cutout 1. ies turbo civic te tam verimli olarak nereye monte edilmeli?(60 lık duz sonda orj. susturucu var)fikirler ve tavsiyeler icin simdiden tesekkurler
Printable View
cutout 1. ies turbo civic te tam verimli olarak nereye monte edilmeli?(60 lık duz sonda orj. susturucu var)fikirler ve tavsiyeler icin simdiden tesekkurler
napcan cutout sen olum yaaa...:D bence ortadaki kıvrıma gelmeden...
downpipe sonrası yapsan mantıklı olur aslında
özel son susturucu yaptırcan benm gibi...giriş mesela 60 lık,içi 60lık çıkış yani ucuda 60lık....
Exhaust Cut Out Valve mümkün mertebe downpipe bitmeden yapılırsa çok iyi olur. Open Downpipe daha iyi olur.Tabi araçtan araca fark edecektir(mods specs etc..)
cuma gunu icin son susturucudan once kesip direk cıkıs vercez bakalım.ses nası olcak gidis nası olcak fln bi gorelim.hafta sonu cezasız cekicisiz eglenelimde bi zozum bulcaz artık
3 yıllık bı hort olacak :) yeni konu acmak istemedim
2004 civic (vtec2) aracıma cutout takmak istiyorum aracım tamamen stock filtre yok headers yok düz boru yok :) + ları - leri nelerdir neler olabilir şimdiden teşekkür ederim dikkate alıpta güzel yorumlarını eksik etmeyen arkadaşlara :)
Stock manifold, stock motor, filtre bile yok. Pek verim alınacağını sanmam. Cutout açıkken alt devirlerin ölür, üst devirlerin nispeten canlanır. Bence stock bir araç için başlangıç modifiyesi değil cutout. Muayenede sıkıntı çıkabilir. Tamamen kapalıyken de bir miktar ses yapabilir. Yoksa kapattığın zaman başka bir eksisi yok.
performans beklentım yok bu yuzden stock sadece bıraz ses ıstıyor bu bunye :) muayeneye cok var gerekırsede sokulur zaten kapalıyken ses yapma olayı dusundurur sadece
cutout'un sesi öyle kulağa hoş gelen bir ses değil ki :) aman sesi dinlemeden taktırayım demeyin. çünkü sesi için cutout taktıranı hiç görmedim. bunun amacı performanstır. ihtiyaç olduğunda açılır, sonra kapatılır. Tabi bunu cutout sesini dinlemediğinizi farzederek söylüyorum. yoksa dinleyip de beğenmişseniz bilemem. zevk meselesi tabi. (bu arada cutout'da kapalıyken ses çok az olur veya hiç olmaz. kaliteye bağlı)
ses için güzel bir son susturucu yeterli olur.
evet dinlemedim en basit bu yontem oldugu ıcın bunu dusundum son susturucu olayına girmek ıstemedıgımden dolayı aracımda egzoz goruntusu istemıyorum garaja giriş cıkısında sıkıntı cıkaracaktır merak ettiğim aklıma takılan bı konu, düşünce sadece gelecek yorumlara gore ciddiye alacagım bu dusunceyı
backpressure düşer sanırım , eksi yönde olur sizin için.. varex i araştırın olmadı işinize yaricaktır ..
+ cut out u kapattığınızda ses tamamen kesilir ses kalmaz hiç .. ama size şuan için hiç önermiyorum
Uygun şekilde yapılırsa kapalıyken stock arabadan fazla ses çıkmaz.. (tabi dediğiniz gibi kaçıran cut out lar da var, onlar kullanılırsa durum değişebilir :) )
,
Cut out taki ses tamamen montaj yeri ve montaj şeklidir, o yüzden cut outun sesi die birşey söz konusu değildir... Güzel yapılırsa normal egzozlu bir arabadan farkı olmuyor...
downpipe sonrası iyi olacaktır senin için
Hocam arkadaş hoş bir egsoz sesi duymak için cutout düşünmüş. Ben de cutout açıkken öyle pek de hoş bir ses çıkmaz anlamında söyledim. Cutout sesi diye yazdığım açık pozisyondaki sestir. Kapalıyken de kaçırma ihtimalini ve bu ihtimalin kaliteyle alakalı olduğunu vurguladım.
Açıkcası halen de @rcpyldz arkadaşın ses beklentileri ve stock aracı açısından cutout'un pek de uygun olmadığını düşünüyorum. (kapalıyken tabi ki orjinal gibi olur ama beklentilerine ulaşmak için açarsa da umduğunu bulamaz. zaten performans beklentisi de yok. sonuçta bir işe yaramamış olur. )
bnde 207 rc var down pipe yatırdm ve cut outuda hemen bitimine arkaya kadarda 60lık düz yaptk ve sona orjinal susturucuyu koydk yarında yazılım ve filtre kiti takıcz yaptığım eksoz sistemi mantklımı sizce bide bi arkadaş sesin iyi olmuyacagını söylemiş bu turbo araçta değişirmi iyi yönde:D
bende 1.8 amosferik aracıma son 60lık boru sonrası son susturucudan önce cut-out koydurdum
kapalıyken tamamen sessiz açıkken de inanılmaz ses çıkarıyor
ben çok memnunum istediğin zaman sesi açıp kapama imkanı verebilmesi çok büyük rahatlık polisten korkmadan aracına biniyosun
bence aracına düz boru son susturucu öncesinde de cut-out koyabilirsin ama stock halde anlamsız olacaktır.
bizde 1.8 atmosferik aracımıza ilk susturucudan sonra montaj yaptık.uzun süredir kullanıyoruz. kullanışlı oluyor ama alt deviri baya etkiliyor..üst devir rahatlatıyor. komple egzoz yaptırcam isteyen olursa cut-out u verebiliriim..
Cut out u Bir alttaki arkadaşın yazısındaki gibi yaparsanız normal egzoz sisteminden (komple düz boru veya modifiye egzoz diyelim) hiç farkı olmaz, yani cut out ile alacağınız ses ile normal egzoz yapma ile alacağınız sesin hiç farkı yoktur :) onu demeye çalışıyorum..
En güzel ve verimli sistemi yapmışsınız :)
Kısaca şöyle açıklayabilirim.. Turbo arabalarda en verimlisi direk downpipeden dışarı vermek, atmosferik arabalarda ise arabaya bağlı olarak gerekli backpressure sağlayacak yere takılabilir..
Mesela yukarıda örnek gösterdiğim arkadaş çok güzel bir uygulama yapmış...
Tabi downpipe a takılan vana da ses güzel olmayabiliyor (en basit yöntem), o yüzden de vanadan sonra ufak bi düz geçişli susturucu veya boru konarak ses güzelleştirilebilir...
bende de vtec2 var kat iptali 51 lik düz boru var sonda da otto var fakat gına geldi polislerden sona orj susturucuyu koyucam cuout u nereye koymak daha mantıklı olur araçta sadece cai kat iptal 51 lik ara boru var şimdiden teşekkürler
Atmosferik araçlarda orta susturucu ve son susturuculu bir sistem yapıp cut out'u son susturucudan önce takarsanız daha mantıklı olur. Orta susturucu cut out açıkken sistemde son susturucu görevini yapar böylece backpressure orta susturucu tarafından sağlanmış olur.
Cut out headerstan sonra takılırsa atmosferik ve güçlü tune edilmemiş otomobillerde çok faydası olacalacağını sanmıyorum.
orjinal son susturucudan önce vana koyarsanız aracınız komple düz boru olur o...
Komple düz boru ile aracınızdan randıman alabiliyor musunuz bilmiyorum ama alamıyorsanız, ortaya direk geçişli bi orta susturucu koyarsanız hem sesi düzenler hem de komple düz + orta susturucu olmuş olur..
EDİT : üstteki arkadaşla aynı şeyi yazmışız :)
qtp kaliteli olmazsa down pipe yakın olunca ısıdan dolayı sorun yaratabilir
Valla billa benim kafam karıştı nereye koydurcam şu vanayı :S dediğinize göre bazı yerlerde ses ve araç performansına artış olarak bi katkısı yokmuş :(
Bazıları cat iptali ile alt devirlerde düşüş yaşanacağını söylüyor, bizim amacımız arabamız yay gibi fırlasın :) Zaten antalyada sürekli 4500 devir ve üstü kullancak ne kadar yolumuz var ki ?
bu down pipe dan snra çıkışı kimseye tavsiye etmiyorum arkadaşlar bugün teslim aldım aracı daha önce bu kadar kötü bi ses duymmıştm:)çarşmba günü cut outu iptal ediyoruz dp den snra spor cat sndada otto sistem kople 63 lük ses olayı kötü olurmu yine sizce:/
zaten cutout amacı ses değildir ki güzel sesde verebilir rezalet kamyon gibide çıkabilir amaç performansdır istenilen anda orjinal sistemle yola devam edebilmektir..
ben şimdi bu cut out sistemi iptal edicem ama nasıl devam edelim bilmiyorum?63lük dp ve borular var.
1.spor cat sonada remus veya otto
2.orjinal orta susturucu sona remus veya otto
3.dp snrası düz 63 lük sona remus veye otto
bide şu back pressure dedikleri olay var kafam iyice karıştı yaf:/
Sizleri gördükçe ben daha başlamadan ne yapcam allak pullak oldu :) En doğru konfigürasyon nedir anlamadım :D
konuya hakim bi arkadaş elimizden tutsun:D