makethewayforme Nickli Üyeden Alıntı
Bir e60 kullanicisi olarak
e60 derim
e90'ın tek avantajı, e60'a göre hafif olmasından dolayı bi nebze daha seri olmasıdır. Bir de biraz daha çevik hissettirir.
Lakin e60 kullanım & hissiyat olarak, 5 serisinden ziyade 3 serisi kullanıyormuşçasına çeviktir ve iyi yol tutar. F10 5 kasayla alakası yoktur. Yani F10 ile F30 arasındaki dinamizm farkı, e60 ile e90 arasında yoktur. e60 ve e90 birbirine oldukça yakındır. BMW bunu başarabilmek için e60'da aracın ön tarafını komple aluminyum alaşımdan imal ederek hafif ve dengeli olmasını sağlamıştır. Bunu F10'da yapmadılar ne yazık ki.
Ayrıca e60'ın direksiyonu hidroliktir ve hissiyatı çok iyidir, klasik bmw direksiyonudur, yeni kasalardaki elektrikli direksiyon e60 da yok. Bu büyük avantaj.
Anladığım kadarıyla sportif sürüşe önem veriyorsun, dolayısıyla bulabilirsen orjinal M paket bir e60 tavsiye ederim.
Borusan F10 kasada strateji değiştirip M paket F10'ları dahi standart (M Sport olmayan) yürüyenle ithal etti TR'ye hep. Fakat orjinal fabrikasyon M paket e60'ların hepsinde (müşteri aksini sipariş etmediyse) M Sport yürüyen vardır. Tadından yenmez. Yol yuyuş ve dinamizm çok fark eder. Arabanın ruhu değişir. Tavsiye ederim.
***
Sanırım benzinli bakıyorsun, eğer 530i , en azından 525i almayacaksan, 520i - 320i tavsiye etmem, gereksiz yakarken performanstan da tatmin etmeyeceklerdir. Özellikle eğer 530i alınmayacaksa, o zaman e60 520d, kesinlikle 520i'den (hatta 525i'den de) daha hızlı & kuvvetli, atik ve performanslı olacaktır. Kalite bir yazılımla da kolayca fazladan 25-35 hp + güç alınabilecektir.
Benzin parası sorun değilse 530i, o yoksa 520d-525d hatta 530d düşünülmeli. 525i bile biraz yavan kalır; beygir var ama tork az, hep yüksek devir çevirmek lazım. TR şartlarında tatsız olur.