresif sürüşü bu araca yapmam.
Bu ara imkanlarım turbo ile sınırlı
-
td04 en yaygın bulunan ucuz ve sorunsuz bir turbodur bilginize...
-
Güven bey, aracınız çok şık. Maşallah Oem halinden neredeyse hiçbirşey kaybetmemiş. Bence bu tip otomobillerin böyle kalanları çok değerli.
Araçları güçlendirmek çok kolaydır,
İyi bir süspansiyon seti ile büyük bir turbo hemen hemen aynı paralar...
Bunun burçları,gereken yerlere gergileri ve en önemlisi frenleri de ehemmiyetlidir.
Buna bağlı olarak...
Aracınızın altı nasıl?
Oem süspansiyon, yorgun helezonlar ve mevcut frenler ile yaklaşık 200Nm olan c20xe takıp gaza bastığınızda fırlatılmış bir tuğlada farkı kalmaz bu araçların.
-
turbo veya c20xe+turbo yerine sadece c20xe swaplamak size yeterde artar diye düşünüyorum.
-
arkadaşlar önerilerinizi dikkate alıyorum.
-
c20let koy devam et bu motorla uğraşana kadar c20let daha sorunsuz ve önü açık bir motor olur :)
-
Çetin Selami kim la,
sabah sabah kahkaha attırdın bana :D:D:D
Ama güzel oldu, artık bende Selami diyeyim, daha güzel isim :D:D:D:D
Araç çok güzel maşallah,
fakat bu araca turbo uygulamak ciddi zaman, emek ve para isteyecektir,
şasesi, freni, yürüyeni...
hedeflediğiniz güç ne bilmiyorum ama C20XE önerisi bence daha mantıklı gibi...
c20xe yi koyar biraz zevk alır, arkasından tecrübelerinizle birlikte turboya geçişiniz için alt yapınız kısmen hazır olduğundan karar vermenize daha kolay yardımcı olur...
170-180hp lik bir C20XE de çok tat verecektir bence...
-
c20let veya c20xe motor alıp bakımı yapılıp benim araca uygulanması baya zamanımızı alır.
birde bu motorları alıp uygulamak ciddi para harcamaya bakar.
benim şuanki durumum sadece turbo uygulamasına yetebilir.
çok ciddi güç artışı beklentisi içinde degilim, turboyu yüksek basınçta degilde orta basınçlarda kullanma tarafıyım. hissedilir bi güç artışı benim beklentimi karşılar ,
diyelim araç 100 hp bana 140 - 150 hp arasında güç versin yeterli olur.
selim usta ile haberleşip araca turbo uygulanması konusunda bilgi alayım.
turbo harici başka güç artışı saglayan uygulamalar da olabilir, turbocharger gibi
edit: imla
-
Hocam Selami değil,
Selim...
kendisi ile bir görüş tabiki, ne diyecek bakalım bende merak ettim :D
-
imkanım olsa aracıma komple şase güçlendirmesi yaptırıp
v8 motor koyardım
bu videodaki manta v8 araç gibi. ciddi paralar harcanmış bunlara
http://www.youtube.com/watch?v=OnOh9XiVqXk
http://www.youtube.com/watch?v=KI2dQ...eature=related
.
-
Hay masallah masallah, opeller yurusun alman tarikati buyusun:) takipteyim dostum;) opelci birol var onada danisabilirsin yedek parca icin
-
kolay gelsin
yanlız kimse paradan bahsetmemiş ?
para yoksa turboda yok biliyoruz değilmi ?
ayrıca turbo demek, motora birçok başka şeylerinde değişmesi + eklenmesi demektir.
bütün bunların karşılığı paradır.
Soru: bütçeniz nedir ?
-
Alıntı:
rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı
Hay masallah masallah, opeller yurusun alman tarikati buyusun:) takipteyim dostum;) opelci birol var onada danisabilirsin yedek parca icin
sagol birol'u tanırım.
aracın motorunda bazı degişiklikler peşindeyim bakalım hayırlısıyla.
-
herkesin dediği gibi bencede c20 swap yapın hem daha stabil olur hemde daha sağlam
-
Alıntı:
Maxi Nickli Üyeden Alıntı
kolay gelsin
yanlız kimse paradan bahsetmemiş ?
para yoksa turboda yok biliyoruz değilmi ?
ayrıca turbo demek, motora birçok başka şeylerinde değişmesi + eklenmesi demektir.
bütün bunların karşılığı paradır.
Soru: bütçeniz nedir ?
evet turbo demek para demek. ben turbo işine girişmeden önce ustanın çıkaracagı masrafa göre hareket edicem. bu araca bu uygulama şu kadar paraya mal olur desin ben elimden geleni yapmaya çalışacagım. benim araca bu turbo uygulaması neye mal oluyor onu bilmek gerekli önce.
eger turbo uygulaması komple motor degişmesinden daha tuzlu ise turbodan vazgeçerim.
birkaç alternatif var ustaya danışmam şart.
-
Alıntı:
19gokhan90 Nickli Üyeden Alıntı
herkesin dediği gibi bencede c20 swap yapın hem daha stabil olur hemde daha sağlam
cebe göre bişeyler çıkacak.
-
olmaz öyle işte
ortaya çıkacak işin kaliteside paraya bakar
çok çok kaba konuşursak o iş zaten 6-8 bin tl den aşağı asla olmaz
(doğru düzgün birşey yapılacaksa tabi)
10 bine yaklaşır belki.
-
turbo işi pahalıya kaçıyor.
-
evet bencede en mantıklısı komple motor
turbo ile uğraşmak çok uzun sürer ve ortaya düzgün birşeyde çıkmayabilir
oraya uyacak bir v6 - düz 6 motor komple takılabilir
tabi sığarsa, tabi uğraşacak usta bulunabilirse
-
en güzeli c20xe swap olacaktır.
ama o da aşağı yukarı o paralara çıkacaktır...
yani bu işler önceden hayal edildiği gibi basit ve ucuz değil maalesef...
c20xe swap ın bir çok örneği mevcut, zaten temiz 170hp li güçlere ulaşırsınız...
ama denildiği gibi, uğraşacak usta, para çokomel eğrisi birleşimi lazım... (:
-
-
aracın maşalahı var bencede c20xe sanki daha mantıklı tabi vaktinis ve yeteri kadar bütçenis varsa
-
Alıntı:
Turbo1 Nickli Üyeden Alıntı
sıralı düz 3000 cc 6 silindirli opel senatör'ün motoru bizim araca uyuyor,
bu motor turbosuz fabrikasyon 180 hp güç veriyor
temizini bulursam alıp takarım. motorun içi oldukça büyük.
bütçe olarak sanırım kısıtlısınız yine bir swap yapmak turbo parasını (7.000-10.000 parçaya göre belki 15.000) bulur heleki kalkıp eski motor takıcaksınız baş ağrıtır saç yoldurur adam vurdurur o derece sıkıntılı iştir. Ayrıca sanırım bianda 3.000 cc sanırım takamıyorsunuz yasal olarak ha ben yasal istemiyorum derseniz o ayrı :) bana göre siz orjinal şekilde binin aracınıza aracınız gerçekten temiz bozmaya değmez. ilerde maddi imkanlarınız el verirse daha yüksek modelli kuvvetli kondisyonu yerinde metal yorgunluğu olmayan bir araç almanız daha mantıklı olucaktır
-
Swap işinde sadece motoru attık olay bitti olmuyor maalesef. Aktarmanın da ona uygun olması gerek. Şanzıman şaft difransiyel ona göre değişmesi gerek. Üstündeki difransiyelin daha yüksek güçleri kaldırabileceğine emin misiniz. Bunların hepsi masraf. Yani olaya sadece motor olarak bakmayın. Ne yaparsanız yapın 10000 tl nin altında masraf çıkmayacaktır. Sadece turboyu aliim takiim diye bişey yok. Motor rektifiyesi egzost manifoldu turbosu karbüratör ü az buz tutmaz. Üstündeki karbüratörün yeteceğini sanmıyorum.
-
Dostum bana kalirsa sen en temizi al bi cih 2 litre ust kapak piston yatak komple motorunu 2000 cih motora cevir az biside bizikladinmi hem orjinal hem 110 120 hp motorun olsun, ustune bide yatik cift weber koyucak paranda kalir ateslemeni falanda guclendirdinmi mis gibi olur;) sanirim benim araba gibi aile yadigari diye elden cikarmazsin bunu, en azindan dedigim gibi yaparsan uzun omurlu olur rahat rahatda binersin! Oda olmadi bi sure sonra injeksyona cevir 1200 lira civari kitleri mevcut piyasada en temizi bu bana sorarsan:)
-
150 hp yeter diyorsan swap yap hiç o motorla turbo işine girme bence.
-
Şöyle bir motor var ;
MERCEDES 300E SE SEL MOTOR KOMPLE - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - Pasif İlan - 68415940
Ayrıca 6 silindir 24 valf 2.6 lt. Dual Ram senatör motoru var sadece yağ pompası değişmesi gerekiyor araç üzerinde çalışır vaziyette 1500 tl
-
aracını bozma derim :) olduğu gibi kulan en olmadı atmosferik birşeyler yap daha iyi bi karbüratör, eksoz, falan birde lpg yi sök at fayat keyifli olur. hem masraftan, hemde aracını onca eziyetten kurtarırsın ;)
-
Kardeş turbo yapmak çok masraflı.Onun yerine indir motoru.Nasılsa 1.9 la aynı blokmuş.Honlayın 1.8-1.9 a.Tak büyük pistonları.Karbüratörüde büyüt.Çok istersen birde dereceli egzantrik mili taktırırsın.Çok abartmazsan gayet sağlıklı ve de keyifli olur.Turbonun masrafınında üçte birini bulmaz.Ya da hurdalıktan temiz bir tane manta ya da recordun 2.0 i motorunu bulup swaplasan o da olabilir.
Ama ilk tavsiyem o hava filtresindeki bantı söküp aracın düzgün hava almasını sağladıktan sonra ona göre bir tüp ayarı yaptırıp bak.Araban ne kadar değişiyor.Gıcık oluyorum bu hava filtresini tıkayan ustalara.Sanki tıkayınca çok az yakacak.
-
Sahibinden.comda bi ara bordo manta vardı C20XE motorlu... lastik yakarken ki fotolarını hatırlıyorum..
Ben sizin yerinizde olsam eğer oluyorsa stroker ile 1900 cc hacime çıkartır dereceli eksantrik kiti ve büyük karbüratörlerle kullanırdım.. bu işde az masraflı olmayacaktır ama en azından üstünde ki motoru kullanacağınız için çok daha hızlı ve uygun olacaktır.
-