Mercedes-Benz’in 1.6 lt hacimli E180′i tanıtmasının ardından,BMw, 5 Serisi için 1.6 lt’lik motor seçeneğine yer vereceğini duyurdu.
İşte yeni modelin firma tarafından paylaşılan detayları:
Yeni BMW 520i, 55.000 Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatı ile BMW sürüş keyfini daha da geniş bir kitleye yayıyor.
Yeni BMW 520i, 170 beygir gücündeki 1.592 cc’lik TwinPower Turbo motoru sayesinde 0’dan 100 km/sa hıza sadece 8,7 saniyede çıkarken, 226 km/sa’lik maksimum hıza ulaşabiliyor. 250 Nm torku ise 1500 devir/dak’dan itibaren sağlayabiliyor ve performanstan taviz vermiyor.
Tüm bunları ise 100 km’de ortalama 6,7 lt yakıt tüketerek elde edebiliyor.
Standart olarak 8 ileri otomatik şanzıman ile sunulan Yeni BMW 520i, pürüzsüz vites geçişleri ve sessiz iç kabini sayesinde konforlu bir yolculuk sağlıyor.
Segmentinin en çok tercih edilen otomobili, yenilenen ön ve arka tampon yapısı, yeni ön ve arka led far tasarımları, yeni dış renk ve iç döşeme seçeneklerini, 170 beygir gücündeki 1.592 cc’lik TwinPower Turbo motoru ile birleştiriyor.
İsteğe bağlı olarak, Modern Line, Luxury Line ve M Sport olmak üzere 3 farklı Line seçeneği ile alınabilen yeni BMW 520i, böylece farklı zevklere hitap edebiliyor.
Birçok teknolojik yeniliğe sahip olan Yeni BMW 5 Serisi, dokunmadan açılabilen ve aynı şekilde dokunmadan kapatılabilen bagaj kapağına da sahip.
Navigasyon donanımı ile birlikte gelen, dokunmatik yüzeye sahip yeni i-Drive butonu ise parmak ucuyla yazı yazabilmeye imkan tanıyor.
Farklı karakterdeki sürüş modları arasında seçim yapmaya olanak tanıyan Dinamik Sürüş Kontrolü’ne yeni eklenen “Seyir Modu” sayesinde, 50-160 km/sa arasındaki hızlarda sürücünün ayağını gazdan çekmesiyle, aktarma organlarının motordan ayrılması sağlanarak yakıt tüketimi asgari seviyeye indiriliyor ve sadece rüzgârla yol alan yelkenli bir tekne gibi akıcı bir seyir sağlanıyor.
Türkiye pazarında 2013’ün ilk yarısında 2.255 adet satış ile en yakın iki rakibinin toplamından daha fazla satış adedine ulaşan BMW 5 Serisi, Ağustos ayı itibarıyla piyasaya sunulacak yenilikleriyle hem dünyadaki hem de Türkiye’deki liderliğini pekiştirecek.
17-07-2013, 16:50
aslan
Hoppaaa gangam styla valla çok güzel oldu bu haber
17-07-2013, 16:59
MCN21
cok güzel özellikler olmus , bütün aktarmanın ayrılması ve 1500 devir de torq vermesi mükemmel dizel olmayan bir arac icin :)
17-07-2013, 17:00
darkmoon
mercedesde yadırgarımda bmw de şaşırmam. :)
17-07-2013, 17:05
devil_berk22
bmw 5 serisinde bu motor satış rakamlarını alt üst eder
17-07-2013, 17:29
türker42
daha verimli bir motor bekliyordum
17-07-2013, 18:06
furkane
bence 1.6 motor ile o kasada alınabılınecek en ıyı değer şuanki 2.0 184 dizel motorlar ile birlikte +8 saniye , yakıtına bişi diyemem gerçi bmw verdiği değerlere çok yakın sonuçlar çıkartıyor ama yine trafikte 10-11 litre yer. Şuanki 316 için gayet keyifli motoru var diyolar ve +9 saniye 0-100 136 beygirle bu sonuç alınmıştı , buda onun gibi keyifli olduğunu düşünüyorum ayrıca bmw bişi yapmaz ise 1.6 motorun verdiği ötv avantajı ile +5.000€ orta dolulukta bi araç alınır
17-07-2013, 18:10
volume81
Alıntı:
darkmoon Nickli Üyeden Alıntı
mercedesde yadırgarımda bmw de şaşırmam. :)
mercedes'de de var :) E180 AMG :D
17-07-2013, 18:13
lncdlt
sirada a5 ve a6 var bence bu durumda :)
17-07-2013, 18:20
Sert@ç
Yeni x5 2.0 dizel geliyor :)
Zaten x1de 1.6 vardi bu motor x3ede gelir
17-07-2013, 18:24
ERK_RS
waiting for 1,4 tsi a6 :)
17-07-2013, 18:26
ahmetbaha-drs
#DirenAudi :) :)
17-07-2013, 18:29
İbrahim33
Alıntı:
ahmetbaha-drs Nickli Üyeden Alıntı
#DirenAudi :) :)
10 krktr :D
17-07-2013, 19:11
Berkan
Alıntı:
Türkiye pazarında 2013’ün ilk yarısında 2.255 adet satış ile en yakın iki rakibinin toplamından daha fazla satış adedine ulaşan BMW 5 Serisi, Ağustos ayı itibarıyla piyasaya sunulacak yenilikleriyle hem dünyadaki hem de Türkiye’deki liderliğini pekiştirecek.
koca paragrafta bu kısım iyiymiş Türkiyede boyle dunyada cok farklı değil zaten e180in atağına güzel cevap oldu 5.20ied :)
17-07-2013, 19:16
CLIORS
nerden nereye, 540i lerden 516i lere uzanan yolculuk. M paket 512 ilanları bekliyoruz bu saatten sonra.
17-07-2013, 19:17
misery1903
BMW'de 2.0 motora sahip modelleri 320i ve 520i'nin bir anlamı kalmadı bence.
17-07-2013, 19:37
darkmoon
Alıntı:
CLIORS Nickli Üyeden Alıntı
nerden nereye, 540i lerden 516i lere uzanan yolculuk. M paket 512 ilanları bekliyoruz bu saatten sonra.
bu markalar savaşında yakında oda olur :) 5.12 ler e120 ler falan maksat lastik dönsün gerisi önemsiz.. :)
17-07-2013, 19:40
SSagnak
Alıntı:
ahmetbaha-drs Nickli Üyeden Alıntı
#DirenAudi :) :)
hahahahaha a6 1.6 tdi koyarlarsa şaşırmam :D
17-07-2013, 19:41
SSagnak
Alıntı:
CLIORS Nickli Üyeden Alıntı
nerden nereye, 540i lerden 516i lere uzanan yolculuk. M paket 512 ilanları bekliyoruz bu saatten sonra.
f10 m5 var f10 5.16 var arada çok fark var be abi her çeşit motordan var :D
17-07-2013, 19:59
0zan
motor 5 kasa için dört dörtlük olmayabilir ancak 2.0 motor ile aradaki ötv, mtv artışına değecek bir fark olduğunu düşünmüyorum,
17-07-2013, 20:10
Ufuk
1.6 tdi audi a6 beklemedeyiz :) Downsizingin ayarı kaçtı.
Seyir Modu = 50-160 arası debriyaja basmak demek oluyor.
17-07-2013, 20:19
darkmoon
2.0 eşiğini kırdılarsa artık bunun dibi 1.2 hatta millet wovv harika falan dedikçe 1.0 kadar giderler onların çünkü tek derdi şu noktadan sonra satmak başka bir şey değil..
17-07-2013, 20:29
alihan_27
1600cc altı ötv sini %80-%100 yaparlarsa, asıl bu son hamle olur.
17-07-2013, 20:38
barisy
Alıntı:
darkmoon Nickli Üyeden Alıntı
2.0 eşiğini kırdılarsa artık bunun dibi 1.2 hatta millet wovv harika falan dedikçe 1.0 kadar giderler onların çünkü tek derdi şu noktadan sonra satmak başka bir şey değil..
Kesinlikle katılıyorum.
Orta sınıftan ciddi müşteri çalar. D segmenti 2,0 dizel fiyatına e segment bmw veya mercedes. Passat, mondeo , accord , müşterisi de çalacaktır kesin.
17-07-2013, 20:46
Firat.M3
1.4 ve 1.6 motorların vergi dilimlerinin ayrılmasına az kaldı. hadi bakalım :D
17-07-2013, 21:45
Gimifayf
Yazik gunah be kardesim.
Artik klise bi laf olucak ama hersey para ve satis mi?
Nerde kaldi ruh, prestij, surus zevki?
17-07-2013, 22:43
lethaldoze
Alıntı:
MetehanCelikten Nickli Üyeden Alıntı
Yazik gunah be kardesim.
Artik klise bi laf olucak ama hersey para ve satis mi?
Nerde kaldi ruh, prestij, surus zevki?
Ah nerde, onlar eskide kaldı unutuldu, yok artık onlar...
17-07-2013, 22:56
bond777
Gucu az bile olsa genede degerler cik kotu degil bence
17-07-2013, 23:00
darkmoon
her şekil lastik döner 1.4 motor koysalarda o lastikler döner 1.2 motor koysalardaa o lastikler döner iş lastikleri döndürmek olmamalı bence..
17-07-2013, 23:14
997TT
Keske her yerde kalıtelı araclar olsa.Motoru onemlı degıl,yenı nesıl,teknolojık vs....
Ancak sacma vergı sıstemı burala getırdı olayı.
Ama sunuda unutmamak gerek,520i eskıden 136hp-150hp ve 177 hp ıdı,sımdıde 170HP ;)
Umarım vergı ınsan gıbı alınır,bızde hakkıyla bınerız....
17-07-2013, 23:17
ERK_RS
Alıntı:
darkmoon Nickli Üyeden Alıntı
her şekil lastik döner 1.4 motor koysalarda o lastikler döner 1.2 motor koysalardaa o lastikler döner iş lastikleri döndürmek olmamalı bence..
is tabi ki sadece lastigi dondurmek degil; onemli olan carki dondurebilmek :icon_tup:
yani degirmene su gelmesini saglamak.
ruh isteyen; zevk isteyen, keyif isteyen yine gitsin 2,0 ustu motor alsin :)
17-07-2013, 23:41
KOSEREN
Bu dilimede bi zamcık yaparlar olur biter..
18-07-2013, 00:17
b.ustaoglu
neticede mercedes amgyi üretebilmek için bmw de m araçalarını üretebilmek için alt modelleri satması lazım. bu devir de ruh filan kalmadı. kar etmeyen satış yapamayan firma kapanır gider. sonu saab gibi mi olsun. adamlar en iyisini yapıyor.
ayrıca motor hacmi küçük olsa ne olur ki. e60 520i kaç hp kaç nm :) bu ondan daha iyi bir motora ve daha iyi bi şanzımana sahip :)
18-07-2013, 00:28
Karakuş
Bir yandan güzel, bir yandan da kötü bir haber bu. Güzel yanı; premium sınıf otomobil sayısı artar, daha geniş bir kitle daha lüks araçlar kullanır. Kötü yanı ise sürüş zevkinin aşağılara çekilmesi. Eskilerin 6 tokmak sesi yerine yapay 4 silindir sesleri geldi, kabullendik. Ama artık iş iyice değişti. Amaç düz yolda hızlı gitmekse evet artık daha az enerji ile daha hızlı olundu. Ama bence böyle olmamalı.
Artık her marka birbirine benzedi. M serileri üretilsin diye benim ülkemde 5.16 vs vs satıcaklar, ama araplar-avrupalılar M otomobillere binecek. Kabul edilecek bir şey değil. Türkiye de kaç kişi gidip bayiden M otomobil çıkarabilir ki? Ben çıkaramam. Ne vergisini ne benzinini kaldırabilirim. Bence gerçek otomobil severler için işin kötü yanıda bu..
18-07-2013, 00:35
_Emre_
Şimdi 1.6 lt motorlara da ötv düzenlemesi gelirse evlere şenlik olur
18-07-2013, 01:02
yesil
herkes ne tepki göstermiş arkadaş, sanki 1.6 100 hp lik motor koymuşlar. araç 170 hp, evet o kasa için çok değil ama hızlanma değerleri çok da kötü değil. 2.0 lık benzinli ve dizelleri 184 hp di zaten. 4 silindir olduktan sonra ha 2.0 olmuş ha 1.6, ne farkı var. 2.0 çok mu sürüş zevki veriyor sanki. Ayrıca bu araçlar performans odaklı değil, konfor ve prestij odaklı kulanılan otomobiler. İnsanımız bayılıyor heralde %180 vergi ödemeye
18-07-2013, 02:00
OZİRON
yeni çıkan modeller ile hacim düşüyor yakıt düşüyor performans artıyor süper bir yere doğru gidiyor bu ilerleme sonumuz hayrola :)
18-07-2013, 02:10
Karakuş
Herkes tek tip düşünmek zorunda değil. Herkesin kendince de doğrusu var. Old is cool. Araba konusunda geri kafalıyım. Büyük motor her zaman iyidir. Yapay sinek vızıltılarını sevmiyorum.imkanım oldukçada hacimli araç alırım. Bu benim fikrim. Her neyse. Bmw big six günleri geride kaldı.
18-07-2013, 03:11
furkane
Arkadaşlar sürüş zevki kalmamış filan dıyosunuzda ciddi derece abartıyorsunuz , üzerindeki motor emin olun ki 2.0 motoru aratmıyacak bi yapıya sahip zaten şunada emin olun adamların vergi takıntısı olmasa belkı bu alt yapıyı 2.0 diye bize suncaklar. Açık konuşmak gerekirse 2001 - 2010 yııları arasında 528i ' ye bindik ailecek bu araba kaç saniyede 0-100 yapıyor derseniz 8.8sn 2.8 motor 193hp 6v bir makineydi hali hazırda e46 kullanıyorum 2.0 143hp 0-100 10 saniye ve bana yetiyor , şimdi bu motorlara baktığımda ve o kasaya (f10)baktığımda 8.7 hiç yabana atılcak bi değer değil bmw aktarmayı çok iyi yapıyor , 2.0a göre 1.6'nın güçsüzlüğü şanzıman vs ile kapatıyor, sizler işin 1.6 motor 'a binilir mi kısmındasınız ama bence o devirler geçti artık. Vw Tsı başlattı ve yürüdü gitti 1.4 ile 160hp - 180hp. Kısaca facelift f10 520ed Çok fazla Otoban kullanımı yapmayan - yılda 10.000 geçmeyen kullanıclar için biçilmiş kaptan 58-60€ orta dolulukta bi araç alınır ve binilinir . Şunuda Belirtmek istiyorum Benzin - Dizel farkınıda vergi'de fazladan verdiğiniz 1.300 ile kapatıyorsunuz.
18-07-2013, 03:27
barisy
Alıntı:
furkane Nickli Üyeden Alıntı
Arkadaşlar sürüş zevki kalmamış filan dıyosunuzda ciddi derece abartıyorsunuz , üzerindeki motor emin olun ki 2.0 motoru aratmıyacak bi yapıya sahip zaten şunada emin olun adamların vergi takıntısı olmasa belkı bu alt yapıyı 2.0 diye bize suncaklar. Açık konuşmak gerekirse 2001 - 2010 yııları arasında 528i ' ye bindik ailecek bu araba kaç saniyede 0-100 yapıyor derseniz 8.8sn 2.8 motor 193hp 6v bir makineydi hali hazırda e46 kullanıyorum 2.0 143hp 0-100 10 saniye ve bana yetiyor , şimdi bu motorlara baktığımda ve o kasaya (f10)baktığımda 8.7 hiç yabana atılcak bi değer değil bmw aktarmayı çok iyi yapıyor , 2.0a göre 1.6'nın güçsüzlüğü şanzıman vs ile kapatıyor, sizler işin 1.6 motor 'a binilir mi kısmındasınız ama bence o devirler geçti artık. Vw Tsı başlattı ve yürüdü gitti 1.4 ile 160hp - 180hp. Kısaca facelift f10 520ed Çok fazla Otoban kullanımı yapmayan - yılda 10.000 geçmeyen kullanıclar için biçilmiş kaptan 58-60€ orta dolulukta bi araç alınır ve binilinir . Şunuda Belirtmek istiyorum Benzin - Dizel farkınıda vergi'de fazladan verdiğiniz 1.300 ile kapatıyorsunuz.
Vergi farkından elde edilen kazanç zaten bakım masraflarına gider. Dizel 1 defa giriyorsa benzinlisini 3 defa giriyor servise.