Selamlar Herkese;
Yazılımlı araçta Vp racingmi daha etkilidir,yoksa Tolienmi? Yardımcı olursanız sevinirim;)
Printable View
Selamlar Herkese;
Yazılımlı araçta Vp racingmi daha etkilidir,yoksa Tolienmi? Yardımcı olursanız sevinirim;)
Masallaah herkesinde fikri varmis:)
Kendi bildiğim kadarıyla bir hesap yapayım.Yanlışım varsa düzeltirler.Octanium 8 oktan arttırıyor 38 litrelik yakıtı (95+8)103 oktan diyelim(Pompadaki benzinin gerçek 95 oktan olduğunu varsayarak ve mon ronları tam bilmediğimide belirterek)
Toluen 114 oktansa 114*45+95*55Litre=103.5 oktan yapar.%45 Toluen de baba rakamdır ek yakıtlarda o oranlar iyi değil diye biliyorum.Vp daha iyi bu hesaba göre, ama vp toluenin 2 katı fiyatı.Tolueni koymak gündelik arabaysa çok uğraştıran birşey, öbürkünü depoya dayamak yetiyor.
Ben nacizane bildiklerimi paylaştım işinize yarar umarım
:D
OCtanium 25 22 litreye 1 tane yaklaşık %30 tolien e denk düşüyor %20 gibi de Ethanol lu beygirin aynısını yakalıyorsun avans degerleri neredeyse aynı gibi tolienin de knocking degeri düşük tolien normalde oktanı yüksek bir madde değil hersey oktan demeke değildir Yakıtta
yuzde 30 toluen, yuzde 15 ethanol kadar retard onlemedi, retard kesmeyen yakit ise yaramis sayilirmi? Toluenmi bozuktu acaba?
Benim kendi tecrübe ettiğim %20 Ethanol %15 toluen e göre çok çok daha iyi ki zaten özgün ün yazdığından anladığım E20=T30 ama işin bir de yanma çabukluğu ve Ethanol un soğutma özelliği war.
Madem yakıt konusu açıldı çok iyi tanıdığım bir madeni yağ üreticisi bana hexan ı tavsiye ettiği. Çok çok yanıcı ve etkili olduğundan bahsetti
Deneyen oldu mı hiç
yaşlandın hala sözlüksüz anlaşılmıyor :)
vp racing candır s3'de yaşadığım alkol olayından sonra firması belli içindeki belli ürün rahat tabi fiyatı çooook yüksek benzinin litresi 10TL oluyor.
Vp racing için oksijen sensörüne zarar veriyor diyorlar daha başıma gelmedi fakat gelsede bir oksijen sensörü alınır.
aq ethanolun :D 2 kere yeni hat yaptık pompa dail..inşallah vp racing e geçicez
ben her aracımda kullanırdım tayyardan önce s3 sedan vardı 96 yerine yanlışlıkla 70'lik bidondan atmışım 3-5 km sonra yolda kaldım (arıza yakınca hemen orada bıraktım arabayı belki bu kurtardı aracı) depoyu temizleyip yeni benzin koyduk marş bastık sorunsuz çalıştı. Fakat 96 ile 70 arasında bu kadar fark yapması beni korkuttu sonuçta 1-2 litre anca koyuyordum. Son kullanışım oldu şimdi vp racing pahalı fakat içinde ne var kesin olarak biliniyor.
Sanırım oktanın çok yüksek olmasıda (ayar yapılmadıysa) problem bu yüzden 1,5 depoda bir kullanıyorum, sonuçta tamamen bir çözelti olmuyor hatta benzinle karışınca emülsiyon mu ne halt oldugunu bilmiyorum....
Etanole de zararlı dediler GT 86'yı 20.000km e85 ile kullandım ki sadece yazılım vardı yakıt hattı vs. orjinaldi.
Ben de başka bir soru ile konuya dahil olayım;
http://www.torcousa.com/7-docs/Torco-Bleding-chart.jpg
Torco'nun sunduğu bu tabloya göre (93 oktan benzin baz alınarak); demiş ki 18.8 litreye (19 litre diyelim) 273 ml Torco (çeyrek şişe) ilave edildiğinde +4-5 oktan bir artış gösteriyor.(Farklı bir tabloda da +5 oktan olarak vermiş).
Kendi 95 Oktan pompa benzinimizin de 93-94 oktan çıktığını varsayarsak, bu orandaki karışımla sanırım 98 oktan civarında yakıt elde edebiliyoruz. (Tamamen kağıt üstündeki verilere göre tabi.)
Basit matematik hesabına göre 95 Oktan pompa benzini ve E20 karışımı da yaklaşık 98 oktana takabül ettiğini varsayalım. (109x0.20 + 95x0.80 = 97.8)
Uzun lafı kısası, teoride E20 ile eş değer olan 19 litre benzine çeyrek kutu Torco, pratikte de aynı değerleri sağlatır mı ?
Ve bu VP Racing, Torco gibi yarış yakıtları, E15-E20 ile günlük kullanılan araçlarda bu şekilde kullanılabilir mi ?
Ethanolun litresini 7.5 TL olduğunu farzedip 19 LT benzinle E20'nin maliyeti 37.5 TL olurken, 19 Lt benzine çeyrek kutu Torco'nun maliyeti de kutusunun 150 TL civarında olduğunu ele alırsak 37.5 TL yani etanol ile aynı paraya geliyor. Eğer öyle ise, etanolün hamallığını çekmeye değmez diye düşünüyorum ?
Bende sorayim %40 toulien kullaniyorum agresif ayarda,bunun yerine torco kullansam ne oranda karistirmsm lzm
20 litreye 1 kutu torco is gorurmu ?
Konuya sadece oktan olarak değil de kolay yanması, motoriçi ni soğutması gibi farklı açılardan da bakmak gerekir. Bu açıdan Ethanol bana optimum geliyor.
Vp Racingin kalorisi toliene göre ne alemde? Oktan artıyorda belli bir noktadan sonra kalori azalıyor...vs çok ciddi yemek tarifi gibi bu işler valla :) Eto kadar etkiliyse zaten etoyla uğraşmaya gerek yok dökerken zaten yarısnı dışarı döküyoz etonun :D
Ben %50 toluen + %50 pompa benzinli halimle 1.55 bar üzerine çıkamamıştım. Araç izin vermiyordu kelebek kapıyordu vs..
Hesaplama ile uğraşırken tinerci gibi kokluyosun kafan güzel oluyor falan :D
Sonra bir gün VP'nin katkısını denedim. 25-30 litreye 2 tane attım ilk :) (meğersem ikinciyi boşuna atmışım) 1.7-1.8 açtım çok rahat arabada hiç bir ayarı değiştirmeden...
Sonra 20-25 litreye 1 tane ekledim. En son 2 barı açtım problemsiz kullandım.
Bildiğim kadarıyla bidon olarak satılıyor toluen. 20 litresi 300 tl mi neydi.
Diğeri 50-55 dolar, 1 litre. tek denemelik ara büyük rahatlık. Bagajda da ekstra 1 tane hep bulunurdu her an denemeye gerekebilir diye :D
Kısacası VP :)
çok anlattım ama anlatamadım @Cem.B :)))
Etanolde maliyet hesabı yaparken etanol ile yürüyen arabada tüketimin arttığını unutmayın (tabi ayar varsa %5'lerden bahsetmiyorum) gt86'da pompa benzin ile 8-9 lt. ortalama ile gezerken e85 ile 11-12 lt. civarlarıydı.
Benim soru da havada kaldı :)
E15-E20 ile günlük binilen araca, vp torco vs ile günlük biniliebilir mi ? Haftalık 20 litre benzin alınıp çeyrek kutu torco ile mesela ?
E30 ile 20 ye 1 kutu esitttır (Vp için)
T25 yede 1 kurtu esit sayılır (Vp için)
65 litrede 2 kutu VP = 65 litre 3 kutu Torco aynıya geliyor (2.5 kutu) diyelim (bunun nedeki Vp de kursun olmasıdır)
öncelikle Tolien in Oktanını biliyormusunuz? yaklaşık 105 107 ama anti Knock degeri vardır oktan hersey demek değil knock popularty cok yüksektir 1methanol 2 Ethanol 3 Tolien ama Ethanol bile benzin ile kullanımalıdır :)
C16 118 iken toluen 115 dir mesela Nitrometanda 120 yani demektirki hersey oktan değildir :)
Methanol cok ciddi kurutur
Tolien oran yükeldikce egerki içine katkı koymaz iseniz
Ethanol en sağlıklısı :)
%40 cok ciddi rakam bence onu düşür kendi fikrim %40 ile biz gt37 ile 2.5 basıyoruz :)senin turbon standart bildiğim kadarı ile bence yanlış yapıyorsun okadar cok toluen çok ciddi valve lerine zarar verir cok işine yarramıcaktır içine baska seylerde katman gerekir kullanmak istiyorsan :)
- E20 ile enjektor yeterli olucaktır %90 eme E85 ile %50 ye yakın büyük enjektor gerekmektedir
- Vp Octane katkısıdır Tolien değil yeniden sanada sölemek istwerim %50 tolien 400 beygir bir araba için çok ciddi fazla ve kullanılması durumunda araban yavaslar
- evet binebilirsin :) ama ceyrek die bişiy yok bunu geçicez 20 litreye 1 torko yada 25 30 litreye 1 VP
Doktor bir de yakıttan anlayan bu sektörde olan bir tanıdığım
Performans için hexan tavsiye etti. Çok yanıcı olduğunu performans ı direkt olumlu etkilediğini belirtti
Sen ne dersin
Biri daha sormuştu vp mi torco mu diye? Yoksa etanole mi dönmek gerekir?
Standart sadece yazılımlı bir 1.4-1.2TSI için katkılar denemelerde fark yaratır mı?
%20 tolien+25 e 1 VP
???? :)
Arkadaşlar teknik bir soru sorabilirmiyim.
Siz % işlemlerini yaparken ne şekilde hesap ediyorsunuz?
Yani Benzinin % bilmemkaçı kadarmı Yakıt koyuyorsunuz, yoksa ikisinin toplamının % bilmem kaçı bu yakıttanmı oluşuyor. 2 si çok çok farklı değerler çünkü.
Örneğin 10 lt benzinin varken buna % 40 toluen koyayım dersen, 14 litre yakıtın olur. Ancak 14 lt nin 4 litresi tüm yakıtın ancak %30 udur.
Yok ben gerçekten % 40 ı toluen olan yakıt hazırlayacağım demek için 6 lt benzin üzerine 4 lt toluen konulurş.
Kendimizden ornek vermek gerekirse özgün ün ayar neticesinde %20 toluen koyulmasında herhangi bir zarar olmaz dedi 25 lt ye 5 litre toluen koyuyoruz.
gtx 2871 setuplu mk3 1.8t golf araç.
Timingi agresif olmayan araçlar için bence vp,torco gibi yarış yakıtları maliyetlerinden ötürü gereksiz olur. Bunun yanında 1.2 1.4 tsi singlecharge motorlarda sadece yazılımlı olanlara çok çok getirisi olacağını düşünmüyorum. Standart gündelik yazılımlı bir Tsi E10 ile binilebilir bence.
@Oz' , 30 litreye bir kutu VP atmak nereden baksak 150 TL civarlarında maliyeti var kutusunun piyasada. 30 litreye 7.5 litre etanol koymak E20 demek ki 7.5 lt etanol da 50 lira civarlarında. Her 30 Lt de bir 100 lira da iyi para açıkçası. Mantıken E20ye devam etmek gerek o halde :)
Çeyrek kutu meselesi de, açıkçası torconun arkasındaki tabloda yer alan +4 oktan değeri için yazmıştım. Sonuçta E20 ile de ortalama 3-4 oktan artırabiliyorsak 95 oktan benzinimizi, 20 litreye dökeceğimiz 243 ml yani çeyrek kutu Torco da aynı oranda artıyorsa verdikleri tabloya göre, hem maliyet olarka e20 ile aynıya geliyor hem de hamallık yaptırmıyor :)
E20 ile 0 Retard olan araba, T30 ile retard veriyordu bende. Bu da o zaman yakıtlar arasındaki anti knock value meselesinden mi kaynaklanıyor ? Ayrıca 0 retard yürüyen araba daha stabil ve sağlıklı yürüyen arabadır diyebiliyorsak, loglara göre E20 daha verimli ve güçlüdür T30 dan diyebilir miyiz ?
Hesap basit
Tam depo için 40lt pompa + 10 lt Ethanol= 50lt
10/50 =%20
Bakalım bugün bir tanıdıktan özel yakıt istedim
en çok İncirlik te kullanılıyormuş PO nun özel ürünü
1lt deneme gelecek. PO nun ürününü bilen kullanan war mı
Gelince buradan paylaşırım