arkdaşlar bir arkdaşımız 08 astra 1.6 cdti 90lık HB almak istiyor,
ama 1.3 oldugu için aklında soru işareti war we benimde sizin yorumlarınız neler bu araçla ilgili ? corolla d4d ile kıyaslarsak perfor. olarak hangisi daha iyidir?
Printable View
arkdaşlar bir arkdaşımız 08 astra 1.6 cdti 90lık HB almak istiyor,
ama 1.3 oldugu için aklında soru işareti war we benimde sizin yorumlarınız neler bu araçla ilgili ? corolla d4d ile kıyaslarsak perfor. olarak hangisi daha iyidir?
Güzel bir motordur. Aracın ağırlığı biraz negatif etki yaratsa da yüksek tork bunla başa çıkıyor. Uzunda 6. vites sayesinde 200 ü geçiyor. Performanstan memnun kalınmaz ise chip ile 110hp üzerine çıkılabilir.
Multijet motor, gayet iyi ;)
Grande puntoda daha basarılı, astra biraz agır kalıyor.
Yeni kasa D4Dyi gecer ama eski kasa D4Dye gecilir :)
arakdaşımda var 08 model yeni aldı pek performanslı değil, yakıtta cimri ama..
alt devirleri ölü bir motor. performans beklentiniz olmamalı pek.
otomobil olarak gayet iyidir.
ben kullanıyorum 2008 model 59 bin km ye geldi maşallah daha bi problemle karşılaşmadım easytronik 6 vites şanzımanı da gayet kullanışlı ve ekonomik.zaten dizel arabayı performans için almıyosunuzdur umarım ki bence gücüde ağırlığına ve hacmine göre gayet tatminkar bana göre.fiyatına göre bence sınfında alınıcak düzgün 2.eli değerli bi otomobil.tavsiye ederim şahsen.
Tavsiye ederim gayet güzel kaliteli bir araç +'ları çok fazla bence Opel ;)
Opel çok sert bir araba.Daha önce 1.3 astra kullandım ne performans nede konfor beni kesmedi.
5 kişi 200 ile rampa tırmandığına şahit olunca vede gazlamazsan otobanda gerçekten az yaktığını görünce hayata küsüyodum az daha :)
bizde var 2008 model uzunda inanılmaz az yakıo ve cok rahat bi araba hiç yorulmasın 50 ytl mazotLa 400 km gitmiştım ve basarsan 200 km lere kadar yapabiliyo.almanı tavsıye ederım yani..
dizel araçlara alışamadım ben bir türlü hele o sesi traktör gibi afedersin. millet niye dizel alır hala anlayabilmiş değililm.hoş artık ne kadar fark var benzinli modelle dizel arasında ona bakmak lazım ama servis masrafını traktör sesini ve diğer eskilerini düşünüp al derim.
sanırım toyota dizelde opelden daha iyi. özellikle yeni kasa toyotalar bayağı sessizdi ki iç mekan gayet hoş. göstergelere girmiyorum bile.
sakin sakin :)
ben fark derken fiyat farkından bahsetmiştim yoksa tabiki dizelin az yaktığını buradaki herkes biliyor .. :)
ama konu yakıt ise benzinli araçların lpg çevrimli hali dizele yakın bir sarfiyat yapıyor km başına para hesabında. aslında lpg den öte doğalgaz çevrimi[cng] gelse o zaman piyasada dizel ve lpg li araç kalmaz ama o işler uzun işler bizi dişler.
18.01.2006'da teslim aldığım en üst donanımlıya sunroof ve xenon paket ilaveli aracı 5 ay 30.000 km ben kullandım. araç sadece 2000 d/d altında çok kötü ilk kalkış çok kötü ama 2000d/d üstüne çıktın mı çok güzel hızlanıyor. sunroof'ta açılırken tıkırdama yapıyor ama çözemiyorlar ve bu normal diyorlar.
yol tutuş sınıfında mükemmel diyebilirim. otobanda 160-170'i geçmez sadece eğimli yollarda bikaç kere 210 görebildim. ben ortalama 6 litre yakıtla dolaştım.
daha sonra aracı babam kullanmaya başladı. ondayken bir kere denizli izmir yaptım dönüş yolunda 70000km'de turbo gitti garantiden değiştirdiler. babamın yakıt ortalaması 16000km'de 5,1 lt. şehir içi şehir dışı karışık. (sıfırlamayı bilmediği için sadece ben kullandığımda sıfırlıyorum)
test sürüşü yap ilk kalkıştaki kötülüğü gör bana uyar dersen tavsiye ederim. ama ben bir daha asla bedava verseler ilk kalkış nedeniyle satın almam.
kardeşim bence yaramaz...1.3 kosarak kalkarken geçersin...:D
ben toyota al derim....1.3 agır kalıyo agır kaldıgı ıcın bıraz gazladın mı yakmaya baslıyo...
kalkış ve hızlanmalara girersen stok bir astra g o araçla dalga geçiyor ona göre. heleki o arabadaki gibi hırs yapabilecek biri isen arabadan soğursun.
eski kasa D4D var bizde sıkıştıra sıkıştıra 160 altına hiç inmeden ortalama 5,5-5,7 yakalıyoruz 3 kişi + dolu bagaj ile.Tırmanışlarda da ciddi anlamda 1.6 ları ağlatır ;)
08 astra 1.3 cdti.. 1.6 ları yokki .
Araç sınıfında tercih edilecek 4 arabadan 3.olanıdır benim için(1-civic,2-focus,3-astra,4-golf).
Fakat satış fiyatları göz önüne alınırsa golf'ü eleriz.
Yol yapılacak dizel lazım dersek civic'te gider.
Geriye focus ve astra kalır.Yakıt tüketimleri sakin kullanımda atla deve değil 0.5-1 litre farkeder.Agresif kullanımda focus biraz yakar ama astraya görede performansı bambaşkadır.
Kişisel fikrim eğer 2 aracın benzer donanımlarını göz önüne alınca arada 2-3 liralık fark oluşursa o fark verilmeli ve focus alınmalıdır..Ama daha fazlası varsa 1.3 motor tercih edilir performans beklentisi yoksa pişmanda olunmaz kanımca...Sonuçta her iki araçta oldukça olgunlaştılar ve sorunlarını minimuma indirdiler..
golf un son sırada ne işi var :)
Eski dizel kullanıcısı olarak :
Bu kasaya 1.3 biraz cılız kalabilir diye düşünüyorum , yakıt olarak tatmin edecektir fazlası ile ama corolla konforu beklemeyin bana sert geldi araç .bir önceki dizel corollara performans olarak yaklaşamaz.
astranın arka diz mesafesi darlığı da tabi cabası konfor da bakılıcak etkenlerdeyse.
ilk kalkışta iyi olmadığını hep söylüyolar ayrıca triptonik düşünüyosan kesinlikle vazgeç çünkü vites geçişlerinin iyi olmadığını söylüyolar bendeki corsada da aynı problem var opel yerine VW düşünebilirsin konfor olarak yakındırlar birbirlerine
opel aşırı tork limitasyonu uygulamış 1.ve2. viteslere..Her vitesin boost u farklı ayarlanmış..
Chip şart .. ((:
mehmet abi sen dizel üzerine doktora yaptın biliorum 1 şey sorayım
dizeller için soruyorum kimisinde chiple 20-25 hp alınırken kimisinden 30 - 34 arası güç alıorsunuz bunun sebebi nedir?
bazı araçların turbo basınçları Beyinden ayarlanabiliyor..Bazılarınınki ayarlanamıyor..
bazı motorların turboları limitde takılmış, biraz yüklenince kırılıyor, bazı motorlarda ise çok dayanıklı mevcut bastığı basıncın 2 katını destekleyebilen turbolar var..Tabi birde Motor hacmi alınacak verim oranını arttırıyor..
mesela 1.5 dci megane'lerden güsel güç alıorus diorlar çoğu chip tuningciler beğenerek soyluyorlar nedeni nedir ? dci'ların turboları destekliyormu peki ?
110luk PSA dizelden ne kadar güç alabiliorsun?
2006 modelini kullanıyorum orj 90 hp olan motoru yetersiz geldi bi yerden sonra saolsun dragger yavuz adaşım upsolute marka chip önerdi onu yaptırdım muhteşem durumda ve tork artışı olduğundan araba sıkışmıyor ve çok ekonomik ayda 2 defa zonguldağa gidip geliyorum 700 km 80tl mazotla :) 1255kg olması bi dezavantaj ama uzun yolda çok keyifli bu dert edilcek bi detay değil memnun kalırsınız..
Superchips yapılan veya yapıldığı söylenen 5 e yakın 1.5 dCi motoru tekrardan chipledim..Ben Superchipsin dosyaya neler yaptığını görebiliyorum..Ve superchips bu motorlarda turbo basıncını ellemeden sadece püskürtme miktarını arttırarak en az %20 güç alabiliyor..hiç boost control map i ellemeden %20 güç alınabiliyorsa biraz boost arttırımı ile çok daha fazlası alınabilir..Chiptuning den sonra ciddi oranda yakıt tüketimi düşen motorlardan biridir 1.5 dCi..Turbosu çok sağlam olmasada 0.2-0.3 barlık extra basıncı sorunsuz basabiliyor..Bu araçda şuna dikkat etmek gerekir, turbo mili aşıntısı belirli bir seviyenin üzerine çıktığında boşluklardan motor yağı emme kanalına sızar ve damla damla 1. silindire girer..devamlı 1. silindire damlayan yağ bu silindirdeki piston tepesi ısısını çok yükseltir ve bir müddet sonra erir..Motor yapılan 1.5 dCi ların %90 sorunu budur..
böyle bir kronik problem varken ben bu motordan %30 güç almam..3-5 hp eksik kalsın motor daha güvende olsun derim..
1.6 PSA focusun üzerindeyse %33 güç %25 tork alınabilir..
performans corolladan çok aşırı fark etmez ayrıca corolla bir üst vergi diliminde...
astraların fiyatlarıda bu aralar bayaa uygun sanırım...
1.3cdti sedan astra elimizde var.(şirket aracı)rezil otesi bir cihaz.1.5 magan yanında kalite inanki.15 bine gelmeden ikikez arıza sebebiyle servise girdiki yağı sıfırladı motor son arızasında.alt devirlerde bekle toplasın dursun.arkandan transitlerin sellektörlerine alışmaısın motor kendine gelene kadar.geldiğindede yolcular + bagaj dolu kullanma yada denklem yap bagaj doluyken yolcu alma...verilecek paraya acırım.eski kasasına göre daha geniş,yol tutuşu üç kuruşluk artmış durumda ama kesinlikle para verilipte alınacak bi cihaz olarak gelmiyor.ağzım çook yandı 15bine gelene kadar......
mazot ponpası sorunu baskı balata sorunu kıronik sorunlardan dır önermiyorum
zaten o arkadaşın arbasında bişiler war şüpheleniyorum 110 LUK psa'larla denemem lazım felan .... 1.4 90 hp ama o kadarda gidebilceğini sanmıyorum....
yazılımlı cdti kullanıcısıyım,aracın şu ana kadar tek kötü yanı ölü alt devirleriydi,yazılım ile beraber böyle birşey kalmıyor,gerçekten çok zevkli bir araç haline geliyor..Çokta kafaya takılcak birşey değil herkes bu durumdan bahsetmiş dikkatimi çekti..Megane'dan daha kaliteli hissi veriyor iç mekanı,dış görünüşü..Şahsi düşüncem.
ciğer :D
full gırtlak std okuyup üfleme spec ;)
clio 3 1.4 98hp ile 40 km den itibaren roll ;) videolar hep geç başlıyor bazı argo sözler içinde pardon :o
clio 2 kişi ben tek fakat, videonun ilerlerinde görünüo clio nun depo nerdeyse boşken benim depo full dü :D
http://s271.photobucket.com/albums/j...t=MOV00001.flv
sarmadan drag denemesi buda;
http://s271.photobucket.com/albums/j...t=MOV00003.flv