şimdi,
bilgilerimizi burda toplayalım ve inceleylim,
nascar da olduğu gibi radyatör yok , onlar gibi ethanol veya aşırı su mu basyorlar motora ben bunu düşündüm ilk olarak,
sübaplar seramik,
çalışma grafiğini yani giriş, sıkıştırma, yanma sıcaklıkları grafikte aşşağı çekilmiş,
sıkıştırma arttırılmış yanılmıyorsam 2.8 bar
özellikler şöyle
AUDI TT RS: 250 kW (336 HP) 450 Nm 9 L/100 km
RTU eFone 598 kW (814 HP) 1.000 Nm 5,3 L/100 km
Water Cooling System Radiatorless Water System
Exhaust Gas Temp. over 1000 °C Exhaust Gas Temp. 351 °C
20°C/-4°F - intake temperature 590°C/1090°F - exhaust temperature
70% - RTU efficiency
03-02-2013, 20:46
erdem325
Bende bakindim epey ama bisey bulamadim.. kafayi kirdirtti bana bu adamlar, deli gibi merak ediyorumo gucun daha dogrusu o verimin nerden geldigini.......
03-02-2013, 20:48
civelek
Alıntı:
erdem325 Nickli Üyeden Alıntı
Bende bakindim epey ama bisey bulamadim.. kafayi kirdirtti bana bu adamlar, deli gibi merak ediyorumo gucun daha dogrusu o verimin nerden geldigini.......
:icon_tup::icon_tup:
03-02-2013, 20:56
Sert@ç
Linkdeki motor 2.0 tfsi yani 2.5 tfsi verimlilik olarak %70den fazla diyebiliriz
Merak ettiğim -20 derece nasıl intake hava alıyor ?
03-02-2013, 20:58
İbrahim Erdem
adiabatic yani bu motor blok dışına hiç ya da çok az mı ısı transferi yapıyor 1. yasadaki q-w deki q sıfır gibi bişey o zaman.
03-02-2013, 20:59
mechanic
Alıntı:
Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı
Linkdeki motor 2.0 tfsi yani 2.5 tfsi verimlilik olarak %70den fazla diyebiliriz
Merak ettiğim -20 derece nasıl intake hava alıyor ?
hocam %70 verimle çalışan bir otto çevrim motor henüz yok. yukardaki iddia dışında. verimliliği nasıl yorumladığını söyler misin?
03-02-2013, 21:10
mechanic
Alıntı:
Crack Nickli Üyeden Alıntı
adiabatic yani bu motor blok dışına hiç ya da çok az mı ısı transferi yapıyor 1. yasadaki q-w deki q sıfır gibi bişey o zaman.
yani yukardaki grafiğin 1 noktasınaı aşşağı çekmek gibi diğer noktalrla beraber?
03-02-2013, 21:11
dj_batukaan
herşey bi yanada adamların video su bile sanat eseri olmuş :)
03-02-2013, 21:21
Sert@ç
Alıntı:
mechanic Nickli Üyeden Alıntı
hocam %70 verimle çalışan bir otto çevrim motor henüz yok. yukardaki iddia dışında. verimliliği nasıl yorumladığını söyler misin?
Demek istediğim konunun başında verdiğiniz rtu firmasının linkindeki motor 2.0 tfsi hatta 2 000 cm3 Capacity yazıyor ve 10 litreden 8.5 litreye düşmüş tüketimi
Ancak 2.5 tfsi motorun 5.3 litreye düşmüş yani verimlilik %70den fazla
Ama bu testleri yollarda yapmadıkları sürece herşey havada kalır
03-02-2013, 21:38
erdem325
O emmenin ustune taktiklari izgarali falan bi kapak var, ona dikkat edince yan tarafinda da bi giris var.. bence bu adamlar alkol malkol bisey basiyolar emmeye, baska turlu 20 derece intake isisi ne demek yaw :)
Egt de dibi gormus zaten, 350 lerde falan o da.. e radyatörde yok.. alkol var bence isin icinde.
03-02-2013, 21:51
Sert@ç
Intake ısısı 20 değil yav -20
03-02-2013, 21:58
fatihcakin
-20 ise, demek ki bir cinlik var :D
04-02-2013, 09:29
mechanic
Alıntı:
Fatih41 Nickli Üyeden Alıntı
-20 ise, demek ki bir cinlik var :D
işte o cinliği arıyoruz zaten , tahmini olan? alkol zaten ethanol methanol vs.. alkole kadar yolu var hepsi türevi...
sadece bunu basarak mı oluyor?
04-02-2013, 10:55
BlackEmperor
20 derece= -4 fahrenait beyler dikkatli bakın :) -20 derece felan değil
04-02-2013, 11:10
melih
o değilde adamlarda yok yok ekipman olarak ...
04-02-2013, 12:11
Sert@ç
Alıntı:
BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı
20 derece= -4 fahrenait beyler dikkatli bakın :) -20 derece felan değil
RTU | discover progress
Solda stock vs rtu var engine intake -20 diyor standarti 45 dereceyken
04-02-2013, 16:39
VtecDream
emme manifoldunun klimada kullanılan gazla soğutulup motora o şekilde soğutulmuş hava çekiliyor diye okudum bu videonun birde yorumlara açık olan videosu var orda öyle yazıyordu ama şimdi bulamadım silinmiş sanırım.
04-02-2013, 16:41
Yiğit Ş.
okadar havayı hızlı soğutabilir mi klima ?
04-02-2013, 17:34
coolvtec
sırf emme ısısının soğutulması ile bu kadar verimlilik olur mu yaw?
04-02-2013, 18:17
TaGo
Nos basarak dahi mümkün değil. Ayrıca kanıtlanamamış hiçbirşey üzerine bu derece düşünmeyin bence.
04-02-2013, 19:23
alihan_27
0.8 bar olan turbo basıncını, 2.8 bara çıkartmış olmalarına rağmen emme hava giriş sıcaklığı düşürülmüş.
Katalizatör yok. Ve videoda lcd ekranlardan birinde CO:0 CO2:0 olarak görülüyor.
Yukardakileri toplayınca aklıma gelen tek şey, yakıt olarak hidrojen kullanılmış olabilirmi?
04-02-2013, 21:47
Y.Emre
Edit: fena saçmalamışım :D
05-02-2013, 12:06
mehmetRS
videoda bazı bölümlerde piksel sansur var.. ne iş? yani portların oralara felan adamlar sansur koymuslar resmen.. özel bir sebebi olabilirmi?
05-02-2013, 12:08
Y.Emre
Alıntı:
mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı
videoda bazı bölümlerde piksel sansur var.. ne iş? yani portların oralara felan adamlar sansur koymuslar resmen.. özel bir sebebi olabilirmi?
yaptıkları 'mühendisliği' gizlemek. Adamlar patent vs almışlar. Yaptıklarının hemen keşfedilmesini istemiyorlar haliyle.
05-02-2013, 12:10
delsolemrah
benim düşüncem çektiği havayı - dercelerde ve yakıtda benzinden daha kaiteli yakıt kulanmışlar ama yuzde 70 verim buyuk bir olay
05-02-2013, 12:54
Y.Emre
yakıt kalitesi o derece ciddi bi verim artışı sağlayamaz otto çevriminde. bence kapak ve gömlekler de ciddi bir iş var.
05-02-2013, 13:27
bLackModeL
adamlar kendı adlarına ust kapak yapmıslar kı kafa yormasınlar ne yaptıgımız dıye yaptıracaz bınecez ksıaca :D
05-02-2013, 17:04
VtecDream
klima gazı kullanılıyor keşke yorum kalsaydı... ama bende zannetmiyorum çünki okadar düşük bardaki havayı zor soğutuyor okadar basınçlı havayı nasıl soğutacak daha etkili bir madde lazım direk emişin şeklini değiştirerek imkansız gibi geliyor o sıcaklıklar kimya mühendisi arkadaşıma sordum nitrojenle yapılabilinir ancak dedi ama oda yanıcı yani daha farklı şeylere neden olabilir :) bu videoyu izlediğimden beri kafa yoruyorum araştırıyorum :D
05-02-2013, 19:06
sansar34
suana kadar bılındık en yanıcı malzeme sıvı hıdrojen dıye bılıyorum belkıde yanlıs bılıyorumdur ama sıvı hıdrojenı elde edebılmek ıcın gaz -80 derece yada suyu -80 dereceye kadar ındırmek gerekıyor o helde elde edılebılıyor yada elektrolız yontemıyle yanı eger ofsetlı krank kullanılmıssa dıye dusunursek %5 %10 verım elde edılıyodu bıldıgım kadarıyle yınede hesapta max verım %50 %60 fln olur dıye dusunuyorum he sogutma olarakda bence r12 gaz kullanılıyo olabılır dogada 250 yıl kadar kalan dıger ıkıncı bı gaz daha zararlı r134a ya gore ve daha uzun surelı sogukluk ve yogunluk saglayabılıyodu dıye hatırlıyorum tabı bunlar bı varsayım yada halk dılınde sallamasyonda olabılır :) :D vede anladıgım kadarıyla hep aynı gaz kullanılmıyo bloga vıdeoda radyator borusu baglıyo heralde oda komprasor gazının bulundugu tanka gıdıyo olabılır
07-02-2013, 10:26
mechanic
Az kaldı fake diyecem...
07-02-2013, 10:46
senna
tam bakamadım yüzeysel baktım ama -20 dereceyi sıvı soğtuma ile sağlamış olabilirlermi? nitrojen vs gibi birşeyle cooler düzeneği yapıp soğutmuş olabilirlermi?
eve gidince bakıcam iyice
07-02-2013, 10:50
senna
Minor water flow is still used to equalise the hot and cold spots, inside the engine.
muhtemelen ciddi düşük sıcaklıklı bir madde kullanıyorlar ısıl şoku önlemek için su kullanıyorlar halen
07-02-2013, 10:58
sansar34
abı kac gundur dusunuyorum yok mu mantıklı bı acıklaması ? :D en sonunda gıdıp fızık prof. sorucam okulda :D
07-02-2013, 11:32
coder
Bence sadece emmeyi değil üst kapakta gördüğüme göre Kanallar vardı. Kanal yollarına hidrojen verip soğutuyor olamazlar mı?
07-02-2013, 11:40
berkay_aydin
buz dolaplarında kullanılan buz olamayan sistem gibi birşey olsa o kadar hızlı havayı soğutamaz dönüp dolaştırırsa aynı yerden soğutabilir ama başka birşey var gibi :)
07-02-2013, 11:49
coolvtec
sonuç olarak turbo arabada daha fazla güç almak sorun değil, yani atıyorum;
orjinali
0.5 bar, 200hp, tüketim 10lt,
olan bir aracı
1.2 bar, 400hp, tüketim 6lt
gibi birşey mi yapmış bu elemanlar?
07-02-2013, 11:54
coder
Alıntı:
coolvtec Nickli Üyeden Alıntı
sonuç olarak turbo arabada daha fazla güç almak sorun değil, yani atıyorum;
orjinali
0.5 bar, 200hp, tüketim 10lt,
olan bir aracı
1.2 bar, 400hp, tüketim 6lt
gibi birşey mi yapmış bu elemanlar?
Takıldığımız konu basınç değil abi verim ve o soğutulan hava
08-02-2013, 17:22
sansar34
Alıntı:
coder Nickli Üyeden Alıntı
Takıldığımız konu basınç değil abi verim ve o soğutulan hava
+ yakıt sarfıyatı nasıl oluyo bn onuda cozemedım 8 kusurdu heralde 5 lt dusmus o nasıl oluyo kafam orada hala :)
08-02-2013, 18:36
AEAlmas
Bu adamlar a nasıl ulaşılabilir asıl konu bu :)
09-02-2013, 08:39
pocket_rocket
Arkadaşlar önceki mesajların hepsini okumadım daha önce yazılmışsa uyarın lütfen, nitrojen separatör membran var motorda. Bildiğiniz gibi havanın %75i nitrojen %21i oksijen. Nitrojeni ayırıp saf oksijen ile verimi arttırıp soğutmayı da saf nitrojenle sağlıyorlar muhtemelen... (Tabii bu kadar basit değil bu olay burada söylediğim kadar)