Şu andaki kasa en düşük 1.6L atmosferik 120ps 160nm'lik motorla alınabiliyordu. Yeni kasada 1.0 EcoBoost seçeneği ile hem daha güçlü, hem daha torklu, hem de D segmentinde en düşük karbon salınımına(130gr/km) ve en düşük benzin tüketimine sahip araç olacak.
Bu motor International Engine of The Year'dan tarihteki en yüksek puanı, 401 puan toplayarak 2012'nin en iyi motoru seçildi. Yalnızca kendi hacim sınıfındaki en iyi motor değil, tüm motorlar arasında en iyi motor seçildi. Şu ana kadar, TSI(337) ve diğer tüm motorlar da dahil bu puanı toplayabilen veya yaklaşabilen başka bir motor olmamıştı.
1.0 Ecoboost motorda benim incelediğim kadarıyla tespit ettiğim yenilikler;
- değişken emme+egzoz subap zamanlaması (Ti-VCT)
- çok hızlı devirlenip hızla boost üretebilen düşük ataletli turboşarj,
- erken basınç için egzoz manifoldsuz kapak dizaynı,
- yüksek basınçlı direkt yakıt enjeksiyonu,
- merkezi yerleştirilmiş, her döngüde birden fazla kes püskürtme yapan enjektörler
- hızlı ısınmayı sağlayan blok içi ikinci bir termostat
- düşük sürtünme için özel kaplamalı pistonlar, krank, segmanlar,
- offsetli krank
- yağlı çalışan triger
- çift kademeli yağ pompası
- toplam ağırlığı 100 kg'dan daha hafif bir motor
vs.
7-8 sene sonra bu küçük hacim 3 silindirliler sanayilerden çıkmassa hiç şaşırmıycam.
28-09-2012, 20:14
Ome_RS
125 hp 200nm o kasayı ucurmasada gayet guzel tasır ama bence mondeoya olmamus focus fiesta tamamda yadırganır bizim ülkemizde 1.4 olsaydı en azından 160hp 280nm gibi degerli
28-09-2012, 20:20
Kadyr
Kaldircakmi kiciini:)
28-09-2012, 20:23
darkmoon
d segmenti dendimi 1.6 yı bile zor zar kabullendim :D 1.0-1.2-1.4 hiç yakışmıyor bu segmente bence :)
28-09-2012, 20:27
Osman Bahadır
1.4 TSI 122ps Passat ve Superb'e de önce benzer tepkiler gelmişti. Hakeza 1.2 TSI Jetta'ya da... Ama şimdiki satışlar, talep, memnuniyet ortada.
28-09-2012, 20:28
K0213
viagrasız kalkmaz sanki :D
28-09-2012, 20:31
Dodoo
Alıntı:
darkmoon Nickli Üyeden Alıntı
d segmenti dendimi 1.6 yı bile zor zar kabullendim :D 1.0-1.2-1.4 hiç yakışmıyor bu segmente bence :)
Hacim tabiki de önemli ama motorun performansı/verimi ön planda olmalı bence her zaman, 1.4tsi dan 180 , rotarylerden 200+ ler çıkıyor sonuçta. Motor ömrü ne kadar olur onu bilemeyiz tabi ama mühendislerin vardır elbet bir bildiği :)
13" kasaları gayet şık olmuş fordun, ilk kez gördüm ve çok beğendim :icon_tup:
28-09-2012, 20:42
drago
yakında motor diye de birşey olmayacak sadece turboyla araba yürüyecek :D
28-09-2012, 20:42
darkmoon
1.2-1.4 tsi lar satıcak tabiki 1.0 boost larda satıcakdır ama çok satmak demesi benim için bir şey ifade etmiyor :) bugün bmw mercedesde istese 1.2yada 1.4 motor koyar 5 kasasına e kasasına yapamazmı kralını yapar ama bu kalite seviyelide ilgili bir şey olay az yakması ekonomi çok satması değil bana göre.. :)
28-09-2012, 20:56
kickbuttowski
Egzoz manifoldsuz kapak.. Cidden çok zekice..
28-09-2012, 20:59
Selman
Alıntı:
kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı
Egzoz manifoldsuz kapak.. Cidden çok zekice..
benimde en garibime giden bu oldu. daha neler görücez bakalım:)
28-09-2012, 21:07
pureal
sınıfında king olur ki hakettiği yerde orasıdır(japon kullanıcıyım) ;)
28-09-2012, 21:12
Osman Bahadır
Motorun özelliklerinin dikkatinizi çektiğini gördüm. Forumda da bu motorun ayrıntılı özelliklerinin geçtiği biryer göremedim. O yüzden biraz daha özelliklerini detaylandırdım, bir de vidyo ekledim ilk mesajıma;
1.0 Ecoboost motorda benim incelediğim kadarıyla tespit ettiğim yenilikler;
- değişken emme+egzoz subap zamanlaması (Ti-VCT)
- çok hızlı devirlenip hızla boost üretebilen düşük ataletli turboşarj,
- erken basınç için egzoz manifoldsuz kapak dizaynı,
- yüksek basınçlı direkt yakıt enjeksiyonu,
- merkezi yerleştirilmiş, her döngüde birden fazla kes püskürtme yapan enjektörler
- hızlı ısınmayı sağlayan blok içi ikinci bir termostat
- düşük sürtünme için özel kaplamalı pistonlar, krank, segmanlar,
- offsetli krank
- yağlı çalışan triger
- çift kademeli yağ pompası
- toplam ağırlığı 100 kg'dan daha hafif bir motor
vs.
Bence en büyük yenilikler offsetli krank, yağlı triger, kaplamalı piston-krank-segman, blok içi termostat ve hafifliği...
28-09-2012, 21:17
Selman
baya bi yenilik var çok iyi. ama ***** ülkemizdeki benzin fiyatları. yakıt durumu ne olur sizce kasasıda büyük bi araç.
Manifold olmaması egzoz gazının basıncının ve hızının düşeceği hacmi de ortadan kaldırıyor. Her bir silindirin egzoz subaplarından gelen portlar kapak bitmeden kapak içinde birleşip doğrudan turboya bağlanıyor. Böylece zaten küçük olan hacim yüzünden turbo gecikmemiş, anında gaza tepki vermiş oluyor. Aynı zamanda EGT de düşmüş oluyor. Ayrıca manifoldsuz üretimle ağırlıktan da tasarruf sağlanıyor. Vidyoda da görseli var zaten.
28-09-2012, 21:34
kickbuttowski
Şu yeni tip enjektör, offsetli krankla yağla çalışan trigeri anlamadım..
28-09-2012, 21:37
Osman Bahadır
Alıntı:
kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı
Şu yeni tip enjektör, offsetli krankla yağla çalışan trigeri anlamadım..
Piston aşağı yukarı hareket ederken piston kolunun kranka bağlandığı kol yatağın bir daire çizdiğini düşünün. Bu dairenin merkezi ofsetsiz, normal bir motorda pistonun hareket doğrultusu hizasındadır. Ama ofsetli kranka sahip motorlarda dairenin merkezi ofset miktarınca kayıktır.
Dairenin merkezi ile pistonun doğrultusu arasındaki mesafeye ofset denir.
Etkilerini hesaplamak için formüller var. Hem hacme, stroğa etkisi var, hem de TDC ve BDC'deki hızlara etkisi var.
Ofsetli bir motor ofseti miktarınca hem daha fazla kullanılabilir hacim sunar, stroğu genişler, hem de pistonun TDC'deki hızı ve ivmesi artar, BDC'deki hızı ve ivmesi düşer. Tabi ki ofset verdikçe balans bozulmaya başlar.
İsteyene formülleri verebilirim. Veya buradan örnek üzerinde birkaç hesaplama yapabiliriz.
- Yeni tip enjektör doğrudan yanma odasında. Aslında TSI, FSI vs direkt enjeksiyonlu diğer motorlarda da bu şekilde. Ama bu motorda her döngüde birden fazla defa yakıt püskürtebiliyor. Bu şekilde yanma odası ısısını, yanma verimini ve detonasyonu kontrol edebiliyor.
28-09-2012, 21:59
FATİH
insana psikolojik olarak tatmin edici gelmiyo mondeo sınıfı bi aracın böyle bi motorla hareket edeceği. hala passat'ın (hatta scirocco'nun) 1.4'le yürümesine alışamamış birisi olarak 1.0'ın mondeo'ya nasıl gideceğini kavramakta zorlanıyorum. :)
bu gidişle mercedes s160, bmw 7.14 diye modeller çıkacak arkadaş. iyi değil. :)
28-09-2012, 22:07
997TT
3 tane kutu kola kadar hacmi var kocaaa Mondeo'nun...
Helal olsun... Teknolojinin geldigi nokta muthis!
28-09-2012, 22:18
TurboJDM
Bence değişen birşey olmıcak 1.6i mondeo kullanan biri bu arabada alışma zorluğu çekmicek lakin 1.0 bi araba için 200Nm tork ciddi rakamlar. Bu mondeo ne zaman gelicek türkiyeye geleceği fiyatı hakkında bilgisi olan varmı?
Alıntı:
K0213 Nickli Üyeden Alıntı
viagrasız kalkmaz sanki :D
Viagra ile tahminim 145-150 hpleri bekliyorum. :)
28-09-2012, 22:28
efe_
Açıkcası şu sıralar hiçbir firma için satış beklentisi kalmadı.Çok yüksek fiyatlar, satışlar düşük.Ekonomi de iyi değil
28-09-2012, 22:34
ERTAN
İmaj olarak çok güzel olmuş.Yeni 1.0 motor o kasayı yürütebilirse ,talep olur gibi ***** vergiler ve benzin fiyatları göz önünde tutulursa:)
28-09-2012, 22:36
darkmoon
verimlilik önemli 100 bin km yi devirene kadar hiç bir motor hakkında bence fazla övgü yapılmamalı 100 bine geldimi yada gelebilirse bütün kronik sorunları arızaları sıkıntıları ortaya çıkar.. masrafları ortaya çıkar ondan sonra tekrar alınırmı alınmazmı bence tartışılır.. bir zamanlardaki sorunlu cvt leri gibi satıp satıp araba sorun çıkardımı otomatik şanzımana 20 bin tl derlerse o sıkıntı olur.. ben bu tip bir motorun uzun vadede böyle cüsseli ağır bir kasayı sağlıklı götürüceğini pek sanmıyorum ama zaman göterir tabiki..
28-09-2012, 22:41
sansar34
fort mondenun on tarafı astonmartın db9 copy pasta :d
28-09-2012, 22:55
CGR328
eksoz manıfoldsuz kapak r16 civiclerde de var diye hatırlıyorum
28-09-2012, 23:26
Osman Bahadır
Alıntı:
CGR328 Nickli Üyeden Alıntı
eksoz manıfoldsuz kapak r16 civiclerde de var diye hatırlıyorum
Doğrudur Çağrı. Honda R serisinde de manifold kapakta.
28-09-2012, 23:44
AtmoSpheriC
Alıntı:
sansar34 Nickli Üyeden Alıntı
fort mondenun on tarafı astonmartın db9 copy pasta :d
aynen ben dicektim :D motor olarakta teknoloji nimeti ama gemi gibi kasaya 1.0 nasıl dayanır blmiom yani..
kaputu kaldırdıgında bi ecoboost koyacak kadar daha yer çıkar kesin :D
29-09-2012, 00:05
FAGE12
Doktor bu ne :D
29-09-2012, 00:55
aybarsdnr
fiyat güzel olursa artacak olan mtv lerden sonra güzel satış rakamları yakalayabilir. artık insanlar hacim, performanstan ziyade ekonomik olarak bakıyorlar..bu görüntüde ve kalitede olan bir araç yakıt olarak ve fiyat olarak tatminkarsa gayet güzel satar.
29-09-2012, 01:00
darkmoon
volvo s80 1.6d de ilk çıkdığında e segmentindeki tek 1.6 dizel yok satıcak efsane olucak falan filan demişlerdi netice ortada adam gibi satış bile yapamadı gene e segmentinde liderler aynı.. d segmentindede bu iş değişmez bence..
29-09-2012, 01:06
aybarsdnr
Alıntı:
darkmoon Nickli Üyeden Alıntı
volvo s80 1.6d de ilk çıkdığında e segmentindeki tek 1.6 dizel yok satıcak efsane olucak falan filan demişlerdi netice ortada adam gibi satış bile yapamadı gene e segmentinde liderler aynı.. d segmentindede bu iş değişmez bence..
volvo fiyat politikasında çok saçmaladı. daha uygun fiyatlara satılsaydı gerçekten çok satabilirdi. Ancak bu sefer de yüksek motorlu dizellerin satışını engelleyecekti.arada çok yüksek fiyat farkı olacaktı ve prestijini de kaybetmemek için saçma bir rakama sattılar ve ek olarak otomatik vites seçeneği yoktu.
29-09-2012, 01:15
Tsport
1.4 passat mı olurmuş diyordum taaaki binip nasıl gidiyor bu araba bu kadar diyene kadar..
Bunuda çok abartmışlar ama 1.0 dan önce alıştırmalık 1.4, 1.3 falan önce gelse gözümüz alışırdı en azında bu kadar yadırgamazdık..
29-09-2012, 01:19
JusticeForAll
yakında 0.8 silindirlerde çıkar 0 olarak
29-09-2012, 01:23
darkmoon
ben sürdüm o volvo 1.6d yi adamlar sırf aracın lastiği dönsün diye motor koymuş.. bence satmama nedeni oydu.. o aracı birkere süren biri alması çok zor bir ihtimal heleki çok değil az biraz performans seviyorsa yani araç seri kalksın seri gitsin diyorsa almazdıki bence o araç ondan satmadı e segmentinde araç alıcak adam zaten maddi durumu kötü bir adam olmaz para ikinci planda kalır..
mondeo ya gelirsek bir çıksın elbet elimize geçer bir şekilde alan birileri olur bir sürer bakarız ona göre o zaman daha detaylı konuşuruz..
1.0 motor ne olursa olsun d segmentindeki bir aracı götürürmü emin değilim neticede en az gene 1400kg olduğunu var sayıyorum aracın yada ekonomi yapalım derken araç normal 1.4-1.6 gibi yakıyorsa birde gitmeden yakıyorsa gene almanın anlamı kalmaz..
bizim halk ekonomici falandır ama neyin satıp neyin para etmiyceğinide iyi bilir yatırımınıda ona göre yapar parasını öldürüceği bir araca sırf ucuz diyede bağlamaz.. yoksa d segmentinde şu anda türkiyede en çok satan araçlar ufak hacimli olanlar olurdu ama değil ilk sırada passat 1.6 tdi ikincide insignia üçüncüde mercedes vardı dördüncü sıradada ya bmw 3 kasa vardı yada renault veya citroen listede öyle uzayıp gidiyordu 2011 in d segment verileriydi yanlış hatırlamıyorsam.. d segmentinde gene en çok rağbet gören araçlar şu anda 1.6 tdi ve 2.0 tdi türevi araçlar..
1.2 tsi yada 1.4 tsi çok satıyor deniyor ama ben d segmenti sıralamalarında göremiyorum ilk 10 da superb bile yokdu 2011 listesinde..
29-09-2012, 01:34
aybarsdnr
performans için yorum yapamıcam. 1.6 d volvo s40 çok keyifli ama s80 çok hantal olabilir ağırlığından dolayı.. ama zaten dediğim gibi fiyat saçmaydı.. hedef zaten o segmentteki adamı çekmekse çok saçma. adam zaten 2.0 2.4d yi alıyor. gidip düz vites 1.6 almaz..ama daha orta seviyeyi hedef kitlesi yapıp 70 bin e jetta almak yerine 80 85 e s80 aldırsaydılar o zmaan satardı.
29-09-2012, 02:00
Emir_b16a
5 metre 1.0 motor :) bnce yakışmıyo :) kesinlikle bu tarz tasarımların v8 e ihtiyacı var :)
gerçi kapitalist motorlar max 10 sene sonra hepsi çöp :)
29-09-2012, 08:10
VolcanoS
kalıbının motoru değil :)
29-09-2012, 17:24
saqwert
Alıntı:
drago Nickli Üyeden Alıntı
yakında motor diye de birşey olmayacak sadece turboyla araba yürüyecek :D