2013 sıfır gibi kondisyonda araçta üfleme olması normal midir bildiğin yağ çubugundan baya hava basıyordu normal midir bu VAG'da ya da?
araç 55 bindeydi..
Printable View
2013 sıfır gibi kondisyonda araçta üfleme olması normal midir bildiğin yağ çubugundan baya hava basıyordu normal midir bu VAG'da ya da?
araç 55 bindeydi..
Rolantide mi üflüyor ?
Bende polo 1.2 var. Yag cubugundan cok buhar geliyor. Bu normalmis servise sormustum
Üflüyor derken gözle bariz görünen beyaz dumanmı atıyor ? Gözle görünür bir durum yoksa bir problemde yoktur.
Vw grubunda normal önceki aracımda vardı biraz üfleme ama bana hiç problem yaratmadı. Sorduğum ustalar da normal olduğunu söyledi. Aracım passat 1.9 tdi'ydi
Sıfırı bile üflüyor.
vw dizellerinde negatif karter basıncı ya da pozitif karter basıncı mı ne vardı, daha önce tartışılmıştı bu konu, gayet normal.
Yağ çubuğu çekip motor durumunu söyleyen ustaya o yağ çubuğunu sokmak lazım(ağzına)
Üfleme veya vakum motorun tamamen yapısından kaynaklı
bndede 1.6 tdı vardı 22 bınde 2012 oda ufluodu bncede normal bı durum
çoğu dizel üfler
benımkı 735 bınde oda ufluyor :D
alman gurubu dizellerin hepsi üflüyor
bu üfleme olayını masaya yatıralım şimdi dostlar.
ne kadar üflerse anormaldir sıkıntı var anlamına gelir ?
üflemeye bakan ustalar, yazılımlı araç gazladıgında dumanlayınca da motor bitik der :D
belli referans aralığı olabilir
Komprasyon testi imkanı yokkendi bu yöntemler. Artık kesin ve net sonuç için dizel-benzinli farketmeksizin uygun aparatla silindir içi basınç test ediliyor.
Ha yok, ben ucuza kendim fikir edineceğim derseniz genellikle aldanırsınız.
Olsun, aldanayım, bizim usta o şekilde bakıyor, ben de öyle bakmak istiyorum derseniz;
Üstten eksantrik motorlarda yağ dolum kapağından bakılmaz, mümkünse külbütördeki karter havalandırma(PCV) çıkışından bakılır.
Alttan eksantrikli motorlarda yağ dolum kapağından da bakılabilir.
Yağ çubuğundan kontrol de net sonuç vermez. Kimi arabalar yağ çubuğundan hiç hava vermez. Çünkü kartere daldırılmıştır vs...
Bir miktar üfleme normal kabul edilebilir. Hiç üflemeyen motor olsaydı karter havalandırma, oil catch-can olmazdı. Ama bu üfleme yağ buharı şeklinde değil, renksiz hava şeklinde olmalı. Ve karter havalandırma borusunun veya valfinin hacmini zorlayacak derecede kuvvetli ve fazla olmamalı. Eğer o seviyeye ulaşmışsa, öngörülen karter hava basıncı aşılmış, yani fazlaca üflüyor demektir.
Yine de en ideal sonucu komprasyon testi ile alırsınız. Dizele komprasyon testini bilmeyenler, daha doğrusu elinde uygun aparatı olmayanlar olabilir. Olanı bulun.
çok eski bir post Osman Bahadır üstad yazmış zamanında.
Arkadaşımın çok düşük km deki 1.2 tdi polosu da üflüyordu.Konu açmıştım , normal denmişti.
getz de motor karakterinden üfleme yapıyordu.motor yağında kastrol kullanmaktan üflemeden ziyade köpürme bile yapmıştı. mobil 1 e döndüm kopük gitti. üfleme 1000 km den sonra düştü 1.6 tdi nasıl olur bilemem
Dün dangalak bir ustanın yüzünden aracımı satamadım. bindi arabaya güya test edecek , herif basıyor allah basıyor , yazılım da falan olunca hoşuna gitti herhalde. birde sürerken epey keyif alıyor belli , neyse geldik dükkana herif demesin mi araba üflüyor ? motoru %50 :D yav kardeşim üfler dedim , bu arabanın 50.000 km de olanıda üflüyor. götürün yetkili servise gösterin dedim arabayı alıcıya. alıcıda vazgeçti , usta yüzünden.
bende polo 1.6tdi vardı ondanda geliyordu arabayı satarken alcak adam opel servisine götürdü ordaki salak bu arabanın motoru bitik dedi çektiği yağ çubuğunu açtı yağ kapağını araba 70 binde full bakımlı neyse aldım arabayı döndüm adam beni arıyor wolksvagene sordum öyle hava gelmesi normalmiş düdük opeldeki adam ne anlasın bende dedim ben dolaşamam satmaktan vazgeçtim sonra başkasına sattım yani gayet normal hava gelmesi ama anlamayan adam bu motor bitik deyip geçiyor hemen başka çoğu markasız rastgele araba tamir eden ustalarda bilmiyor motor bitik diyolar hemen