bmw x5 n62 v8 4.4 330 hp 2005 model araca 745 n62 şanzıman takmak istiyoruz olurmu arkadaşlar.sanzıman kodları aynı 6hp 26 bu konuda yardım edebilirmisiniz her usta başka şey diyor.
Printable View
bmw x5 n62 v8 4.4 330 hp 2005 model araca 745 n62 şanzıman takmak istiyoruz olurmu arkadaşlar.sanzıman kodları aynı 6hp 26 bu konuda yardım edebilirmisiniz her usta başka şey diyor.
Mekanik olarak takarsınız tabiki. Ancak 4 çeker şanzıman ile arkadan itiş şanzımanın oranları farklı ise eğer X5'in arka diff çarpanı işin içine girince her viteste hız değişir. Eğer benim tecrübe ettiğim araçlar gibi ise ilk başta hız sabitleyiciniz çalışmaz. Ama bu araçta hız sabitleyiciye de bağlı. Ayrıca motor beyni ve şanzıman beyni CAN BUS üzerinden nasıl haberleşiyor. Yada haberleşiyor mu. Buda önemli. Antipatinaj ve ESP'nin çalışma ihtimalide oldukça düşük. Ancak aracı çalıştırıp hareket ettirmenizde bir problem olacağını sanmıyorum.
Hiçbir BMW servisinin olur diyeceğini sanmıyorum. Direk olmaz diye kesip atacaklardır ama kafası çalışan bir servis uzmanı özellikle X5 aracının üstünde tecrübesi olan bir uzman aracın çalışma yapısını biliyorsa elektrik olarak uyumun ne derece olacağını söyleyecektir.
cevabın için çok teş.
hız sabitleyici abs dsc v.s çalışmaması önemli değil yürüsün yeter bu x5 in şanzımanı 6hp26 745i 6hp 26 nın şanzımanı aynı birde defransiyel oranıda aynı 90 lı bişey bugun bir arkadaşım var ist. onunla konuştuk kendiside anlıyor bmw den e34 e v8 sc yapıyorlarmış şu an, bana olur dedi,arıza lambaları yanar bazı şeylerde çalışmaz dedi,acaba şanzıman içindeki beyin sıkıntı çıkarırmı sisteme tanıtmak falan gerekirmi.değerli cevaplarınızı bekliyorum
amaç nedir?
amaç aslında çok uzun ama kısaca anlatayım ben bir araba yapmaya çalışıyorum bu sebeb ile geçenlerde bir x5 2005 model kazalı araç aldım şanzımanı yok geri hemen hemen herşey var adam bazı şeyleri satmış şanzıman olsada aslında işime yaramıyor çünki motoru arkaya koyacağım birde 4 çeker olmayacak,işte arkadaşlar buyuzden 745 şanzımanı kullanmak zorundayım kazalı bir 745 bulsaydım alacaktım ama bulamadım.
X5 in 4 çeker sistemi oldukça karmaşık, sistemi 2 çeker yürütmek çok zor bence 4x4 yürüyenden kurtulup arkaya tek bir diff alıp geri kalan herşeyi sökün
Motoru arkaya alırsanız 745 şanzımanını nasıl takacaksınız.
Ya önden çeker sistemi gibi şanzıman koyup motoru yan takmalısınız
Yada passat 1.8 lerdeki dik şanzıman koymanız lazım bu seferde arka koltuk iptal olur.
Sizin amaç ucuz yolla arabayı yürütmekmi yoksa olmayanı yapalım uğraş olsunmu orda iş değişir o zaman
zaten herşeyi söktük arkadan çekiş olan 745 şanzıman takılacak sorum motor çalışınca otomatik şanzıman normal çalışırmı diff dediğiniz defransiyel sanırım o x5 in üstünden çıkan.oranı 90 lı bişeymiş.
sıralama şöyle sürücü koltugunun arkasında .motor,şanzıman ,defransiyel. f1 gibi araç zaten tek kişilik üstü açık olacak
'' hız sabitleyici abs dsc v.s çalışmaması önemli değil yürüsün yeter ''
En sevmediğim düşünce tarzlarından biri. Bi donanım varsa sonuna kadar çalışmalı ;)
Üstü açık, motoru arkada, arkadan itişli bir x5. Hayalini bile tam kuramadım. Arabada güvenlik donanımlarının neredeyse hiçbiri çalışmayacak, ağırlık dengesi diye bir şey kalmamış halde 330hp bir araç sahibi olmak için uğraşıyorsunuz anladığım kadarıyla. Kolay gelsin.
üstü açık, arkadan motorlu tek kişilik x5 hayal bile edemedim
yok x5 i oyle yapmayacağız şaşiyide kendimiz yapacagız yanlış anlamışşsınız arkadaşlar güvenlik sisteminin çalışmaması ise otomobilin tarzı ile alakalı.
sorum ile alakalı cevaplar verebilecek arkadaşlarımızı bekliyorum tam ne oldugunu anlamadan zeka fışkıran eleştiriler değil.
745 şanzımanı takınca yürürmü arabayı bitirince böyle bir sorun ile karşılaşmayalım 4 çekerlerde ön teker diff arızalanınca araç yürüyor
hep söylerim. bir bilgi almak istersen önce elindekileri anlat sonra soruyu sor.
kısaca arkadan itişli bir aracın şanzımanı arkadan motorlu bir araca takılamaz.
bu yüzden arkadaşlar olmaz demiş. bu iş için zekadan çok tecrübe gerekiyor. söyleyen arkadaşlar eminim ki zekidirler ama tecrübeli oldukları açıkça görülüyor.
Karşıdaki insanın ne anladığı, anlatan kişinin anlatabildiğini/anlattığı kadardır.
Sizin söylediğiniz şu..
Alıntı:
sıralama şöyle sürücü koltugunun arkasında .motor,şanzıman ,defransiyel. f1 gibi araç zaten tek kişilik üstü açık olacak
Haklı olarak da insanlar olmaz öyle şey diyor.Alıntı:
hız sabitleyici abs dsc v.s çalışmaması önemli değil yürüsün yeter
Motoru arkaya koyacağım diyorsun
Kullanmak istediğin şanzıman 745.
745 in motoru arkada değil ki.
Üzerine burada "olmaz o iş" diyenlere ileri geri laf ediyorsun.
Kemer tokası da kullanıyorsundur sen kesin.
Güvenlik önemli değil, yürüsün yeter diyorsun ya. Bak yenisin forumdaki insanlar hakkında tüyo vereyim sana.
Ön arka sis farları açık gezenlere, merceksiz xenon takanlara, emniyet şeridi kullananlara, kemer tokası takanlara kısacası keko lara apaçilere ağır hakaret eden bir topluluk burası.
Gelir gelmez insanların yazdıklarına "zeka fışkıran eleştiri " vs diye bodoslama yazamazsın.
arkadan itişli olurmu bunları hallettik 4x4 e arkadan çekiş şanzıman olurmu sorusuydu konu nerelere vardı olmaz falan gibi bunları değil 4x4 olayı idi.
şunu biliyorum burda çok uzman insanlar var uzun zamandır takip ediyorum tartışma konusu haline gelmesin diye çaba sarf ediyorum.
745 motoru akada değil motor şanzıman diff bunu oldugu gibi arkaya geçmiş düşün oantum.
oantum ben o dediklerini yapmıyorum,ayrıca ben sadece 4x4 arkadan çeker olurmu dedim sen benim sordugum şeyleri dememişsin konuyu çarptırmsyın benim zeka fışkırma yazımı görüyorsunda karikatür ü neden görmüyorsun adalet değil bu.
tamam bu konuyu kapatalım yardımcı olan arkadaşlara teş. ederim
Güzel abicim motoru öne ortaya 745 şanzıman arkayada difi koyarsan olur e normalide bu zaten yukarda sen arkadan motor diyip 745 şanzımanı diyince olayın rengi değişti.
Motoru arkaya alırsan bu üçlü kombine olmaz anca dediğim gibi dik şanzıman arkadan itiş kullanabilirsin
Yapacağın şey enteresan olduğu için illaki tepki alacaksın üstü açık x5 diyince
Projeye başlarsında yapım fotoğraflarını atarak bilgi alışverişinde bulunursan daha sağlıklı iletişim kurulmuş olur
Biz hepsini hallettik hersey oluyor sadece 4 çeker arkadan 2 çeker olurmu benim öğrenmek istediğim bu
Herşeyi hallettiyseniz olmuş demektir ön tarafı iptal edip şanzıman ve defransiyeli değiştirdinmi olay bitiyo zaten
Üstü açık ve arkadan motorlu olacaksa benim bir kaç sorum olacak . Aerodinamik yapı için testler yapacak mısınız ? Motorun yeri değiştiği için ağırlık dağılımı ve ağırlık merkezi değişmeyecek mi ? Bunlar yol tutuşunu etkileyen faktörler değil mi ? Bir de rwd olacakmış . Kısaca bu araç nasıl yolda kalacak ? Rwdye dönüldüğü için güvenlik sistemlerinin çalışmaması durumunda yol tutuş karakteristiği bu kadar değişen bir araca binmek ne kadar güvenli ? Frenler bu değişimlerden ne derece etkilenecek ? Sadece merakımdan soruyorum , yanlışlarım vardır mutlaka
şinasi ortaya taş atıyor ekrandan gülüyor abi bırakın şunu ya :D
s.n metallihead kardeş.ben yapmak istediğim arabayı uzun zaman planladım ama nasip şimdiye imiş. normalde kazalı bir aracın motor ve yuruyenini alıp yapacagımız arabaya komple geçirecektim, yine öyle yapacagım ama sıkıntı şu oldu, biz 745 alacağımıza (bulamadık)motoru aynı n62 oldugu için x5 aldık, bu aracıda alınca sonradan 4x4 olması bize bir sıkıntı çıkarırmı diye düşünmeye başladık ***** 4x4 çünki biz yapacagımız arabayı sadece arkadan çekiş yapacagız, hani beyin buna ne der, burda uzman insanlar var, (edepsizlerde çok).dedikki soralım,bilenlere uzunca konuyu anlatmak istemedik sadece x5 i sadece arkadan çekiş yapmak istesek olurmu dedik 745 şanzıman ile bmw ciler var çok usta,onlar bilir dedik ,sonra konu buralarakadar geldi,kardeş durum bu işte
yapacagımız aracı nem cihazlı rüzgar tünelinde test edeceğiz.bac mono diye bir araç var ona bak ona çok yakın tarzı aynı.olacak bu aklındaki çogu soruyu giderecektir,selamet ile kal.
Arkadan motorlu arkadan itişli , üstü açık bi x5i gözümde bi türlü canlandıramıdım ,amaç tam olarak nedir çözemedim bilmediğimden soruyorum yanlış anlaşılmasın.
x5 değil sadece parçalarını kullanıyoruz
emin olmamakla birlikte yakın bi tanıdığıgım x6 sında şaft vs ile ilgili bir sorun olmuştu sorunu tam hatırlayamıyorum ama net hatırladığım birşeyi iptal ederek bir sure arkadan itişli olarak kullanmıştı aracı , yani oluyordur muhtemelen
Kolay gelsin öncelikle
Bac mono demişsiniz , bu gibi bir proje için motor şanzıman seçiminiz sanki işi zorlaştırır gibi görüyorum
Teknik olarak motorun , aracın gidiş yönüne göre gücü ileteceği diferansiyelin önünde olması , standart yerleşimden farklı olmaz. Yani siz motoru sürücü arkasına , şasenin ortasına koysanız da , arka diferansiyelin önünde olacak , yani teoride sorun olmayacaktır
Ancak tabii ki custom bir şaft gerekecek en kaba haliyle
Ayrıca , x5 ön aksa nereden gidiyor , direkt bloktan mı yoksa ön-arka aks bir dağıtıcıdan mı ayrılıyor onu tam bilemiyorum
Doğrudan gidiyorsa sıkıntı olacağını söylemek yanlış değil zira projenizde gideceğiniz veya motorla üstüne oturacağınız bir ön aks yok
Dağıtıcı ile ön-arka ayrılan bir sistem ise zaten bloktan /şanzımandan dağıtıcı merkeze tekil güç aktarım sistemi vardır , bu durumda dağıtıcı iptal edilip custom bir şaft ile arka diff'e gidilebilir
Teorik olarak örnek verdiğiniz şanzımanın da böyle bir durumda uyumsuzluk göstermeyeceği kanaatindeyim
Ama ben olsam daha basit bir motor seçerdim
s.n 8000 rpm saft olmayacak yani 2 cm bir lastik baglanti elemanı ile direk diffe baglanacak x5 tek ön şanzıman saftı yandan gidiyor motorun içinde bir delik var altta kartelden geçiyor sorun olacak bir yer değil. agırlık dagılımı ıyı olur.
agırlık ortalama 450 kg olacak motor 330 hp gibi sizce 0-100 ne olur.
motorun kaç kg gelecegini sordum bir bmw ciye 500 kg gelir dedi tattık 170 kg geldi şanzımansız.
s.n onur sagolasın bunu duydugum iyi oldu
Bütün beyin tesisat elektronik ekiman vs.vs. kullanıcaksanız eğer illaki BMW Servis Bilgisayarı bağlantısı ile test modu gibi birşey devreye sokularak geçicide yada kalıcı bazı sistemler iptal edilebilinir.
Arkadaş motorun üstünde seyahat etmek istiyo heralde.
Arada bir bağlantı elemanı olmadan motor ve şanzımanı neredeyse direkt olarak arka kovana bağlamak bana pek sağlıklı gelmedi sonuçta bu üçlü arasında olası esnemeler vs olur ise (araç custom şase olacağı için) bu esnemeler nasıl tolore olacak
Buna bence bir analiz yapmak lazım
Schumi'nin de dediği gibi , bu makinenin yürümesi için oem beyin ve tesisat kullanacaksınız , bunlar da mevcuttaki pekçok fonksiyonun iptali halinde teoride sıkıntısız yürütür
Zaten bu projede aracın donanımındaki anti patinaj , esp bilmemne sistemlere zaten gerek yok , ana fonksiyonlar çalışacak sadece
Ben halen daha basit ve hafif bir arkadan iter motora geçilmesi taraftarıyım yine belirteyim
Ayrıca sadece salt 0-100 olarak bakmamak lazım , rijitlik ve viraj güvenliği , burulma direnci gibi unsurlar daha önemli
Ne olursa olsun atak olacaktır , ama sorun yere basmak ve gücü aktarabilmek güvenli şekilde
Proje ile ilgili temsili bir resim felan var mı. Yazılanları okudum ama aklımda birleştiremedim :)Çorba oldu herşey
arkadan motorlu araç yapılacaksa önden çeker bir aracın motor ve diferansiyelini arkaya yerleştirmek daha mantıklı olmaz mı?
https://data.motor-talk.de/data/gall...6733210898.jpg
böyle bişey olucak heralde?
Konuyu okusaydın keşke .Arkadaş şasiyi biz yapıcaz demiş , kaldıki yukardaki yazdığı postta bac mono tarzında ona benzeyen birşeyler yapmaya çalışıyorum demiş.
3 ayrı postta neye benzeyeceğini anlatmış. İnternette cabrio X5 fotoğrafı arayacağına Bac MONO yazıp aratsaydın hem ne yapmaya çalıştığını anlardın hem mesaj kirliliği olmazdı.
Bende sonradan anladim yeni sasi yapilip,motor olarak sadece X5'in kinin koyulacagini.Diger turlu ustu acik,motor ortada arkadan ceker X5 yapana kadar arabanin onunu kesip arkaya kaynaklamak daha kolay olurdu herhalde :D
Sorunuza gelince olmamasi icin hicbir sebep yok,zaten crusei controlmus,abs imis,birseyle isiniz yok.Sorun olacagini zannetmiyorum.Aracin toplan agirligi 600kg civarinda olursa o gucte bir motorla ucar zaten :)