06.10.2013 Pazar Günü Yapılan İstanbul Park Pist Günü etkinliğinin son seansının (saat 17:00) videosu -5 tur-.
En iyi tur zamanı 2:15.173
Printable View
06.10.2013 Pazar Günü Yapılan İstanbul Park Pist Günü etkinliğinin son seansının (saat 17:00) videosu -5 tur-.
En iyi tur zamanı 2:15.173
Linkte koyabilirmisin onur
Sekerim tebriklerr,2:12 yolda...
Bilerek mi konuldu bilmiyorum ama aynadaki kolyeye benzeyen şey doğal G göstergesi olmuş . Çok hoşuma gitti gerçekten. :) Sürüş ve zaman için tebrikler.
Yerler hafif ıslakımsı ondan fazla limit gitmiyor gibi geldi bana ama yanılıyorda olabilirm. Güzel paylaşım..
Tebriklerrrr
Çok iyi tebrikler..
Tebrikler cok basarili 4. Dakikada direksiyondaki mudahele ne acaba merak ettim :)
güzel süre
Pazar günü F458 adete büyüledi.. Muhteşem görüntü,ses ve plotaj.. Tebrikler.
Oncelikle cesaretinizden oturu tebrik ederim, CT Off moduyla viraj cikislarinda F458 inde arkasini birakabildigini net gormus olduk. Izlemesi cok cok keyifliydi, tren gibi gitmektense bagzi seylerlerin surucunun elinde olmasina bayiliyorum. Sure icin ekstra dan tebrikler ; )
Güzel yorumlar için teşekkür ederim. :icon_tup:
CT Off bilindiği üzere "sadece Traction kontrolü kapasa" da ESP hala devrede kalıyor ve belli bir yerden sonra yine devreye giriyor.
ESC Off (eski ismiyle CST Off)'ta da herşey kapalı olmasına rağmen 160-170 gibi ESP yine aktif hale geçiyor(muş).
Alttaki videodaki 180+ km/h'lik arkadan kayma da CT Off modunda:
Istanbul Park - Highspeed Oversteer @ Exit of Turn 8 - YouTube
Kardesim seni tebrik ederim zamanindan dolayi buraya yazamamistim.Bu yazilari burda biraz ustume aliyorum @Onrcn ve yorumlarini yanlis buluyorum.Burda bazi seyleri cok acik yazmak ne yazikki boyle yorumlara sebep oluyor.Simdi burdan bu yazıları yazmak biraz kolay oluyor. Senelerdir Ferrari sahibiymissin gibi konusuyorsun.Bizden fazla yol ve pist tecruben var herhalde bu otomobillerle.Race modda araba kendi kendine gitmiyor.Normal araclara gore cok daha suratli ve hizli giriyorsun virajlara fren noktasini 1 saniye bile kacirman diger arabalardaki hatalara benzemez cunku altindaki saka degil inanilmaz bir ivmelenme var. Ct Off ta da yine surucuye mudahelesi var aracin yapisi bu sana daha evveldende soylemistim.Onurla bu turların hepsini beraber attik sonra o yanliz cikti ve zamanini yapti.Kendide burda mudahele oldugunu sana aciklamis.Arkada birden gelen cok kuvvetli ve dengesiz bir guc oldugu icin bu aracin yapisi kicina sahip olmak icin yaratilmis. Ama ben sadece senin icin sana CT off lu guzel bir video cekerim.Ama yine soyluyorum. Pist kosullari saka degil riske attigin arabada saka degil paralari ***** bunlarin hepsini dusunmek lazım sonra uzulmemek lazim kendinde soylemissin zaten.
Bu arada araç RACE'te yine kayıyor ama müdahale biraz daha erken CT OFF'a göre. Çünkü CT OFF'ta sadece anti-patinaj kapalı, ESP açık; fakat o da geç devreye giriyor.
Yani sonuçta kullanan kazma ise veya kazmalık yapmak istiyor ise RACE'te de spin atmak, yoldan çıkmak mümkün. Bu işler o kadar "tren gibi" dönmüyor. Gerçi ancak "tren gibi" gidince iyi zaman çıkıyor.
Ben sadece RACE'in fazla müdahalesini sevmiyorum, gazı kesiyor ve lastiğe fren yapıyor.
İzmir'de ve Körfez'te ESC OFF (CST OFF) da kullandım. Fakat kayma açıları fazla olduğu için tur zamanları yavaşlıyor.
Yok ben kimseyi zan altinda birakmak istemedim, bu sadece benim dusuncem. Siz nasil kullanirsiniz yada kullanmazsiniz o sizin takdirinizdir. Beni tamamen yanlis anladiniz.
CT off modu traction i bir noktaya kadar serbest birakiyor ve orada sazi eline aliyor eh bu da safe bir durum ama en azindan o noktaya kadar surucu mudahale edip kendi de duzeltebiliyor ve bu benim hosuma gidiyor sadece. Race mode da iken traction da tamamen arabanin elinde ve en iyi sureyi cikartmaya odakli sizi tutuyor burada da hemfikiriz.
Ben ilkel sartlari seven birisiyim hepsi bundan ibaret, yani bu yuzden gidip ESP mevcut olmayan bir otomobil aldim. Bu tamamen benim zevkim, sizle uzaktan yakindan alakasi yok.
Risk konusunda ise bir onceki yazimda yazdim, CT off sizin araclarla benimde totom yemez. Tabiki race mode kendi gitmiyor, fren noktalari var giris hizlari var , direksyondaki agresif yada soft hareketler var, siz hic birsey yapmiyorsunuz demiyorum fakat traction konusunda hic sikinti yasamiyorsunuz. Ben agresif surusu seviyorum ve suruculerin ekstra mudahaleleri beni cezbediyor, bunun benim tecrubemle falanda bir alakasi yok.. Boyle izlemek, daha fazla cesareti gosteren izlerkende beni daha cok heyecanlandiriyor.
Mesela Evasive in yaris arabasi S2000 i izlerken yada Nurburgring de ufak kontralarla gidenleri izlerken arabanin icinde gibi heyecanlaniyorum. Benim yorumum bundan ibaret. Yanlis anlasildiysam kusura bakmayin.
Tabi , kast ettigimde traction a mudahale heyecani olduruyor benim icinde
458 ile Pistte bol aksiyon görmek isteyen Chris Harris'in videosunu izlesin:
Ferrari 458 Spider Nailed - /CHRIS HARRIS ON CARS - YouTube
Aslında herşeyi araba yapıyor, Chris konu mankeni. :D:D
RACE'te de sürücü müdahalesi gerekiyor.
Ben zamanında 430 coupe'yle İstanbul Park'ta 8. virajdan 140-150 km/h ile çıkarken RACE'te çeyrek tur kontrayla çıktığımı hatırlarım. Aynı gün bir başkası, pistin başka yerinde RACE'te spin attı.
Yani RACE, o kadar müdahalesiz değil; sadece belli bir kayma açısının üzerine izin vermiyor.
Birsey konusmaya gerek yok kullanip tecrube edilse boyle konusulmaz zaten. Merak edenler Ferrari Trackdaylere katilip arabanin koltuguna oturup italyan pilotlara sorabilirler.Italyan pilota sorduklari sorunun cevabini aldiktan sonrada hadi sunu bir sporttan race alayim de bakim herif ne diyicek sana ? Alldirticakmi o moda ?:)
Bu kadar kuvvetli ve aynı zamanda pahalı arkadan iter bir arabayı yüksek süratlerde tutunma limitlerinin üzerine çıkarıp kaymasını kontrol eden kim olursa olsun saygı duymak gerekir sadece :)
Inanin bizdede KDV OTV ve nefesten vergi olmasa bu arabayi Chris gibi donduremesekte dondurmeye calisiriz pistlerde kicini attiririz ama allah korusun Turkiyede kazali bir Ferranin hasarlari en az 250.000 TL lerden basladigi ve 458 icin konusuyorum yeni almaya gittinizde 500.000 eurolarin konusuldugu canım memleketimizde bu hareketleri yapicak babayigitler ve Schumaherler yetisemiyor ne yazikki.Hersey imkan meselesi riski goze alma meselesi diyelim
Pıstın durumu ve pılotun kullanım tarzına gore modlar arası secım yapılır.
Ben ılk 2-3 turu Race de sonrakı Hotlap lerımı CT Off da kullanıp sonra yıne Race e alıyorum.
Ayrıca bıraz kaydırarak kullanmak hep zamandan calıyor.
Ben cok pıstte donmeyı seven bırı degılım.seanslarımı kısa tutup pıte donuyorum.Oyuzden kaydırarak kullanayım,eglence yapayım fıkrı uymuyor.Hem lastık hem sure gıdıyor...
Onur kaydırarak kullanmayı seven,yagmurda dıger pılotlara gore daha gıden surucu. Aracı pek ezmez,dılserı herzaman cıkmaz. Ama sızlerın sevıcegı tarzda yanı oversteer yaparak kullanmaya bayılır....
Daha öncede demiştim, süre katılımcı için çok güzel. özellikle yavaş virajlarda arkayı kontrol altında tutup ivmelenmenin önüne geçmemesini sağlamanız tecrübeli bir katılımcı refleksi. Tek soru işareti 11. viraj oldu benim için. 200'de sabitleyip o şekilde girilme sebebi pistin yarı ıslak oluşumuydu?
@EM999 Onurcan'da hayatı boyunca sadece s2000 yada cooper kullanmış biri değil. Videolarını izleseydiniz görürdünüz ki, emin olun s2000'i limitlerde esp'siz tutmak race'te limitlerde olmayan bir 458'i tutmaktan daha güç.
Bakin benim kimseye karsi kotu niyetim yok, size saldirmaya falanda calismadim, yada laf sokayim soyle olsun boyle olsun ic gudum hic bir zaman olmadi. Ama diyorum ben eski kafayim, ben sevmem oyle elektronik cihazlari. Hayalimde olan butun otomobiller de ESP opsiyonu olmayan otomobiller. Hic kalkip yahu bir F458 im olsa diye dusunmedim aklimdan bile gecirmedim, evet size gore cok yavas ama hep bir F355 sahibi olmak istedim ben. Bundan dolayidir ki benim sure ve surus anlayisim sizden cok daha farkli. Bu demek degil ki siz yanlis yoldasiniz, siz korfezdeki en iyi dereceye sahipsiniz, esp kapaliymis acikmis kimseyi ilgilendirmez. Ha merak edip sorabiliriz ama acik hangi modda su modda kafayi takan olursa sadece surenizi yazin baska cevap vermeyin.
Geri kalan konuya gelince, kullanan arkadasa saygi duydum evet. Ben anlamam hangi italyan race mode a aldirmaz su olur bu olur, benide hic baglamaz; ben videoda sunu gordum, araba limitte. Az daha dokununca bir tarafi geliyor, ben bu adrenalini seviyorum bu kadar basit. Diger supersport videolarinda ben bunu gormedim ve sunu diyorum cesaretinden dolayi arkadasi tebrik ederim. Diger Ferrari pilotlari niye gerildi ki simdi ?
Olay ta yok cok cabuk hizlaniyor, iste cok daha hizli viraja giriliyor a gelmis. Cok ta hizli girmiyorsunuz bir S2000 e gore, aramizda 5km oynar oynamaz. Eh hizlaniyor, fren noktasindaki hata.. E ben fren noktasinda hata yapamaz miyim? Cok mu basit oluyor? Sizdeki akselerasyon daha fazla olsada benim jantim buyuklugundeki diskle sizde cok hizli duruyorsunuz, bende 5mt gec bassam ben zaten imkansiz duramam. Ben frene bastigimda kicim basimda oynuyor, supersonik sanzimanimda yok, komple heel and toe rev match lerle ugrasiyorum, direksyonum ariza veriyor tas oluyor vs. Bunlar benim problemim, ben simdi kalkip size benim S2000 imi surmeden anlamazsiniz desem ayip olmaz mi ? Olur.. bunlar benim problemim zaten, sizinde baska problemlerinizin olmasi cok normal. Kimseye laf etmedim kimseye birsey soylemedim, arkadasi bu cesaretinden dolayi tebrik ettim, supersportcular aninda yuklendi.
Size birsey soyledigim yok, her arabanin farkli zorluklari, her pilotun farkli hatalari, farkli korkulari, farkli hedefleri vardir. Bu yuzden bir fikir yada ufak bir elestiri sizi bu kadar rahatsiz etmesin. Siz birseyden yakinirken bende baska birseyden yakiniyorum. Yine bir tartisma olsun hic istemiyorum, hepimiz motorsporlarina gonul vermis, bu isi seven, otomobil dunyasiyla birseyler paylasmak isteyen insanlariz.
En iyi surelerden ziyade insallah onumuzdeki yarislarda hepimiz kazasiz belasiz sorunsuz gideriz, iyi sureler sonra gelsede olur ;)
Orcun sanada ayrica tesekkur ederim, hem dusuncen hemde gelismemiz icin her turlu yardimi eksik etmedigin icin.
Sebebi bu video:
Istanbul Park - High Speed Entry of Turn 11 - YouTube
Özetle hızdan ötürü yerin ıslak kalmış olması sebebiyle 200+ hızlarda bordurlara taşmam durumunda, bordurların üstü havadan dolayı daha kaygan olacağı için önce çim alana ki daha da kaygan, ordan da dağlara taşlara gitme ihtimalim yüzünden sadece 11. virajda fazla sıkmadım.
Bu işlerin "pardonu" biraz pahalı oluyor. Normal bir araba ile oraya 170-180 civarı gelip aynen devam ederken ben 200+ geldiğimde biraz ayağımı esnetsem 190+'lara düşüyor. Apexten sonra daha bordurun yanına bile gelmeden 210'ları geçiyorum.
Honda Cup'ta yarışırken biz de hiç kaldırmazdık. Yavaş araba bazen daha kolay oluyor böyle pistlerde kullanması. Ben 458'le pistin 6 yerinde (1. viraj, 3. viraj, 7. viraj, 9. viraj, 11. viraj, 12. virajda) 210+ oluyorum.