Dikkat! İstanbul'da Tum EDS Sistemleri Aktif Edildi - Trafik Medya
Printable View
basın expreesten havalimanı istikametine doğru emniyet şeridinde yolcu bekleyenlere iyi olmuş eğerki ordakilerde aktif olursa tabi.
Emniyet şeridini kendinelerine ait kabul eden personel servislerini görür inşallah o eds ler.
İnşallah doğrudur ve emniyet şeritlerini kullananlara kol gibi girer.
Utanmadan emniyetten önüne kırıp birde bıdı bıdı yapıyorlar
Kutsal toprak taşıyan hafriyat kamyonlarınıda görürler umarım.
devletin paraya ihtiyacı var geç kalınmış uygulama
yayalar da dahil mi? :)
Madem kullanmayacaktın niye EDS ye yatırım yaptın? Maden kullanacaktın neden pasif ettin?
kaç milyon tl harcanıyor o kameralar sistemler için.
yine yandaş firmalardan alınıyor , yandaş firmalar montajını yapıyor vs.
sonra boş boş duruyor hiç bir işe yaramıyor. bağdat caddesi, ataşehir göbekleri, geceleri yine bildiğin yarış pisti. instagramdaki bilimum apaçi sayfaları buralarda çekilmiş ergen videolarıyla dolu. inşallah kol gibi cezalar döşenir de , kötü araba kullanandan kasalar doldurulup, mtv kasko trafik sigortasına geçirmekten vazgeçerler.
avcılar beylikdüzü istikametinde avcılar mezarlığın orayada tabela koymuşlar hız koridor sistemi diye az ilerdeki kameradan başlıyor toriumun önündeki kamerada hız koridoru sonu yazıyor. 1 hafta önce yeni fark ettim araştırıyım diyordum doğruymuş demekki. öyle bi tabela olsa illaki dikkatimi çekerdi. aynı şekilde ters istikametede avcıları geçince ve avcılardan öncede. neyseki umursamayıp devam etmemişim.
Bu arada sırf hız EDS'si olarak düşünmeyin. Ters yön, sapaklarda katılım şeridi ihlali, ışıklarda kavşağın ortasında kalarak kapatmak şeklindeki ihlaller vb. de dahil.
Avrupa yakası e-5 istikametinde yıllardır ne olur ne olmaz diye belirli yerlerde 75 ile gidiyordum zaten. peki anadolu yakasındaki e-5 göztepe-pendik arasında emniyet şeritleri de aktif oldu mu ?
bu cevizlibağ-haliç ve m.köy haliç arasındaki hız koridoru çalışıyor mu ?
Valla buna ben inanmıyorum aktif edildiğine sadece bir kaç yerde çalıştığını biliyorum onlarada dikkat ediyorum o kadar haricinde kaldığım yerden devam İstanbul trafiğinde hız koridoru nasıl çalışsın haliçte 80'le geçtin akşam 5 trafiği bir sonrakine girene kadar o koridorun süresini 6 defa doldurursun basın ekspres teki sistemde aynı akşam trafiği sabah yoğunluğu gün içinde oluşan trafik ceza yemek gene zor benim düşüncem bu gezici radarlar onlarında plakasını az çok takip ediyorum araçları'da ezbere biliyorum tamamdır :)
Umarim cidden acarlar
Bunca zaman sistem kurupta trafikte magandalik yapana, kurala uymayana ceza gondermemeleri zaten sacma. Vergilere, ota boka duzenleme getirip milleti soyana kadar kurala uymayan, baska insanlarin canini tehlikeye atan magandalara ceza kessinler.
Hafta sonları beylikdüzü-mecidiyeköy arası makasboyculuk oynayan veletlere ceza verseler zaten memleket ihya olurdu :)
ben e5 te daha ceza yemedim hiç hıza dikkat etmiyorum zaten istesende gidemiyorsun ondandır büyük ihtimal
cnr in içinde bekleyebilirsin cnr içinde ispark orda bekleyebilirsin
zararı ne biliyormusun o emniyet şeridinden babasının tarlasına çıkar gibi çıkmaları zarar emniyetinde yanında diğer şerite taşıp beklemeleri zarar
bu arada tekrar konumunu söyliyim shell in karşısındaki duvardan bahsetmıyorum basınexpress bitimindeki e5 ayrımından itibaren olan kısımdan
https://i.hizliresim.com/PlO307.jpg
Havalimani icin park yeri arayanlar, CNR'in yanindaki otele giderken hemen otel girisinin solunda sokakimsi bir giris var. Hatta yol sonunda burger king vs gibi resturantlar mevcut. O yola ucretsiz olarak parkedebilirsiniz. DTM'de calisirken favori park yerimdi orasi :)
duvar da aynı orası tamamen tehlike bilhassa akşamları hem basınekpressten hem e5 ten havalimanı yoluna 80-90 la giriyorsun bir anda park halinde bekleyen sinyali verip yola dalıyor. sen sola kaçıyorsun solda da o esnada araba varsa boku yedin.
CNR ın oralarda atakoyde falan beklersin yolcun indiğinde arar seni gider alırsın zaten uçaktan inip kapıya gelmek 15 dk
Otopark 5 lirada olsa bizim halkimizin zihniyeti koylu oldugu icin gene gider emniyet seridine arabasini park eder orda yolcusunun gelmesini bekler. Bu sadece Ataturk havalani icin gecerli degil, Sabiha Gokcenin arkasindaki yolda da emniyet seridi komple silme yolcu bekleyen aracla dolu ve polisler gelip anons yapmak icin bile kilini kipirdatmiyor.
2008 den beri düzenli olarak ceza gelir dedikleri her yerde hiç gaz kesmeden devam ettim.
Bana ceza gelir diyenlerin hepsinde cezalar var. bende yine birşey yok :D ya bunlar birden gelicek bi araba parası vercem. yada okunmuşum ALLAH koruyor :D
Arada edsli araba bi geliyor hepsi fare gibi kaçıyor. Biraz yakınında 2 saat bedava otopark var hâlbuki
Ayrıca diğer eds lere gelince madem para lazım kullanın hepsini yahu emniyet şeridi işgali yapanlari sağdan kaynak yapanlara yapistirin gitsin. Sağdan kaynak yapanlar için olan eds nin arttırılması lazım. Herkes mal onlar akıllı
Keske EDS takibi ile birlikte emniyetin aktif bir sosyal medya takip ekibi olsa. Sirf instagramda apaci tayfa tarafindan konulan makas atma, gazlama vs videolarina ceza kesip gonderseler hem gelir elde edilir hem de caydirici olup bu tarz apaci adamlarin biraz koku kurur.
Aynen öyle birde bunlarla ovunuyorlar
peki bugune kadar neyi beklemisler
Temden gittim bugun.Valla eds takan yok :) hatta buyuk bir kamyon eds birak makas ata ata gidiyordu.
süper bi bu kalmıstı
Trafik düzeni ve can güvenliği için diye yalan konuşmuyorlar mı. Kürek ile ağızlarına vurasım geliyor. Ülkeyi batırdık para lazım demiyorlar. Şehrin ana arterinin hız limitini 70 yap. Sonra bu 70 den radar yemeyelim diye millet korkup iyice 60 ile gitsin. İyice kanser olalım. Yap hız limitini 90. Cezayı yaz 99 da. Ortalama 99 yeter bana. 70 ne aq.
Karayollarının hız limitlerinin belirlenmesi, İnşaat Mühendisliği altında Ulaştırma Ana bilim dalının çalışmasıdır. Hasan, Veli, Mehmet 90 yapalım demesiyle o yollar 90 km limitli yapılamaz. Ya da trafik oluyor burada, biz yolun en iyisi hızını 120 km'ye çıkartalım diye ortadoğu ülkesinde görülecek bir yaklaşımı yapamazsınız. O yollar uluslararası standartlara uymak zorundalar.
Tenzih ederek söylüyorum, ülke olarak her şeyi bilip, her şeye bir fikir yürütüyoruz. Bir ulaştırma elemanın hız limitleri belirlenirken pek çok parametre vardır. Bir tasarım hız limitleri bir de yasal hız limitleri vardır, yasal hız limitleri genellikle 4 farklı yoldan belirlenir detayları isteyen ile paylaşırım ancak her koşulda dizayn hız limitlerinin altında olmak zorundadır.
Yolların projelendirilmesinde ülkemizde genelde dikkate alınan kaynak AASHTO tarafından yayınlanan "A Policy on Geometric Design of Highways and Streets" adlı yayındır. Tasarım hızı, yol platformunun farklı geometrik elemanlarının tasarım özelliklerini belirlemek amacıyla kullanılan belirlenmiş hızdır.
Tasarım hızı minimum görüş mesafesi, minimum yatay kurp yarıçapı, maksimum eğim, minimum düşey kurp yarıçapı, dever oranı, maksimum boyuna eğim, yatay açıklık, hızlanma/yavaşlama şerit
uzunluğu gibi yol geometrik elemanlarının özelliklerinin belirlenmesinde kullanılarak, yol projelendirilip, inşaa edilir. Bir yolun geometrik özelliklerini, sınıfını değiştirmeden o yolun yasal hız limitini bu denli büyük şekilde değiştiremezsiniz.
Sadece hız limitleri genelde 10luk metrik sistemde ifade edilir. Başka bir değişle 89.9 km/h bulduğunuz yasal hız limitini 80 km/h yapabilirsiniz ama 90km/h yapamazsınız. 80km/h'yi 85km/h'ye çıkartabilirsiniz ama.
Özetle, EDS'lerin devreye girmesi konusunda, kimse kafasına göre çıkıp buranın yasal hız limiti 50 diyemez.
Almanya'daki otobanların hız limitlerinin olmaması, Alman mühendisliğinin bir ürünüdür doğru ama dizayn hızına göre geometrik elemanların belirlenmesi ile o yollar projelendirilip, projeye uygun inşaa edildiği içindir. Türkiye'de de yapılabilir mi, yapılabilir ama bu jeolojik yapımız ile ne kadar maliyetli olacağını tahmin bile edemeyiz.
EDS'ler devreye girmesine girsin ancak, EDS'ler kafasına göre ceza yazamıyor ki, Belediyedeki merkezde trafik polisi arkadaşlar yazmıyor mu bu cezaları? Orada 24 saat duracak memur arkadaşlar mı getirdiler yoksa sistemi mi değiştirdiler? TEDES'e mi geçti artık?