Şimdi havadaki oksijen seviyesi/oranı sıcaklıkla değişmez öyle. Ortam sıcaklığı düştüğünde hava 'yoğunlaşır'. Aynı hacimde daha fazla kütlede oksijen daha fazla nitrojen vs alırsın motora. Sıcaklık %kaç değiştirir bunu bilemiyorum çok ta önemli değil. Direkt oksijen takviyesi yaptığın vakit iş değişir.
Nos, yanmaya dahil olmadan girdiği gibi çıkıyor. O yüzden yanma işlemini daha da karmaşıklaştırmıyor. Ancak direkt oksijen bastığında, karışımdaki oksijen %olarak değişiyor. Bu değişimin kontrol edilmesi çok zor bence çünkü, ister map olsun ister maf sensörler 'hava'nın miktarını ölçüyor ve %sel olarak oksijen miktarına geçiyor. Direkt oksijen vermek, ne nos gibi ne turbo gibi nede kompresör gibi oksijen yüzdesi sabit olan toplam hava kütlesinde artış yapmıyor, dolayısıyla yapılması gereken iş farklı. Çözerim bu işi diyorsan kolay gelsin :)
Tüp patlamasına da bir örnek :
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/intake/NOS.htm
İlk mesajımda neden ciddi bir cevap vermediğim anlaşılmıştır sanırım artık.