f30 320ied almak üzereyim,alırken-satarken önemli kriterler nelerdir.?Dikkat etmemiz gerekenler,donanım vs.hassas özellikler?
Printable View
f30 320ied almak üzereyim,alırken-satarken önemli kriterler nelerdir.?Dikkat etmemiz gerekenler,donanım vs.hassas özellikler?
1.5 ay önce m plus lci paketi aldım sonra derece memnunum. Dizelden sonra benzinli araç kullanmak keyif. Hangi paket almayi düşünüyorsunuz
Satıcının lafına inanmadan, şase no'dan donanımlarına bakmak lazım.
2015 model 3.20ied 40.yıl paketli 0 kilometreden 145.000 kilometreye kadar kullanmış biri olarak söyleyeceklerim;
1- Donanım tatminkardı, performansta yeterliydi bence.
2- Genleşme kabı sorunu. (2 kere değiştirdim, bir keresinde yolda bıraktı bir anda tüm su boşalabiliyor.)
3- Turbo oringleri (Tam 4 kere değişti, yağ kaçırıyor.)
4- Yağ eksiltme problemi (Araç 50.000 kmden sonra periyodik bakım aralarında istisnasız 1lt yağ eksiltti.)
5- Turbo basınç valfinin içindeki kauçuk yırtılıyor. (1 kere değiştirmiştim.)
6- İç kapı kollarında soyulmalar. (Ben yaşamadım lakin yaşayan bir çok kişi mevcut.)
7- Motor içi yağ kaçakları (Yüksek km olanlar da kaçırmalar vs olabiliyor benim ki 140.000 kilometre civarında başlamıştı)
8- Devir daim değişmemiş ise kesin değiştireceksiniz. (Kilometre yüksek ise tabi.)
9- Hava filtresi emme borusu problemi. (Patlıyor, çatlıyor bir kere değiştirdim yine olunca Injen filtre kiti takmıştım araca.)
Ben kendi boş paket aracımı m plus a çevirdim mesela.
İç dış komple m oldu araç ama şase no sorgulanırsa boş oğlu boş olduğu görülür. bunlardan ziyade bakım aralıkları çok önemli özellikle n13 motorlarda.
Bende n20 var, 6-7k da bir yağ değişimi yapıyorum. Bugüne kadar buji-bobin-radyatör değişimi hariç bi sorun olmadı ancak n13 ler biraz daha nazlı bildiğim kadarıyla. Yukarıdaki post larda zaten bahsedilmiş sorunlar.
Bence çok yüksek km olmayan bakımlı bir araç almaya özen gösterin. F30 için zibilyon parça var m pakete çevirmek vs çok kolay artık.
n20 de bakın derim n13 e alternatif olarak, az km denk getirebilirseniz 2.0 ile 1.6 farklı baya kullanım açısından.
Bende 2015 90küsürbin kmde bir 40.yıl paketli 320i için kapora verdim c.tesi günü.Araç borusan oto 2.el satışta idi.Bakımları borusan otoda yapılmış,bahsettiğin bu sıkıntılarla ilgili bazı bakım ve değişimler yapılmış.Muhtemelen aracı teslim alırken servis kayıtlarını verecekler,ona göre kontrol edelim.
Aracın sase nosu ile internetten bakabilirsiniz. Ben alırken bakmistım. M plus ilanlarindakilerin çoğu mesela M değil sportline techno paket alcantara koltuklardan ayırt edebilirsiniz m paket olup olmadigini koltukları yapmak biraz maliyetli.
3 sene, 35 bin kilometredir kullanıyorum
2012 model 58 binde aldım, 250 hp civarı güçlerde kullanıyorum
- 1 kere turbo su giriş o-ring değişti
- su dağıtıcı kütük 2 kere değişti ama birtanesi yansanayi aldığım için benden kaynaklı hatta yolda kaldım :o
- kalorifer peteği yolcu tarafı hersene tıkanıyor, makine ile bağlayıp temizlettirince düzeliyor.
- Hava filtresi emme borusu problemini bende yaşadım, yan sanayi alırsan sorun çözülüyor.
- PCV valfini değiştirdim. Rolantide özellikle soğukken dalgalanıyordu.
- motul sport 5w-40 kullanıyorum, 10k km de bir yağ değiştiriyorum, seviye yarıdan çeyreğe iniyor.
- su kabım çatlamadı
- devirdaimde veya başka yerde su kaçağım yok
- yağ kaçağımda yok
Araç bilgisi
Tip
Değer
Şase P984998
Ürün Tarih 2015-04-10
Servis Geçmişi !! TARİHİ KONTROL EDİN !!
320I EFF A yazın
F30 Serisi (3 Serisi)
Vücut Tipi -
Direksiyon Soldan Direksiyon
Motor N13
Yer Değiştirme 0
Güç 0kw / 0hp
Sürmek -
Şanzıman Otomatik
Renk siyah-safir metalik
Döşemelik Deri Dakota/korall-rot/akzent-schwarz
Kilometreyi kontrol edin Auto-Records - Vehicle Check
Sürümler ve Paketler
S337 M Spor Paketi
S710 M Deri Direksiyon
S715 M Aerodinamik Paketi
S7R3 Paket 1
Konfor ve İç Donanım
S403 Cam Tavan, Elektrikli
S423 Paspaslar Kadifeler
S430 Otomatik Dipli İç/Dış Ayna
S431 Otomatik Daldırmalı İç Ayna
S459 Koltuk Ayarı, Elektrikli, Hafızalı
S481 Spor Koltuk
S494 Koltuk Isıtma Sürücü/Yolcu
S497 Orta Kolçak, Arka
S4DL Vurgu Şeritleri, Siyah, Yüksek Parlak
S4MR İç Döşeme Şeritleri, Şap. Altıgen
Multimedya
S609 Navigasyon Sistemi Profesyonel
S688 Harman/Kardon Surround Ses Sistemi
DVD için S698 Alan Kodu 2
S6AC Akıllı Acil Çağrı
S6AE Teleservisleri
S6AK Connected Drive Hizmetleri
S6AP Uzaktan Hizmetler
S6NS Konforlu Telefon W/ Gelişmiş Akıllı Telefon
S6S1 Dil Versiyonu Türkçe
Genişletilmiş Kapsamlı S6WA Gösterge Paneli
Sürücü Yardımı Ve Yıldırım
S502 Far Temizleme Sistemi
S508 Park Mesafe Kontrolü (PDC)
S520 Sis Farları
S521 Yağmur Sensörü
S522 Xenon Işık
S534 Otomatik Klima
S548 Kilometre Hız Göstergesi
S563 Hafif Paket
S5DC Arka Koltuk Başlıkları, Katlanır
Tekerlekler ve Sürücü
S205 Otomatik Şanzıman
S216 Hidro Direksiyon-Servotronic
S249 Çok Fonksiyonlu F Direksiyon
Runflat Özellikli S258 Lastikler
S2PA Kilitleme Bijon Cıvatası
S2PE BMW LA Jant, M Star Spoke 400
S2VB Lastik Basıncı Göstergesi
Çevre ve Güvenlik
S3AG Geri Görüş Kamerası
S845 Akustik Kilitli Emniyet Kemeri Hatırlatma
S8AH Araç Üstü Literatür, Türkçe
S8KM Yağ Servisi Aralık 12.000 Km/12 Ay
S8LC Ülke Kontrol Türkiye 01626
S8S3 Başlatma Sırasında Otomatik Kilitleme
S8SD Underride Koruması, Ulusal Varyantlar
Bireysel Ekipman
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Tavan Kaplaması Antrasit
Diğer Ekipmanlar
S1CB CO2 Ekipmanı
S912 Paket 2
VIN'de S993 Model Yılı Kodu
S9AA Dış Cilt Koruması
SA090 90 Ah AGM Akü
SLEDE Deri Ekipmanları
Mevcut Yükseltmeler
- F30 SİYAH IZGARA
- Bimmercode için Vgate ICar Pro OBD
- AptX HD Destekli En Yüksek Kaliteli Bluetooth 5.0 Ses Alıcısı
Yukarıda yazılanlar haricinde, teslim alır almaz kornayı ve direksiyon üstü tuşların çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Alır almaz -kışa girdik *****- sunroof giderlerini iyi bir yerde temizletin.
Kapı döşemelerini sökün, buhar bariyerlerinin silikonlarını yenileyin.
Referans olması açısından:
http://www.techturkey.com/forum/otom...tml?highlight=
V kayışı, kayış kasnağı kütüğü, su haznesi çatlakları, üst kapaktaki vakum girişi, üst kapak siklon, su tapalarındaki su izleri, buji bobin, cold startta al-ver var mı, şanzıman soğutucusunun durumu, turbo o-ringi, şanzımanda vuruntu, şanzıman yağı değişmiş mi ? değişmişse yağ ve filtre ne kullanıldı ? Bunlara kesin bakmadan n13/zf8 kombinasyonuna sahip bir arabanın yakınına yaklaşmazdım.
BMW den ne çabuk vazgeçtin öyle :)
fi tarihinden kama bir BMW ci olarak, f30 lara BMW diyemiyorum... 2014 te sıfır aldığımız ve halen kullandığımız 130 bin km deki 320 ied modernlline aracımızdaki sorunları yazayım:
korna çalışmıyor arkadaş, garantideyken de salağa yattı Borusan, güm diye vurursan çalışıyor airbag açacak nerdeyse!
emme hortumu 2 sefer değişti, yırtıldı çünkü (ulan e36 da bile olmazdı bu!)
yağ kaçakları genellikle turbo yağlama sistemi ve oringle alakalı, adamlar çelik conta koyacağına o-ring koymuş! geçen hafta değiştirdim ben de...
genleşme kabı değişti
devirdaim ömürlü parça
kapı kolları soyuluyor
kromaj denen jelatinler! sökülüyor
turbo basınç valfi değişti
bobin ömrü max 100bin km
ön amortisörler çok çabuk patlıyor...
az yakıyor, ortalama gidiyor ama bir BMW sürüşü kesinlikle yok...
Yani tabi ki de öyle 2.el sonuçta ama bulunur yani aradıktan sonra. ***** sitede özellikle galerilerin envanterlerinde bulunan araçların maalesef çoğu çok kötü durumda. Bu gibi sorunlarla sürpriz bir şekilde karşılaşılmaması adına söylüyoruz tüm bunları, alan kişi de bunları göz önünde bulundurarak tercihini ve pazarlığını yapacak.
Artı olarak konu sahibinin "Premium Selection Onaylı" bir araç seçmesi şu piyasada isabetli bir karar olmuş, en azından bir garantisi olmuş oluyor elinde.
bu olaylar neredeyse aldığımızdan beri oluyor ama, bagajda BMW logolu 5w30 yağ bile koyuyorlar, ortalama olarak km vermek gerekirse:
10bin km: korna çalmıyor
20-30bin km: genleşme kabı çatladı
30bin km: turbo basınç valfi
70 bin km: ön amortisörler patladı
60-130bin km: emme hortumu
50-70-90-130bin km: turbo yağlama o-ringi
70bin km : devirdaim
100bin km : bobinler
120bin km: led stop
aldığımızdan beri de iç kaplamalar soyuluyor, bunlar BMW için olması gereken standartlar değil...
Abi bahsettiklerinin bazılarının borusan servis kayıtlarında yenilenme işlemi yapılmış.f30larla ilgili söylenenler aşağı yukarı aynı.Biliyorsun 2010dan sonra üretilen mercedes ve bmw özlerini kaybetti.Ben direk piyasası var diye f30 tercih ediyorum.Yoksa e39,e38,e36,e46 lar gerçek makinalar,bunlar zamanın geçiştirmeleri.Gönül isterki e39 m5'e binelim ama kısmet işte.:)
bu arada e60'a çok ön yargılı yaklaşmıştım ama en sportif 5 seriside o.
Bir 40.yil kullanicisi olarak sunu soliyebilirim ilk sahibi bmw ye biner, ikinci sahibine bmw biner.
Anlatilan ivir zivirlar disinda;
Alirken ilk sahibine bakmak gerekir ve kesinlikle modifiyesiz olsun.
Motor yapilmismi, kapak acilmismi? Conta kac centik?, difransiyel yaglamismi saglammi?
100k civari yuruyeni dokulur
Kapi kolu soyulur AliExpress ten aldin orjinalinden daha kaliteli.
Turbonun girtlagini febi marka koyarsan bozulmaz bir daha
Model ne kadar yukselirse kronikler azalir parcalar revize oluyo.
Ben bu konuda epey tecrubeliyim, 2015 ten beri dolduruyorum. Takildiginiz birsey olursa yardimci olabilirim.
haa bu arada zincir değişim kmsi 100-120bin km... ben 90 binde palet kıranı gördüm... zincir işlemi de oldukça kalın tutuyor bilginize...
benim gıcıklığım Borusan'a... ilk aldığımız ay dedim ki kornada sorun var, ilk ve ikinci bakımlarda Borusan'a söyledim, salağa yattılar, yoksa yukarıda yazılanlardan hiç biri çözülmeyecek sorunlar değil... araba aynı motorlu pejo olsa tamam diyeceğim de, BMW diye amblem konulan araçta bunlar olmamalı...
Bence arabanin en buyuk sıkıntısı imaji
Muazzam dusuk bir imaji var gercek M3 bile zor siler o imaji.
hah aklıma geldikçe yazıyorum, start/stop aküsü yaklaşık 3bin tl, 6 yıl ya da 100 bin km civarı gidiyor...
Valla bende yeni mercedeste var hic boyle dandiklikler yok, zincir pejonunki uyar 1000tl civari fiyati var cok maliyetli bir islem degil borusanda yapilmazsa... Nargile paket olmadiktan sonra imaji bmw iste..
Dün satışı gerçekleştirdik,haftaya salı günü teslim edecekler aracı.İnşallah bu süreçte kroniklerinide hallederler.Dizel olmasın benzinli piyasası olan araç alalım dedik ama iyi mi yaptık bilemedim.:)
İmaj sorununun en büyük sebebi mantar gibi türeyen f80 m3 body kit ve acaip jant renk-kaplama kombinli araçlar.
N13 ünde büyük handikapı bence peugeot ile ortak motor çalışması. Yeni kasada bundan vazgeçip 2.0 b48 motorun downsize edilmiş haline geçtiler.
Yeni kasanın da fiyatlar arşa çıkınca nargile paket araç pek göremiyoruz haliyle :)
Sonuç olarak d segment arkadan itiş keyifli bir araç. C kasada bu keyif pek yok daha oturaklı ama performanslı kullanımda pek tat vermiyor.
F30 da bence bu kasanın hakkı 2.0 motor. O zaman daha keyifli oluyor. N13 deki kadar da fazla kronik sorun yok.
yeni çıkan c değilde 2021e kadar üretilen c serisinin makyajlı kasasını(Amg paket)1 ay kadar kullandım,f30dan kalite olarak ileride.Makyajla şasede iyileştirilmiş,3 serisi kadar olmasada keyifli.Muhtemelen g20 kadar iyi değil ama f30dan ileride.F30da ideal motor 190hplik 2litrelik dizel ünite.Onun fiyatlarıda 5 serisine yaklaşınca fiyat-performans-donanım olarak 40.yıl paket ideal seçim gibi düşündüm ama umarım sıkıntısız binebilirim.
Hayırlı olsun güzel bir araba almışsınız tadını çıkarın. Dolu bir araç ve sizi o konuda tatmin edecektir.
2.0 Dizel veya benzinli ünite F30 a tam oluyor. Ben n20 2.0 Benzinli aracımı yaklaşık 250-260hp civarında stage 1 olarak kullanıyorum. 1.6 ile çok fark var performans anlamında öyle söyleyeyim.
Yanlızca 2012 yılında geldiği için ülkemize km ler çok yüksek. Arada temiz denk getirilebilirse çok iyi olur ama hepsi genelde çok boş araçlar.
ben kendi aracımı bomboş aldım ve ciddi bir ek harcama yaparak m pakete çevirdim. Belirli bir zamanın sanayilerde geçti ama günün sonunda hem görsel olarak hem performans olarak keyifli bir makine çıktı ortaya. C250 leri de merak etmiyor değilim performans anlamında :)
Ne alaka ? Bornova 3. Sanayide dükkanımız, İzmir'in en büyük BMW servislerinden birisi ile iç içe çalışıyoruz bu problemlere sahip olmayan düzinelerce araba gösteririm sana yakın arkadaşlarım dahil. Önemli olan marka/model detaylarına vakıf olabilmek. Ayrıca en önemli kroniklerden birisini dumpvalve'i yazmayı unutmuşum. Golf 6R'ın dvsi takılarak önüne geçebilirsiniz.
Daha önceki aracım olduğu için genel olarak çok memnun olduğum bir arabaydı. 170 beygir gayet yetiyordu. Mekanik olarak iyice bir ustaya baktırıp alın ama benim nacizane önerim ne olursa olsun model düşük 3.18 almayın. Bunun dışında da ilanlarda çok fazla orjinal m olmayan arabaları M paket diye satıyorlar. Arabanın sadece dışını değil içini de benzetiyorlar. M direksiyondan NBT ekrana kadar. Koltuklarda baldır desteği oluyor. Bütçeniz yetiyorsa da 40.yıla bakın derim. Hayalimde alamamıştım :)
Gözden kaçan illaki bir durum olacaktır. Ben aracımı 2. Ay önce aldım . İstanbulda ekspertiz mekanik Vs heryere gösterdim almadan ancak egzos manifold contasi kömür gibi olmuş . Motor blogun yan tarafında içinde bu gibi suprizler sonradan çıkabiliyor. Anladın mı güzel kardeşim.