Merhaba arkadaşlar 23 yaşındayım , kendi iş yerimizde muhasebe ve ithalata bakıyorum,çok kısa bir süre önce aranıza katıldım.2013 ibiza çupra bir aracım var.Daha öncesinde maslak emil de orta iptali ve sondaki orijinal susturucu yerine custom bir susturucu takıldı ve ardından 0-200 denemesi yaptım ve sizlerlede ilk videomu paylaşmak istedim.Denemenin yapıldığı yer tamamiyle düzlük (İstanbul yeşilköydeki havaalanı yolu).Aynı araçtan satın almak isteyen arkadaşlara da performans olarak bilgi verebilceğini düşünüyorum, yorumlarınızı bekliyorum iyi seyirler :)
28-01-2014, 14:54
oselami
Link ekleyebilir misiniz?
28-01-2014, 14:55
ferroo
ustlerde sankı bıraz ısteksız gıbımı yoksa banamı ole geldi?
birkaç kez üst üste deneme yaptıktan sonra video çektim.belki ondan kaynaklanıyodur üstlerdeki yavaşlama :S
28-01-2014, 15:21
kıvancr
Maşallah.
Araçta downpipe varmı? Kat.üzerindemi?
28-01-2014, 15:31
ibizacupra34
kat üzerinde sadece orta ve son susturucu iptali var , sonda da custom bir susturucu.yakında vw racing filtre ve downpipe düşünüyorum ama downpipe arıza ışığı yaktığı için cesaret edemedim yaptırmaya
28-01-2014, 15:49
Oznsrl
pek bilmem cupraları ama video bitimnde clio 4 rs videosu çıktı onn 0 200 ü 32 saniye sürüyor sennkide 26 civarı kıyaslama yapınca gayet iyi :)
28-01-2014, 15:50
yusuf yılmaz
2011 motorlaarın 0-200 ü 29.9 sn gözüküyor bu çok aşağıda bir derece zaten 2013 çupra lar 180 hp üzerinde çıkıyor ve daha performanslı gayet iyi sonuç tebrik ederim
2011 motorlaarın 0-200 ü 29.9 sn gözüküyor bu çok aşağıda bir derece zaten 2013 çupra lar 180 hp üzerinde çıkıyor ve daha performanslı gayet iyi sonuç tebrik ederim
29.9 normal bir sonuç çünkü burda hep kadranı dikkate alıyorsunuz. verdiğiniz stage 2 videoda da dikkat edersiniz 100-200 19 saniye civarları çünkü performance box ile ölçümlerde 200km ile giderken kadran en az 210 civarları oluyor bu yüzden arkadaşın çektiği video 210-215 lere kadar gitseydi 29.9 görülürdü.
28-01-2014, 16:13
speed_emre
birde s modla normal manuel atıldıgı zaman daha farklı cıkıyor zaman. s de kullanıldıgında 2 boy gerıden takıp edılır.
28-01-2014, 16:40
ibizacupra34
yorumlarınız için herkese teşekkür ederim.2011 çupralara göre 2013 ler bariz daha hızlı bunu yolda vs. denerken de kendim gördüm bizzat.bu arada araca orta ve son iptali yaptıktan sonra performansın bir tık arttığını hissettim :)
28-01-2014, 18:50
PD130
Maşallah üstler kuvvetli olsa tadından yenmez
28-01-2014, 18:58
qatrio
Alıntı:
ibizacupra34 Nickli Üyeden Alıntı
yorumlarınız için herkese teşekkür ederim.2011 çupralara göre 2013 ler bariz daha hızlı bunu yolda vs. denerken de kendim gördüm bizzat.bu arada araca orta ve son iptali yaptıktan sonra performansın bir tık arttığını hissettim :)
Ses seni yaniltiyor. Arac geriye dusunuyor orta son iptalinde denedik gorduk. Bu isin en ideali dp son iptal oem sondur ( guzel susturucuda olur.)
28-01-2014, 19:38
ibizacupra34
Alıntı:
qatrio Nickli Üyeden Alıntı
Ses seni yaniltiyor. Arac geriye dusunuyor orta son iptalinde denedik gorduk. Bu isin en ideali dp son iptal oem sondur ( guzel susturucuda olur.)
dediginiz durum alt devirler icin gecerli bence , ust devirlerde arac daha iyi gidiyor orta ve son iptali yapmadan oncede 0-200 denemistim sure olarak 28 sn civari cikiyordu
28-01-2014, 19:43
OrcunInce
Alıntı:
ibizacupra34 Nickli Üyeden Alıntı
dediginiz durum alt devirler icin gecerli bence , ust devirlerde arac daha iyi gidiyor orta ve son iptali yapmadan oncede 0-200 denemistim sure olarak 28 sn civari cikiyordu
Son iptali gereksiz ve geriye düşüren bir operasyon. DP + orta iptal + son oem en güzeli 1.4 tsı'larda.
28-01-2014, 19:49
Volkann
gayet iyi tebrikler
28-01-2014, 20:40
ibizacupra34
Alıntı:
OrcunInce Nickli Üyeden Alıntı
Son iptali gereksiz ve geriye düşüren bir operasyon. DP + orta iptal + son oem en güzeli 1.4 tsı'larda.
son tamamen iptal değil yalnız bende de emil de ufak bir susturucu takıldı
28-01-2014, 21:44
serhatayasli
arabayı(cupra 13) stockken stock r56 otomatik cooper s ile denemiştim(1. vites 4000rpm civarı). cooper s her denemede 2 3 boy geçmişti... şimdi esas sorum 13 ibiza cupra sahiplerine. aracı s modda denemek daha mı geri düşürüyor?? öyleyse bi dahakine d'de deneriz :)
28-01-2014, 22:08
MertSerhanÖ.
Alıntı:
serhatayasli Nickli Üyeden Alıntı
arabayı(cupra 13) stockken stock r56 otomatik cooper s ile denemiştim(1. vites 4000rpm civarı). cooper s her denemede 2 3 boy geçmişti... şimdi esas sorum 13 ibiza cupra sahiplerine. aracı s modda denemek daha mı geri düşürüyor?? öyleyse bi dahakine d'de deneriz :)
Oncelikle masallah cupra'ya ancak kat ustundeyken orta iptalinin bende geri dusurdugunu dusunuyorum.
Serhat abi ben aylardir her seklini deniyorum hala bisey anliyamadim.Ama S modunda denedigim zaman daha hizli oldugu soyleniyor.
28-01-2014, 22:12
OnurCelik39
S modunda daha fazla devır cevırmıyor mu? Bence erken atılan vıtesten daha ıyıdır dıye dusunuyorum...
28-01-2014, 22:14
MertSerhanÖ.
Alıntı:
qanelka Nickli Üyeden Alıntı
S modunda daha fazla devır cevırmıyor mu? Bence erken atılan vıtesten daha ıyıdır dıye dusunuyorum...
Kardesim s modunda 7200 ceviriyor.D modunda 7 binde atiyo.Ama limiti beklemek iyi degil s modunda direksiyondan daha erken atmak ciddi hizlandiriyor.He ben hala o devri cozemiyorum o ayri konu sadece yapan kisilerden biliyorum:)
28-01-2014, 22:16
OnurCelik39
Alıntı:
Desc Nickli Üyeden Alıntı
Kardesim s modunda 7200 ceviriyor.D modunda 7 binde atiyo.Ama limiti beklemek iyi degil s modunda direksiyondan daha erken atmak ciddi hizlandiriyor.He ben hala o devri cozemiyorum o ayri konu sadece yapan kisilerden biliyorum:)
Abı pekı 2 modda ayrı ayrı sure olcumlerı yapılsa? En azından bır mıktar fark ortaya cıkmıs olur :) Guven abı de S modunda daha ıyı dıyordu :)
28-01-2014, 22:19
olivera7
Alıntı:
ibizacupra34 Nickli Üyeden Alıntı
yorumlarınız için herkese teşekkür ederim.2011 çupralara göre 2013 ler bariz daha hızlı bunu yolda vs. denerken de kendim gördüm bizzat.bu arada araca orta ve son iptali yaptıktan sonra performansın bir tık arttığını hissettim :)
o iptallerle performans artısını hissedebiliyorsan helal olsun çünkü hissetmesi çok zor değişmeler bence yazılım yapıldıgında asıl perfomansı hissedersin :)
28-01-2014, 22:22
MertSerhanÖ.
Alıntı:
qanelka Nickli Üyeden Alıntı
Abı pekı 2 modda ayrı ayrı sure olcumlerı yapılsa? En azından bır mıktar fark ortaya cıkmıs olur :) Guven abı de S modunda daha ıyı dıyordu :)
Biz cok denedik birlikte erken atiyoruz daha iyi gibi geliyo ama denemelerde geri dusurdugude oldu.Ama biz bunlari triptronik'e alip erken atiyoduk yada komple ona birakiyoduk.S modunda henuz erken vitesi denemedik direk kendisi atiyo.Bakalim tekrar bi denicez bakalim kadamimla :D :)
28-01-2014, 22:36
OnurCelik39
Alıntı:
Desc Nickli Üyeden Alıntı
Biz cok denedik birlikte erken atiyoruz daha iyi gibi geliyo ama denemelerde geri dusurdugude oldu.Ama biz bunlari triptronik'e alip erken atiyoduk yada komple ona birakiyoduk.S modunda henuz erken vitesi denemedik direk kendisi atiyo.Bakalim tekrar bi denicez bakalim kadamimla :D :)
Deneme Guven abının ısı :D
Bu arada masallah Cupralara :)
28-01-2014, 22:44
yesil
bence en iyi hızlanma 6500 de atınca oluyor, 7000 devir çevirmek çok gereksiz, zaten maksiimum güç 6200 de üretiliyor, 7000 çevirince güç kaybı oluyor.
29-01-2014, 02:20
ibizacupra34
Alıntı:
olivera7 Nickli Üyeden Alıntı
o iptallerle performans artısını hissedebiliyorsan helal olsun çünkü hissetmesi çok zor değişmeler bence yazılım yapıldıgında asıl perfomansı hissedersin :)
tesekkurler :) performans artisindan kastettigim ust devirleri daha rahat ceviriyo arac
29-01-2014, 10:12
TaGo
0-100 olarak çok başarılı çünkü 6 sn gibi.
100-200 ise çok vasat çünkü 20 sn. 20 sn birçok 170-180 hp sedan aracın bile koşabildiği bir süre.
29-01-2014, 10:22
ahmet_xy
Alıntı:
Desc Nickli Üyeden Alıntı
Kardesim s modunda 7200 ceviriyor.D modunda 7 binde atiyo.Ama limiti beklemek iyi degil s modunda direksiyondan daha erken atmak ciddi hizlandiriyor.He ben hala o devri cozemiyorum o ayri konu sadece yapan kisilerden biliyorum:)
vites kolunu sağa çekip manuel moda alıp hiç denediniz mi? acaba yine aynı hızlanma mı olur?
29-01-2014, 11:03
Eworen
Alıntı:
TaGo Nickli Üyeden Alıntı
100-200 ise çok vasat çünkü 20 sn. 20 sn birçok 170-180 hp sedan aracın bile koşabildiği bir süre.
Emin misin abicim ?
Değil 20 sn 30 sn nin altına bile inmeleri çok zor :)
Bu arada mesajıma bakarsanız 0-100 çok çok iyi, 100-200 ona göre vasat yazmışım. Ben hep 1 aile sedanı 1 spor araç şeklinde araç kullandığım için. Genelde aile sedanı olarak seçtiklerimin tamamı buna yakın giderdi. 2.4 accord, 320d, sedan değil ama örneğin calibra.
Aracın 100-200 ü beklentimin altında demem ondan.
29-01-2014, 15:39
ibizacupra34
Alıntı:
TaGo Nickli Üyeden Alıntı
Örnek değil örnekler vereyim sorun değilde. Niye hem aile sedanı vereceğim hemde 1.4 olacak? hemde 180-190 hp olacak?
Bu konuyla alakalı kısıtlamamı var genelgemi?
karşılaştırma yapılıyorsa aynı motor hacmindeki başka bir araçla karşılaştırma yapılması gerekiyor.motor hacminin 1.4 olduğunu unutuyorsunuz..ayrıca bu gönderdiğin videolarda sadece 3.20 dizel var ve kaldıki bu araçları rahatlıkla geçebiliyorum.benim aracımdan kullanan arkadaşlarda biliyordur.saygılar
29-01-2014, 15:44
Eworen
Forumdan hatırladığım kadarıyla stock Polo GTI ın 100-200 dbn verisi 21-22 sn civarı idi 2013 cupralarda farklı değildir
Aynı güç civarındaki sedan dizel veya benzinli araçların 100-200 süreleri genelde 30 sn ve üstü veya az biraz altındadır
20 sn gayet iyi bi süredir zaten altına indikçe ciddi araçlar sınıfına yaklaşmaya başlanır
Kadrana bakmak bişey ifade etmez *****
Zaten reel dede bakarsanız bahsi geçen sedan araçlar , Cupra veya GTI dan genelde min 5-10 boy civarı fark yerler..
1.4 TSI ın 200 km den sonraki gidişinin o hıza kadar olan gidişiyle pek alakası olmadığı fikri mevcut ise ona ben şüphesiz katılırım..