triptonik şanzıman manuel moddayken bile kullanıcıyı beklemeden üst devirlerde vites değiştiriyor *****( en azında 2.2 407 de böyle ) vites değişimi tamamen sürücünün kontrolüne almamız nasıl mümkün olabilir? şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
Printable View
triptonik şanzıman manuel moddayken bile kullanıcıyı beklemeden üst devirlerde vites değiştiriyor *****( en azında 2.2 407 de böyle ) vites değişimi tamamen sürücünün kontrolüne almamız nasıl mümkün olabilir? şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
O marka modele göre değişiyor dsg de de mesela değiştiriyor. Fiatlarda manuelde değiştirmiyor kontrol sürücüde
Çift kavrama yada otomatikleştirilmiş düz vites kutuları için sormuyorum hocam, bana normal tork konvektörlü Triptonik bir bir şanzıman için bu bilgiler lazım.teşekkür ederim.
kesıcıye mı sokmak ıstıyosunuz ?
kesiciye sokmaktan ziyade boşta kalan devir bandını kullanmak istiyoruz.
arabayı manuele cevirin :)
yazılım yapıcan ust devırlerı uzatıcan
o işin bilindik,kolaya kaçma kısmı,amaç farklı birşey yapabilirmiyiz ona bakmak.yoksa çevirmeye bile gerek yok satıp manueli alınabilir.
genelde o özellik sport mode olan tiptironik araçlarda olur.. araçda ya sport tuşu vardır buna basdınmı olur yada şanzımanın beyni ile alakalı kick yapdınmı bir yada iki kere araç kendini otomatik sport moduna alır..
ekleme yapıyım ben yazarken yorumlar yazılmış çünkü sanırım o aracın şanzımanı 4 ileri otomatik.. hızlanmasıda 0-100 12 saniye falan 160 beygirlik bir araç için hantal kalıyor şanzıman manuel ben kolay kolay önermem ama 407 nin 2.2 sinin manueli 6 ileri otomatikden çok daha verimli olucaktır.
benim de merak ettiğim bişey.. 2ye atmaması gerekiyo bazen :)
mercedes w124 otomatik şanzımanlarında oluyor o dediğin hatta kesiciye bile sokabiliyosun aracı ve hatta manuel vites gibi motor freni bile yaptırabilion ama her marka modelde bu durum aynı değil mesela Jatco tip ford mazda jaguar gibi markalarda böyle olmuyor şanzıman beyini müasade etmiyor ama şanzıman beyin yazılımcı bulursan bu konuda yardımcı olabilir çünkü G5 Honda prelude triptronic otomatik şanzımanında bu söylediğin devir aralığı sorununa yazılımla müdahele etmişlerdi ve belki sizin aracınızda da bu mümkün olabilir.
Elimizde birde 406 var tam otomatik vites kutusu(AL4) aynı aslında ama birisi tam otomatik birisi triptonik, tam otomatikte aynı şekilde hangi vitesi seçerseniz ondan yukarı çıkmıyor, kesiciye kadar gidiyor.
tam otomatıkle trıptronık calısması aynı sey olmaz zaten bence bırınde vıtes 1 -2-3 kendın manuel olarak gecırmen lazım kı vıtes atsın ama trıptronıkte yazılımı manuelde bılekullansan devır atıyorum 5.200 u gecınce otomatık olarak atıyor .
Yanlış cevap yazıyorsam kusura bakmayın http://www.techturkey.com/forum/vide...ht=Power+shift
Bu konuda istediğiniz gibi bişey yapılmıştı galiba
407 2.2 derken mimit? :))
dsg de kesiciye girmek imkansız direk vites arttırıyor. eğer manuelde çok bayıltırsanızda düşürüyor vitesi.
Manuele alınca vites değiştirmesi işin mantığına ve doğasına aykırı bence... Saçmalamışlar resmen... Bende öyle bir şey yok çok şükür, aracı satardım anında... :)
2. viteste bazen benzine alıp, kesiciye sokuyorum. :)