-
1973 Renault 12 TS Klasik Otomobil Restorasyonu
-
-
Hayranım bu kasa Reno 12lere.Geçen sene Batman'da görmüştüm aynı bu kasadan beyaz renk.Hayalimde var bi tane alıp Gordini tarzında toplamak :)
-
Hem ortaya çıkan şeyi hem de yapacağın işlemleri merak ve ilgiyle takip ediyorum.
-
Bizde de var bitane 72.ama haddinden fazla çürük çarık. Ankara'da yapacak kimseyi bulamiyoruz. Şehir neresi gelip bakmak isterim ankaradaysa. Belki bizimkinkde yapar usta sizden sonra.
-
Hayırlı olsun
Araç Tarbzondamı toplanıyor
-
Alıntı:
ouzs Nickli Üyeden Alıntı
Bizde de var bitane 72.ama haddinden fazla çürük çarık. Ankara'da yapacak kimseyi bulamiyoruz. Şehir neresi gelip bakmak isterim ankaradaysa. Belki bizimkinkde yapar usta sizden sonra.
Teşekkürler arkadaşlar. Garajımız Ankara Şaşmaz Oto sanayi 2577.sokak ( eski 16.sok ) no : 2 de. Ziyarete beklerim :)
-
Jantların güzelliğine bak ya merakla takip ediyorum.
-
forumdan bir arkadaş için bakmıştım benzer bir 12, açık söyleyeyim o araç kaporta işlemi görmüş olmasına rağmen sizinkinden çok daha fazla çürüğe sahipti, gerçekten güzelmiş.
-
Alıntı:
R.I.P Nickli Üyeden Alıntı
forumdan bir arkadaş için bakmıştım benzer bir 12, açık söyleyeyim o araç kaporta işlemi görmüş olmasına rağmen sizinkinden çok daha fazla çürüğe sahipti, gerçekten güzelmiş.
Çürük olayı kanser gibi. Başladığı zaman kökünü kazımazsanız kesinlikle durmaz. Piyasada genelde yapılan işlem çürük kısmın üzerine parça kaynatmak oluyor. Bu yöntem geçici çözüm malesef. Normalde yapılması gereken aracın komple kazınması veya kumlanması. Sonrasında gerekli onarımları yapıp kaportada en ufak bir delik ve pas kalmayana kadar detaylı çalışmak gerekiyor. Bunu yaptığımız taktirde 3 yıl paslanma ve çürümeye karşı sözleşmeli resmi garanti verebiliyoruz.
-
Ben bu konuyu takip ederim emeklerinize sağlık fotoğrafsız bırakmayın :)
-
Konuyu ilgi ve merak ile takip ediyorum :)
-
takipteyim neler çıkacak bakalım :)
-
-
-
-
Yıllardır deniz kenarında yatan kasa full çürük 79 corolla var.Yakın olsaydınız alırdım birlikte toplardık :) Renoda fena durumda baya çürükmüş.
-
Bir arkadaşımda vardı orijinal 65.000 km'deydi çok zevkli bir araçtı kullanması. Kolay gelsin.
-
Alıntı:
Ae86 Nickli Üyeden Alıntı
Yıllardır deniz kenarında yatan kasa full çürük 79 corolla var.Yakın olsaydınız alırdım birlikte toplardık :) Renoda fena durumda baya çürükmüş.
Reno fena çürük. Ama Mercedes'ten iyi :D
Projelere her zaman varım :)
Alıntı:
Baturhan Nickli Üyeden Alıntı
Bir arkadaşımda vardı orijinal 65.000 km'deydi çok zevkli bir araçtı kullanması. Kolay gelsin.
Kesinlikle öyle. 1 yıl kullanma şansım oldu bu güzel otomobilin TL versiyonunu. Teşekkürler :)
-
Son Durum: Kaporta temizlik işlemleri devam ediyor. Bu kapsamda boya sökücü yardımıyla otomobilin boyasını kazıyoruz. Temizlik işleminde boya sökücü kullanılması çok önemli. Genelde sanayi esnafı bu tarz işlerde daha ekonomik olsun diye yüzeyi ısıtarak spatula ile kazıma yöntemini kullanıyorlar. Bu yöntemin bilinçsiz uygulanması ile yüzeyin ısıtılması düz yüzeylerde dalgalanma yaptığı gibi aynı zamanda otomobilin sacının kimyasal özelliklerinide bozabiliyor. Şu ana kadar boya kazıma işleminin %60'ı tamamlandı. Bir iki gün içerisinde kazıma işlemini tamamlayıp taban sacı değişimine geçeceğiz.
Buyrun fotolar:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...f9f93a38231873
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...f8&oe=5741C93F
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...b6&oe=5703604B
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...3a&oe=570E399F
-
Ellerinize saglik butun projelerinizde oldugu gibi bu projede hakkini veriyorsunuz. Merak ettigim birsey var. Bu kullandiginiz kimyasal boyanin altindaki macunuda kaldiriyormu ? Sanirim bu aracta macun yoktu ama macunlu bir aracin boyasini cikarmada isimize yararmi ? Yada macunu baska ne sekilde cikarmak daha saglikli olur ?
-
Alıntı:
Janberk_ss Nickli Üyeden Alıntı
Ellerinize saglik butun projelerinizde oldugu gibi bu projede hakkini veriyorsunuz. Merak ettigim birsey var. Bu kullandiginiz kimyasal boyanin altindaki macunuda kaldiriyormu ? Sanirim bu aracta macun yoktu ama macunlu bir aracin boyasini cikarmada isimize yararmi ? Yada macunu baska ne sekilde cikarmak daha saglikli olur ?
Teşekkürler.
Boya sökücü doğru şekilde uygulanılsa macunu ince katmanlar halinde yumuşatarak kazınmasına yardımcı oluyor. Macun kalınsa malzeme ve zaman konusunda mantıklı bir çözüm olmadığını söyleyebilirim. Macunu çok olan otomobillerde kumlama veya kuru buz yöntemi kullanılmasını tavsiye edebilirm.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...0afb9b0612e61e
-
Keyifle takip ediyorum konuyu..
bende de orjinal ama çürük 1972 sw var hatta fotoğrafınıda paylaşayım.Kısmet olursa restore etmeyi düşünüyorum.çürüklere nasıl bir çözüm getiriyorsunuz?
http://i.hizliresim.com/W1Q5dm.jpg
-
Alıntı:
Enes-x Nickli Üyeden Alıntı
Keyifle takip ediyorum konuyu..
bende de orjinal ama çürük 1972 sw var hatta fotoğrafınıda paylaşayım.Kısmet olursa restore etmeyi düşünüyorum.çürüklere nasıl bir çözüm getiriyorsunuz?
http://i.hizliresim.com/W1Q5dm.jpg
Otomobiliniz çok güzelmiş, güle güle kullanın :)
Öncelikle ekspertiz yapmak gerekiyor. Çürüklerin durumuna göre lokal onarım veya parça değişimi yapılıyor. Renault 12'nin hemen hemen tüm parçaları piyasada olduğu için ve fiyatlar uygun olduğu için genelde değiştirmek daha mantıklı olabiliyor. Bu kadar eski bir otomobilde kaporta onarımı öncesi detaylı sac temizliği yapılması çok önemli. En ufak pas lekesi bile kalmamalı.
-
3m mor diskler ile kazınamaz mı ? onlar bu iş için
-
Alıntı:
gemsazr9 Nickli Üyeden Alıntı
3m mor diskler ile kazınamaz mı ? onlar bu iş için
3M mor disk bende kullanıyorum ama her yerde işe yaramıyor. Makina girmeyen dar birleşme noktaları mesela. Bu sebeple çeşitli yöntemleri karma olarak kullanmak gerekiyor.
-
bu araçta yokta diğer araçlarda galiba diğer mercedeste önceki sahibi taafından sac kaynatılmış yazıyor . sizde parça sac kaynatmıyormusunuz farkı ne ? argon dar yerlere girmiyor dedi benim usta .kaynak ek yerlerinin pas olmaması için ne yapmak gerekir . nasıl kaynatcak usta . mecburen onun dediği gibi oldu . çok köşe yerdi argon olmaz dedi .
-
Alıntı:
gemsazr9 Nickli Üyeden Alıntı
bu araçta yokta diğer araçlarda galiba diğer mercedeste önceki sahibi taafından sac kaynatılmış yazıyor . sizde parça sac kaynatmıyormusunuz farkı ne ? argon dar yerlere girmiyor dedi benim usta .kaynak ek yerlerinin pas olmaması için ne yapmak gerekir . nasıl kaynatcak usta . mecburen onun dediği gibi oldu . çok köşe yerdi argon olmaz dedi .
çürüğün üzerine parça kaynatmak hatalı bir uygulamadır ve uzun ömürlü değildir. Bu sebeple ciddi çürük olan birleşim noktaları kesilerek dışarıda işlenmeli ve parça halinde yerine kaynatılmalıdır. Argon dar yerlere girmediği için Mercedes'i bu denli parçaladık. Aksi taktirde "vur geç" diye tabir edilen piyasa işi olup 3 sene sonra yapılan tüm masraflar boşa gidecekti. Tıpkı duvar örneği gibi. Sıvası çürük olan duvara alçı çekip boya yaparsanız ne kadar sağlıklı olur?
Davlumbaz ve çamurluk birleşim yerleri gibi yüzeysel paslı ve makina girmeyen yerler için Würth pas dönüştürücü kullanmaktayız. Bu ürün pası pasifize ederek ilerlemesini engellemekte ve boyanabilir hale getirmektedir.
Mesela sol ön çamurluk arkası şasi bağlantı sacı. Buraya daha önceden çürük üzerine sac kaynatılmış. Düzgün bir iş istiyorsanız burayı kesip atıp yeni parça koymaktan başka bir çare yok. Aksi taktirde dışarıdan sağlam gözüken yer içten içe çürümeye devam eder ve bir gün araç sahibini pişman eder.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...422bd752ebe43e
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net...cf&oe=574797BE
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net...7b&oe=5742F601
-
istanbulda yetkili bir servis elindeki r12 parçalarını yok pahasına verdi cam kavanoz 5 ytl krom silgi kolları vs . 30-40 sene tut yok pahasına ver . mastikleri orjinalı gibi nasıl çekiyorsunuz en zor kısmı o . fabrikasyon gibi yapmak .
-
Alıntı:
gemsazr9 Nickli Üyeden Alıntı
istanbulda yetkili bir servis elindeki r12 parçalarını yok pahasına verdi cam kavanoz 5 ytl krom silgi kolları vs . 30-40 sene tut yok pahasına ver . mastikleri orjinalı gibi nasıl çekiyorsunuz en zor kısmı o . fabrikasyon gibi yapmak .
Yazık olmuş cidden. Umarım hurdaya gitmemislerdir.
Mastik işi kolay aslında. Würth ve Berner'in bu iş için özel fircalari var. Otomobilin orjinal Mastik uygulama şekline göre birebir aynı uygulamayı yapabiliyoruz. Eskiden bu iş için sadece tek tip Mastik bulunurken günümüzde gelişen teknoloji sayesinde bir çok türde Mastik bulunmakta. Detayciligi abartarak her lokasyon uygun işlem yapabiliyoruz.
-
yok . arka camurluk davlumbazları yanların özel püskürtme mastikler oluyor . onları dıyorum . teroson 9320 püskürtme matik gibi . gözünekli gibi fırça izinden farklı . parçalar antepe gitmiş ne kadar nikelaj varsa toplamışlar .
-
Alıntı:
gemsazr9 Nickli Üyeden Alıntı
yok . arka camurluk davlumbazları yanların özel püskürtme mastikler oluyor . onları dıyorum . teroson 9320 püskürtme matik gibi . gözünekli gibi fırça izinden farklı . parçalar antepe gitmiş ne kadar nikelaj varsa toplamışlar .
O uygulamanın özel tabancası var. Würth, Berner veya Henkel ürünleri mevcut dediginiz gibi.
-
Gerçekten çok etkilendim uzun zamandır kafamdaki projeydi dürbün göğüs reno 12 toplamak ve evimin kapalı garajına çekip keyifle seyretmek
-
-
Hocam, öncelikle size kolay gelsin ve allah sabır versin. Gerçekten değeri bilinmeyen bu aracı restore etmeniz benim gibi bi Renault 12 sahibi için gerçekten çok değerli. Bir 12TS'nin daha hayata dönmesi gerçekten harika bir duygu benim için. Gerçekten çok emek ve zaman isteyen bi süreç. İlgimi çeken bi nokta oldu. Araç için 1973 model demişsiniz. 1973 modelde yanılmıyorsam eğer ön çamurluklarda Renault logoları olması lazım. Ve bilgiğim kadarıyla 1973 modelde emniyet kemerleri bulunmuyor. Hangi şehirdesiniz? İstanbul'daysanız eğer uğrayıp tanışmayı çok isterim. Buda bizim 1974 model 12TS'miz.
http://i1277.photobucket.com/albums/...psbyuagmpk.jpg
-
Her konunuzu takip ediyorum ince işçiliğiniz,anlatımınız ve sorulan her soruyu tek tek cevaplamanız çok hoşuma gitti.Allah kolaylık versin.. :)
-
çamurluklarla taban sacını aracın sahibi mi getrdi. siz mi aldınız?
-
Alıntı:
mertnarcin Nickli Üyeden Alıntı
Hocam, öncelikle size kolay gelsin ve allah sabır versin. Gerçekten değeri bilinmeyen bu aracı restore etmeniz benim gibi bi Renault 12 sahibi için gerçekten çok değerli. Bir 12TS'nin daha hayata dönmesi gerçekten harika bir duygu benim için. Gerçekten çok emek ve zaman isteyen bi süreç. İlgimi çeken bi nokta oldu. Araç için 1973 model demişsiniz. 1973 modelde yanılmıyorsam eğer ön çamurluklarda Renault logoları olması lazım. Ve bilgiğim kadarıyla 1973 modelde emniyet kemerleri bulunmuyor. Hangi şehirdesiniz? İstanbul'daysanız eğer uğrayıp tanışmayı çok isterim. Buda bizim 1974 model 12TS'miz.
http://i1277.photobucket.com/albums/...psbyuagmpk.jpg
Tam sana link atıcaktım "bak bir 12 hayata dönüyor" diye :) sen zaten bulmuşsun :)
Bu arada hocam paneller orjınal mi yan sanayii mi?
-
Alıntı:
mertnarcin Nickli Üyeden Alıntı
Hocam, öncelikle size kolay gelsin ve allah sabır versin. Gerçekten değeri bilinmeyen bu aracı restore etmeniz benim gibi bi Renault 12 sahibi için gerçekten çok değerli. Bir 12TS'nin daha hayata dönmesi gerçekten harika bir duygu benim için. Gerçekten çok emek ve zaman isteyen bi süreç. İlgimi çeken bi nokta oldu. Araç için 1973 model demişsiniz. 1973 modelde yanılmıyorsam eğer ön çamurluklarda Renault logoları olması lazım. Ve bilgiğim kadarıyla 1973 modelde emniyet kemerleri bulunmuyor. Hangi şehirdesiniz? İstanbul'daysanız eğer uğrayıp tanışmayı çok isterim. Buda bizim 1974 model 12TS'miz.
http://i1277.photobucket.com/albums/...psbyuagmpk.jpg
Teşekkürler. Otomobiliniz tek kelimeyle muhteşem duruyor. Renk çok güzel. Güle güle kazasız belasız günlerde kullanın :)
Çamurluk logo olayı biraz ilginç. Sanırım Fransız üretimlerde çıkıyor sadece. Bu otomobilin ilk günlerinde çekilmiş fotoğrafları var, çamurluk logosu yok gözüküyor. Dediğiniz gibi yabancı bazı kataloglarda ise logo var otomobillerde. Emniyet kemeri sonradan değiştirilmiş durumdaydı. Bağlantı yuvaları ise orjinaldi. Buradan yola çıkarak emniyet kemeri varmış orjinalde diyebilirim.
Ankara'dayız, yolunuz düşerse her zaman beklerim :)
Alıntı:
cagataayk Nickli Üyeden Alıntı
Her konunuzu takip ediyorum ince işçiliğiniz,anlatımınız ve sorulan her soruyu tek tek cevaplamanız çok hoşuma gitti.Allah kolaylık versin.. :)
Teşekkürler :)
Alıntı:
gemsazr9 Nickli Üyeden Alıntı
çamurluklarla taban sacını aracın sahibi mi getrdi. siz mi aldınız?
Biz aldık.
Alıntı:
rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı
Tam sana link atıcaktım "bak bir 12 hayata dönüyor" diye :) sen zaten bulmuşsun :)
Bu arada hocam paneller orjınal mi yan sanayii mi?
Parçalar yan sanayi. Orjinal olarak bulduklarımıza saçma sapan fiyatlar isteniyor. Hali hazırda otomobili komple epoksi astar ile astarlayacağımız için yan sanayi parça kullanmakta sakınca görmedik.
-
Merhaba. Öncelikle ellerinize sağlık. Bu işlemleri sanırım aracı kendiniz alıp yapıp tekrar satıyorsunuz. Peki dışardan aracının restore edilmesini isteyen insanların araçlarınıda restore ediyor musunuz? Aklıma takıldı :)