Yeniden merhaba :) Bu sefer eskisi gibi olmadi, kameranin acisini degistirdim yol gozukmuyor diye, ayni keyifi vermedi bana.
Nedendir bilinmez piste girdim ve sanki daha once tur atmamisim hic. Cizgileri kendim fena bulmadim ama giris hizlarim dusuk ve korkak. Videolari izleyince lastiklerin okeye dondugunu dusundum, ***** onden kayma cok ve arkadan da daha once kaymadigim yerlerde araba kopmus. Sure de ***** geri gitti, bu yuzden pek istekle yapmadim videolari. Iyi seyirler.
Tabi yine sorunsuz bir pist gunu geciremedim, check engine geldi araba kesti birseyler oldu, konsantrasyon kalmadi. Ama bu isin bahanesi olmaz. Organizasyon her zamanki gibi iyiydi, eglendik, sure yapamadan geldik :D
Not: 2.seansin sonundaki MCS GP nin sahibi lutfen alttaki yaziya alinmasin cok icimden geldi,dayanamayip yazdim :D Too soon junior un pist versyonu :D (cok gazlamadigim icin yanima geldi ve saga dip gaz yan yana girerek beni baya tedirgin etti, cesaret isi gercekten o hizda bir s2000 in yaninda durmaya calismak )
Çizgi'n gayet güzel. Stabil gidiyorsun. Ama 1-2 virajda geç frenleme yapılabilirmiydi diye sormadan geçemedim :D Özellikle son 2 virajda Megane Rs ile giderken.
İlk turda Impreza çok fena yana yatıyor. İlginç geldi. Ondan sonra 3'ünüzün (gtr-rs) olduğu yerde gtr fena uzadı. Ama sonra bıraktı sanırım..
19-08-2013, 11:08
Onrcn
Alıntı:
Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı
Çizgi'n gayet güzel. Stabil gidiyorsun. Ama 1-2 virajda geç frenleme yapılabilirmiydi diye sormadan geçemedim :D Özellikle son 2 virajda Megane Rs ile giderken.
İlk turda Impreza çok fena yana yatıyor. İlginç geldi. Ondan sonra 3'ünüzün (gtr-rs) olduğu yerde gtr fena uzadı. Ama sonra bıraktı sanırım..
Tesekkurler, 2 arac arka arkaya giderken hep erken fren yapip olabilecek en hizli sekilde viraja girmeye calisiyorum ki hata yaparsa heyecan yaratayim :D Impreza sadece duzlukte basti galiba, virajda pek birsey yapmadi.
Ama genel olarak bir onceki gune gore erken fren yapmisim o ayri :) GTR lar urkuttu bizi :P
19-08-2013, 11:09
HaKo
güzel çekimler olmuş keyifle izledim, 355 geçerken bende bi of çektim o sese açıkcası :)
19-08-2013, 11:10
Cem.B
olm yakında pistten geri gelmicek o araba :) her türlü arıza hala devam :)
19-08-2013, 11:24
Kahn23
Merak ediyorum 1 turda yaklaşık ne kadar yakıt tüketiyorsun ?
19-08-2013, 11:31
Brs_eg
Piste 5 kisi oturup izledik rapor yazik gondercez sana :))
Saka makada cekingen gitmissin gibi.
Vites devir araliklarina alisamamissin
8de cok frenn yapiosun :p
19-08-2013, 11:40
HUSNU
O lastikler ile normal yaw . Çizgi güzel. GTR lar konsanre bozmuş . Kameranın yerini değiştir bence.
19-08-2013, 11:42
Armageddon
Çok keyifli videolar olmuş :) Pistte başka araçlarla gitmek de ayrı bir zevk, ben de bir dahakine 20 dklıklardan mı alsam ne yapsam... Bu arada pisti çok özlemişim heyecanlandım hemen :D
Ben de eski ve yeni videolarımı izleyeyim bakayım benim fren noktalarım ne olmuş :icon_tup:
Bu arada pistin coğrafik konumunu yükleyebildiğin kameralar hangisi oluyor bilgisi olan var mı? Goprolarda var mı o özellik??
19-08-2013, 11:52
ghibli06
viraj dönmene hastayım :) kırmızı ghibliyi rahat geçmişsin bakıyorum düzlükte :P
19-08-2013, 11:58
Onrcn
Alıntı:
HaKo Nickli Üyeden Alıntı
güzel çekimler olmuş keyifle izledim, 355 geçerken bende bi of çektim o sese açıkcası :)
Tesekurler, sesi ciddi basariliydi vites degistirdiginde neredeyse bende vites atacaktim haha
Alıntı:
.CeM. Nickli Üyeden Alıntı
olm yakında pistten geri gelmicek o araba :) her türlü arıza hala devam :)
Bende bekliyorum oyle birsey ama araba pes etmiyor :D
Alıntı:
Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı
Merak ediyorum 1 turda yaklaşık ne kadar yakıt tüketiyorsun ?
1 turla ilgili bilgim yok hic dikkat etmedim. Toplamda 290km yol 185tl ile yapmisim, 2 seans Istanbul park, 2 seans slalom dahil buna. 3.Seansa girebilseydim eve donemezdim :D
Alıntı:
Brs_eg Nickli Üyeden Alıntı
Piste 5 kisi oturup izledik rapor yazik gondercez sana :))
Saka makada cekingen gitmissin gibi.
Vites devir araliklarina alisamamissin
8de cok frenn yapiosun :p
Farkindayim :( Kisa ayna mahruti isleri cok degistirdi, alistigim vitesler devirler yalan oldu belki onunda etkisi vardir ama dedigim gibi sanki pisti unutmusum ilk defa gelmisim gibiydi. Neden oldu bilmiyorum ama 3. Seansa ciksaydim guzel sure gelirdi, ona da motor kulagi pert oldugu icin giremedim :(
Alıntı:
HUSNU Nickli Üyeden Alıntı
O lastikler ile normal yaw . Çizgi güzel. GTR lar konsanre bozmuş . Kameranın yerini değiştir bence.
Evet GTR larin sogutma turlari da kotuydu, cizgi uzerinde sogutma turlari attilar. Kameranin yerini nasil yapacagimi bilemedim baya ugrasmak lazim onu gelistirebilmek icin..
Alıntı:
Armageddon Nickli Üyeden Alıntı
Çok keyifli videolar olmuş :) Pistte başka araçlarla gitmek de ayrı bir zevk, ben de bir dahakine 20 dklıklardan mı alsam ne yapsam... Bu arada pisti çok özlemişim heyecanlandım hemen :D
Ben de eski ve yeni videolarımı izleyeyim bakayım benim fren noktalarım ne olmuş :icon_tup:
Bu arada pistin coğrafik konumunu yükleyebildiğin kameralar hangisi oluyor bilgisi olan var mı? Goprolarda var mı o özellik??
Tesekkurler, katiliyorum baska araclarla ciddi guzel oluyorda.. Sen girsen yanimizdan isinlanip gidersin cok zevkli olmaz :D Videolari izleyip karsilastirmak ciddi fark getiriyor, ilk pist gununden sonra 12 sn civari dusmustum bende : ) Ozledik be! :D
Alıntı:
ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı
viraj dönmene hastayım :) kırmızı ghibliyi rahat geçmişsin bakıyorum düzlükte :P
Tesekkurler :D Eh kisa ayna mahruti, yolcu iptali, bagaji bu sefer bosalttim baya fark etti :D Ama senin kadar gitmiyordu tabi :)
hahah neyse kiskanmayalim, calisirim bir gun benimde olur artik vururum kirbaci : DDD
19-08-2013, 13:12
Kahn23
GoPro'ları içeri değil de dışarı kaputüstü veya kapı yanlarına monte edebilseniz videoları izlerken pisti daha iyi okursunuz..
19-08-2013, 13:42
Onrcn
Alıntı:
Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı
GoPro'ları içeri değil de dışarı kaputüstü veya kapı yanlarına monte edebilseniz videoları izlerken pisti daha iyi okursunuz..
Ilk o sekildeydi, sonra disariya kamera montajini yasakladilar iceri taktik. Bu sefer goruntu guzel olmadi. En son gittigimde iceri ancak buradan guzel goruntu yakalariz dedim, bu sefer disari kamera takmayi serbest birakmislar ama ayaklari yanimizda degildi..
Fakat ilkinde de arac icinde neler oldugunu goremedim, en sagliklisi 2-3 go pro :D Bir dahakine girebilirsem bakacagiz hal caresine, hatta birsey icat edersek ayaklari da goruntuleyecegim :D
19-08-2013, 13:55
Kahn23
Alıntı:
DjHellfireS Nickli Üyeden Alıntı
Ilk o sekildeydi, sonra disariya kamera montajini yasakladilar iceri taktik. Bu sefer goruntu guzel olmadi. En son gittigimde iceri ancak buradan guzel goruntu yakalariz dedim, bu sefer disari kamera takmayi serbest birakmislar ama ayaklari yanimizda degildi..
Fakat ilkinde de arac icinde neler oldugunu goremedim, en sagliklisi 2-3 go pro :D Bir dahakine girebilirsem bakacagiz hal caresine, hatta birsey icat edersek ayaklari da goruntuleyecegim :D
Heel&toe kullanıyormusun? :D
19-08-2013, 14:01
Onrcn
Alıntı:
Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı
Heel&toe kullanıyormusun? :D
Evet, kullanmadigimda arabaya cok ciddi hasar veriyormus gibi geliyor ve ayrica trail breaking yapilirken ufalttigimda kici basima geciyor :D Bu seanslarda pek trail breaking yok gerci ama sol ayak freni kullandigim noktalar oldu.
19-08-2013, 14:03
batu35
bir kaç kez nette denk geldim istanbul parktaki yarışlarla ilgili videolara en çok hoşuma giden bu oldu resmen tvlerdeki izlediğim yarışlardan farkı yok gibiydi sürüşünüz maşallah çok güzel frenlemeleriniz hızlanmalarınız çok iyi inşallah dahada güzel sonuçlara varabilirsiniz :)
19-08-2013, 14:05
s2k
Ya yalanınızı yiyim, heel&toe ymuş yok sol ayakmışmış :D:D:D
19-08-2013, 14:45
ef186
Alıntı:
s2k Nickli Üyeden Alıntı
Ya yalanınızı yiyim, heel&toe ymuş yok sol ayakmışmış :D:D:D
Ahahahahhahahha :D
19-08-2013, 15:25
BoraÇİFTÇİ
Alıntı:
DjHellfireS Nickli Üyeden Alıntı
Evet, kullanmadigimda arabaya cok ciddi hasar veriyormus gibi geliyor ve ayrica trail breaking yapilirken ufalttigimda kici basima geciyor :D Bu seanslarda pek trail breaking yok gerci ama sol ayak freni kullandigim noktalar oldu.
Sol ayak frenini hangi viraj da kullandınız?
19-08-2013, 15:27
Kahn23
Alıntı:
BoraÇİFTÇİ Nickli Üyeden Alıntı
Sol ayak frenini hangi viraj da kullandınız?
Muhtemelen 8 de kullanılmıştır.
19-08-2013, 15:32
M3CSL
Masallah Onurcan bende neden 3. viteste girdigini sorcaktim virajlarda kisa takinca oyle gerekmis demekki:D
Lastikler ne su an olculeri ne?
19-08-2013, 15:40
Onrcn
Alıntı:
BoraÇİFTÇİ Nickli Üyeden Alıntı
Sol ayak frenini hangi viraj da kullandınız?
Sol ayagi biraz 8 de ama duruma gore kullandim diyebilirim. Onden kaymalari biraz kontrol altina almak icin, yada virajin icine on tarafi cekerken arkalar gucte olmayinca direk kendini biraktigi icin sol ayak kullandim. Az birsey gucte olunca dengede kaliyor. Simdi tam nerede kullandin ne zaman dersen soyleyemem aslinda, o an gerektigini dusundugum anlarda malesef.
Alıntı:
M3CSL Nickli Üyeden Alıntı
Masallah Onurcan bende neden 3. viteste girdigini sorcaktim virajlarda kisa takinca oyle gerekmis demekki:D
Lastikler ne su an olculeri ne?
Tesekkurler.. Aslinda vites olaylari o kadar karisti ki.. orada denemeye calisiyordum ama cogu yere 3 uygun geldi gibi.. Lastikler 210 taban R18 :D On arka ayni
19-08-2013, 15:43
serkanOC
Her şeye rağmen 2:40 gibi dereceler çok başarılı bence.. izleyince erken fren veya viraja çok dışarıdan girilmiş demesi kolay geliyor ama tecrübe böyle ediniliyor heralde..
19-08-2013, 15:45
BoraÇİFTÇİ
Alıntı:
DjHellfireS Nickli Üyeden Alıntı
Sol ayagi biraz 8 de ama duruma gore kullandim diyebilirim. Onden kaymalari biraz kontrol altina almak icin, yada virajin icine on tarafi cekerken arkalar gucte olmayinca direk kendini biraktigi icin sol ayak kullandim. Az birsey gucte olunca dengede kaliyor. Simdi tam nerede kullandin ne zaman dersen soyleyemem aslinda, o an gerektigini dusundugum anlarda malesef.
Aslında pek İhtiyaç olduğu için değil ama antreman amaçlı gibi yani sol ayağı
alıştırmak için kullandınız yani.
19-08-2013, 15:48
Octavia RS
Sonunda Onurcan abi eline sağlık :)
Too late junior hahaha :D
19-08-2013, 16:12
Onrcn
Alıntı:
serkanOC Nickli Üyeden Alıntı
Her şeye rağmen 2:40 gibi dereceler çok başarılı bence.. izleyince erken fren veya viraja çok dışarıdan girilmiş demesi kolay geliyor ama tecrübe böyle ediniliyor heralde..
Ozetle aynen soyledigin gibi, zamanla giren herkes tecrubesini arttirip hizlanacaktir. Tesekkurler
Alıntı:
BoraÇİFTÇİ Nickli Üyeden Alıntı
Aslında pek İhtiyaç olduğu için değil ama antreman amaçlı gibi yani sol ayağı
alıştırmak için kullandınız yani.
Alistirma degilde, hatalarimi kapatmak amacli diyeyim. Bende Mini den kalma bir hastalik vardi gazdan komple cekebilirdim ayagimi viraja gelirken, S2000 de komple cekip hafif frenle girdigim an arkayi cok kaybediyor. Bende hafif fren ve hafif gaz ayni anda kaymayacak dengeyi sagliyorum. Bu her zaman degil, o hataya dusecegimi anladigim noktalarda. Bir kac yerde de onden kayarken biraz kullanmaya mecbur kaldim.
Normal sartlar altinda hersey saglikli olsa kullanmaya pek luzum olmaz, trail braking e biraz daha alisirsam orada kullanilabilir. Tabi yanlissam duzeltebilirsin, 3-5 piste girdik diye Schumacher'de degiliz :)
Alıntı:
Octavia RS Nickli Üyeden Alıntı
Sonunda Onurcan abi eline sağlık :)
Too late junior hahaha :D
Saolasin tesekkurler, baya yogundum son zamanlarda :) Too late junior a kendi kendime cok guldum umarim arac sahibi alinmaz. Sonra sahsen tanistim, iyi birisi. Hatta itiraf etti fren icin beni bekledigini :)
19-08-2013, 16:23
s2k
Cooperla kullanışınla kıyaslıyorum seni, yaklaşık %60 max %70 kullanıyorsun. Hatta 70 yok bile. Nedense vites/viraj/hız bi kargaşa olmuş hep. Ya oranlarda ya sevmedin mi arkadan itişi nedir ? yada arabaya mı güvenmiyorsun nedir tutuk kullanıyorsun. Hep bi güvenli gitmişsin, sonra lan basiyim biraz falan basmaya başlayınca gene sanki bi emin olamamışsın yeniden yavaşlamışsın falan anlamadım, çözemedim :beuj:
Tabi fwd ve zırt pırt üzerinden inmeden gazlayıp alıştığın bir arabaya göre kıyaslayınca böyle geldi bana :soru:
Cooper mı alsak la sana bi tane :D:D:D
19-08-2013, 16:27
ef186
Alıntı:
s2k Nickli Üyeden Alıntı
Cooperla kullanışınla kıyaslıyorum seni, yaklaşık %60 max %70 kullanıyorsun. Hatta 70 yok bile. Nedense vites/viraj/hız bi kargaşa olmuş hep. Ya oranlarda ya sevmedin mi arkadan itişi nedir ? yada arabaya mı güvenmiyorsun nedir tutuk kullanıyorsun. Hep bi güvenli gitmişsin, sonra lan basiyim biraz falan basmaya başlayınca gene sanki bi emin olamamışsın yeniden yavaşlamışsın falan anlamadım, çözemedim :beuj:
Tabi fwd ve zırt pırt üzerinden inmeden gazlayıp alıştığın bir arabaya göre kıyaslayınca böyle geldi bana :soru:
Cooper mı alsak la sana bi tane :D:D:D
Adam cooperla tam oluyodu aslında ebatta tutuyodu minimini takılıyolardı :D
19-08-2013, 17:17
Onrcn
Alıntı:
s2k Nickli Üyeden Alıntı
Cooperla kullanışınla kıyaslıyorum seni, yaklaşık %60 max %70 kullanıyorsun. Hatta 70 yok bile. Nedense vites/viraj/hız bi kargaşa olmuş hep. Ya oranlarda ya sevmedin mi arkadan itişi nedir ? yada arabaya mı güvenmiyorsun nedir tutuk kullanıyorsun. Hep bi güvenli gitmişsin, sonra lan basiyim biraz falan basmaya başlayınca gene sanki bi emin olamamışsın yeniden yavaşlamışsın falan anlamadım, çözemedim :beuj:
Tabi fwd ve zırt pırt üzerinden inmeden gazlayıp alıştığın bir arabaya göre kıyaslayınca böyle geldi bana :soru:
Cooper mı alsak la sana bi tane :D:D:D
Doktor teshis dogru. Vites ayna mahruti 2 gun once takildigi icin tam bir karambol oldu, ne yaptigimi sasirdim. Arkadan itisi cok sevdim, hatta Mini den daha rahat viraj iclerinde.
Ama asil tutukluk arabaya olan guvenden kaynaklaniyor; Izmit korfez e ilk ciktigimda EPS(Direksyon tas oldu) iptal etti kendini ve 1-2 tehlike atlattim zaman kotu geldi. Sonraki yaris 1-2 tur EPS hata vermedi zaman geldi ama guven kirildi. Izmitte kurtarirsin, hizlar bu kadar yuksek degil.
Istanbul Park ta tam arabaya alistim, bordurlerden gecmeye basladim EPS hata verdi ve yine kilitledi. Uzerine 2.gun arabanin yag kapagi yerinden cikti her yer yag oldu, bu sefer de motoru dinlemeye basladim. Son olarak servisten cikarken motor kulagina baktirdim bozuktu bu seferde kafa oraya gitti. Her yarisa ufak tefek hatalarla gidiyorum ve konsantrasyon kalmiyor, ya su olursa bu olursa tedirgin etti cok fazla.
Maalesef hic bir pist organizasyonuna tam gidemedim ve icimde kaldi. Eger eksikleri tamamlarsam butun seanslara girip gelistirmeye calisacagim. Tekrardan haklisin Mini kullanisimla uzaktan yakindan alakasi yok. Ozledim keratayi :D
Alıntı:
ef186 Nickli Üyeden Alıntı
Adam cooperla tam oluyodu aslında ebatta tutuyodu minimini takılıyolardı :D
Hahahah : D Yok ya cooper almayacagim, cok baski var aslinda :P
19-08-2013, 19:03
M3CSL
on arka lastik esit oldugu icin arkasi cok kayiyor gibi geldi bana, 245-265 tarzinda bi setup is gorebilir, onde giden hangi megandi plakasini goremedim.
19-08-2013, 19:18
s2k
Alıntı:
M3CSL Nickli Üyeden Alıntı
on arka lastik esit oldugu icin arkasi cok kayiyor gibi geldi bana, 245-265 tarzinda bi setup is gorebilir, onde giden hangi megandi plakasini goremedim.
S2000e 265 ilginc olmus :beuj:
19-08-2013, 19:39
Onrcn
Alıntı:
M3CSL Nickli Üyeden Alıntı
on arka lastik esit oldugu icin arkasi cok kayiyor gibi geldi bana, 245-265 tarzinda bi setup is gorebilir, onde giden hangi megandi plakasini goremedim.
Siyah megane mi?
S2000 icin pist gunlerinde %90 on arka aynidir atmosferikse. Bilinenin aksine s2000 pistte onden daha cok kayiyor. Burada arkadan kaymamin 2 sebebi olabilir, arka amortisorleri biraz fazla sertlestirmis olabilirim yada lastikler omrunu tuketti. Ki lastikler bitti zaten, amortisorde ustune oynadi.
Trail brakingde her ihtimalde kayacak zaten agirlik dengesinin degismesinden dolayi. Eski videolarda arkadan kaymanin tek sebebi benim hatalarim mesela..
19-08-2013, 20:46
gokcell13
Cok güzel cekimler.İnş bende bir gun pist gunlerine katılacagım.
19-08-2013, 20:54
Zero
Alıntı:
M3CSL Nickli Üyeden Alıntı
on arka lastik esit oldugu icin arkasi cok kayiyor gibi geldi bana, 245-265 tarzinda bi setup is gorebilir, onde giden hangi megandi plakasini goremedim.
Serkan onde giden US rs benim arkadasim Ahmet.Arac stok oglu stok sadece yay ve nankang semi var arabada.O yaristamiydi yoksa diger bir yarismiydi bilmiyorum 2:39 dondu.Bu arada tebrikler hic bu kadar stabil donen s2000 gormedim tabi az limit asinca kopacak ama sen aracini cok iyi taniyorsun.
19-08-2013, 21:52
ahm_
benım araç o son düzlükte frenin pedelani tutan civata cıktı fren aşşağı indi aklım gitti bıraktım sert bastım çok arkadan yanıma gelince geç fren yaptım ani basmada yerinden fırladı birde arabada arkadaşım vardı dahada tedirgin oldum duramayacağım galiba diye
19-08-2013, 21:57
Caner B.
Shkodra amcanin yazmasiyla beraber kola ve cekirdegimi aldim bekliyorum :D