Bildiğimiz arabalar meğerse hint arabasıymış bu darbe bayağı kötü etkiliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=WO5xAfPJnog
Printable View
Bildiğimiz arabalar meğerse hint arabasıymış bu darbe bayağı kötü etkiliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=WO5xAfPJnog
Small overlap IIHS crash test diye geçiyormuş.
Bence sol ön farın ordan yapılan test çok saçma. Arabanın sağlamlığını ölçebileceğin doğru düzgün bir güvenlik malzemesi yok o bölgede. Darbe şaseye bile gelmiyor.. Sol ön çamurlukta sac ve son ön çamurluğu tutan kuluçtan başka hiç bişey yok. O kuluçta o hızla gelen arabanın o sabit çeliğe karşı hiç bir şekilde darbe ememez. Olduğu gibi yaşam kabinine dalıyor. O teste göre sağlamlık yorumu yapabilmek bence imkansız...
o degilde A4 cok kötü oldu kapısı falan acıldı dagıldı diger araçlara göre cok daha fazla hasar aldı nasıl audi bu
Güvenliğini ilerletmek için çarpışma yüzey alanının devamlı daraltıyorlar. İlk başlarda dümdüz duvar, sonra yarım blok vs vs derken buralara kadar geldik. Bir sonraki beklediğim adım bira tenekesi kadar rijit bir boruya çarptırmaları :D :D
onuda yapıyor volvo :D okadar ince olmasada dümdüz kaya gibi bir dreğe tam ortadan vuruyorlar sonuçlar efsane :D
aslında böyle test olunmaz desede teknolojı ılerledıkce beklentılerde artıyor. bunu karşıdan gelen bi kamyon yada tırla çapraz köşeden çarpışmış gibi düşünebılırsek(oda hemen hemen bu tepkiyi yaşatıcaktır darbe emiciliği olmadığından) bence hala guvenlık mukemmel sayılmaz. hele bu testın passat cc olanı var ben vw ciyim ama cok dalga gecıldı :D nedenmi ? kapısı düşüyor çünkide ondan hahaha. bu donanımı almak ıcın ne yapabılırız dıyenler özel acıl cıkıs kapısı diyenler vs vs
2012 Volvo S60 small overlap IIHS crash test - YouTube
volvoda bile sonuç bu durumda
içim dışıma çıktı :D yararlı bir test sınırları zorlayıcı
bu testten biçok araç gecemedı. hatta mercedes böyle bı testi asla kabul etmiyoruz dedi . uzak doğulular ise kendımızı dahada geliştirmeye gayret edıyoruz demişti.
vw grubuda bu testi gecemedi
mercedes ve bmw de .
en iyi sonuçlar yanlış bilmiyorsam usa pazarı için üretilen acura'lar ve lexus'lar aldı
Ya gecen gun Facebookta adini hatirlamiyorum ama X Volvo Suren diye birisiyle tartismistim Volvo gorunce o aklima geldi.. Aman diyeyim siteyi bulur mulur simdi anlatamiyiz derdimizi kaldirin Volvo videolarini :D
Volvo yine kendini sağa atmış etkiyi azaltmıştır, ama sonuç hep facia.
Yeni Range tank gibiymiş :)
elantra şaşırtıcı derecede başarılı bu testte mesela :)
Cem saçma demiş ama testin esas amacı bence A sütununun ne kadar sağlam olduğunu göstermek, dolayısı ile yaşam alanı..
Hondalara b*k atarken ardından almanların halini görünce epey sasırdım :D :D
Bence cok mantıklı bır test surucunun carpısmadan kacmak ıcın dıreksıyonu kırıp kacmaya calısıp kacamadıgını ucundan yakalanabılecegini düsünmek lazım.
Orada sase yok diyen arkadas elbette orada sase var ust kısımda kolumdan daha kalın kare seklınde ust sase geciyor.
Volvoya yorumum: banane oynamıyorum ben demiş lastigi bırakıp gîtmiş :)
Sınırları zorlayıcı bir test olmuş aslında.İlerisi için güvenlik beklentilerini arttırıp,daha üst sınırlara çekmek için yararlı olabilir.İzlemesi enterasandı..
2014 Volvo XC90 small overlap IIHS crash test - YouTube
buda volvo xc90. sanırım yaşam alanı yüksekte kaldığı için sonuçlar çok daha iç acıcı
keza mercedes m clas
http://www.youtube.com/watch?v=Ke7ROdt7FDA
Oww Audi'ye bak parasını hak ediyor ne kadar asil dağılıyor :)
DEADLY Crashes: 2013 IIHS Crash Tests - YouTube şunun 3 . dk sı fena :(
lastik bırakmada tıpkı vw passat cc deki kapı bırakma gibi güvenlik paketi .
bi honda 1.4 is teki güvenlik paketi bide bunlar :D :) :D
o hummer dı galiba kırmızı jipte sanki hava yastıkları çok geç açıldı.
bunlar bizim buralarda olsa toplanır kazasız diye satılır bence hiçbişileri yok. :D:D
Uzakdoğu arabalarının hepsinde ( mazda 6 hyundai sonata toyota camry ) darbenin geldiği sol ön taraftaki lastik jantla beraber içeri sürücünün yanına giriyor resmen.
mustang iyiymiş darbede alttan bişey yere kadar sarkıyor sonra geri yerine geliyor o nedir? darbe esnasından esneyip gerimi geliyor yerine çözemedim
bu arada integra iyi gibi :)
integraya maşallah :D o dönemde o güvenlik ayakta alkışlanır
Uyku sersermi başlığı doğru yazamayan ben :) , başlık neysede bu standartları kim belirliyor sonuçta bu videoları seyredip marka imajı için negatif etkiler söz konusu olabilir. Audi'de şaşırdım kaldım
acura infiniti ve volvo almıştı en iyi sonucu toyota grubu ise bundan sonra daha iyisini yapmak için uğraşacağız derken mercedes en başta kabullenmedi durumu.
biri de çok saçma böyle test olur mu demeye getirmiş ancak sollamaya çıkarken yapılan ve en çok ölümle sonuçlanan kazalar bu şekilde olmaktadır. eğerki volvo ve diğer markalar bu testten geçer not alabiliyorsa diğerleri de bu güvenlik önlemini almalı ncapten 5 yılzdız aldık diyerek ar-ge masrafı yapmamaya devam etmemeli..
bazıları volvonun tekerleğine laf etmiş de yaşam alanından sağ çıkarmada en başarılı araç volvo o kadar darbeden sonra lastik yerinde dursa ne olur dağılıp gitse ne olur. bbc, discovery, national trafik kazaları hakkındaki bütün belgesellerde volvo üst düzey yetkilileri ile çekim gerçekleştiriyor. adamlar kendi ülkelerinde kaza yapan her volvoyu satın alıp üstünde ar-ge çalışması yapıyorlar.
bir de şu gerçek var ki araç yaşam alanını sağlıklı bir şekilde koruyabildiği sürece ne kadar dağılırsa o kadar çok darbeyi absorbe ediyordur.
kanka hatırladım şimdi volvoda vardı dimi :D aynen en çok ölüm sağ ve soldan vurmalı kazalarla oluyor. geneldede sağ koltktaki ölür :D dimi kanka ahahha
Bence hiçte saçma değil.Ben Adana baraj setinde 5 arabanın karıştığı bir kazada Golf marka aracın sürücüsü idim.
Yolu bilmeyenler için yol böyle idi...
http://imageshack.us/a/img7/9159/8u2k.jpg
Ben kendimi kuratarabildiğim kadar kurtarmaya çalıştım,sağ taraftan bariyerlere sürtmeye başladım.Fakat karşıdan gelen broadway kurtaramadı :) Zaten brodwaydeki çarpışmadan sonra benim tekerim falan koptuğu için gene planlanmış gibi sol önden renault19'a ardındanda bariyerlere çarptım.Burnum bile kanamadı çok şükür,fakat diğer araçtakiler benim kadar şanslı değildi malesef :)
http://imageshack.us/a/img200/3093/92hg.jpg
Arabanın ön çelik darbe emicileri varya,onlarda çizik bile yoktu:) Motor kaputum varya,sorunsuz bir şekilde açılıp iniyordu bile.Motor suyunu geçtim,silecek suyum bile duruyordu içinde dökülmeden ama durum içler acısıydı.
Brodway'in sol taraf bagajına kadar yoktu,renault 19 iptal,bariyer eğik...
Ne olursa olsun kemerlerinizide takmayı ihmal etmeyin,Ve hiçte SAÇMA bir test değil
Büyük geçmiş olsun olay bu aslında hepimiz sabit bariyere takıldık ama öyle anlar geliyorki bu testteki gibi veya arkadaşın örneğindeki gibi kaçamıyorsun.
accord coupe, passat cc den daha sağlammış görmüş olduk :D
Mehmet geçmiş olsun, Broadway hatalı sollamaya mı çıkmıştı orada? Bir kaç kez geçmişliğim vardır o yoldan bu arada..
CRASH TEST IIHS: 2012 BMW 3 Series Small Overlap Test (Overall evaluation: Marginal) - YouTube
f30 öyle fazla dağılmamış, hava yastığı da iş görmüş daha ne olsun
5.06 da ekran başında ağladım :/ ciddi caaaanım carbonlar
Bu araçlar denenirken motorları varmı acaba
Hyundai olan sistem çok iyi bunun zorunlu hale getirilmesi lazım tüm dünyada..