Otomatik vites arabayı 1 e veya 2 ye atsak kesiciye girsek şanzumanda herhangi bir sıkıntı yaşatır mı ? motora zararlı olduğunu biliyorum ama şanzuman açısından merak ettim. Teşekkürler...
Printable View
Otomatik vites arabayı 1 e veya 2 ye atsak kesiciye girsek şanzumanda herhangi bir sıkıntı yaşatır mı ? motora zararlı olduğunu biliyorum ama şanzuman açısından merak ettim. Teşekkürler...
Motor sanzimandan once kirilcagi icin sorun olmaz
Birazda araca bagli. Arkadasimda ies var automatic yillardir kesicide gezer 1.2 vites sikinti yok :) atmosferik=sifir sorun
honda var sanırım sendede ben fd6 otomatik ile arada bi giriyodum kesiciye ama tadında bırak (ta ta) at vitesi :D
kesicide gezmenin mantığı nedir? sanki araba type r gibi takır takır sarıyo da 2ye atarken onu mu engellemeye çalışıyosunuz? gerek yok günlük kullanım arabalarıyla bunları yapmaya, zararlı olduğu herkes tarafından bilinir.
Mesela normal 3bin devirde giderken çok seri şekilde bi gaza basıp bi bırakmazsınız değil mi ? Yada arabanızda birisi bunu yapsa kızarsınız ?
Kendinizin yapmayıp bir başka insana da yaptırtmayacağınız şeyi neden elektronik yada mekanik bir sistemin yapmasını isteyesiniz ki.
Kesici ister ateşlemeyi kessin ister yakıtı, motora vereceği etki verdiğim örnekteki gibi olacaktır.
motor değil, şanzımana zararlı mıdır diye soruyor ama.. Motor tamam.. Şanzıman motordan ne devir alırsa onu aktarmıyor mu aks millerine.. Kesicide 10 dk kullanırsan motor zarar görebilir ama şanzıman aynı ölçüde zarar görecek midir? Ya da 10dk lık devir kesici aksiyonundan sonra şanzıman ne kadar zarar görebilir?
tabiki motorun gordugu kadar zarar görmeyeceği aşikar ama yüksek devirde vites geçişlerinde sorun yasamayacagının garantisini hangimiz verebiliriz... x dk yaparsan zarar görmez x dk yaparsan görür gibi??? bugun manuel vıteslı araçlarda bile yüksek devırde cırtlama oluyor ıkı uc sefer sonra bır bakıorsun senkromençler elımızde :D
Zararlı !!! hangi arabada olursa olsun zararlı özellikle kesiciye giren otomatiklerde 1. viteste kesiciye sokuyorsanız büyük zararı var hem kalkış drive dişlisini yersiniz.. 1. vites kaldırma vitesidir kesici vitesi değil..... tork konvektörü gereksiz baskıya mağruz kalıyor pallerini kırmaya meraklıysanız kesiciye sokmaya devam edin... + balatalar gereksiz sıyırıyorsunuz... sonra yağı karardığında balataları viteslerde zıplamalar kaçırmalar olunca elinize alıp yaaaaauuff bu otomatiklerde hiç sağlam değilmiş diye gezersiniz...
tüm vitesler için geçerli... ama özellikle 1 ve 2 için geçerli.... bazı modellerde 1 olmaz kolda mesela direkt 2(yüksek vites) 3(normal vites) D4 olur... çünkü 1 gereksizdir olanlarda mantıksız bir iş yoktur ancak fantazidir... bide karda 1 alıp traksiyon bekleyen akıllılar var.. 2. vitesi onun için koymuş fabrika karda yüksek vites düşük devir olsun diye... ama anlayana işte...
2de kesiciye girmez ;)
fd6 1.2.3 kesici ye giriyo du :) 4.5 sonu nasip olmadı :D
bi yerde okumuştum japonlar arabayı kesicide yürütenlerle fena dalga geçiyolardı ama ses gercekten guzel oluyo
Kesici seside mi dinemayahgg ;)
pist günleri dışında 1-2 de kesiciye sokmadım ordada canını almıştım şanzımanın arada sırada yapmanın bir zararı olucağını duşunmuyorum
honda bu bise olmaz :D
Yorumumu yanlış anlamayın ama kesiciye sokmak çok gereksiz manuel arabanız olsa vitese yetişemiyor olsanız anlarım ama otomatik araba için kesiciye girmemeli (güçlü arabalar için aynı şeyi söyleyemicem)
Bir çok marka kesiciye sokmuyor otomatiklerini zarar görmemesi içindir büyük ihtimalle örneğin DSG(vw) - S tronik(audi) - mercedesin kullanığını şanzıman (adı aklıma gelmedi) girmiyor bu markalar dünya devi eğer iyi bişey olsaydı kesiciye izin verirlerdi heralde diye düşünüyorum