Bir türlü anlam veremediğim farklı yerler de fikirler aldığım bir konu 2.0 wrx ej205, 2.5 wrx ej 255 ler arasındaki farklılıkları avantaj dezavantaj olarak değerlendirip insanların yanlış bildiği şeyleri duzeltebilirmiyiz artık ?
Printable View
Bir türlü anlam veremediğim farklı yerler de fikirler aldığım bir konu 2.0 wrx ej205, 2.5 wrx ej 255 ler arasındaki farklılıkları avantaj dezavantaj olarak değerlendirip insanların yanlış bildiği şeyleri duzeltebilirmiyiz artık ?
Basla bakalim devami gelsin..
Vergilendirme sistemi duzelmedikce yanlis bilinenleri duzeltemeyecegimizi dusunuyorum şahsen. :)
Takipteyim bende...
*505 lira vergi fazlası var (ki subaruya binecek bir insan bazı şeyleri göze almıştır zaten.)
*2.0 wrx de halojen 2.5 wrx de hıd xenon far doğal olarak otomatik yükseklik ayari var 2.5 wrx.de.
*daha yeni kasa ve daha yeni konsol.
*2.0 wrx de 16 bit 2.5 wrx de 32 bit beyin var.
*2.0 avcs yok 2.5 avcs var.
*daha az km daha az yıpranma.
*2.5 lar yazılım yükleme vs işlemlerin de daha hassas lar be kırılma ihtimalleri yüksek stock olarak bakılınca hiç bir farklılıkları yok .
Yakıt tüketimi olarak ortalama 1 lt fark var ayrıca da ;)
Genel olarak söylediklerim de yanlışım varsa büyük lerimin düzeltmesi temennim ile
2005 Wrx ile 2006 ların arasında konsolda ne gibi farklılıklar var?
2.5 Wrx koltukları çok daha güzel.
Zannedersem 2.5 Wrx'in son hızı daha fazla.
2.0 Wrx stock jantları 2.5 e göre daha güzel.
Turbolar arasında fark var mı?
2005 ile 2006 lar arasın da kısmi olarak fark yok fakat 2003 2004 ler eski konsol.
İkisinin turbosu da td04 bildiğim kadarıyla.
Peki 2005 te kuvvetlendirilen yürüyen aksam 2006 da da var mı?
2005 de kuvvetlendirilen yürüyen aksam dedikleri şey sadece şti lar için geçerli diye biliyorum. Yani 2003-04-05 modellerin şanzıman ları aynı.
Yok Wrxlerde de var 2003-2004 aynı ama 2005 yürüyen aksam daha dayanıklı.
Sert süspansiyonlar var ve şanzıman daha dayanıklı bunlar benim bildiklerim başka fark varmı bilmiyorum yürüyende.
Yabancı forumlarda genel olarak herkes 2.5 demiş bu karşılaştırmada.
Ama işte adamlarda vergi emisyon değeri üzerinden ödeniyor bizdeki gibi hacime göre değil.
Onlara 3.5 Wrx mi desen gidip onu alırlar :)
Şanzımanla ilgili bir değişiklik olmadi fakat süspansiyon olarak ters düz yapıldı diye biliriz bunda da hissedilebilir yada kayda değer birşey olmadı. Vergi konusuda söylediğim gibi her ne olursa olsun 230 hplerde turbo beslemeli 4*4 bir arabaya binmeyi göze almışsın ve seni tek cekindiren şey 550 liralık yıllık vergi farkı mi ?
ej205 open deck non avcs kapak
ej255 semi close deck block (gömlekler daha dayanıksız)single avcs kapak
ej255 Sekman kanalları çok hassas yazılan bir çok sebep var ama bence malzeme kalitesi
ej205 pistonları daha dayanıklıdır
Yürüyen aksam olarak dişliler belki birkaç işlemden daha geçmiştir kafat aynı b...kun mavisi diyim
Diffler aynı r160
Kapak flowlarını ve yağlamayı birbirinden çok ayıramam
EJ255 birazdaha restrict edilmiş bir kapaktır ej257 bile ej207 nazaran çok daha geride kapak
tasarımı olarak.
2.5 çok daha seviliyor alttan torkunu çok seviyorlar
Turbolar td04
2.5 WRX intercooler daha küçük
Frenleri aynı
standart kiran bile var . 2.5 alcaksan motor yapmayi aklinin bir kenarina yaz derim ama gozunde korkmasin. dedigim gibi ben bi dunya km gittim bisi olmadi , ha ne vardi dicen arabanda hic bisi yoktu egzoz yazilim vsvsv stock turbo ...
butcen varsa kafanda da belirli bir hp hedefi varsa , sti al motorunu ona gore topla ve sorunsuzca bin derim . wrx ile ugrasmak cebine zarar , yuruyen dert .
Abi haklısında şuan bütçemin yeteceği bi Sti muhtemelen Bugeye olucak.
Haklısın herkes aynısı diyor ama Sti benim gözümde çok büyüyor. Yani nasıl güvenip alıcam ki kaç tane var internette bugeye ama işte almaya yemiyor bi türlü.
Millet öyle şeyler söylüyorki Sti için masraf baabında resmen soğuyorum arabadan.
1 kerede direkten döndüm almaktan son anda kendim vazgeçtim adam beni ikna etmedi bi türlü,sürekli sanki bana kakalamaya çalışıyor gibi hissettim hoş hala satılık araba aylar oldu.
ozaman temiz wrx bulup sti yuruyen alabilirsin , dedigim gibi butce meselesi . Varsa ayiracak butcen sti yuruyenli wrx yaparsin , cokta guzel olur , bnunlari hemen bir anda yapicam diye de dusunme , zamana yay . onceliklerini belirle ona gore hareket et .
2.0 sti yada 2.5 sti hacim farketmez, stock turbo stock motor sAdece egzoz filitre yazilim la tepe tepe kirmadan kullanabilecegimiz model hangisi bu imprezanin ?
Kompe STI yuruyeni almadan da STI sanzimanina gecebilirsiniz. Eger devasa turbolari kullanmayacaksiniz... Sadece avrupa ya da abd 2006-2007 sanzimani alarak. yani bizim difler 3.54 ona uygun sti sanzimani ile bu isi halledersiniz.
Eger sanziman dccdli ise yilina gore 35-65, 49-51 guc aktarimina sahip olursunuz.
Ote yandan, bence 2.0 sti temiz duzgun tecavuz edilmemis (tecavuz edilse de yuruyeni ozellikle cok saglam :D) ise 2002-2005 sti her turlu alinir... DCCD mi istiyorsun. En kotu DCCD li bir sti sanzimani ile dccd pro alirsin... Cikan sanzimani da satarsin...Bu konuda tam emin olmamakla birlikte 2.5 WRX'leri son dif oranlari 3.70. Dolayisi ile STI sanzimanini r180 dif almadan takamazsiniz... (ABD kesin 3.70)
Otomobillere meraki olan ve otomobille kendisi ugrasan bir kisinin Subarusu olup sagi ve solu ile ugrasmadan degistirmeden durmasi cok cok zor... :D Milyon tane parca var... Aliyorsun... Dolayisi ile masraf oluyor... Bunun icin bir kac tane kiz arkadas yapin onlar ile ugrasmaktan subaruya daha az vakit ayirirsiniz dolayisi ile masraf daha az olur... :D :D
Ben 2.5 Turbo Forester'a binmistim.... Yani o altan toplamasi bir anda ziplamasi muthis bir sey... Hacim ve AVCS farki. Ancak WRX kapagin daha akiskan oldugu soyleniyor... 2.5 blok 2.0 kapak uyglandiginda herhalde biraz daha guc urettiyor... Ancak kapak akiskanligi ne kadar onem arz ettigi cok daha muhendislik ve ar-ge isteyen bir durum. Yani bizler icin onemi yok. Saliselerin pesinde kosturmuyorsak....
Ayrica EJ205 olarak single AVCS mevcut... O da 2004-2005 Forester XT....
Ozetle 2.0 WRX ile 2.5 WRX bence cok guzel araclar... Ancak 2.5 motorun kotu nami (saglamlik acisindan) vergi dezavantaji (2007 781x2, 2008 1250x2) ile piyasasi biraz daha dusuk gorunuyor...
Diger taraftan 2006-2007 konsol 2005 WRX ile ayni. Ancak koltuklari cift renk. Tatli gorunuyor.
Bir de dis gorunum onemli bir faktor. 2003-2005 gorumunun hastasi, 2001-2002'nin ve 2006-2007'nin hastasi farki oluyor. Herkesin zevki farkli.... :) Bence, Blob sonra Hawk sonra Bug...
Tune yapılmadıkça stock motor olan bir wrx için wrx şanzımanı yeterli olabilir diye düşünüyorum. Fakat her arabanın şanzımanı kirilabildigi gibi wrx de stock motorla kırılabilir. Tamamiyle kullanıma bağlı bence sayın abim.
Ek soz filtre yazılım demek fazla basınç fazla sıcaklık vs vs şeyler demek abi buna tepe tepe kullanmaktan tam olarak kastın nedir ki ? Sonuçta hiç bir arabayı stock haliyle yazılım filtre eksoz yapıp tepe tepe kullanamiyorsun ki. ?
O paraları verdikten sonra wrx almanın mantığı ne abi ? Neye bindiğini bilmen lazım bence tamamen wrx se wrx dir. Şti için zorlamaya gerek yok ha illa dersin ben wrx alicam her parçasını kendim zevk ala ala toplyacagim o sabır azim ve maddiyati gösterebilecek Türkiye de sayılı insan vardır diye düşünüyorum.
Ooyle bişey yok bence :)
Forester bilgisini yanlis yazmisim foresterlar 2004-2005 AVCS'i var... 2003'de yok.
peki öleyse bende bu başlık altında bir soru sormak istiyorum 2.0 wrx sti alsak kronik sıkıntıları varmıdır kiminle konuşsam vtec typeR gibi olmaz deniliyo yakıt olarak fazlalığını biliyo ve göze alıyorum fakat motor kırma ve şanzımanda sıkıntı çıkarabiliyo deniliyo sürekli sıkan birisi değilim ayda yılda bir sıfırdan dikerim gazlarım dersem alınıcak arabamıdır ?
Sıfırdan kalkmak hangi araba olursa olsun zararlıdır zaten. Ayrıca kaliteli parçalarla sağlam bir usta tarafından forgetlanmis bütün parçalarıyla (defiler brembolar vs vs ) tam kapsamlı olarak yürür hale getirilmiş bir 2.0 sti alınacak bir arabadir.
@Vwci teşekkürler abi alt devirler çok çok başarılı bu aracı süren kullanan bir kaç akrkadssim oldu onlarda aynı şeyi söylüyorlar.
bir suru farkli soru ve konu olmus baslikta, kim ne ogrenmek istiyorsa acikca sorarsa bildigim kadar yardimci olayim.
hele daha once isin ehli olmayan bir yerde yapildiysa tekrar yapmak zorunda kalabilirsiniz ki artik isin ehli tabiri de oldukca korkulasi bir tabir oldu, isimler buyuk ama yapilan isleri gorunce adam bu musteriler kimlere guveniyor dedirtiyor.
Hangi ilana baksam komple boyalı oluyor. Sebebini soruyorum temizlik boyası deniyor.
Nedir arkadaş bu temizlik boyası,Hep performanslı arabalara denk geliyor nedense temizlik boyası.