merhaba, oksijen sensörü nerden bulabilirim, ya da afr sensörünü oksijen sensörü olarak kullanabilir miyim?
Printable View
merhaba, oksijen sensörü nerden bulabilirim, ya da afr sensörünü oksijen sensörü olarak kullanabilir miyim?
daredevil nick li yıldırayda var
KAc tane oksijen sensoru var bu arabada?
ben 02 sensorlerımı cıkartıyorum herzaman typerda :) kpro olursa zaten hıc kullanmıyorum :)
kprosuz sıkını olmuyo mu hacı o2 ler ?
kankacım arıza yanıyo sadece. sonrasında 02ler zaten 4 bın devıre kadar ıs yapıo zaten sonrasında full throttleda ıse yaramıyo. benım her typerımda sokuluydu. bu sekıldede 4 bıne kadar sakın kullanım sekıllerınde araba cıddı derecede az yakıyo afr otomatık gerı cektıgı ıcın o2 yı gormuyor dıye :) STP typer mesela o2 lerı yoktu ıkısıde nasıl yuruyodu sız bılıosunuz kprosuz :)
kpro olmadan o2 siz araç rolantide 10 afr nın altında oluyor saçma sapan çalışıyor acaba bunu nasıl engelledin selçuk , k20 de böyle bişey olmuyomuydu yoksa merak ettim ?
Kpro vardı stp typer da
Kprosuz aracta o2 leri sökünce yerine o2 eliminator takarsan sıkıntı çekmezsin
Buddy club da var araştır nette hacı
Hatta eliminatoru kendinde yapabilirsin para vermeden kabloları birbrine baglayıp
Biz racing motor aldıkmı ilk işimiz o2 yi sökp atmak oluyor :)
oğlum sen amma alıngan bir tip oldun amk yanlış biliyor olamazmıyım selçuk çok değişik yorumlarda bulunmana gerek yok
aracının seceresinimi tutuyorum senimi takip ediyorum ne yapıyor ne ediyor diye alla alla :)
oksijen sensoru bozulmuşsa yerien sensor aramanın luzumu yok
sana bir artısı olurmu evet olur araca her taktığın malzeme de o2 sensoru fabrika çıkışına uydurmaya çalışıcak
üzerinde varsa var bozuksa sök at gitsin :)
100 tl.benzine 115 km yaptim lamba yandi. Normal mi. Bende koppro yok afr de yok. Full oem eksoz var full. Katelizor tikali olabilir bide
o2 sensorunu söküp atmana yarıyor hemde lamban yanmıyor :)
istersen egzost yaparsın arıza yanar ya araya uzatma parça takarsın gene yanmaya devam eder ama O2 sensorden vazgecmek istemezsin
ozaman o ışığı söndürmenede yardımcı oluyor
BUDDY CLUB ELECTRONICS
Motorsiklette nasıl yapıyoruz bir örnek aynısını arabada da yapabilirsiniz
Make Your Own O2 Sensor Eliminators - Modifications - VFR Discussion
Hilmi, yalnız bu bahsettiğin katalitik konvertor den sonraki 2. o2 sensorunu yanıltmak maksatlı kullanılan bir elektronik aksam. katalıtik konvertorden sonraki o2 sensor afr kontrolu ile ilgili olmayan bir sensor.bu sensorun amacı katalitik konvertor düzgün çalışıp çalışmadığını ölçmek fakat, 1. o2 sensor arızalı veya sökük ise araç düzgün çalışmaz alt devirlerde rolantide fazla benzin yakar diye düşünüyorum. wot da devredışı kaldığı için bir sorun teşkil etmez belki ama günlük kullanımda aşırı yakıt tüketimi olur, bujilerin ömrünü kısaltır vs.
primary ve secondary o2 sensorleri karıştırmayalım.
Konuyla alakali bir sorum olucaktı bilen arkadaslar yardımcı olurlarsa sevinirim.ep3 type r'da kat iptalnden dolayi motor ikaz isigi yaniyor.bize gider egsoz tavsiye edildi yaniltici yaparak sondurmek icin.ancak halledemedi.tavsiye edebileceginiz bir yer yada yol varmi??o
yanıltıcının şekli ve uzunlugu cok önemli , 5cm diş dahil boyu olacak 10 mm boyunda 3mm lık delik olacak egzoz gazının sensöre gittiği , hatta ben çizimini yapmıştım şimdi bulup ekleyeyım mıllet tornacıya yaptırsın
Aynen, primary o2 sensoru olmayan bir arac hem normalden fazla yakar, hem degisen kosullara gore kendini adapte edemez cunku closed loop'ta calismak icin ihtiyaci olan bir sensoru eksiktir.
Kabaca beyinler 2 modda calisir, biri open loop digeri closed loop. Open loop modunda sensorlerden gelen verilere gore trimleme (duzeltme) yapilmaz, haritada ne yazarsa o uygulanir.
Closed loop'ta haritada yazan veriler temeldir, ancak sensorlerden gelen verilere gore trimleme otomatik olarak yapilir, bu sayede aracin farkli sartlarda olmasi gerektigi gibi calismasi saglanir.
Orneklemek gerekirse, aracin ayarini yaparken hava sicakligi 30 derece diyelim. Ayar yaparken once beyin open loop'a manuel olarak alinir ve surekli bu sekilde calismasi saglanir. Rolanti hedefimiz 1000 devir, rolantide AFR hedefimiz 14.7 diyelim. Tum gerekli ayarlar yapildiktan sonra arac bu rakamlarda calisir hale getirilir. Arac closed loop'a alinir ve herhangi bir duzeltmeye gerek varmi bakilir, hersey tamamsa ayar bitirilir.
Eger Closed loop'a almazda open loop'ta birakirsak, hava sicakligi ornegin 5 derece oldugunda, 14.7 olarak cikti veren haritamiz bir de bakariz ki 15 lere yukselmis. Harita ayni harita, araba ayni araba sonuc farkli. Sebebide daha soguk havada birim hacimdeki oksijen miktarinin fazla olmasidir. Iste bu noktada closed loop yani aracin ustundeki o2 sensoru ise yarar ve belirli marjlar arasinda kalacak sekilde haritadaki bilgileri trimler ama bunu yaparken haritayi degistirmez, harita ile enjektorler arasinda sanki bir piggyback sistem varmis gibi calisir. Haritaniz ayni kalirken, elde ettiginiz sonuc degisir.
o2 sensorunun hic olmamasi durumunda arac standart beyinle ariza isigi yakar, hem bu bahsettigim trimleri yapamaz, hemde normal sartlarda bu sensorun olmamasi demek ciddi bir problem var demektir, bu yuzden aracin basina bir is gelmesini icin turlu koruma yontemi sergiler. Tabi bu da size yurumeyen, bir dunya benzin yakan bir arac olarak geri doner.
Closed loop'tan open loop'a geciste, sanildigi gibi devire gore degil genellikle map ve tps sensorlerinden gelen bilgilere gore olur.
peki 1. ve 2. sensörler aynı dimi
1. bozuksa 2.yi 1 .ye taksak 2. yide yanıltma yapsak sorun teşkil edermi :)
benım aracta bu dedıklerım yokken sakınm kullamnım sehırler arası 750km yaptım cokmu yakıyor sımdı bu:) bı yerde bı yanlıslık var ama nerde
Ben simdi oem beyinle, o2 sensorsuz kullansam cok.yakar mi. Ne yapmaliyim.
Ben şuan o2 sensörsüz geziyorum sadece arabam altdevirde biraz kesiklik yapıyor ama ne fazla yakıyor nede üst devirlerde kesiklik yapıyor sıkıntısız biniyorum araç stp typer Selçuk'un eski arabası;)
Aracınız çok fazla yakıyor Katalizör varsa tıkalı olma ihtimali yüksek, bende RBC Emme headers düz boru Mugen beyin var Şehir içi 50 tl ye 80 km yapıyorum çok rahat basmazsam 90-100 km ye yakın yapıyor şehir içi Şehirlerarası sakin kullanımda 35 kuruş yakıyor. Benimde muhtemelen sensörüm arızalı mugen beyinde 1 kere yanıyor arıza aç kapa yapıyorum birdaha yanmıyor.
Peugeot'larda ön ve arka sensörler aynı. Sadece kablo boyu fark edebiliyor. Birinci O2 sensörsüz telli gaz kelebekli araçlarla gazlarsan 4000 devir üstü sorun yaşamazsın hala aynı şekilde gider. Ama 4000 devir altı tekleme silkeleme hatta stop etme ve kesinlikle çok yakma şeklinde sorun yaşanır. İkinci o2 sadece kontrol için. Ama elektronik gaz kelebekli olanlarda birinci o2 bozuk yada sökülü ise 4000 devir üstündede gazlayamazsın. Bu dediklerim Peugeot için geçerli ama Type-R'ın ecu biraz garipmiş.
bende yana yakıla bu iki sensörü arıyorum sanırım bu hafta içi yıldıray getirecek..
benimde aracımda iki sensörde yok.denizliden istanbula gelirken aracı denizlide fulledim sakin sakin geldim kütahyada (310KM) sonra benzini yine fulledim 80 TL ye doldu.anı olarak atmadım fişini ve km sini :)
yani uzun lafın kısası ben şimdi boşuna oksijen sensörü alıp para vermim mi? ama motor arıza ışığının yanmasına da çıldırıyorum ayrıca bu şekilde muayneden geçermi araç.sormazlarmı neden motor arıza ışığın yanıyor diye?
100 tl.benzine 115 km yaptim lamba yandi. Normal mi. Bende koppro yok afr de yok. Full oem eksoz var full. Katelizor tikali olabilir bide
Ful Vtec üstümü gıttın :)
Ben kpro dan önce 50tl ıle 120 km yapıyordum sensörler yok kpro yok!
O2 sensörü bozulmasın diye önce ısıtılıyor kontağı açar açmaz. İçindeki ısıtıcı devre hatırı sayılır bir güç çekiyor. Motor arıza lambası yanmasın ve bilgisayara bağlatınca O2 senesörü ısıtıcı devre hatası olmak istemiyorsanız bu ısıtıcı devrenin çektiği akımı karşılayacak bir taş direnç gerekiyor. Ama motorsiklette kullandıkları direnç hayli ufak. Sanırım bunlar ısıtıcı devreyi değil direk sinyalin geldiği noktayı dirençlemişler.