Kusuruma bakmayın video yükleme işlerinde becerikli değilim bir dostumuz aynı zamanda video'yu standart hale getirirse memnun olurum.
https://www.youtube.com/watch?v=CU4O...e_gdata_player
Printable View
Kusuruma bakmayın video yükleme işlerinde becerikli değilim bir dostumuz aynı zamanda video'yu standart hale getirirse memnun olurum.
https://www.youtube.com/watch?v=CU4O...e_gdata_player
abi her aracın ayrı efsane, maşallah...
lpi sistemi çok güzel bi sistem. hocam elınıze sağlık güzel devirmişssiniz . lpi sistemi kaça mal oldu acaba
saka yapar bu yolda :D
hocam %100 lpg ile çalısıyor değilmi ? biraz sistem hakkında bilgi verirmisin konu açılmışken . kendi benzin enjektörlerinide kullanıyor diye bılıyorum . hiç benzın olmadan lpg ile aktif olup o şekilde sorunsuz çalısabılıyorsa gercekten mukkemmel sıstemler. tasarruf değerleri nedir. şu anki zamlardan sonra durum nedir meraklardayım. ben fıyatı daha uçuk beklerdim. fıyat ıyı geldı
konuyu çip etmeden tek soru altında sorayım dedım :d
maşallah abi şeklin yerinde :D
maşallah çok iyi fazla devre de ihtiyaç duymuyor gibi..
Cok basarili gercekten, nazar degmesin hocam
Maaşallah Forester'a... TD04 mü var, yoksa TD03 mü?
Bahsettiğin LPDi sistemi. LPi'da kendi LPG enjektörleri de var, benzinde çalışma da... LPDi, yani bahsettiğin aracın oem benzin enjektör ve yüksek basınç pompasını kullanan sistem sadece direkt enjeksiyonlu, tsi, gdi gibi motorlara uygulanabilir. Bu sistem ise LPi, yani sadece LPG'yi buharlaştırmadan LPG enjektörleriyle manifolda göndermeyi hedefliyor. Aralarında çok fark var.
maşallah, nerede yaptırmıştınız?
aracın specleri nedir abi?
yanlış anlamazsan eğer sanki biraz rampa aşşa yolda basmış gibisin, stoc bir forester ın 240 ı devirmesi biraz zor iş ben manuel vitesle 220 zor görmüştüm zamanında...
Arabanın speclerinde pek bir şey yok;Hakan usta,kapağında bir kaç parçayı eksilti,manifolddan itibaren egzos yaptı ve Korhan dostumda bir şeyler yazdı karaladı birde nos gibi lpi var.Ayrıca yaşlı katırın km sine bakarsan yorgun olması lazım ama son derece bakımlıdır.Aksaray tarafını biliyorsan ne kadar iniş varsa o kadar iniş aşağı bastım.Hatta bir ara 3.viteste unutmuşum dalgınlıkla 210km ile gidiyordum devir 7000 lerin üzerindeydi:D başka bir video daha var onuda eklerim hatta yolu gösteriyordu....ama sana şunu garanti ederim uçurumdan düşerken de videoyu çekmedim:D:D
şakadan takılıyorum...
Yiğit bu otomatik ya, 4EAT şanzımanda 4 epey bir uzun. Zaten 240'da 5500'ü anca buluyor devir. TD035'de oralarda bitiyor zaten. Senin manuelde biraz daha kısa olabilir 5.vites. Daha yüksek devirlere geliyorsa belki ondan TD035 besleyememiştir. Bir de tabi araba stock da değilmiş hani. Downpipe, yazılım ve kapakta tanımlanamayan müdahaleler var :)
bu ara manifolttan itibaren egzos varsa ciddi etki yapar... bu arada turbonu büyüt derim :)
Bir o kısmını şaka yapmıyordum:D otomatik viteste sport kullanımda devir 6500 d/dk kesmiyor ve ayrıca bu durumu Korhan'a somamız lazım fakat ben Ankaraya giderken dalgınlıkla 3.viteste kalmışım ve 7000 d/dk olduğunu görünce tırstım sonra otomatik plota aldım vallahi:D:D
aracınıza maşaallah güzel yatırmış ibreyi..
bende bu ara forester arayanlardanım size iki sorum olacak..
05 modellerin otomatık şanz.da ne gıbı bı sorun var acaba bır ıkı yerde denk gelmıştı ama
sorunu tam olarak yazmamışlardı..ve yaptırmak ne kadara mal oluyor..
bırde sızın kullandığınız sistemde lpg deki gibi belli bir km den sonra subap ayarı gerekiyormu?
ok cevaplar sevindirici :)valla bır adım daha yaklaştım şimdi forester a..
aracınızada tekrar maşaallah..kazasız cezasız gunler..
bu arada sizin forester ın sesini de şöyle yakışıklı bır görüntüsüyle bir videoda görsek
dahada bır gaza gelsek fena olmaz:)
maşallah foza güzel devirmiş ibreyi bende sturboda 220 civarı görmüştüm fxtde deneme şansım olmadı henüz ama 200-220kmh gibi hızlara ulaşmak çok kolay xtde
osman selam,
bir iki ufak duzeltme eklemek istedim, ozellikle avustralyada aracin benzin deposunu cikartip yerine lpg tanki montaj edip, sadece one giden ve geri donus yakit tesisatini degistirip orjinal manifold uzeri yakit hatti ve enjektorleri kullanarak yapilan lpi uygulamasi cok var. lpg sistemi gibi gaz fazina cevirmek icin radyator suyunun isinmasina ihtiyacin olmadigindan tamamen lpg ile kullanmak mumkun. ayrica yakit port injection sistemlerde enjektorde hala sivi fazda calistigi icin benzin enjektorlerini kullanmakta mumkun.
ben kendi aracimda kullanmayi dusundugum sistemde benzin ve lpg icin ayni enjektoru kullamak niyetindeyim. seyir halind gecis yapmam pek mumkun olmayacak gibi gorunuyor ilk asamada ama hangi yakiti istersem onun pompalarini prime ettirerek arabayi calistirip, o yakitla yuruyebilirim sadece bir tane cift cekvalve girisli, tek cikisli selonoid kontrollu vana lazim, onuda hasan baskara abim cozer eminim, hatta belki sistemi kafamdaki gibi calistrabilirsem su an lpi samandira pompalarindaki 200kw lik flow limiti asmak icin lpi ile giderken ayni zamanda benzin verebilirim gerek duyuldugunda.
ama onemli bi mevzuda bizde satilan lpg de benzin gibi yurtdisi standartlarinda degil kimyasal farklilik var, ozellikle propane, metan yuzdesinde.
bu arada, bende bir kadran cekeyim, henuz 300 goremedim ama 280, 290 gidebiliyorum rahat :) ama yan ruzgari cok aliyor forester kasasi biraz korkutucu olabiliyor.
hocam senin specleri alabilirmiyiz @khan
maşallah gerçekten güzel hızlanmış ve gitmiş 200lü hızlara
Korhan abi merhabalar.
Öncelikle sıvı LPG "püskürtmesi" için LPG'nin sıvı kalabilmesi önemli. Sıvı kalabilmesi için de yüksek basınç altında tutulması lazım.
Sürekli sıvı LPG püskürten direkt enjeksiyonlu sistemler (LPDi) motorlarda LPG öndeki orjinal yüksek basınç pompasını kullanarak sürekli yüksek basınç altında sıvı halde tutularak benzin enjektöründen püskürtülür.
Manifolddan enjeksiyonlu LPi denen kitlerde ise ayrıca LPG enjektörü kullanılır ki LPG enjektörü atomize püskürtme yapmaz, sadece vana gibi açar kapatır. Bu sistemlerde yüksek basınç pompası olmadığından LPG sürekli sıvı fazda tutulamaz ve buharlaşma oluşur. LPG enjektöründen yarı sıvı, yarı gaz fazda LPG gönderilir manifoda ki manifolda girdiği anda buharlaşır.
Yurtdışında manifolddan enjeksiyonlu, yani klasik sistem motorlarda tek yakıtla, tamamen sıvı LPG ile çalışan sistemler kurulurken, aracın düşük basınçlı oem benzin tesisatı sökülüp, yerine yüksek basınç altında çalışan, direkt enjeksiyonlu sistemlere benzer bir sistem kuruluyor. Sistem kapalı tesisat içinde LPG'yi yüksek basınç altında sıvı tutabiliyor ve sıvı halde enjektörlere gönderip yine yüksek basınç altında sıvı olarak püskürtebiliyor. Ancak bu şekilde bir tesisat kurulur ve sürekli yüksek basınç altında tutulursa araç sürekli sıvı LPG'yi benzin enjektöründen atomize püskürtülerek kullanabilir. Böyle bir sistemde valfle yakıt seçilebilir. Ama sıvı LPG püskürtmesi için sistemin kullanacağı basınç ile standart benzin basıncı arasında fark olacaktır. Ayrıca aracın uzun süre park halinde kalması sonucu tesisattaki LPG'nin da buharlaşmaya başlamasını, bu buharlaşmanın enjeksiyonu bozmamasını önlemek için birkaç önlem daha alınması gerekiyor.
En güzeli hiç uğraşmayıp, direkt enjeksiyonlu bir motora sıvı LPG sistemini kurup, sıvı LPG'yi motorun oem yüksek basınç pompasına verip, oradan tüm enjeksiyonu oem ecu kontrolüne bırakmak olur. Hem de direkt enjeksiyon ile çok daha verimli bir yanma da gerçekleşmiş olur, hem de kalibrasyon, iat, egt derdi kalmaz. Subaru'nun direkt enjeksiyon motoru da var artık, BRZ'deki motor :)
Görüşürüz Korhan abi. Yanına uğrayacağım. Danışacaklarım var :)
seneye gelen yeni subaru motoru FB20dit o zaman bu ise cok uygun olacak hatta BRZ nin FA20 moturuda oyle, 4 tane direkt enjeksiyon, dort tane de port enjensiyon yani toplam 8 enjektorle calisiyor:) dedigin gibi ciddi basinc lazim, isiya gore degisen sekilde 400 psi a kadar dayanan bir sistem ihtiyaci var.