2 mılyonu 3 mılyon 800 bın kusurlerı gecen km var bu araclarda bir video yaptım sonrasındada bır kac sofor arkadasa sordum dogru dıyor.
ıste vıdeo.
Metrobusler kac km de ( İSTANBUL) - YouTube
Printable View
2 mılyonu 3 mılyon 800 bın kusurlerı gecen km var bu araclarda bir video yaptım sonrasındada bır kac sofor arkadasa sordum dogru dıyor.
ıste vıdeo.
Metrobusler kac km de ( İSTANBUL) - YouTube
Bir insan metrobusun km sini neden merak eder ki:soru:
Zor sartlarda calısmıyorlar,gayet normal. Tek hat gıdıp gelıyorlar.
Ancak beledıye'nın yuklu rusvet alıp hollanda dan ıthal ettıgı yokus cıkamayan otobusler vardı,hatırladınız mı? Nerde onlar?
Nasılda ustu kapatıldı....
Tahmini yakıt tüketimi 60 lt / 100 km dir. Videoyu bakmadım ancak mercedes motorları sağlamdır gaddardır.
hergun arı gıbı calısan araclar bu yuzden merak ettım
aslında yokus cıkıyorlar ama mercedesler daha kuvvetlı,o alım donemını hatırlıyorum fazla alım yapmamıslardı beledıyeyı savunmuyorum yanlıs anlasılmasın ama bu ısı ancak mercedes yapar gerısı hıkaye.
4 mılyonu gecen metrobusler varmıs ben onları cekemedım bu ılk alınan mercedesler 2008 moller sarı olanlar,bazılarında sanzıman degısmıs sadece.
Araçlar kendini korumaya alınca tabii hollandada millet ayakda bile gitmiyordur tek tük belki ..
Adamlar ne bilsin bizim tıka basa otobüsü gırtlağına kadar doldurucağımızı :)) resmen otobüslere çin işkencesi yapılmış :) otobüslerde kendini güvenliğe alıp bloke ediyormuş ikide bir :) sanırım ondan kaldırdılar..
Ayakta olabilir sorun yok. Sorun rusvetler... Bizzat bildigim.
Yanlış görmediysem son basamaktan önce bi nokta var o yüzden kmler 3 milyonda olabilir 30 milyonda kim bilir kaç kere başa döndü
İettnin servis birimi ciddi iş yapan bir birim. Bilmem kaç yıllık otobüsler taş gibi yollardaydı yakın zamana kadar, hala vardır çalışanları. Biz 4. Yıl bilemedin 5. Yıl sıfırlıyoruz aracı masrafı çok arttığı için
Hollandadan direk almadık diye biliyorum ben o araçları, birileri aldı güzel memleketim için elini taşın altına koydu sonra iettye sattı. İettnin aldığı rakam belli ama hollandanın sattığı rakam muamma. Zincirlikuyu-cevizlibağ hattındaki iniş çıkışlardan dolayı uygun değilde demiş Hollanda satmadan önce. Rampa çıkamamasının yanında hafifliğiylede sıkıntılılar, rüzgarda savrulma durumu varmış. Yani hem ağır oldukları için hem hafif oldukları için sıkıntılılar
Yakıt tüketimi olarak bir kaç metrobüste ortalama tüketim halde denk gelmişliğim var
52 - 54 litre ortalamaları gözümle gördüm :D
O motoru 106 ya swaplayabilsek varyaaa öffff beeee :):):)
Bunu yer altı veya yer üstü raylı sistem yapsalar daha eko olacaktı
Ama en kötü otobüsler bir gün tamamiyle gümlerse
Taksim dolmuşlarına bırakırlar sanırım
İroniyi geçtim berbar bir proje
Terör olayları için güvenliğin en berbat olduğu ulaşım türü
Her an kazaya gene bir sistem
Çözüm var ama nedense yapılmıyor
ben gözümle anlık tüketimi açık olan görmüştüm. 80/100 civarı seyrediyordu.
Bende kalkista 99 da takili kaldigini gordum. Surekli dur kalk yaptiklari icin sanirim 50 lt yakiyorlardir:)
evet ilk kalkışta 99lt ye fırlıyor ama biraz yol aldıktan sonra 49.6 lt olmuştu yakıt tüketimi. doğruluğu muamma :)
Cogunun anlık tüketim bilgisi önlerinde koca ekranda 40 lı bişeydi yanlısım yoksa.
Şuan kullanılan normal otobus değilmi zaten koy ters şeride devam et zaten. Ayrıca Hollandadan direk aldık malesef o otobüsleri üstelikde firma sonrada ya battı ya bişey oldu parca destegini kestiği için satın aldığımız rakamın icinden 2 tanesi yedek parca olsun diye kenara hiç kullanılmamak üzere ayrılmıştı.
ıstanbuldakı metrobuslerın neredeyse hepsıne yuregır yazılım yaptı tuketımı %3 dusurdu. aylık yakıt lıtresı 2.5 mılyon lıtreymıs dıyordu
Abi haklısın ama raylı sistem gerçekten mühendislik açısından çok zor o güzargahta, maliyeti geçtim o çok ayrı bir konu.
Rayları döşe gitsin değil anlayacağın. Muazzam bir eğim var metrobüs güzargahında ve raylı sistem için bayağı bir maliyet o onları düzenlemek. Bir de 10 yıl boyunca e5 te çalışma olduğunu var say, istanbul mu kalır sen düşün? :)
Tren yolu yapmak 10 yıl sürmez yav şu teknoloji ile. 1-2 senede metrobusun yerine raylı sisteme gecilir. Ama işte yollar düzleştirilecek eğim yokuş vs hesaplanıcak. Kim uğraşır :)
Bi ara havaray diyorlardı, onda egim falan ugrasmak zorunda da degilsin direklerin yukseklikleri ile duz hat olusturmak daha kolay gibi, tabi ben sadece kendimce yorum yapıyorum, işin teknigini bile biri bunun neden uygun olmadıgını yazabilir mi ?
Kanal istanbul mümkün bu mümkün değil:):)
Reyissss istese hemencecik olur :)