Merhaba Abilerim Fiat uno için i araştırma yapayım dedim biri 3-4verirsen biri 5500e biri adam gibisi 6-7bin tl diyor.Bu rakamlar neye göre değişiyor? neleri fark eder? kullanılan turbo vb bunlarda etkili ama işçilik vb değişkenlik gösterir mi?
Printable View
Merhaba Abilerim Fiat uno için i araştırma yapayım dedim biri 3-4verirsen biri 5500e biri adam gibisi 6-7bin tl diyor.Bu rakamlar neye göre değişiyor? neleri fark eder? kullanılan turbo vb bunlarda etkili ama işçilik vb değişkenlik gösterir mi?
Oncelikle araciniz icin dogru garaji bulmalisin. Rakam olarakta 4 lira dense bile kenarda kosede yine bir 4 lira bulundurman gerekiyor.
araç enjeksiyonlumu karbüratörlümü motor durumu nasıl? basınç kaldırabilicekmi?
Araç karbüratörlü,motor 287binde hiç motor yapılmadı.Sıfır motor yapılması lazım olur turbo yapılınca ama şuan ihtiyacı yok
turbo ıcın ucu acık bır butce olması lazım. sonu yok cunku sureklı bır eksıklık sureklı bır ekstra cıkıyor. duzene gırene kadar oluk oluk para akıyor
Bulursanız satıp turbolu olanı alın :D
Şaka bir yana sanayide uğraşmayı sevmiyorsanız ve sınırlı bütçe varsa bence girmeyin bu işe.
Yerinizde olsam hacmi 1.6 yapıp kapak port polish yapıp güzel filtre sistemi ile komple eksoz yapın daha mantıklı olur
turbolu mk2 buldumda 40 milyardı :D kısıtlı bütçe ile girilmezse hiç mi hiç dokunmayayım o zaman :/
Yanlış hatırlamıyorsam antalyada vardı sonradan turbo yapılan.Aşırı besleme olaylarına uzağım anlamam ama açıklamalarda subaru turbosu var yazıyordu.Hatta gc8 ön tamponluydu.
3-4 gibi rakamlara biraz hayal bence.
sade turbo işiyle bitmez o araç.
ufaktan kafana göre bişeyler yap derim.
mesela bizim kapak açıldı.kopmle elden geçti,emme,eksoz portlarını genişlettik.turbo işi buyuk iş günlük kullanıma gelmez.
Meriç önce coil over olayını çöz ondan sonra turbo mu? swap mı? karar verirsin!
Bana sorarsan hiç uğraşmadan 1.6 motor koyup atmosferik eklemeler yaparak hep süpriz çıkarmayacak bir motora sahip ol, hem de 70hp lik versiyonu bile yırtık uçurtma gibi olan bir araçta yeterli gücü en makul fiyatlara oluştur derim. ;)
zaten önce yapabilecek adam bulmak lazım
sorsan herkes yapar ama öyle olmuyor işte
yoksa istersen bütçen 100 bin dolar olsun o iş olmaz, sinirlerin bozulur.
3-4 bin liralara hayalden ötede gitmez o iş bilginize
herkese teker teker cevap vereceğim ama öncelikle bana 4bin gibi rakama uno aracımı turbolattım diyen adamın kulaklarını burdan çınlatıyorum. Bütün duygularımla oynadın be adam :D Bu konuyuda tamamen onun için açmıştım cidden bu tür rakamlara halledilebiliyor mu diye merak etmiştim. 0.4-0.5barda aşağı yukarı 104hp aldım demişti ki yalanmış herhalde neyse artık :)
Mevcut motoru satıp üste 4 değilde 5 harcayın. 1.6 16V marea motoru koyun derim
Sifir sandık motor olmayacak sonuçta alacağım motor onun faturası olur mu? Ruhsata işletilir mı? ANADOL A1 de mesela 2.0 swap yapan vardı. Ruhsata da islettiydi sanırım
Kısıtlı bütçe+zaman sıkıntısı varsa hiç bulaşılmaması gerekir.filtre,düz boru,headrs vs gibi ufak dokunuşlarla daha sorunsuz kullanabilirsiniz.
Sizin araç az km diye hatırlıyprum dimi abi? 120bin miydi? Bizimki 288binde rektefiye görmedi hiç. Motor tamamen bırakana kadar rektefiye düşünmüyordum ama bilemiyorum tabi. Bu tür işlemleri motor yeniledikten sonra mı önerirsiniz? 205binde taktırmıştık lpg yi bunuda belirttim belki lpg daha çok zarar veriyordur diye.
Aynen abi çok haklısınız hersey sırayla dediğiniz gibi. Öteki yorumumda dediğim gibi bi uno grubunda adam 4bine turboladım dedi inanamadım foruma sorayım dedim birde onun için. Yoksa parçaları tamamlayacağım sonra kaporta ve boya daha sonra diğerleri planımda. Valla dediğiniz gibi öyle abi bi kere benzinde giderken çok daha farklı araç hızlanma olarak. Tabi hem motor ömrü baya olduğundan hemde lastiklere güvenemediğimizden son zamanlarda 150 160 çıktık son zamanlarda denemelerde. Yoksa babam sıfır aldığında(1995)izmitten istanbula sakaryaya az 190-200km hız ile işlerine yetişmemiş :D :D
aynen şuan 130 binde.hiç lpg yüzü görmedi.contadan su sızdırıyordu contayı yenilerken üst kapak temizlendi.portlarıda genişletip kapattık.zaten düz boru ve filtrede vardı.sadece karbüratör ayarı kaldı.dün biraz bastık.3500-4000den sonra baya fark var.soluksuz yürüyor.üzerindede 13kg kışlık jant lastik var.yazlıklarla daha iyi olur.şimdi buji ve kabloları kaldı.onlarıda degiştimmi dahada ellemem.
önü çok açık 1.6piston-kapak-estaş 286 dereceli-büyük karbüratör 100hp olsa uçar zati :)
Motor yeniledikten sonra bunlari yapmaya baslarim kısmetse. Bide LPG soktururum veya benzinde kullanırım . Video çeker mısınız acaba 0dan itibaren. Grupta 296dereceyi sorunsuz taktirdigini yazan bir adam vardı hiçbir bilgi vermedi onun dışında gerçekte olmayabilir. Sizde gruba girmissiniz gördüm geçen bir yorumunuz spor yayda. Ta Technic firması Almanya'da sıfır olarak baya amortisör ve yay üretiyor da getirtmek sıkıntı .Seneye Almanya'ya gitme kısmeti olursa 2kisi filan bagaj hakkını kullanarak getirilebilir ancak herhalde. Ben 14inc jant aldim gelir herhalde ocak ayında filan. Buji olarak forumda hks satan var listede gorunmuyomus UNO için bilgilerini verirseniz uyumlu varmı bakarız demişlerdi . 90hp yeterli aşağı yukarı da öncelik diğer şeyler şimdilik. Kapı sacı sıfır buldum orj. Ya onu yada çıkma sağ ön kapı alacağım . Şuan kimin ufak tefek çürükleri sorunsuz hallolmazsa
4,5 e çözersin ama senin kendin yapman gerek
Çoğu parçayı custom yapmam gerek
Oil catch tank mesela teneke çay kutusu ile yapabilirsin
Cai pimaşdan yaparsın etrafını izole bir malzeme ile kaplarsın
Olmaz diye birşey yok
Ama ben cıncık birşey olsun istiyorum dersen oraya bi 20.000 yakın bir rakam yazın
Frenlerden yürüyene kadar herşeyi yapmak gerek
Basınç saatleri yazılımı kılı tüyü filan 20.000 bile sıkıntılı olabilir
İşin ucu açık
Ama 4,5 kapıda kendin yapabilirsin dediğim
Gibi oil catch tank için mehmet gazihan yardım edebilir sana
Sinir hastası olursun. 4000e aracın sanayide yattığı sürece gidiş geliş ve yemek masraflarını karşılarsın.Benim fikrim proje yapan adamların yanında bikaç hafta sananiye takıl sonra gel buraya bidaha yaz
Aracı Rover 620 ile takas etmiş üstüne para almıştık :)
Alıcının hal tavrından 1,5 yıl ömür biçmiştik. Muhtemel şu an saksıdır. :)
motor dertsiz tasasız oturuyor. Kalanı da çok uğraştırmıyor. Motor zır stocktu. Sadece filtre egzoz ile gazlandı.
Geçti, geçti :)
Caddedeki dükkanlar bile değişmiş. Artık bir yer tarif edemez oldum :)
1.4tjet olur mu peki? Efsane güce bir sahip motor o. 120hp 0-100 9-10sn