Bir konu var danışmak istediğim.
Doğuş'ta çalışan üst mevki de yetkili tanıdığı olan var mı?
Printable View
Bir konu var danışmak istediğim.
Doğuş'ta çalışan üst mevki de yetkili tanıdığı olan var mı?
Ankara Dogus Oto da bi tanidik vs varsa bende bi pm bekliyorum.
Durum nedir ? daha açarsanız, belki direk çözüme ulaşır :)
Konuyu detaylandırayım, yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim.
Aracım 73.000km de piston kırdı. Şu anda Doğuş'ta. Almanya'dan sandık motor takılmasını talep ettik. Kesinlikle rektefiye istemiyorum. Yazışmalar henüz başlıyor. Bu konuda hem Almanya ile hem de Doğuş Genel Müdürlükle benim için devreye girebilecek birisini arıyorum.
bunun için üst düzey yetkili araya koymanıza gerek yokki. Bu zaten sizin en doğal hakkınız. Benim aracımda 48.000 km de piston kırdı. Önce rektefiye yapalım dediler, dedim ben bu arabaya bineceğim kesınlıkle ıstemıyorum. Sandık motor gelsın. Doğuş Oto'nun içerisinde müşteri taleplerini dinleyen bi departman var. O departmanın en yetkılısıne durumu anlattım ,daha öncede başka sıkıntılardan dolayı çok kez servise geldıgımı ve hep memnun ayrıldıgımı yıne aynı sekılde bır beklentı ıcınde oldugumu aksı taktırde sorunu cozemedıgınızı almanya merkezınıze dogrudan noter tastıklı maıl atacagımı soyledım. 1 hafta sonra talebınız kabul edıldı dendı. Komple sandık motor geldi. üstelik 2 ay süren işlemler boyunca ücretsiz ikame araç bile verdiler.
Sezgin,
Bahsettiğin gibi tüm işlemleri ben de yaptım, servis müdürüyle görüştüm konu hakkında. O da sandık motordan yana ancak yine de işimi sağlama alayım diyorum. Motor istanbul'da varmış. Gelmesi takılıp teslim edilmesi vs 2 günlük iş. Ancak eşeği sağlam kazığa bağlayım istiyorum.
Doğal hakkınız. Sandık motor gelecek. Bakımları aksatılmadı ise kesinlikle hakkınız. Düzgün dialogla herşey çözülür.
İnanın, VW bünyesinde bir Bayide çalıştım. Üst düzey birisi dediğiniz, Şekerpınar'daki bünyede bir sorumlu bulmak... Fakat yine bulsanız da, kişi direk sizi ilişkili olduğunuz BAYİ'ye yönledirecektir. Sizin durumunuz ile alakalı Bayi'deki bulabileceğiniz en iyi sorumlu, Servis Müdürü olucaktır.
Tabi sandık motor isterken dikkat edilmesi gereken hususlar oluyor. Belirli kriterleri var. Atıyorum, piston kırmış olabilir ancak daha önce (piston kırılmadan önce) X parçasında herhangi ağır bir hasar görülmemesi gerekmektedir gibi. Bunun için önce motoru inceleyip sonra yazışmalar başlıyor. Kaldıki o yazışmalar başlamışsa, işiniz %51 olumlu sonuçlanacak gibi düşünebilirsiniz. Eğer en baştan başka bir parçada bir yıpranma,hasar,yanma vs. var ise o yazışmalar ya hiç başlamıyor yada servis doğrudan %50sini siz %50sini biz ödeyelim diyor.
Abi hiç uğraşma, birini arayıp bulacağım diye gireceğin strese değmez. Olumlu gorunuyor şuan için, aynı aşamalardan geçtim çünkü. Kaldıkı ben parça beklemiştim. Senin işin maksimum 1 hafta içinde şekillenir. Eğer yine olmazsa ozaman birini devreye sokmanda fayda olabilir.
Sezgin'in dediği gibi. Önce bir şekillensin durum. Sonra yapılacak bir durum var ise, yardımcı olmaya çalışır/çabalarız ...
motora bakılır kullanıcı hatası yok ise gerekli yönlendirmeyi servis zaten yapar.
Yardımlar için teşeekürler. İçimi rahatlattınız..
Bu hafta durum netlik kazanacak gibi. Bugün expetiz raporu Almanya ya gönderilicek. Gelecek cevaba göre de servis hareket edecek. Umarım mahkeme dava vs iş uzamaz..
Şimdi haber geldi.
Almanya'dan motor rektifiyesi olarak onay gelmiş. SAdece %30 işcilik yansıtacaklarmış o da 1900TL civarında tutuyormuş.
Servis onayım olmadan hiçbir şey yapmayacak şu anda..
Yorum ve görüşlerinizi bekliyorum.
Garantisi devam eden araç için mi işçiliğin %30 unu istiyorlar?
Araç 2012 model, garantisi bitmiş, ancak iyi niyet garantisi adı altında %30 işcilik isteniyor. Parçalarda %100 ünü garantiden karşılıyorlar...
aracın motorunda yazılım vb işlem var mı. Hava filtresi dahil.
Rektifiye işçiliği nasıl 4bin+ ki %30 u 1.9bin yapıyor onu çözemedim. 4 senede piston kırmış motor bir de utanmadan işçiliğin bir bölümünü ödeyin diyorlar. Nerede eski sorunsuzluğuyla bilinen vw nerede şimdiki vw. Araçlarımızda artık teknoloji gibi oldu sanırım, kullan 2-3 sene içinde at şeklinde. =)
Bu arada durum için geçmiş olsun, komple sandık için şartları sorun belki revize ile arasında mthiş bir rakam farkı olmaz o seçeneğe yönelirsiniz.
Araçta hava filtresi dahil sonradan uygulanan hiçbir şey yok. Standart oğlu standart..
İş çıkışı uğrayacağım servise..
Servis müdürüyle görüşeceğim.
Kesinlikle rektefiye istemiyorum zaten. Gerekirse konuyu mahkemeye taşayacağım. Aracım yatsın dert değil..
İşcilik 2.800-TL tutuyor. Bunun %30unu benden talep ediyorlar.
Açıkcası bu durum için 5 kuruş para dahi vermeyi düşünmüyorum. Yasal yollardan hakkımı arayacağım gibi gözüküyor..
Garantisi bitmiş araca bence verilen gayet iyi niyetli bir teklif. Garanti devam ediyor zannettim ben. Daha kötülerini gördüm. %100 parça %100 işçilik kesinlikle verilmez.
İyi niyet garantisi devam eden, ilk günden bu güne kadar (73.000km) yetkili dışında başka bir servise gitmeyen, kullanım hatasına tabii olmayan bir hatanın 1 kuruşuna bile katlanmam ben.
Madem üretim hatası var, kullandıkları pistonlar karpuz gibi yarılıyor, aracıma da sandık motoru koyacaklar ozaman.
Umarım istediğinizi alabilirsiniz. Ama çok örnek var bu durumda olan. Para vermek değil asıl olan hak aramak. Fakat Almanya dan direk gelen cevaplar bu şekilde. Yinede incelemede sizin aracınız da farklı bir durum görülürse (bakımda yapılan işçilik hatası veya bir benzeri durum) çözüme ulaşabilir. Kolay gelsin.
Teşekkür ederim.
Umarım süreç çok uzamadan sorunu çözebilirim.
Yahu adamların 4 yaşında dahi olmayan arabası 70binde piston kırmış ne iyisinden bahsediyoruz. Belliki bir sıkıntı var, firma bu testte 80bin km dahi görmeyen motoru sanmıyorum ki satışa sunsun. Sunduysa da tamiri için bir de işçlilik istesin. Ki bu araç 1.4 180 hplik performanslı kullanan bir araç dahi değil. 1.2 tsi ekonomi için üretilmiş(ki kullanıcının söylediğine göre sakin kullanılmış) bir araç.
Bir düzeltme yapayım aracım 1.4TSİ 160Hp.
Aracı kullanma tarzımı şöyle özetleyim: Ankara şehiriçi tragiği ortalamam 6.8LT dir.
Benim aklımda 1.2 tsi nereden kalmış acaba bilemedim. =)
aracın modeli hangisi birde motor kodu ne ile başlıyor geçmiş olsun umarım istekleriniz eksiksiz karşılanır
4 yaşında veya 0. Her marka modelde olabilecek bir durum bu. Motor arızaları sadece performans araçlarında çıkmaz takdır edersiniz. Problem her 80bine gelen araçta olan bir durum olmadığı için araştırma ve irdeleme sonucuna göre karar verilecek.Ki karar verilmiş. Tekrar detaylı inceleme için mahkemeye başvurulacak. Garantisi bitmiş araca iyi niyet garantisi verilme sebebi yetkili servis sadık müşterisi olması dışında hiçbir şey değil. Eğer ki yetkili servise gidilmemiş olsaydı bu %1 bile vermezdi servis. Buna dayanarak tekrar söylüyorum teklif iyi. Mahkemede aracın parçasında veya üretiminde sorun olduğu belirlenirse, veya servislerde yapılan işlemlerin yanlış/hatalı yapıldığı belirlenirse belki bir umut olabilir.
Hergün garantiden 2-3 dsg şanzuman değişiyor garantisi bitmiş araçlarda var. İyi niyetten 15000 tl lik parça karşılanıyor. Dava açanda var ama kazananı görmedim. Umarım bu sefer olur tunacan ın işi. Hayırlısı olsun.
ben işçilğe takıldım , bence işçilik adı altında parçaların bayağı bir kısmını yaslıyorlar
Anlayamadığım kısımda boldladığım bölüm zaten. Geçenlerde biri de 1.2 tsi ler için kronik sente atma problemi var yazmıştı. Servis bakımlı olarak kullanılan araçlar zaten, motorun bir süre sorunsuz kullanılması için yapılan gerekli bakımlar periyodik olarak uygulanmış yani. Bundan kaçılırsa zaten problem olası. Periyodik bakım maliyetlerine rağmen kaçılmamasına rağmen bu sorunların çıkması ilginç gelen nokta demek istediğim. Tek markaya indirgemiyorum bu durumu. Genel olarak yazdım, bu konuya denk geldi.
98 yılında ürettiği motorlar 3xxbin km lerce sorunsuz giden markadan bu hale evrilmeleri beni şaşırtıyor.
Yarın gelişmeleri yazacağım.
Teşekkürler...
Cok gecmis olsun oncelikle.
Talihsiz bir durum olmus, fakat bence almanyanin veya distiributorun yaptigi teklif kotu bir teklif degil.
Oncelikle bu araclarin garanti suresi belli 2 yil sinirsiz km.
Garanti suresi dolduktan sonra nasi telefon, televizyon vs vs seyde bozulunca ben bunun yenisini istiyorum tamirat istemiyorum camasir makinasinin komple motoru degissin demiyorsak veya diyemiyorsak bunda da ayni mantiga cikmasi lazim.
Iyi niyet garantisi denilen sey aracin fabrika garantisi ile ayni sey degil zaten.
Musteri sadakati ile alakali yapilan bir durumdur.
Tam bir garanti uzatimi isteniyorsa full life garanti yapilip +2 +3 yil yapilabiliyor mesela.
Kaldi ki kullanilan motor oyle 70 - 80 binde surekli piston kiran blok olarak kronik rahatsizligi olan bir motor degil dsg gibi mekatronik kavrama degistilirsin.
Sizin ki talihsizlik olmus buyuk olcude.
Bu ariza her markada yasanabilir yasaniyorda, fakat garantisi bitmis araca ampul degisirmeye bile servise gelen arac olsun genede tek kurus indirim yapmayacak markalarda var.
Sahsi gorusum;
Teklifi biraz daha zorlayin indirim alin ve araci yaptirin derim.
Tekrardan cok gecmis olsun.
2009 model jettam var 1.4 tsi dsg7, 90 bin küsürlü kmde 2014 ocak ayında dsgnin hem mekatronik beyni değişecekti hemde şanzuman talaşlama yapmıştı. garantiside bitmiş bulunuyordu aracın, görüştük komple dsg şanzuman takılmasını bunun kronik bir sorun olduğunu söyledik araya servis müdürünü falan soktuk almanyaya istek gönderdiler ve kabul edildi. 2015 model yenilenmiş dsg şanzuman istanbulda vardı ordan gönderdiler 14bin tl civarında faturası evde duruyor ben sadece işçilik ve bakım ücretini verdim o da 1000 tl tutmuştu ve yine o rakamda da indirim yapmışlardı, 2 senede dsg için garanti verdiler maşallah hala sıkıntısız kullanıyorum. Bunu örnek vermek için yazdım üzerine düşün hakkınız sandık motor.
Konu doğuş olunca peşini bırakmayın emin olun yardımcı olucaklar..
mahkemeden bişeey alamazsınız. Neden ?
Aracın yasal garantisi bitmiş. 2 yıl sınırsız garantisi var. 2 yılda 1000000 km yapsanda o sandık almanyadan gelir takılırdı. Ama garantisi bitmiş.
Yasalara göre gerekli asgari güvence 2 yıl garanti verilmiş ve bitmiş mahkemeye bişey iddaa edilemez. kullanılan parçanın üretim hatası ve ya montaj hatası olsada alamazsn garanti zaten bunlar için veriliyor.
İyi niyet garantilerinde üç aşağı beş yukarı konuşuyorum söylediklerimi kimse kesin referans olarak almasın üstüne basa basa diyorum. Büyük parçalarda genellikle sandık motor,şanzıman,turbo,mekatronik gibi km ye bağlı olarak parçanın tamamı fabrika karşılar işçiliğin belli bir kısmı her zaman müşteriye kalır. Bayii ne kazancak ? :( işçilik bedeli normal ama pazarlıkla biraz daha düşürebilme şansınız var.
Yetkili serviste sandık motor atmayı ağıza leblebi atmak bir sanılmasın. Gerek türkiye teknik departmanı gerek almanya departmanı motor üzerinde inceleme yapar eğer blok,gömlek v.s parçalar üzerinde bir hasar bırakmamışsa yani kabaca tarif ise rektifiye ile kurtarıyorsa sandık motor yapılır.
bir bakıma haklısın , ama aracın km si ile yola çıkıp aracı inceletip, fabrikasyon bir kusur olduğu kanıtlanabilirse herturlu davada haklı çıkılabilir, bazı durumlarda aracın garanti suresinin bitip bitmemesinin onemi olmuyor hukuksal olarak
ki 73bin km de tamamen servis bakımlı bir aracın bu duruma gelmesinin sebebi nedir diye araştırılması gerekli , servis ihmalimi,kullanıcı ihmalimi,üretim hatasımı buna gore hak herturlu aranır