selam aracım e30 m10 afr gostergesınde 10 ıle 17 arasında dalgalanma var dıp gazlarda 17 lere kadar çıkıyordu benzın reguletorunu 4,5 bara cektıgım zman degerler dusuyor ama bu seferde sıyah duman atıyor nedenı nedır?
Printable View
selam aracım e30 m10 afr gostergesınde 10 ıle 17 arasında dalgalanma var dıp gazlarda 17 lere kadar çıkıyordu benzın reguletorunu 4,5 bara cektıgım zman degerler dusuyor ama bu seferde sıyah duman atıyor nedenı nedır?
gazladikca degerin dusmesi lazim
ters dusunun
ekranda gordugunuz hava-yakit orani ve sensor gaz icindeki oksijeni olcer.
17 demek cok daha fazla hava az benzim demektir.
yakiti acinca siyah duman atmasida normal.
bence sizin afr gostergesi ucuz olan tiplerden ? wideband afr degil degilmi?
bosa para verdiniz oyleyse.
oyle dalgalanir bir ise yaramaz o
normal gaz giderken bir 10 bir 17 yemi gidiyor yoksa dahami stabil 14 15 yada 16 17 gibi ?
AFR sensörünü egsoz üzerinde yer olarak nereye taktınız?
Turbo çıkısından 28cm ilerde
benim rölantide 15.5 larda dip gazda 11.3 lerde gezıor araç scirocco afr aem uego
Tam okunurmu bılmıyorum ama video bu regıketör 4.3 bar turbo basıncı 0.8 bar
Afr deneme 58ad948 - YouTube yardımlarınız ıçın tesekurler
hocam beyin ne kullanıyorsun? videoda 16-17 görmedim ama senin rölantin zengin sonrasında benzin yetişmiyor, bunun benzin basıncıyla alakası yok, benzin miktarı ile alakası var, ayrıca basınç gelinve 14 AFR ler çok tehlikeli...
sanırım video veya forum üzerinde çözülecek bir problem değil, bence en iyisi iyi bir mapper araca baksın.
boost 0.8 bizim buralarda yazılımla fılan ugrasan yok mecburen standart beyınle yuruteceZ
net söyleyim standart beyinle ve 0,8 boost ile o motoru kırarsınız... sadece regülatör ile AFR yi de düzenleyemezsiniz...
Turbo basıncını duşursek
motorun içini nasıl topladınız? sıkıştırma nedir? turbo nedir?
hocam ilk basta arabanın sadece ust sılındır kapagında emme ve eksoz çıkışlarında genısletme işlemi yaptık,turbomuzuda bı kaç denemeden sonra en uygun ford transıt 2,5 dızel turbosunda karar verdik ve araba wideband olmadıgı ıçın 4 kez conta patlattım ve daha sonra standart orjınal pistonların kenarlarında 0,5mm kalacak sekılde tornada aldırdım.
sıkıstırmayı 95 psi ye dusurduk ve conta patlatma ısını bır nebze çözdugumuzu dusunduk ardındanda wideband gostergesı taktık bu konuda standart beyın ıle yapılmıs ankarada bır arkadastan 06 lk 723 sahıbı olan ozkan arkadastan bı kaç bılgı aldık bu bılgıler dogrultusunda 3,5 benzın basıncı ıle çalısan arabamız wideband ta dıp gazlarda 17,5 lara kadar cıkınca basıncı 4,3 getırdık wideband takı gosterge dıp gazlarda 11 de kalıyor ama bu kezde sıyah duman atmaya basladı.
videoyu paylasmamın nedenı duman atması net olark bellı degıl ama sanırım bıraz bellı https://www.youtube.com/watch?v=Y_sDkRHJadY
hocam siz hala yanlış yolda ilerlemeye devam ediyorsunuz ısrarla.
bu işin kuralları var ve onlara uymazsan alırsın eline
kurallarda = para demektir onuda belirteyim.
turbo ile hava basmaya başlarsan motora,benzinide aynı oranda arttırman lazım
siz şimdi benzini arttırıyorsunuz ama turbo basmadan hala benzin çok gidiyor kara düzen.
Size ya komple beyin lazım, ya pigyback bir ara beyin lazım yada 5. enjektör ve kontrollerı lazım..
yoksa olmaz o iş.
o yapmış bu yapmış ama yanlış yapmış kusura bakmayın.
sorun duman değil, duman sadece yanlış yapılanların sonucu... biz M30 motora vipec V44 beyin taktık, arabanın ne sorunu varsa hepsi çözüldü bütün ayarlar pamuk gibi oldu ilk çalıştırmadan tut, rölantiye ve tam gaza kadar...
Bir çaba sarfediyorsunuz bunu takdir ediyorum.Einim tüm arkadaşlarda takdir ediyordur.
Belki bu ayarlar sırasında AEM iniz de bozulmuş olabilir. (Bu bir öngörüş)
Belki aracınızdaki regülatör düzgün çalışmıyor.
Bu arada Aracınızda Kullanmış Olduğunuz BUJİ nedir KABLOLARINIZ NEDİR BOBİN?
Yukarıda yazdıklarım yapmış olduğunuz işe saygı duydugum içindir.Sizin anlattığınız Durumdan şunu anlıyorum.Kardeşim ben yaptım bir caba harcıyorum elimdeki malzeme şu an bu gördüklerim bu ve bu olan durumların elimdeki imkanlar doğrultusunda düzeltilme şansı varmı.?
İlk yazdıklarımı isterseniz yavaş yavaş kontrol edin.Bir ihtimal belki imkan var.
Kullanmış olduğunuz aracın basıncını minimumdan başlatarak tekrar benzin ve hava orantısını dengelemeye çalışın.Ama Tavsiye 0.5 barı gecmemeye özen gösterin şimdilik. bir yerde dumansız mumansız yürüyecektir. işte orasıda sizin şu an yaptıklarınızın son noktası olur.çünki en iyi yürüdüğü bölüm olacaktır.
Ama siz fazlası ile güç almak istiyor iseniz:
MAF sensrünüzden tutunda Olması gereken sıkıştırmaya kullanılması gereken pistona kadar çok ehemiyet göstererk bir hesaplama yapmanız yaza yaptırmanız gerekmekte ve bunlara ek iyi bir yazılım (Bu illa orjinal beyni kullanmak istiyorsanız Realtime yani gercek zamanlı yazılımın yapılması DYNO üzerinde gerekmekte.
Yada bir standalone beyin (ki o fazlası ile zaman isteyen bir durum)
Yada bir şekilde AEM EMANAGE / AEM FIC / Yada en kötüsü sadece benzin ayarını bi halletsem bu iş olacak diyorsanız Bir SAFC 2 alıp en azından Maf üzerinden bir ayarlama ile durumu stabil yapma adına bişeyler yapmanız gerkmekte.
Buradan tüm samimiyetimle yazıyorum .
En azından Emsal yurtdışı arabalarında internetten neler kullanıp ne aldıklarıyla ilgili bir fikir alış verişinde bulunabilirsiniz.TR de yapan varsa tabiki oda size bulursanız yardımcı olabilir ama :
OLMAZZZZZ diye demiyorum fakat öncelikle iyi bir plan ve aracın orjinal sisteminin tamamı ile düzgün çalışıp çaşışmadığından emin olun ki:
dediğim gibi en azından Bujiniz ateşlemeniz ve bunlara benzer her orjinal malzemenin SAGLIKLI ÇALIŞIP ÇALIŞMADIGINA bir baksanız.
En azından bişeylerin yolunda gidip gitmediğinin farkında olursunuz.
Ama yukarıda yazdıklarım SİZİN Harcadığınız zaman para ve emek için En azından masaya yatırılmış olayı bir ihtimal kurtarmak adına.
yoksa inanın boşa kürek çekmenizi istemem.
BU LİNK FORUMDA senna Nickli arkadaşın linklerinden biraz karıştırın isterseniz hedef turbo vs vs
http://not2fast.com/turbo/glossary/turbo_calc.shtml
kolay gelsin dileklerimle
Okan
tesekurler kardesım deneme yanılma ıslerı ıle dumanın turbodan geldıgını sıkıstırma oranını piston kafalarından larak conta patlatma ısını çözduk 0,7 bar la degerlerı olcme gıbı bır sansımız yok
şu an ıtıbarı ıle tatlı bı sekılde yuruyor tek sıkıntı defransıyel
http://www.facebook.com/photo.php?v=...1¬if_t=like