jantın ağırlığının olsun çapının olsun gidişe etkisi ne kadar vardır?
mesela aynı ölçülerde 2 jant 1 tanesi 10 kilo diğeri 6 kilo gidişinde farkı hissedilir derecede etkiler mi?
Printable View
jantın ağırlığının olsun çapının olsun gidişe etkisi ne kadar vardır?
mesela aynı ölçülerde 2 jant 1 tanesi 10 kilo diğeri 6 kilo gidişinde farkı hissedilir derecede etkiler mi?
etkiler die biliyorum nedesi akslara binen gücün daha aza indirgemesi sonuçudur...
kalkışta etkisi bariz olur ama hızı aldıktan sonrada farkedermi bilmiyorum.
Kardesim,
Önceki jantlarım Kazera KZB 17'' ve 9-10kg arası birseydi.
Su anki jantlarım OZ Ultraleggera 17'' ve 6.94kg...
Arabanın dünyası degisti diyebilirim.
Kalkıs performansı inanılmaz arttı, zaten bunu takmadan önce de tahmin edebiliyordum.
Bunun dısında, yol tutusa kesinlikle olumlu etkisi oldu. Aracın gidisi degisti.
Düstügün cukurlarda, bozuk yollarda bile inanılmaz farklı tepkiler veriyor otomobil...
Önceki jantlarda bir cukura girdiginde konsol kafana gecerken simdi normal tepkiler alıyorsun aractan...
Eger böyle birsey düsünüyorsan kesinlikle hafif bir janta gec, tabiki kaliteli bir marka olsun.
Hafif diye cin malı jant alma, kaliteli ve hafif birsey tercih et.
etkiler tabiki :) eski orjinal jantlarım bayağı bi ağırdı şu ankilerin 2 katından fazlaydı heralde lastikleriyle beraber.. şehiriçinde farkı hissedilmez tabiki ama janttan önce ve sonra aynı arabayla deneyip değişikliği biraz anlayabilirsin.. :) sonuçta gücün en son iletildiği ve yola aktaran tek yer jant lastik ve motorun amacı bunları çevirmek.. ne kadar ağırlık o kadar güç.. :)
Yol tutuşa olumsuz bir etkisi olur mu acaba daha ağır cantın?
etkisi hissedilio fakat hafif jantlar ın dayanıklılıgı agır jantlara göre türkiye şartlarında daha az oluyo gibi. çukurlar vs derken daha cabuk balans kaybedio egriliolar. en azından şu ana kadar öle oldu belki bozulmayanıda vardır :) ama kesinlikle değer.
yok yok 18 kullandım bana 17 yeter
orjinal jantları da 17 idi...
çok düşündüm zor karar verdim zaten bulandırma kafamı:)
gök2 jantın resmini bi koyarmısın merak ettim. bide fiyatı nedir 17 olarak ?
ben 17 söküp tekrar 17 taktım öle çok bi değişiklik hissetmedim
1100 euro civarı yanılmıyorsam...
vala yavuzun janttının aynısı sanırım emin değilim:D
göktuğ almışken 18" al bence ayrıca değiştirmesen daha iyi jantlarını çok güzeldi jantların :)
ağır jant=yakıt sarifyatı,direksiyon tepkileri,yol tutuş ve hatta ön düzenin bozulması gibi bir çok şeye neden olur
Ne renk alıyorsun peki?
Mat Siyah?
Hadi hayırlısı olsun :D
Oz un hangi modelini alıyorsun ? Belki daha uygun fiyat verebilirim sana.
ultraleggera alıyo sanırım :)
valla sipariş verdik aldık yani....
sağolasın
ultra...
hafif iyidir hafif=)
Hani resim göremedik :)
toplam kütle değil de asıl jantın yarattığı eylemsizlik önemli performansta.
jantların 3 boyutlu modelleri varsa aks eksenine göre moment of inertia bir programda hesaplatılıp orada soğuracağı enerji hesaplanabilir ve aradaki fark belirlenebilirdi.
örneğin toplam kütlesi eşit olan iki jantın göbeği ağır ve çevresi hafifi olan jant, göbeği hafif çevresi ağır olan janttan daha yuksek performans sunacaktır.
Goktu sana anlattim yaklasik 6.45 kere:)
Bir de mukavemet okumus olacaksin:P
Omerin de dedigi gibi anahtar kelime eylemsizlik momentidir. IR2 ( i re kare:)
Jantin oldugu halinden baska hale gelmesinde o eylemsizlik etkili olur. Eylemsizligi daha yuksek olan janta hareket vermek (hizlanmak), hareketinni durdurmak (yavaslanmak) daha fazla kuvvet ister.
Yani kaba olarak agirlik fazlaysa hem zor hizlanirsin hem daha zor durursun.
Yalniz buradaki anahtar kelime, eylemsizlik, jant buyukce agirlik merkezi, jantin disina kayar ve formulde gordugun gibi mesafenin karesi ile orantilir.
Yani pratik olarak 18 bir jantin 15 inch bir jantdan daha dusuk eylemsizligi olmasi imkansiz gibidir.
Bir baska anahtar kelime de "Unsprung weight" olacak :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Unsprung_weight
Hadi hayırlı olsun kardesim ;)
burdanda hayırlısı olsun yawriim