Herkese selam. Dizel araçta obd scan tool'lar kullanılamıyor mu?
Tahmini Teslimat Zamanı
Şu ürünü almak istiyorum ancak açıklamalarda hep benzinli için yazıyor. Dizel için alternatif neler var?
Printable View
Herkese selam. Dizel araçta obd scan tool'lar kullanılamıyor mu?
Tahmini Teslimat Zamanı
Şu ürünü almak istiyorum ancak açıklamalarda hep benzinli için yazıyor. Dizel için alternatif neler var?
forumu hangi dilde kullaniyorsun
bu cihazı ben 1.5dci sanderoda kullanıyorum. reno yakıt tüketimini ana ekranda göstermedigi için deneyeyim demiştim. sorunsuz çalışıyor.
afr yakıt tüketimi devir turbo basıncı vs.
Forum dil seçencekleri kısmında türkçe yazıyor siz sorunca baktım.
Ben de dizel araçta kullanan gördüm ama sabahtan beri bakınıyorum tr.aliexpress'teki tüm on/off özellikli olanlarda benzinli için yazıyor. Ben de çözemedim. Şunu alacağım tahminen.
Super Mini ELM 327 Bluetooth OBD2 V2.1 Car Diagnostic Interface Tool - Blue-5.02 Online Shopping| GearBest.com
Ben aldım, ara sıra yaptığı kesikliğin sebebini verilerden yola çıkarak bulmak hedefim :)
Şuan kargoda Pekin civarlarında gezdiriyorlar..
Ben de unregistered air mail ile aldım şimdi gearbestten :) Artık takip etmeden umut ederek bekleyeceğiz gelişini.
Egt, iat, şanzuman sıcaklığı vs vs takip edebileceğim bilimum sıcaklığı takip edeyim ara ara sıkıştırarak. On off'lusunu alma amacım üzerinde bırakarak kullanmaktı ama zaten kapatıp açmak için bir defa direksiyon altı sökülecekse hangisini aldığımın bi önemi yok dedim düz olanı aldım. Bakalım artık.
Kullanım şekli nasıl bu cihazın kısaca anlatabilir misiniz?
ELM yi aldık diyelim.
Telefona torque veya dashcommend programını kuruyorsun (tablette olur, android teyp varsa o da olur)
OBD soketine ELM yi takıp telefonla bağlantı kuruyorsun (wifi yada bt hangisi varsa, iphone sadece wifi ile çalışır)
Programı açıyorsun. araç çalışırken verileri okuyorsun.
bende iki tane var.biri aç kapalı,n11 den 35tl ye aldım.digeri şu şeffaf mavi olanlardan.kendileriyle, tanıştıgım günden beri kullanıyorum.vazgeçilmezim diyebilirim.
egt ve afr araçta wideband yoksa okunamıyor diye biliyorum.iat-cooland-boost yeterli benim için.
Enjeksiyon değerleri de görülebilirse ne ala benim açımdan valla.
o2 verisi okunabilir afr yerine wideband yoksa da bu arada.
http://www.tatech.fi/cms/uploads/file/Lambda_vs_AFR.pdf
linkteki skala lambda olupta afr okuyamayanlara referans olsun.
lambda değerini 14.7 ile çarparsanız afr değeri karşınıza çıkar.
dizel için de afr 7.3 ile 99.9 arasıdır bu arada
genel özet geçmek gerekirse
70 - 80:1 - rolanti
35 - 60:1 - sürüş
18 - 20:1 - hafif duman
10:1 - lokomotif
şeklinde değerlendirebiliriz.
Bilgiler için teşekkürler :) Güzel bir not olur benim için.
Peki aracımın stok değerlerini bilmiyorum, intercooler ve cai hariç yapılan işlemlerden sonra (big turbo+dp egzoz+yazılım) iat kontrol etmiştik. O zaman 32-33lü rakamlar hatırlıyorum ama seyir halinde miydi vs hatırlamıyorum. Diyeceğim o ki torque'da göreceğimiz parametrelerin universal ölçüleri var mı yoksa aracın stok değerlerini mi bulmak gerek?
Her aracın farklı tabiki..
Ben de kendi aracımınkileri bilmiyorum mesela, basınç ve rail basıncı haricinde.. 1.1 bar ve 16000 bar olarak çalışıyor oem halde. Şuan 1.3 bar 17400 bar da olması lazım yazılımlı değerlerimin.
Stokla kıstastan öte anlık basınç, anlık iat - egt (okunabiliyorsa) değişimlerini görmek daha sağlıklı. illa oem değerleri öğrenmek istersek aracımızın oem halini bulup değer okumak hatta log almak mantıklı olacaktır. :)
içinde bol bol ı ııı şş ğğ üü olan bir konu başlığı açabilir misin @rain man
onu biz duzelttik yeni bir konus acar misin?
hatayi testip etmek icin, yeni dil de yukledim onu deneriz
1749v yerine 2052s Turbo, 60lık dp düz boru sona susturucu ve peak 1.55 basınç ile intake ve ıntercooler değişmeden iat gazlamada 32 33 duruyorken 35 civarı idi sanırım. O zaman soğutma yeterli diye kanaat getirdik ama sonra uzun seyirlerde belli bi yerden sonra aracın üst devir isteksizligi oluştu.
Orjinal 3.5 litre ic yerine 7 küsür takıldı bir de cold air intake. Ama hiç çalmadık sonrasında. Hem takip hem de gelişmeyi görme açısından aparat şart :)
Bu aletler ile aracınız hangi verileri okuyorsa onu görebilirsiniz
Misal golflerde yağ sıcaklığını görebilirken polomda yağ sıcaklığını göremiyorum gibi
Iphone ile kullanacaksanız wifi olanı almalısınız Bluetooth olanlar iphone lar ile uyumsuz çalışmaz-bağlanamazsınız.
Elm yi kullanmadığınız zaman obd soketinden çıkartın, kontak kapalı bile olsa obd'den 12 volt çıkışı oluyor ve akünüz bitebilir (Başıma geldi)
Android cihazınız varsa bedavaya kullanabilirsiniz
şehir içi ufak gazlamalarla iat çokta yükselmiyor zaten.tabi hava koşullarınada baglı.ama uzun soluklu üst vites üst devirlerde (1.1crdi 1.5lt cooler) 85-90 dereceleri gördüm.araç bariz kesiliyor ve dumanlıyordu.
direk filtre işini bende denedim.giren hava daha fazla olsada ısısı yüksek oluyordu.söktüm oem e döndüm.fakat kutunun soguk hava girişini genişlettim.daha iyi oldu.her 5binde karton filtreyi yeniliyorum.
Wifili cihaz almam lazım. Bu linkteki nasıl alınır mı?
Tahmini Teslimat Zamanı
açma kapama dügmeli olanı alın derim
Açıklamalar için çok teşekkürler her ne kadar bir çok insan bilse de bilmeyenler için önemli hususlar.
Downpipe var mı? Filtre değişiminin sık olması gerçekten çok faydalı. Yakıt ve Turbo ile motor ömrü konusunda da fazlasıyla da ilişkili zaten. Değerleri yanlış hatırlıyor olabilirim ama 30lu rakamlardı. Yazılımın soft olduğunu belirtmekte fayda var tabi.
kat.iptaldi 51 düzdü gt1544 peak 1,5 cont 1,3 tü.şuan zonguldakta
şimdi 1.6crdi 3,5lt cooler stock. izmir sıcagında gazlamalı iat 55 dereceleri gördüm.dpf iptalinden sonra tekrar denicem bakalım düşüş olucakmı.
bu arada dp yaptırmıyorum.kat.ı boşaltım içinden düz boru geçirtiyorum.tabi boru çapı çok genişlemiyor.muaynede ugraşamam :)
Tahmini Teslimat Zamanı
Ben bunu aldım, çıkarır takarım gerektikçe açma kapama şart değildi :D
bendede sabit vardı.arada bluet. sorun yaratıyordu.çıkar tak yapınca düzeliyordu.bu çıkar tak işi sıklaşınca ,dügmeli aldım.
şuan memnunum.
Fiatlarda obd bağlantısı 3pinli. Bunun için dönüştürücü bağlantılar var. Bu dönüştürücülerde güç bağlantısını harici guç kablosuyla aküden alınıyor. Ben bunu direk aküden değil de kontaktan alsam stop edince cihaz kapansa kontak açınca çalışmaya başlasa sıkıntı olmaz herhalde. Bağlantıyı otomatik olarak kendisi yapıyor mu. Bir de telefon olarak windows phone kullanıyorum sanırım wp'da torque programı yok. Evde bir tane bluetoothsuz tablet var bunu bağlamayı düşünüyorum. Iphone için önerilen wifi modeli androidde de çalışıyor değil mi.
Obd Afr yanlış okuyor güvenmeyin.Ben geçen gün aem wideband taktım takmadan önce obd den karşılaştırdım yanlış okuyor.Tam hatırlamıyorum ama obd afr si boşta 12 küsür okuyordu wideband taktık 14.7 falandı boşta ortalamam.Alakasız yani.
Evet dolaylı olarak afr konusunda fikir sahibi olacağımızı yazmıştı burada arkadaş. Şimdi siz yazınca tekrar gösterdim, ancak zaten dizelde afr takibi yapmak anlamsız diye biliyorum. Aralık çok geniş olduğu için yanlışsam düzeltin. Benzinli için bu durum değişiklik gösterebilir.
Eğer öyleyse afr'yi ayrı güvenilir bir cihazdan takip etmekte fayda var benzinlide.