Sizce insanı aralarında en zorlayıcı ve en az hata kabul eden Motorsporu dalı nedir ?
- F1
- WRC
- MotoGP
Printable View
Sizce insanı aralarında en zorlayıcı ve en az hata kabul eden Motorsporu dalı nedir ?
- F1
- WRC
- MotoGP
WRC işaretlicektim ama yanlışlıkla GP işaretlerim :) WRC bence daha zorlu ve çok daha fazla dikkat isteyen bir spor..
tamamen farklı spor dalları ama bana göre MotoGP pilotajlık değilde risk açısından 2 tekerleğiniz var ufak bir hatada yerde bulabiliyorsunuz kendinizi ve %80 devam edemiyorsunuz yarışa
3 unınde kendıne var zorlukları var.
ama bence f1 daha zor.
F1 derim.... Pilotlar, G force'la bir de virajda araçla savaşıyorlar... Rally arabası kullanılır belki ama F1 aracı çok daha zordur...
tabiki motogp
fakat f1 de risk olarak fazla bişey yok yani bi spinde kendini düzeltebilirsin motor olayı çok daha farklı ancak estetik cerrahları seni düzeltebilir ozmn :)
yapma ya motogp lerde ne tehlıke var. motor bı yana gıdıyo pılot bı yana.
hıc ole asırı derecede sakatlanan gormedım.
f1 ın ıcınden cıkmak kac sanıye suruyo bılıyosundur.
dıreksıyonu cıkart-kemerı cıkar bu arada arac alev almadıysa ve ustune 300 km hızla gelen araclar yoksa ne mutlu.
kenan sofuoğlu'nun abisiydi sanırım antreman sırasında ölmüştü die hatırlıyorum ama :)
Bence her kıstasda F1 zor...
MotoGP'de öyle büyük bi risk yok bence...Zaten alabilecekleri hertürlü darbeye karşılık koruma önlemleri var.
Buna karşılık olarak F1 aracının içinden bile çıkamayabilirsin...
Blok fren ile duvara girebilirsin...
Hiç beklemediğin bi anda arkadan biri dokundurup senı duvara yollayabilir. :)
Pilotajı en zor olan araç F1...En zor yetişen de F1 pilotu...
Saliselerle ve en üst limitlerde yarışıyorlar...
o zaman iki ayrı cevap olur :) zorluk neye göre zorluk F1 de adamlar deli gibi g kuvvetine maruz kalıyorlar wrc de deli gibi sıcaklıklarda süper pilotaj sergilemek zorundalar motorgp de de vucut dayanıklılığı çok önemli en az hata kabul edense bence motogp diğerlerini seçmek imkansız çünkü
En az hata kabul eden , Moto Gp.
En cok tecrube gerektiren , F1.
bence hepsi zor :) ki herkes için öyledir ayrımak öbürüne haksızlık olur resmen
en zoru bence turkıye asfaltında 1000hp arka ıterle gazlmaktır:) bu secenkeler arasındada f1 denılebılır...
Mesela bu adamlar her gün araba test ediyorlar ve F1 aracında nasıl zorlandığı açık....
http://youtube.dinamiturk.com/watch?v=uKLxypugVmg
formula 1 deki zorluk bence hiç bir motorsporları dalında olamaz.. trulli nin monacoda araba içinde bayılmaktan son anda kurtulduğunu hatırlıyorum.. sıcaklık olsun, yediğin g kuvveti olsun, bünyeyi daha zorlayacak bir spor bilmiyorum..:) 60 derecede, sürekli ağırlığının 4 katı 5 katı kuvvetle sağa sola savrularak, o çizgiyi tutturmaya çalışmak inanılmaz, sadece reflex testleri ve egzersizlerini izlemek bile adamların robot olduğuna inanmak için yeterli..:) sonuçta artık bu uluslararası yarışların hiçbirinde hayati tehlike yok ama, heralde f1 ve gp aynı olsa gerek, ralli biraz daha az tehlikeli, bazı etaplar hariç..:)
g kuvveti diyip geçiyoruz falan ama, 240 km hızla giderken, yolda çizgiyi tutturmak, aynı zamanda yandan boyna şöyle bi 60 kilo binmesini hissetmek bence diğer sporlarla karşılaştırılabilecek gibi değil..:)
ama ralli pilotlarıda ciddi manada sanat yapıyor resmen, göze daha çok hitap ediyor kesinlikle..:) ona saygım sonsuz..
ek: video açıklayıcı olmuş..:)
walla bence en becerı ısteyen wrc. 200 km ustunde toprak ta 4 tekere kalkıp ardı vıraj olan yerde yere konup toplayıp gıtmek en becerı ısteyenı. f1 de pıst net net bellı,rallıde rısk ve net olmayıs cok fazla
Abi kimse arabaların, motorların ne kadar zorlandığını düşünmüyor yazıktır günahtır:) Ben arada bi gidip konuşuyorum ne oldu ne yaptılar sana bugun diye:)) teker teker soruyorum öle hal hatır sormak, hayata dair konuşmak babında...
wrc dıorum bende oldukça deişken sartlar altında yarısılıyo.. f1de pist bellı ne sekılde gidceğin belli..
bide bı yarıs vardı ıstanbulda eskı wrc pılotları ıle f1 pilotları yarısmıstı wrc pılotları ustun gelmıstı.. sebep olarakta wrcpılotları her turlu deişken sarta uygunluk gösterıo denmıstı;)
serkan en sor pılotaj senın.
hem yarısıp hem vıdeo cekıyosun:D:D
WRC bencede, o hızlarda cok farklı şartlarda yarışıyorlar. Toprak, kar,asfalt...
WRC kardesim :)
F1de koskoca bir ekip var ve bir tur sonunda sorun yasadıgında pite girebilirsin.
Ama WRC öyle mi? 3 tekerlekle bazen etap bitirirsin, bazen jant üzerinde...
WRC pilotu ve otomobilleri en cok zorlayan pilotajın en cok ön planda tutulduğu dal bence.
En zoru Türkiye gibi bir yerde araba kullanmak.. :)
''race of champions'' da daha çok ralli pilotlarına göre bir yarış ama genelde formula pilotları daha başarılı oluyo mesela..
ben tam olarak şöyle düşünüyorum; ralli pilotları dediğim gibi sanat yapıyo, inanılmaz bi sürüş mevcut, ancak formula ile karşılaştırılabilecek şartlarda yarışmıyolar, en azından 3 saat aralıksız yarışıp 3 kilo kaybetmiyolar... :) o şartlarda ralli ye göre biraz daha ağır gibi geliyor banada.. :) ayrıca pist belli demek adamlara haksızlık olur, rallidede etap belli notlarını alıp yarışıyolar, ama rallide dinamik bir aracı kontrol ediyolar, f1 de tamamen statik sürtünmeye ihtiyacın var.. bu arada rallide 200 ün çok üstüne çıkmıyorki arabalar yanlış bilmiyosam.. :D 200 ün üstünde virajlar dönmüyolar yani çok fazla..
Amac 200le viraj dönmek değil 100le dönüyosun ama o virajları görünce zaten hızın bir önemi olmadığını anlarsın.Ayrıca kilo kaybetmiyorlar demişsinde 1 kere bir servis alanına gir görürsün kilo alıp vermeyi.60derece oluyor yazın otomobillerin içi ;)
kobe kardesım sen emınmısın kılo kaybetmedıklerıne :) 3 saat aralıksız kullanmadıkları halde bı etap 30 40 dakka surse bıle verdıklerı kılolara sasırırsın :) kılo vermemek dıye bırsey kesınlıkle sozkonusu deıl wrc de daha fazla vermek sozkonusu
hepsi zor :)
Wrc .
Teknik acidan WRC daha zor. Pek cok F1 pilotu bile buna katilir. 50 km suratle gitmek icin yapilmis yollarda onunu gormeden tamamen yanindaki adamin sozlerine guvenerek 150 km ile gidiyorlar. Ama suruculer uzerindeki stress acisindan F1 biraz daha agir basar. Cunku cok yuksek paralar donuyor ve pilotlar her zaman diken ustunde. Ustelik F1'in cok daha fazla gundemde olmasi nedeniyle (ve de inanilmaz paralar kazndiklari icicn) rekabet cok fazla. Yani F1 pilotu olmak isteyen yetenekli genc pilot sayisi cok fazla. O yuzden surekli bir yerini kaybetme korkusu ve acimasiz bir rekabet var. Dolayisi ile her cesit alavare-dalavere, politik oyunlar, dedikodu cok daha fazla F1'de.
abi yok ben 200 belirtmesini, onların maximum hızı zaten o, o hızda sürekli de gitmiyolar manasında dedim, yok adamlar uçuyo havada, 200 le dönmese nolur.. :) ama hiç etap görmemişim gibi anlatmışsın..:rolleyes:
sürüş açısından simule edilse, yani fiziki zorlukları saymasak, f1 in wrc yanında lafı bile olmaz.. :) adamlar şov yapıyor..evet biraz çoşmusum kilo kaybetmiyolar demişim, ancak tekrarlıyorum, f1 pilotlarının yedikleri g kuvveti bile yeterli bence arada bir boyut olması için... boyna 60-80 kg binmesi ne demek, bir ''eau rouge'' da mesela..:) ikisindede yarışmadım sonuçta, yinede formula da yarışmanın fiziki zorluk, yoruculuk açısından wrc ile herhangi karşılaştırılır yanı yok..:D
bu arada lockdove a katılıyorum, çok daha göz önünde olmasıda biraz stresli yapıyor.. :)
yaptığın en ufak hata sürekli görülüyor.. :) trullinin monaco da yaşadıklarını hatırlatırım!!
yinede bence motorsporlarının asıl şovu ''ari vatanen- pikes peak'' dir.. :D
ya jim clark ın nurburgring de
toivonen in grup b de
mcrae in safari de
michael in monaco da
yaptıkları işler o kada yuksek seviye ki bundan sonra ayırt etmenin manası yok hepsi yeterince zor. hepsine bayılırım :D
çok güzel söylemişsin abi, helal olsun olay budur...:)
wrc bence en belirsiz şartlara uyum sağlamak zorunda olduğun motor sporu bu üçlüde...
World Rally Championship tabiki