1994 model civic si sahibiyim. D16a9 motora Vti ust kapak montaji mumkun mu. Yada ekstra masrafi ne oluyor. Yardimci olur musunuz. Ve performans amacli yapilabilecek seyler nelerdir.
Printable View
1994 model civic si sahibiyim. D16a9 motora Vti ust kapak montaji mumkun mu. Yada ekstra masrafi ne oluyor. Yardimci olur musunuz. Ve performans amacli yapilabilecek seyler nelerdir.
D16 üzerine gitmek yerine B16 swap düşünmenizi tavsiye ederim maddi gücünüz var ise ..
Vti ust kapak takmak mumkun degil..
EG kasa için TR'de yapılabilecek en mantıklı şey B16/18 swap :)
kendi motoru üzerinden gidicekseniz; TURBO . swap yapacaksanız b ya da k serisi.
Sağolun arkadaslar tsk.ederm
Yağ pompasını orjinali ile değiştirip, kompresyonunu, yataklarını kontrol edip ağır bakımlar sonrası F/H/E yapapıp wideband alıp safc vb üniteler ile afr sini elden geçirince yürürü nispeten daha iyi olacaktır. Ama ciddi güç isteniyorsa bu motordan vazgeçmek konusundaki tavsiyelere katılıyorum, 0.5 bar turbo yapayım, 200 - 220 hp civarı alayım deseniz düzgün olması için 10.000 lira gidecek, fizibilitesini siz yapın...
Sİ için atmosferik olarak yapılabilecek en verimli şey crx 3. 4. vites dişlisi
swap için vereceğin paraya sıkıştırmayı biraz düşürüp el yapımı bir manifold ile 10 psi basınç safc enj. pompa regülator bence motor sağlıklı ise atmosferik bi yerde yetmicek ilerde stage 1 2 3 4 gidersin ;)
Peki swap için en uygun motor hangisidir arkadaslar. vti motoru takmayi düşünsek maliyeti ne olur. Benm bildigim motor ayaklari değişecek ve elektirik tesisati değişecek. Başka bir masrafi ne olur
En mantıklısı b16 swap olur sağ ve sol motor kulakları uyuyor arka kulağa ufak bi işlem gerekiyor diye biliyorum. Bulabilirseniz b18c swap ile nokta olur.
Butcen ne ?istedigin guc ne? Soylersen daha iyi yardimci olabilir onu koy bunu koy denir ama mesele birazda duygusal
Si da chipleye bilecegin bi beyin ver enjektor maf sensoru falani filaniyla 7ooo tlye motorun icine girmeden cok rahat uzerine 5o hp koyarsin ve ilerde bu setupi gelistirip kol pistonla 3oo pslere cikabilirsin dostum bi vti motoru aldin diyelim ilerde tetmedigi zaman sil bastan bi vti motorundan fazla paran gidicek ama 7ooo tlye gt25 emsali bi kit alirsan kaliteli bi kit alir yakit biraz buyuk enjektorle pompaya bile girmeden kalin conta ile 7 psi ile asagi yukari zaten 180ps guc alirsin zaten hemde ileriye donuk olur ben olsam 3o ps icin motor swaplayip 7ooo tl verecegime 3oo ps destekleyecek bi kit le motora girmeden ilk baska o.5bar sonra ilerdede kol piston basinc yakit ve atesleme basinc derim
En sonunda kararimi verdim ve arabamin buna degecegini dusunerek swap yapmaya karar verdim. Kisa sure sonra projeye baslayacagim. Motor olarak b18c Ve b18c4 arasinda kaldim. Sizce hangisi daha iyidir farklari nelerdir hangisini secmeliyim?
D16a9 da ki f1 racing stg 3 bronz baskı b18c veya b18c4 e uymaz ama volanti uyarsa olma ihtimali var mi bilginiz var mi
swap yerine SC takmayı düşünsen daha zevkli olur diye düşünüyorum. forumda uygulanan sedan si mevcut iletişime geçebilirsin. alt devir zevki pahabiçilemez SC'de.
makbul olan b18c5tir, paraya kıyıp alınırsa c5 çok güzel olur eg kasayla birleşimi.
ama her zaman verilen tavsiye, yapılmışını almaktır. elınızdeki arabayı satın, swap araba alın bana kalırsa. swapla ugrasmak ciddi dert diyor yapanlar.
üzerindeki blokla uğraşmadığın iyi olmuş. Birileri 300 hp turbo kit falan önermişte motor içine girmeden o güçleri alamazsın. Birde yağ pompası bu motorlarda hep problemdir. O nedenle ne zaman cortlayacağını bilemeden sürekli iğne üzerinde binilmez.
d16a9 . a turbo işlemi yapıp 2 sene bindim . 1.5 bar basıncla kullanıyordum.
launc videosu bu şekilde gerçekten cok zevkliydi.
https://www.youtube.com/watch?v=mfqFmNCkCxE
B18c swap isin sonu olucak anlasildi. Motor icin tavsiyeleriniz var mi. Icini actirip ugrasmak istemiyorum aslinda. Stock binsemde beni tatmin edecegini dusunuyorum. Motoru acmadan neler yapabilirim durumundayim aslinda. D16a9 volant uyar mi onu ogrensem yeterli. Balatalari yeni caktirmistim baskımdan cok memnunum kullanma sansim olur mu bu motorda
ben torque severim, vites düşürmeden otobanda gaza basmamla aracım tepki versin yürüsün istiyorsan D16 turbo.
eğer ben bu aracı gündelik kullanmayacağım yemişim gaza 5inci vitesdeki tepkisini diyor, torque önemsiz diyor ben kapışmayı, yüksek devirli sürmeyi severim bu motorun sesi yeter bu olayın eğlence faktöründeyim diyorsan B16 yada B18c lerden biri.
şahsen eskiden EG B18c1 silindibaşlı (en yüksek hp olmasada en iyi torque eğrisi, tepki vereni olanı bu model, Amerikan integra gsr dan ve emmesinde özel bir aparatla çift emme yoluna sahip belli bir devirde uzun ve dar emme yolundan ilerliyor giren hava, yüksek devirlerde type-rlar gibi kısa ve geniş emmeden geçiyor içindeki kanat vasıtısyla) ben buna rağmen bu motorun alt blokunu B20z ve yüksek kompresyonlu RS marka ITR tipi pistonlarla birleştirmeme rağmen aracın torque eğrisini hiç sevmiyordum.
araç vites düşürür ve vtec devir bandında sürersen süper,sesi adeta sex ve son derece eğlenceli fakat otobanda 5inci vitesde 120 ile ilerlerken aniden hızlanman gerektiğinde ve gaza köklediğinde son derece zayıf ve normal bir 1.8 110hp motordan farksız.
özetle benim gibi torque seven,motorun ani gazlamalara tepki göstersin diyen ve daha çok gündelik kullanıma yatkın olsun istiyorsan bence abartı olmayacak 0.5bar basacak orta ölçekli bir turbo kiti takman daha mantıklı.
ama yok ben vtecin sesine hayranım olayın eğlence faktöründeyim ve gündelikte kullanmayacağım diyorsan hiçbir D serisi eğlence anlamında B serisi kadar tad veremez oda bir gerçek.
baskı balata volan uymaz b serisine
supercharger tek geçerim, çok keyifli
valla kimse kusura bakmasın bu işin swaptan başka çıkar yolu yok
turbolu eg mı çabuk satılır swaplı eg mi
aynı paraları bulur belki turbo geçer bile
yaparsın swap arabanın değeri yükselir en azından
Çok teşekkür ederim Burakcım, ismim Timur ve gönül rahatlığı ile Abi demeden direk ismim ile hitap edebilirsin kardeşim.
ben yurtdışında kanadada doğdum büyüdüm orada 23 sene kaldım ve inanın herkes hep oraları güzel sanar ama aslı öyle değil oralarda hayat çok monoton ve robotik adamların tek eğlencesi araba ve modifiye bizim gibi sosyal insanlar asla değiller.
erkekler daha ilk okulu bitirir bitirmez oradaki gelenek ve kültürel duruma ayak uydurur arabalara,tamire, modifiyeye merak sararlar ve inanın gözlerimizde büyütüğümüğümüz kadar zor şeyler değil aslında.
oralarda araba son derece ucuz,parçasıda ama servis ve saatlik ücret son derece pahalı olduğundan genelde insanlar kendileri fren balataları dahil herşeyi garajında yaparlar.
bende bu şekilde merak sardım (abartı bir merak diyelim :) ) ve allah yüzüme güldü çokta güzel araçlara sahip oldum,babamız sağolsun güzel yerlerde okudum makine mühendisliği bitirdim ve yıllardır iş makineleri sektöründeyim.
varsa bir tecrübem hep paylaşmak isterim, paylaşmak çok güzel bir şey.
yalnız şöyle bir durum var siz olaya şu an mali boyutu ile bakıyorsunuz yanlış anlamayın haksızsınızda demiyorum fakat şöyle bir gerçek var ve inkar edende emin olun atıyordur ve tecrübesizdir.
turbolu D serisi bir eg hemen hemen her anlamda B serisi atmosferik bir araçtan kullandığınız Turbo doğru seçim olduğu ve D serisi motorunuz sağlıklı olduğu sürece çok daha günlük kullanıma uygundur.
şöyle bir örnek vereyim size:
D serisi bir GT25 yada GT28RS dynosuna bakınız, 3500rpmde kaç tq kaç hp üretiyor
yine B18c dynosu indiriniz ve 3500-4000rpm civarı kaç hp tq üretiyor bakınız.
emin olun aracınızı sadece pist için kullanmadığınız sürece gündelik kullanım sırasında farkında olmadan %95 2000-4000rpm arası kullanırız bunu en kral abanıyorum diyen adam bile böyle yapıyor sadece farkında değil emin olun buna. insanlar 6 gün günde 60km toplam 360km yolu normal yada hafif seri kullanırlar ve cmt pzr bilemedin 20km abanırlar oda %5 eder.
işte bu 2000-4000 rpm arasında B serisi son derece zayıf kalacaktır D turbo yanında.
yine B serisi kısa şanzıman oranıyla basbas bağırırken D serisi daha gündelik kullanıma uygun normal vites oranlarıyla daha konforlu olacaktır.
dahada önemlisi D turbo (turbo doğru olduğu sürece) B den daha azda yakacaktır, benim B18c/B20 100kmde 11lt yakarken, şehirler arası 8lt yakarken arkadaşımın 190whp D16 turbosu 9a 6 yakıyordu.
açıkçası bu işte biraz yaşlanmış olabilirim o sebeble bakış açımız farklı olabilir ama inanın D turbo çok daha gündeliğe uygun bir konfigürasyon olacaktır.
fakat şunu asla inkar etmiyorum B serisinin sessi, keyfi,eğlencesi hiçbir D dede yok o sebeble bu araç haftasonu aracı yada pist aracı olacaksa açıkara B al derim.
hocam sende yanlış anlamazsan hiç d16a9 ile uğraştınmı ?
sohc bi d serisi olsaydı belki katılırdım sizede
d16a9 a tr de sorunsuz bir şekilde atmosferik olarak bile binmek bir başarı iken
turbo çoooook iddialı olur
turbo yapan arkadaşlarım maliyetleri yazarsa sevinirim
biz herşeyi maliyet üzerine kurmak zorundayız
zaten d turbo ile b yi biz güç olarak kıyaslamıyoruzki
Kesinlikle ve kesinlikle D seriesinden çok fazla birşey beklemeyin olmaz die birşey yok çok hard setuplar yapılabilir güçler çıkarıla bilir ama sağlıklı olmaz en temizi B makina alıp koymak Turbo ile filan uğraşmayın çok emek zaman ve nakit isteğen uğraşlar
Aracınız integra olsaydı vtec üst kapak koyabilirdiniz fakat d serisiyle b serisi farklı arkadaşlar gerekli bilgilendirmeyi yapmışlar aracınızı swaplamak maddi olarak size sıkıntı yaratabilir ve aracınızı satmak istediğinizde ise size mal olmuş fiyata vermeniz açıkçası zor ki si sedan b16 swaplamış arkadaşımdan biliyorum (34 fzg) hatta kendisi siteye üye timer samet sabır maddi ve manevi insanı zorlayan bir proje Allah kolaylık versin ben olsam swapla uğraşmak yerine ek vtec alırım hakkınızda hayırlısı timer görürse oda bilgilendirme yapar
Walla ben d serisiylede uğraştım epeyde para harcadım zarar ettim sonra anladımki bi araç kendinden önü açık ve modifye örneği çok olması gerekiyor dedim ve bende şuan b16 swap eg var tavsiye ederim kesinlikle eg kasası yürüyeninde b16 b18 on numara oluyor aracım satılıklarda var bak incele hazır olarak satın almakta mantıklı...
Ilginiz icin cok tesekkur ederim arkadaslar. En mantikli olan ek vtec yada typer almak ama ben eg kasasinin hastasiyim diyebilirim. Hayalimde kasaydi ve Allaha sukur en temizlerinden birine sahibim o yuzden arac degistirmek istemiyorum. Turbo benim icin fazla ugras istiyor altindan cikabilecegimi dusunemiyorum ve turbo bana gore haram beygir :))) sonradan turbolanmis araclar bana soguk geliyor cunku motorsu patlayan dikis tutmayan cok arac gordum ve turbo beni korkutuyor. Aracim fazla km yapmayan bir arac haftasonlari binilecegi icin atmosferikte en yuksek gucu almak bana yeterli. Oyuzden b18c en ideal motor olarak düşünüyorum. Baslangicda biraz stock binicem daha sonra yeterliligine gore bikac uygulamada yaparim.