Evet arkadaşlar,
Video yayına alınmış, ben videodaki Polocuyum :D benzinli aracın sahibi Gökçe abi, dizelin sahibi Ahmet abi @ahmet3425
İyi seyirler
https://youtu.be/MY6ZmYlz1tY
Printable View
Evet arkadaşlar,
Video yayına alınmış, ben videodaki Polocuyum :D benzinli aracın sahibi Gökçe abi, dizelin sahibi Ahmet abi @ahmet3425
İyi seyirler
https://youtu.be/MY6ZmYlz1tY
Valla benzin mi dizel mi ben de karar veremedim videodan sonra.
İki versiyon da, ihtiyaçlarını doğru tanımlayabilen insanlar için ilaç gibi araba.
Çok keyifli bir video olmuş gerçekten, dizelin yağ sıcaklığı sadece bende soru işareti oldu.
Güzel video olmuş :)
Dizelin poloyu geçerken paylaşılan video çok gaddar
Güzel video olmuş,
Gerçekten kararsız bırakıyor iki versiyonda insanı :)
Versiyon seçimi için tek çıkar yolu, motor/egzoz sesi sanırım :)
Video güzel ve keyifli olmuş, piyasası artar vRS'lerin :)
Yalnız dizel octinin hararet 90'ı geçmiş, yağ sıcaklığı 150leleri. Bana pek normal gelmedi açıkçası. Sanırım motor soğutmakta yetersiz kalıyor.
pistde senede 20.000km ustu yapiliyorsa dizel altinda yapiliyorsa benzinli derim.
isin sakasi tabi :D
güzel video olmuş ama ben de dizel octinin bu kadar ısınmasına şaşırdım. ayrıca yazılımdan sonraki tork değerine de maşallah.
umarım izlerken keyif almıssınızdır.
dizelin yagı yeni ve temiz, L&Moly toptech 4200 var icerisinde dizel motorlardan cok anlamadıgım icin yorum yapamıyorum. pist sartlarında bu kadar ısınması normal mi anormal mi birsey diyemiyorum.
aftercoolerın buradaki etkisi nedir hiç bir fikrim yok :) yazılım ile alakalı yine bir fikrim yok önceki yazılımım da arac surekli arıza yakıyordu. yeni yazılımda aracta hiç bir sorun izlemleyemedim. ısınmanın yazılım ile alakası var mı yok mu o da muamma.
ek olarak ben kullanırken vites gecislerini hic bir zaman 4500 ü gecirmedim. sinan arac uzerinde cok deneyimli olmadıgı icin biraz redline gorduk ama olacak o kadar. onunlada ilgili olabilir bu asırı ısınma ve duman olayı. normalde bu kadar tütmüyor cunku 9:40 larda baya tütmüs :P
dizel motorlardan iyi anlayan birileri varsa yorumlarını bekliyorum.
Isınma konusunda, anladığım kadarı ile araç trafikte kalmış bir kaç tur, tam artık soğutmaya gelinecekken, trafik açılmış, sinan da o fırsatı kaçırmayayım diye gazlamış. Sonuçta video çekiliyor, temiz 1 tur görüntü lazım. Biraz bu sebeple yüksek sıcaklık görünmüş gibi.
Duman olmayaydı iyiydi. Videonun hemen hemen tam kapanış anlarında gözüküyor
Valla benzinlide Pilot Sport 4S var ama en kötü semi slick en iyi radialdan iyi oluyor pistte :)
Yağın bu kadar ısınması pek ıyı olmamıs
toptec e bence ceratec de kullanın derım ben
benım ıstanbul park da 125 ı kesınlıkle gecmıyor yagı oda ust uste 3 hot lap yapınca max o sevıyelerı goruyorum.
veya aldıgınız yag sahte olabılır...
Vıdeo cok keyıflı olmus Sınan ın anlatımı samıyetı guzel
yağ ısısı 150 lerdeyken iat ve coolant ısısınıda görebilseydik.
bence motordan önce turbo cortlar.yağ castrolse çoktan suya bağlamıştır.
Arabanın rayda gibi gitmesini ben de belirtmiştim sana körfezde. Gerçekten kopmuyor, beni çok şaşırtmıştı. Ayrıca koltuklar da müthiş. :)
Sarı rs'in de sahibi ve deneme turunda araç içinde olan insan da güzel insanlar. Araçları da kesinlikle güzel.
Ben ikisinin arasında kalsam çok km derdim yoksa kesinlikle benzinli alırdım.
bende octi ile daha önce 2 kez cıktım. ustune cekimden sonra 1 seans daha cıktım 140 lara yaklasıyordu ama gecmedi. cok redline yaptık ondan oldu kanımca. yağ her zaman kendim guvenilir satıcılardan alıyorum sahte olma olasılıgı yok.
ek olarak katkı muhabbetlerine sıcak bakmıyorum zamanında değişen yağ/yağ filtresi bence yeterli.
Ahmet eski dostumdur.
Bir önerim olucaktır kendisine
Bu araç limitlerde kullanımda başına iş açar
Yağ soğutucuyu extra işlem yapmazsan
O sıcaklıklarda yağ hem sıkıntılı hemde özelliğini kaybetmeye başlayacak
SuperB olan arkadaşımda girdi 10 kasımda onada dedim sallamadı
2. Turun ortasında az kalsın eline alacaktı
Ona şunu dedim gözün yağ sıcaklığında olsun
Pistten sonra yağını değiştir dedim onada sende değiştir
Arabaya çok ellemekte sen sevmezsin hard setup filan
Yağ sıcaklığını min yükseklikte tutmak için farklı marka model araştır belki daha iyi malzeme çıkabilir
Bu pist günü eğer yazın olsaydı ne olacaktı asıl soru bu
Sakat dereceler bence dikkatli ol
Bu konu altına yazdığıma ve ikisi de aynı yürürde araçlar olduğuna göre octavia vrsten bahsediyorumdur sanırım çok da kapalı şekilde yazmamışım merak etmenizi gerektirecek durum yokmuş, ama yine de yazayım.
Stock süspansiyon olmasına rağmen körfezde gayet iyi tutuşu vardı bunu belirttim.
eski yazılım varken ve dp yokken haziran da cıktım hava 35 derecelerdeydi araba kendini kıstı resmen yurumedi ama yag yine 130 lu derecelerde geziyordu. ilk hot lapı attıgımda zamana baktım 2.52 bitane daha attım baktım cacık yok bıraktım zorlamadım 3 tur sogutma yapıp iceri girdim ve sonraki yaz sıcagı pist gunlerine katılmama kararı aldım. nisan/mayıs-eylul/ekim/kasım iyidir.
Benzinlide ps4s varda bu kadar kayıyorsa bilemiyorum çünkü fk2de aynı lastikleri kullandım piste çıkmadım ama pistte grip daha iyidir diye düşünüyorum fk2de kilit vardı ama çok daha güçlü bir araçtı skoda beni üzdü bir nebze.
SuperB le beraber döndük pisti 10 kasımda, keyifli görünüyordu :)
Bu arada yağ konusuna ben de değineyim,
150 derece görsem yağ sıcaklığında pistten sonra direk değiştirirdim şahsen ama öyle de bir şey var;
150 derece ciddi sıcaklık hani özelliğini kaybetmeye başlıyor diyoruz ama biraz bakınınca ve @ahmet3425 abi Liqui Moly 4200 kullanıyorum diyince HTHS değerlerine baktım, 3.5 ve üzeri olarak belirtmiş LM sitesinde (https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000...30-56.0-en.pdf) ki bu da yağın yakıt ekonomisine katkısını o sıcaklıkta bırakıp motoru koruyucu özelliğini ortaya koyduğu değer anlamına geliyor aslında.
PDF in 3. sayfasında sol sütunu okumayı tavsiye ederim daha detaylı bilgi için.
http://www.duronthetougherthebetter....r_UK_HiRes.pdf
Bu da ayrı bir alıntı..
Alıntı:
HTHS viscosity is not new, with SAE J300 limits defined as far back as the early 1990s. HTHS measures the lubricant’s resistance to flow at elevated temperatures under constant shear and high speeds between moving parts which have narrow tolerances—the lower the measured number, the lower the resistance to flow and the higher the anticipated fuel efficiency benefits.
Original equipment manufacturers (OEM) are moving to lower HTHS viscosity engine lubricants for their latest engine hardware designs in order to deliver greater fuel efficiency.
DSG yazılımda devir kesiciye kaldığını gördüm.bu sonradan yapılan butun dsg yazılımlarında geliyormu yoksa bu farklımı ?
ilk kez gördüm cünkü.
launch control görmüştüm'de rev limiter ilk defa denk geldi.
güzel bir olay standart dsg kendi değişim yapıyor manuel modun bir anlamı kalmıyordu.
aslında uç bir düşünce ama + yön ile - yön leri değiştirbilirmiyiz acaba :)
Vites çekince büyümesi gerekiyor dsglerde bence ters.
Leventte yazmis gerci ama bende ekliyim. Bu videodaki sari benzinli octavia nin dsg yazilimini ben yaptim. dsg yaziliminda sanzimanin bircok hareketini yeniden programlayabiliyoruz. Selenoidlerin basinclarindan vites atma devirlerine ve kucultme devirlerine kadar.. dsg yazilimi sonrasinda aracin keyfi cok daha yukseliyor.
Dsg nin zaten en gicik tarafi, vitesleri dusururken adana uzerini kullaniyor olmasi, masallah yazilim cok iyi olmus patir kutur vites dusuruyor alet...
Tesekkurler.. yazilimi hazirlarken bazi ozellikleri bazi konumlarda iptal ettim. D modunu s modunu ve manuel modunu daha kisisellestirdim. Biraz zaman aliyor ama yeni sw ye sahip yeni dsg sanzimanlarin yavaslatilmis halini duzeltmis olduk. Keyifli guzel bi arac vrsler.. iyi gunlerde kullanin sizde araciniz cok guzel olmus
mqb: sevemedim kara gözlüüüm
maşallah yine de
Zamanında manuelleri geleydi iyiydi :/
Kesinlikle duman yok :D
Kişisel görüş ; Devir seven benzin, Tork seven dizel tercih etmeli. Benim tercihim TORK dizelden yana